.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.sty.2025 22:37:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: WITAM i na wstepie PYTAM (2.2t 10v BRAK MOCY)
PostNapisane: 01.sty.2005 22:03:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2004 20:19:29
Posty: 81
Lokalizacja: warszafka
zostalem szczesliwym posiadaczem audi 200 z 87 roku znam jego poprzedniego wlasciciela i wiem co w nim robil i ty moje pytanie . mialem doczynienia z dwoma egzemplazami audi 200 z tego samego rocznika tre same modele nawet kolorki podobne. obydwa maja silniki 2,1 turbo na tej samej turbinie i sprawa wyglada nastepujaco jeden byl w automacie <nazwijmy go numer 1> a drugi w recznej skrzyni....... oczywiscie ten w recznej zasowal niesamocwicie powyzej 4000 obrotow dostawal takiego kopa ze wgniatalo w fotel niesamowicie no wiec postanowilem tego w automacie przerobioc na skrzynie reczna. tak tez sie stalo po niedlugim czasie audi z automata stalo w recznej skrzyni i jakie moje zdziwienie wcale nie ma takiej mocy jak mial tamten z seryjna skrzynia...... ten ciagnie w miare rowno gdzies od 2,5 tys obrotow ale nie ma takiego kopa no i ciezko go wkrecic powyzej 5 tys obrotow:((((((( do 5 tysiakow kreci sie bardzo ladnie smiga normalnie ponad 200km/h ale wydaje mi sie to troche dziwne. czego to moze byc wina????? dodam ze silnik zostal ten sam komputer rowniez. auto ma zalozony gaz z kompem wiec osiagi na gazie i benzynie sa podobne powiedzcie co zrobic eby to jezdzilo??? chce pojechac na hamownie ale troche sie boje...... mam nadzieje ze chociaz ze 130 KM ma choc powinien okolo 190


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2005 22:30:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10345
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Myśle ze cały problem tkwi w gazie , pamiętaj ze po wstawieniu gazu (na mikserach) auto dostaje troszke mniej powietrza , nastawienia tez się zmieniają i nawet na bęzynie tez jest osłabiony. Ewentualnie może byc taki myk w skrzynce przekażników pod maską zamiast drugiego przekażnika w pierwszym rzędzie (od błotnika patrząc z przody auta) powinien być mosiężny mostek łączący styki 36 i 38 zepnij to i jezeli reszta jest ok problem powinien ustapić.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: WITAM i na wstepie PYTAM
PostNapisane: 01.sty.2005 22:42:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
opium24 napisał(a):
postanowilem tego w automacie przerobioc na skrzynie reczna. tak tez sie stalo po niedlugim czasie audi z automata stalo w recznej skrzyni i jakie moje zdziwienie wcale nie ma takiej mocy jak mial tamten z seryjna skrzynia......


A jaka skrzynie zalozyles? Napewno od tego dokladnie modelu? Moze masz poprostu "dluzsza" skrzynie?

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2005 22:45:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2004 20:19:29
Posty: 81
Lokalizacja: warszafka
ok tez tak zrobie niedlugo jade na hamownie wiec bede wiedzial ile ma PS-ów mam nadzieje ze chociaz ze 140:(((( troche mnie to wkurza dzieki za rade napewno to sprawdze a powiedz co da to ze zewre te styki???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2005 22:46:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2004 20:19:29
Posty: 81
Lokalizacja: warszafka
wlasnie przelozylem skrzynie z tego z recznej do automatu:)))))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2005 22:53:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10345
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
To jest przekażnik skrzyni automatycznej, w manualu musi byc spinka, przez niego możesz dostawać błędne nastawienia,i poprostu zachowuje sie tak jak by dalej był w automacie.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2005 22:57:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2004 20:19:29
Posty: 81
Lokalizacja: warszafka
ło kużwa hehehe no bo on wlasnie sie tak zachowuje!!!!!!!!!!5 tys obrotow i basta juz nie chcialem mowic ze jezdzi dalej jak automat:)))

jesli to bedzie zeczywiscie to to masz u mnie duzom 3/4 towke za pomoc wiec sie nie zdziw jak flaszeczka przyjdzie poczta:))))))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2005 23:07:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2004 20:19:29
Posty: 81
Lokalizacja: warszafka
jak mozesz to wytlumacz mi jeszcze tylko dokladnie gdzie znajduje sie ten przekaznik.

bo z tego co sie orientuje to te przekazniki sa pod maska na podszybiu po stronie pasarzera niestety nie wiem dokladnie co jest w srodku bo mam ten samochod od 2 tygodni i jeszcze sie tam nie dogrzebalem:))) wiem tylko ze tam jest jakas puszka co wyglada wlasnie na przekaznikowa...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2005 11:28:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2004 20:19:29
Posty: 81
Lokalizacja: warszafka
niestety to nie to :( :( :( :( mostek juz jest zrobiony........co dalej???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2005 13:31:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Wbrew pozorom różnic jest więcej.
Po pierwsze temat pedałów.
Masz kłopot z ustawieniem. Ja w swoim po przekładce powyginałem pedały i jeżdżę z tym już ponad dwa lata. Ale po tym czasie uważam to za złe rozwiązanie. Mam teraz kpl. pedałów i w wolnej chwili zamierzam zrobić to lepiej. Otóż po podgięciu pedałów jest ciężko jeździć w szerokich butach. Każdy kto wsiądzie do auta będzie narzekał. Nie jeżdżę normalnie i w niektórych sytuacjach takie ustawienie bardzo przeszkadza i nie ma zabawy. Ja radzę Ci wziąść konkretny młot i zagiąć tunel do środka. Przez dechę drzewnianną nie będzie kłopotu... :)
Masz tam we wnęce po automacie bardzo dużo miejsca do wykorzystania. Zaufaj mi...to jedyne słuszne rozwiązanie.
Po drugie...
jeżeli masz zamiar wogóle śmigać na benzynie...a ja coraz częściej rezygnuję z gazu... To wstaw koniecznie w rozdzielacz wtrysku, w obudowę, odcięcie paliwa przy hamowaniu silnikiem. Wersje z automatem tego nie mają i m.in. dlatego te auta więcewj palą. A w manualach to jest potrzebne. Niedawno poruszaliśmy ten temat na forum. Brak powoduje strzelanie w wydechu i dopalanie się paliwa w tłumikach. Można uszkodzić wydech lub co gorsze turbosprężarkę.
Po trzecie...
zworka zamiast przekaźnika jest obowiązkowa.
Po czwarte...
Jak rozwiązałeś? cięgło gazu i sterowanie przepustnicą?
Ja długi czas miałem krótką linkę z automatu podpiętą w inne miejsce do tej konstrukcji z prętami. Ale okazało się, że taki układ nie otwiera w pełni przepustnicy. Orginalnie krótka linka jest mocowana przy skrzyni. Objaw był taki, że...: auto kręciło się do ok 5000 obr/min (!!!!!!) I może tu jest u Ciebie pies pogrzebany :) Wstaw normalną linkę od Audi. Nowa kosztuje grosze. A ten uchwyt do przepustnicy musisz znaleźć na szrocie. Ja mam teraz wstawiony od jakiegoś VW. Ale mam już gdzieś orginał...ale nie mogę go znaleźć. Tylko zwróć uwagę na kierunek otwarcia przepustnicy. Jeżeli masz tempomat, to będziesz musiał jeszcze troszkę pomajstrować. Ja go wywaliłem.
Po piąte...
Jeżeli masz jajkowatą przepustnicę, to zapewne masz mikser założony na wylot z intercoolera. To beznadziejne rozwiązanie. Możliwe, że masz tam nieszczelność i dlatego nie ma tego fajnego kopa. Musisz go wkleić na klej do szyb. Wypraktykowaliśmy to u znajomego. Żaden silkon. Tylko klej do szyb. Ja mam okrągłą przepustnicę i kłopotu nie mam.
Po szóste...
pewnie masz kłopot ze światłami wstecznego. Najprościej jest zrobić instalację na nowo.
Po ostatnie...
Chłopaki mają rację ze skrzynią. Jeżeli wstawiłeś skrzynię od 2,2/2,3 a nie od turbo, to masz inne przełożenia. Napewno krótsze. Ja tak miałem w pierwszym manualu. No chyba, że od diesla...to zamuli auto potężnie. Jakie masz oznaczenie skrzyni? Chodzi mi o te 3 pierwsze literki.
A drugim kłopotem przy skrzyni od 2,2/2,3 będzie sprzęgło. W tych skrzynkach jest mniejsza średnica. To się nie nadaje. Zjarasz tarczę bardzo szybko. Musisz poszukać skrzynki od turbo. Mogą Ci się nie zgadzać też kołki na kole zamachowym. Jeżeli będą inne, to czujniki położenia wału będą wysyłać błędne informacje do kompa.
I jeszcze jedno dot. skrzyni. Jeżeli wstawiłeś za długie półosie - a to jest możliwe bo jest ich duuużo rodzajów, to będzie ci stukać zawieszenie.

Powodzenia!

p.s. Mogłeś pierw pytać, później robić. Wszystkie te rzeczy o których pisałem miałem kiedyś źle i napsuły mi duuużo nerwów i zmarnowałem duużo kasy. A jeżeli masz sprawną skrzynię, to to co robisz nie ma sensu. Kop na automacie jest taki sam. I auto kręci się do końca czerwonego pola a nie do 5000 obr/min. Ja na automacie wydusiłem niejednokrotnie ponad 240 km/h, a gumy palily się przy depnięciu w gaz przy prędkości 50 km/h zawsze. Pomijem przyjemność jazdy automatem.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2005 13:47:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2004 20:19:29
Posty: 81
Lokalizacja: warszafka
kurde...... linke mam normalna wlasnie ostatnio robilem takl zeby przepuistnica otwierala sie calkowicie...... druga sprawa skrzynia jest napewno od turbo bo przekladalem z silnika z turbo ktorym jezdzilem i tam bylo ok. moze ja mam po prostu jakis h....jowy silnik????? moze w tamtym audi byl 182 KM a ten jest 136KM??? kuzwa w kazdym razie na obrotku wkreca mi sie na 5 tys obrotow i wiecej niechce kuzwa zaczyna mnie to wkurzac jesli bym wiedzial ze mam ten slaby silnik to ok ale nie wiem tego:(((((((( sprawdzic tez nie mam jak ......ale na automacie on tez nie zapierdzielal jakos niesamowiciea ten w recznej jak szalony dlatego tez zmienialem te skrzynie....... fak. a moze to wina komputera???? sam juz nie wiem....... poradzcie cos bo zaczyna mnie to naprawde irytowac


O WKRECENIU GO NA CZERWONE POLE TO MOZNA ZAPOMNIEC!!!!!!!!<CHYBA ZE OPBROTEK PADNIETY JAKIS> ALE DO 4-5 TYS KRECI SIE ZWAWO A POTEM MALINA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2005 15:40:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2004 20:19:29
Posty: 81
Lokalizacja: warszafka
A MOZE JA MAM PO PROSTU ZARZNIETA TURBINE????????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2005 16:31:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

136 ps to silnik bez trubo

byl jeszcze 165 oznaczenie silnika mc

pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2005 18:15:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Napewno nie turbina. Po pierwsze podaj literki z oznaczenia Twojego silnka i skrzyni. Bez tego nasze rozważania tu sa bezsensowne.
To że silnik się nie wkręca powyżej 5000 nie śwaidczy o tym że jest wersją 136 konną. Silnk z 50 konikami może się wkręcać do 7000. Co to wogóle za pomysł? :galy:
Podaj ne oznaczenia.
Masz pewnie napieprzony osprzęt silnika i tyle. Może uszkodzony intercooler, a może wastegate (zawór upustowy spalin).

Literki z oznaczeń!!! W tej chwili!!! :)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 12:32:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
na gazie i na benzynie podobnie śmiga?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: