.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2025 20:19:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jakie napięcie w 2.3E 10V ?
PostNapisane: 27.lip.2005 23:20:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2005 00:42:11
Posty: 277
Od dłuższego czasu mam pewien problem ze swoim Audi. Mianowicie rok temu, kiedy sprowadziłęm ją z Niemiec wskazówka wskazywała napięcie około 15v. Pół roku później wskazówka zaczęła regularnie spadać, aż na 12,5 po czym akumulator się rozładował. Kupiłem więc nowy i ku mojemu zdziwieniu początkowo było 14v i ...znowu spada, wskazując w chwili obecnej 12,8 i obawiam się, iż lada chwila znowu padnie. Dziwna sprawa, ponieważ akumulatora używam od bodajże 2 miesięcy (typ aku jest prawidłowy, przeznaczony do mojego silnika). Jak rozwiazać ten problem????

_________________
Audi Coupe - jedyna słuszna marka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2005 23:37:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
jak masz alternator od spodu (motor kv) - wlez pod auto, zdejm oslone alternatora, wymien szczotki (zintegrowane z diodą).
Jak masz NG i podobne - sięgnij z komory silnika zdejm oslone alternatora, wymien szczotki (zintegrowane z diodą). :-)
Bo któregoś dnia zapalisz, pojedziesz, a audi po 30 kilometrach zgaśnie, bo sie skonczyl prąd w akumulatorze i nie ma juz na zapłon :-)
koszt - 30-100 zł, zalezy gdzie i jakie kupisz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2005 07:34:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
tez mysle zeby wymienic regulator napiecia zintegrowany ze szczotkami. 30 czy 40zł kosztuje w poddziełce. w alternatorze z tylu jest przykrecony na 2ch srubkach.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2005 15:24:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2005 00:42:11
Posty: 277
Odświeżam temat, ponieważ mam nowe dane ;) Byłem dzisiaj u dwóch różnych elektryków, zmierzyli napięcie pod maską i wskazywało 13,72, więc prawidłowo. Jednak w kabinie wskazówka pokazuje mi 12,5, a tyle miał poprzedni akumulator kiedy się rozładował. Jeden z nich powiedział, że na wskazówkę w kabinie nie warto patrzeć, drugi natomiast, że można by sprawdzić czy po dordze nie gubi gdzieś prądu i stąd tak małe napięcie pokazuje ta wskazówka. Co radzicie?

_________________
Audi Coupe - jedyna słuszna marka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2005 15:34:04 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
sprawdz altrernator czy nie ma popekanych uzwojen. ja dzieki voltomierzowi w kabinie dojechalem do elektryka bo mi napiecie skakalo od 12 do 14 az w koncu stanelo na 12 i sie aku rozladowalo . przyczyna bylo popekane uzwojenie stojana alternatora

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2005 16:25:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2004 22:53:41
Posty: 166
Lokalizacja: Zgorzelec
Christo napisał(a):
Odświeżam temat, ponieważ mam nowe dane ;) Byłem dzisiaj u dwóch różnych elektryków, zmierzyli napięcie pod maską i wskazywało 13,72, więc prawidłowo. Jednak w kabinie wskazówka pokazuje mi 12,5, a tyle miał poprzedni akumulator kiedy się rozładował. Jeden z nich powiedział, że na wskazówkę w kabinie nie warto patrzeć, drugi natomiast, że można by sprawdzić czy po dordze nie gubi gdzieś prądu i stąd tak małe napięcie pokazuje ta wskazówka. Co radzicie?

Proponuję zmierzyć napięcie na zaciskach woltomierza.Ja w moim zrobiłem małą kalibracę.

_________________
S6 4,2 Avant
Forever AUDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2005 18:46:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Albo od razu doprowadzić prund do niego bezpośrednio z Aku - u mnie kiedy kupilem swojego był tak podłączony panel środkowy ze wskaźnikami, że prawie nie miał masy - napięcie pokazywało 11V (a było cacy) a temp. silnika kosmiczną - koło 130'C. podłączenie do porządnej masy spowodowało, ze działa prawie poprawnie.

Tak czy owak - takie poszukiwania zaczynamy zawsze od źródła (szczotki, uzwojenie, diody i napięcie na samym alternatorze)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2005 21:40:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2005 00:42:11
Posty: 277
Ale kiedy oni mi mówią, że jest wszystko w porządku i żebym przyjechał kiedy coś sie zepsuje, bo teraz nie potrafią zdiagnozować to co mam zrobić? Przyjść z kartką z wypiskami co Wy mi powiedzieliście? Wydaje mi się to troche komediowe, a sprawa jest poważna.

_________________
Audi Coupe - jedyna słuszna marka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2005 21:59:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Podłącz woltomierz do akumulatora i odpal silnik przygazuj jaśli napięcie ci wzrośnie do 14,4 V to znaczy że alternator i regulator jest dobry jesli jest dużo nizsze to jest coś z alterntorem to mogą być szczotki regulator napięcia bądz uzwojenia altelnatora albo djody prostownicze ale najprawdopodobnie to wymien wtedy szczotki z układem regulującym napięcie.

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2005 08:05:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Tedi napisał(a):
Podłącz woltomierz do akumulatora i odpal silnik przygazuj jaśli napięcie ci wzrośnie do 14,4 V to znaczy że alternator i regulator jest dobry jesli jest dużo nizsze to jest coś z alterntorem to mogą być szczotki regulator napięcia bądz uzwojenia altelnatora albo djody prostownicze ale najprawdopodobnie to wymien wtedy szczotki z układem regulującym napięcie.


14,4 to troche duzo. oryginalne regulatory do audi mają z tego co pamietam albo 13,9V albo 14,1V . u siebie mierzylem napiecie na aku na wolnych obrotach bez wiekszego obciazenia i bylo cos kolo 13,9-14V, jak przygazowalem takze bylo tyle samo. i to napiecie nie powinno skakać, tak jak w małych fiatach ;)

jak powlaczalem obciazenie, nawiewy, swiatla i ogrzewanie tylnej szyby to napiecie spadlo o jakiesc 0,2-0,3V

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: