Tedi napisał(a):
Podłącz woltomierz do akumulatora i odpal silnik przygazuj jaśli napięcie ci wzrośnie do 14,4 V to znaczy że alternator i regulator jest dobry jesli jest dużo nizsze to jest coś z alterntorem to mogą być szczotki regulator napięcia bądz uzwojenia altelnatora albo djody prostownicze ale najprawdopodobnie to wymien wtedy szczotki z układem regulującym napięcie.
14,4 to troche duzo. oryginalne regulatory do audi mają z tego co pamietam albo 13,9V albo 14,1V . u siebie mierzylem napiecie na aku na wolnych obrotach bez wiekszego obciazenia i bylo cos kolo 13,9-14V, jak przygazowalem takze bylo tyle samo. i to napiecie nie powinno skakać, tak jak w małych fiatach
jak powlaczalem obciazenie, nawiewy, swiatla i ogrzewanie tylnej szyby to napiecie spadlo o jakiesc 0,2-0,3V