.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2025 23:32:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ile wynosi trwałosc sondy lambda ?
PostNapisane: 30.cze.2005 22:10:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Chodzi mi o to, na ile tysiecy kilometrow jest przewidziane jej prawidlowe dzialanie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2005 22:21:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10361
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Ale pytanie zadałeś??? Powiedzmy ze moze to być godzina a moze 10 lat , albo 200tys km???. Dla sondy najbardziej nieporządane sa krótkie dystanse i długie przestoje auta bez uruchaniania , wtedy sonda najszybciej pada.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2005 13:43:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
właśnie miałem napisać podobny post :) mianowicie u mnie po 250 tys km. w końcu wymieniłem sonde i skończyły się problemy z gąsnięciem na wolnych obrotach i z falowaniem niskich obrotów (przynajmniej od soboty nie gaśnie :) )!! A co najlepsze, gdy podłączałeś sonde pod woltomierz i analizator spalin to pokazywała jak reguluje (zmieniało się napięcie), spaliny też były "prawie" w normie, jednak jak się później okazało sonda działała za wolno, dlatego dawała opóźniony odczyt i dlatego autko gasło (podawała sygnał ze miaszanka za bogata, gdy już była OK, ale po chwili dawała już poprawny sygnał). Wymieniłem sonde 380PLN, i jest OK.
Mechanik, który wymieniał sonde stwierdził że musi być oryginalna, gdyż bardzo mocno siedziała w wydechu, miał problem jednak dał rade :) ja na tej sondzie zrobiłem 100 tys km, a poprzedni właściciel, z tego co wiem, też jej nie wymieniał.

Także sonda może wytrzymać nawet 13 lat i dawać jakiś sygnał (nie zawsze poprawny) a może paść po pół roku (słyszałem o takich przypadkach u mechanika)

ps. jeśli chcesz dobrego mechanika to moge Ci polecić gościa gdzie robiłem moje autko, zapłaciłem 380 za sonde, 40 filtr powietrza, 170 robocizna (wymiana sondy, wymiana filtra i czyszczenie dolotu - zasyfiony kanał dolotowy i przepustnica, regulacja silnika KJ-tronic).

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2005 16:19:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Adrian zadalem takie pytanie bo myslalem ze sonda podobnie jak inne czesci eksploatacyjne powinna byc wymieniona po kilku tysiacach km. U mnie jest tak ze na cieplym i na zimnym silniku objaw jest taki sam ze silnik traci obroty i dusi sie, a po chwili mu przechodzi. Objawy wskazuja raczej na sonde lambda bo to ona reguluje sklad mieszanki. Mechanicy mowili ze powinna ona troche szybciej reagowac. Analiza spalin wykazala ze wszystko w normie. Mysle wiec ze to bedzie tak jak u ciebie ze trzeba wymienic i te meczace objawy znikna. W piatek kupie nowa sonde bo napewno nie byla ona wymieniana od 1992 roku :) Sonda jest 3 przewodowa firmy BOSCH.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 04.lip.2005 16:23:45 przez KORU, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2005 16:19:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Z tego co sie orientuje to przy bardzo dobrym paliwie (tzw. bezsiarkowe) Lambda wytrzma wieczność. Kolega zrobił test (niechcąco) i dolał paliwa ołowiowego z karnistra do Golfa II 1.3i. Efekt : katalizator i sonda...szrot po parunastu kilometrach.

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2005 22:53:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 01:54:44
Posty: 109
Przeciętnie trwałosc sondy to ok.200 tys. km wg bardzo dobrego mechanika zajmujacego sie tym konkretnie. Oczywiście sa wahniecia z uwagi np. na jakosc używanego paliwa, techniki jazdy itp. Pzy normalnej , przeciętnej eksploatacji jak wyżej podałem. Pozdrawiam gronk.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2005 23:18:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
W moim C4 kata wytrzymal 130tys. a lambda ............autko sprzedalem
przy 230tys na liczniku i ciagle byla OK

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2005 09:26:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
U mnie w ABT jest 245 tysia i sonda jest oryginalna...ale wiekszosc przelatane na trasce z LPG II generacji :-) Pewnie przydaloby sie wymienic :-)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2005 19:31:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2005 19:41:13
Posty: 14
Lokalizacja: zachodniopomorskie
KORU: u mnie też się dusił i nie chciał się wkręcić, kombinowałem jak się dało, i okazało się ze katalizator się rozwarstwił i zatykał wydech, więc wydłubałem kata. Ale przy okazji uszkodziłem sondę (nie dało rady wykręcić). Teraz cały czas pokazuje 0,5V, czyli jest zrypana, ale jakoś się jeździ, nie ma przerw i się nie dusi, fakt że spalanie wzrosło no ale trza sonde wymienić. Także sugeruję przegląd katalizatora (także świece - u mnie była za mała przerwa między elektrodami). I z tego wniosek taki - uszkodzona sonda u mnie nie bardzo wpłynęła na poprawną pracę silnika, komputer potrafi się zdeka dopasować zarówno na pb jak i na lpg, no chyba że będzie z sondą tak źle że pokaże 0V lub ponad 1V, wtedy mieszanka może rzeczywiscie byc zrypana. BTW w nissanie primerze mam odłączoną lambe i silnik elegancko chodzi na lpg, spalanie nie przekracza 13l......

_________________
B4 AVANT 2.3


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: