.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 17:38:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: turrbo do swapa...
PostNapisane: 07.mar.2005 22:44:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2005 20:31:08
Posty: 9
Lokalizacja: duchem suwałki ciałem warszawa
Witam
Jestem nowy ale w miarę oczytany.

Szukam silnika turbo do budy b2 (patrz newbe).
Warunkiem jest komplet z komputerem i wiązką, interq. czujniki wsio....

Otarłem się o wyremontowany kg ale okazało sie że jest niekompletny.... Teraz trafiłem na silnik WJ i tu wielkie oczy... Nie moę się w necie doszukać info o tym silniku, Wiem że był w 200 5t miał 170km/5200. a potrzebuję wiedzieć jakie ECU i czym różni się od kg czy mc...dostanę po uszach...? ciekawe ')


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 09:52:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
czesc. roznice w silnikach znajdziesz na stronie www.sjmautotechnik.com

ogolnie silnik kg jest starszy niz mc. kg ma troche mniejsza pojemnosc skokową. mają inne kompjutery, troche inaczej rozwiązanie sterowanie turbiną, kg nie ma sondy lambda i katalizatora, stąd prawdopodobnie jego wyzsza moc. silniki mc byly klepane od 85roku, okolo 89 roku, przeszly facelifting (nowy komp sterujący, drugi czujnik stuku i troche inny rozdzielacz paliwa, taki jak w silniku 1B i 2B) .te dwa ostatnie mają chyba 190 i 200 km , to są silniki MC tylko mają inny komp sterujący i chyba troche inne spręzanie.

Moim zdaniem najmniej problemowe bedzie wpasowanie silnika 3B 20V turbo, nie bedziesz musiał sie bujać z mechanicznym wtryskiem paliwa i chyba bedzie latwiej rozplanować w komorze silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 10:25:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2005 20:31:08
Posty: 9
Lokalizacja: duchem suwałki ciałem warszawa
Witam
...niestety na sjm nie ma za dużo o tym silniku...przewaliłem neta trochę i zupełnie nic nie znalazłem (a to nietypowa dla mnie sytuacja). Dwudziesto zaworowe jednostki odpadają (cena). Poluję na KG,MC no i teraz ten WJ. Może być od 100,200,5000...musi być kompletny.
reasumując:

KG- K-Jetronic 2.1 (8.8:1) k26/0,6bar, jeden stukowy? i nic więcej?MAC05a
MC1- K-Jetronic 2.2 (7.8:1) k24/0,4bar jeden stukowy,sonda lambda,katalizator, ECU mac11
MC2- K-Jetronic 2.2 (8.4:1) k24/0,4bar dwa stukowe,sonda lambda,katalizator,nowszy rozdzielacz (b1), ECU mac14
WJ- K-Jetronic 2.1 (7.0:1) k??/?? IC-brak, czujniki-brak, ECU-brak (osprzet jak w WC n/a)

i wszystko jasne
P.S uzupełniam dane w poście


Ostatnio edytowano 08.mar.2005 20:24:34 przez grozny, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 12:33:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
2,1 T WJ (7,0:1)m jaka turbina to nie wiem, wiem ze to jest jeszcze na K-Jetronicu, katalizatora napewno nie ma, a co do komputera to raczej cos prostego ;)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 14:07:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mc1 smiga na sterowniku mac-11
mc2 smiga na sterowniku mac-14

mc1 ma 7,8:1 , mc2 8,4:1.

Ten wj to chyba jakiś staroć (moze to z audi 200 C2???), nie wiem czy uda ci sie wynaleźć jakiś w dobrym stanie. Ja myśle ze celuj co najmniej w KG. MC to mozna nawet z 90-91 roku wynaleźć. poszukaj 1B lub 2B te mają lepsze pociągnięcie (200KM):) byly montowane w automatach, są takie same jak MC tylko inny komp.

P.S. jak bedziesz mial jakieś zapytania, to wal smialo, ostatnio wymianiełem silnik w swojej rakiecie, takze troche kruczków jeszcze pamiętam :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 14:38:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
wj
nie pakuj sie w to to stary silnik i chyba wogler nie ma w nim elektorniki ale nie jesetm pewny

najlepiej znajdz dobry mc a pozniej bedzeisz sie nim bawil

to b2 ma quattro czy bez ???
bo jak bez to torche lipa bo bedzie bardzo mocno podsterowne !

pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 15:55:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2005 20:31:08
Posty: 9
Lokalizacja: duchem suwałki ciałem warszawa
to jest quattro, nie ma lipy, a ja powany w miare ludek jestem, wszystko ladnie opisalem w NEWBIE. A jesli chodzi o tego WJ to mam takiego do kupienia wiec szukam info. Jesli jest to starszy silnik od kg to jeszcze lepiiej bo mialy duzy potencjal. Info jest coraz wicej, wiec zapraszam do uzupelniania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 18:09:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

a czy zdajesz sobie sprawe z tego jak tudno bedzie do niego czesci dostac a tym bardziej jak trudno bedzie wystroic taki silniczek ???

mowiąc o potenciale to co chcesz osiągnąć ile KM ???
bo podejzewam ze utrzymanie seri i fabrycznego przeobiegu momentu na silniku Wj jest trudniejsze do zrobienia niz 200 ps z mieszanki KG I MC

ten silnik nie ma zadnej elektroniki nawet Ic nie ma

jezeli osprzet tego silnik nie stal zabezpieczony
to gwarantuje ci ze czyszczenie ukladu jest wskazane a tego malo kto sie podejmie i zrobi to dobrze + wymiana wtryskiwaczy ktore pewnie są juz zapchane/zuzyte etc wtryski okolo 200 zl za jeden do silnik Wc czyli n/a

majac na mysli silnik mam na mysli silnik z osprzetem
jezeli ty masz na mysli silnik jako blok glowice tloki to w tej kwestji sie nie wypowiadam bo nie wiem jak jest z wytrzymaloscią

silnik Wj ma taki sam uklad zapolonowy jak Wc czyli jest tam tylko "tranzystor kluczujący" czujnik halla i to wszystko

pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 18:49:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2005 20:31:08
Posty: 9
Lokalizacja: duchem suwałki ciałem warszawa
Informacji o tym iz nie ma tam nawet IC nie mialem, po to wlasnie ten temat. Ten silnik WJ konkretnie, jest niedawno wyjety z budy bo koles calosc sprzedaje na czesci. Jest caly silnik z osprzetem, wiazka, ecu (o ile mozna to tak nazwac), rozdzielaczem.....za ok 1500 pln wszystko. Nie zna sie czlowiek zupelnie widocznie, bo mowil ze IC rowniez dostane...Silnik wyremontowany rok temu wlacznie z wymiana turbiny na nowa. Pol roku temu urwal wachacz, potem skonczyl sie przeglad i auto zapadlo w spiaczke. Tak mowi wlasciciel, gwarantuje bezproblemowe odpalenie i daje wszystko co do odpalenia potrzebne. Nie zmienia to faktu, ze sie zaczalem zastanawiac nad tymi kucykami bec iC i stukowego... Wychodzi na to, ze musze dalej szukac... Docelowa moc jaka chcialbym osiagnac to te magiczne 200km . Moze macie jakies sugestie... bardzo trudno znalezc cos w sensownym stanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 20:35:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

z tego co czytalem tutaj na forum najlepsze poloczenie to dol KG a gora i osprzet MC

masz czujniki spalania stukowego ! i sonde
to gwarantuje ci w jakims stopniu bezpieczenstwo silnika
w dodatku jednoski bardziej powszechne a takze jest paru klubowiczow ktorzy przerabiali podobne sprawy

operacja kg + mc moze zapewnic okolo 200km(dane z forum)
bo jest wieksze stopnie sprezania

pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2005 10:39:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Ja osobiście nie bawiłbym sie w starsze motory.
Poszukać MC i bedzie looz. Bez katalizatora bedzie mial pewnie ze 180 kucyków. Jak delikatnie oszukasz czujnik cisnienia (dostawisz rezystorek :D) , do tego delikatnie naprezysz sprezynke w zawoze upustowym spalin WG to 200 konikow masz na szybko, tzn 30 minut roboty. > oczywiście jesli reszta działa w miare poprawnie.

silniki mc mają popychacze zaworowe hydrauliczne, natomiast KG i ten o ktorym mowisz takich nie mają, takze bedzie trzeba czasem z nimi powalczyć zeby zaworki nie klekotały.

Mc powinien wytrzymać wiecej batów, są tam czujniki stuku, dzieki ktorym zaplon zostanie opozniony gdy pod duzym obciazeniem bedzie spalanie stukowe.

Ciekawe, jak wyszedl remont silnika człowiekowi od ktorego go kupujesz, jesli sprzedaje go za 1500zł z całym osprzętem. Konkretny remoncik przekracza tą kwotę ze 3 razy :diabel: , chyba ze wymienił pierścionki i po jakimś czasie z rury wydechowej zaczął sie wydobywać Dżin, jeszcze większy niz przed remontem.

Ja skatowałem jednego MC, nie było łatwo , wytrzymał 45tys km na gaziwie, przy max doładowaniu 2-2,5 razy wiekszym niz seryjnie. raz go przegrzałem, kilkanascie sekund bez wody potem jeszcze przejechal 10tys, ale juz chyba mial kilka elementow przegrzanych (byc moze pierścionki).
takze silnik skała.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2005 20:07:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2005 20:31:08
Posty: 9
Lokalizacja: duchem suwałki ciałem warszawa
witam.
Bardzo dziekuje za zainteresowanie. O rezystorku wiem, o sprezynce wiem, teoretycznie jestem obcykany. Mam straszne cisnienie na skladanie tego do kupy. o mixtach kg i mc czytałem i o własnoróbnych listwach paliwowych sterowanych świnką też czytałem . Wiadomo że najlepiej byloby kupic 200 od niemca, postawic obok i spokojnie sobie przekladac graty...Realia są inne, gdybym miał na to kupę kasiwa to by mnie tu nie było.Z kolei gdybym miał kiedyś taki silnik albo ze dwa to bym wiedział dokładnie co kupić i za ile. Myślałem, że ten silnik wj jest bardzo podobny do kg, uruchomienie takiego silnika było by sukcesem, dopiero potem można wachlować osprzętem. Potrzebny mi seyjny silnik ktory działa albo działał bardzo niedawno, a po wyjęciu wszystko zostało dobrze zabezpieczone(wtryskiwacze, rozdzielacz...turbina itd) Ten silnik jest trzeci z kolei. Z krótkiego doświadczenia wiem, że umówię się z kolesiem okaże się że silnik leży pod folią na mrozie od pół roku i można będzie na niego tylko zwrócić. Koleś powiedział że remont kosztował go 6000 ponad rok temu, a warsztat tak zregenerował turbinę, że po jeżdzie próbnej musiał zamówić nową. Może ten silnik jednak można uzbroić sensownie, podpiąć pod ECU od kg...Wiem, że kombinuję, ale jak się okaże że ta jednostka leży ładnie rozłożona na w ciepłym garażu to muszę mieć "wyjście awaryjne". Kolo wraca za dwa tygodnie więc szukam pomysłów. Ale jeszcze raz dzięki...się rozklepałem

nie będę bołosłowny więc daję namiary na zdjęcie mojego audika. nie chce mi się kombinować i daję namiary na mojego ftp'a z którego zresztą możecie panowie klubowicze korzystać. Jeśli się umówimy że będą tam tylko zdjęcia tematycznie związane z tymi co tam są, to sużę. nie wiem jakie są pod tym względem konwenanse
ale jest to ok 2GB i jest od jakiegoś czasu martwy.
217.153.70.28
user:grozny_pub
login:groznymp3
w katalogu głownym mojeuattro.jpg to to moje Quattro :diabel:
resztą fotek proszę się częstować jak ktoś chce. Coś będzie nie tak to się tego ftpa zdejmie :)

no to teraz to się rozpisałem (wrzucam tam właśnie parę fotek i proszę o cywilizowane korzystanie (wrzucajcie tam foty a ja je posegreguję) najbardziej poszukiwane foty swapów 10v turbo do b2 !!

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2005 09:13:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
A co ci przeszkadza ze silnik leży na mrozie pod folia???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2005 09:31:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
wow bo jak osprzet wtrskowy lezy z nim to juz praktycznie nie bedzie sie go dalo wyregulowac i trzeba bedzie poswiecic troche kasy i czasu aby wszystko bylo git !

rozdzielacz bedzie mial zakluconą ch-styke pracy !

pozdrawima

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: