.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.mar.2025 01:34:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Płyny eksploatacyjne
PostNapisane: 11.wrz.2004 20:23:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 13:59:57
Posty: 25
Lokalizacja: Białystok
Witam i zarazem pytam

Przy wymianie oleju w śilniku sprawdziłem poziom oleju w skrzyni biegów i jest niewystarczający bo z otworu wlewowego nic się nie wyjało a niewiem jaki był tam wcześniej zalany olej , dlatego mam pytanie jaką ilość oleju mam zakupić aby go wymienić
interesuje mnie pozatym
- ile wchodzi płynu do wspomagania
- ile płynu do układu chłodzącego

_________________
Audi B4/2,0 kat/ABT/LPG/92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2004 20:50:17 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
plynu wspomagania sie nie wymienia , chlodzacego wchodzi okolo 6 litrow , do skrzyni wchodzi 2,25 litra oleju syntetycznego SAE 75W90


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2004 21:13:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 13:59:57
Posty: 25
Lokalizacja: Białystok
Po kupieniu auta zauważyłem, że w zbiorniczku płynu do wspomagania jest dużo poniżej minimum . Uzupełniłem płynem od znajomego ale innego koloru, dlatego muszę wymienić płyn.
Zauważyłem, że jest uszkodzona osłona maglownicy i tamtędy częściowo ucieka płyn. Czy wymieniając osłonke maglownicy zlikwiduje ten wyciek ??

_________________
Audi B4/2,0 kat/ABT/LPG/92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2004 23:23:07 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jezeli cieknie przekladnia to wymieniajac oslone nie zlikwidujesz wycieku bo cieknie siemering ...a plyn , jedyny sluszny to zielony dostepny w ASO pod numerem G 00200 lub w IC jako Febi costam costam :P .... koszt okolo 50 pln w ASO i troche mniej jako Febi .... producent zaleca wymiane plynu jezeli robisz naprawy i tylko na taki bo jego gestosc i wlasciwosci smarujace sa zbawienne dla pompy a jezeli ta nie cieknie u Ciebie toi dziekuj stworcy i lej to co bylo ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2004 04:27:40 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Podłączam się do pytania, bo u mnie też ta harmonijka jest pęknięta.
Czy przy jej wymianie stosuje się pod spód jakiś smar olej czy coś podobnego?
Jak ją wymienić bo z tego co widziałem to mniej więcej tak:
odkręcić końcówki drążków kierowniczych, wybić je z kolumny, odkręcić sruby kontrujące na maglownicy odkręcić śruby mocujące drążki do maglownicy, ściągnąć harmonijkę założyć nową. Czy tak?
Czy coś innego trzeba jeszcze zrobić. Czeka mnie wymiana więc pytam.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2004 08:28:49 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
trzeba przede wszystkim wyjac przekladnie ,.... nie widze mozliwosci zalozenia tej gumy jezeli przekladnia jest mocowana do nadwozia na obu jej koncach ... a juz wogole nie widze tego w autach z ilnikami wiekszymi niz 2.0 gdzie wiekszosc przekladni jest zaslonieta przez silnik... poza tym to jest oslona przeciwkurzowa ktora oslania tloczysko przez zabrudzenime ... wlasciwym uszczelniemiem jak wyzej pisalem jest siemering na tloczysku ... to tak jak jest guma ochronna na tloczysku amortyzatora


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2004 06:47:02 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
No właśnie nie. Przekładnia jest tak mocowana że istnieje możliwość odkręcenia drążków i wymiany tej harmonijki bez wyciągania maglownicy.
przekładnia kierownicza
Dostęp w przypadku ABK jest też znośny więc wyciąganie całej maglownicy do wymiany osłony jest raczej bez sensu.
Acha mam jeszcze jedno pytanie. Macie może jakąś skuteczną i prostą metodę na wybijanie końcówek drążków z kolumny McPersona? Istnieją jakieś ściągacze do tego? Czy wystarczy zwykły młotek?

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2004 08:22:24 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
pewnie ze istanieja sciagacze .,... nawet jest do tego specjalny przyrzad VAG .....a najprosciej to kup se sciagacz z 2 ramionami naprzeciw siebie, zaloz tak zeby ramiona obejmowaly ramie kolumny a sruba naciskala na gwint koncowki ..... dokrec do oporu i mlotkiem opukaj ramie kolumny .... dokrec sciagadcz i znowu opukaj ... w pewnym moemncie koncowka powinna sama wyskoczyc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2004 08:41:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
nom bez jaj lepszy to sposob niz piz**** mlotkiem w ta koncowke :D

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2004 08:54:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Maridk napisał:
Cytuj:
No właśnie nie. Przekładnia jest tak mocowana że istnieje możliwość odkręcenia drążków i wymiany tej harmonijki bez wyciągania maglownicy.
przekładnia kierownicza


Ostatnio w V6 zmieniałem drążek kierowniczy. Przy jego wymianie niestety trzeba całą maglownice odkręcić. A jak jest z tą gumą to nie pamiętam, ale chyba podobnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2004 21:57:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Zeby wymienic ta gumowa harmonike trzeba niestety rozkrecac uklad kierowniczy a konkretnie sruby na drazku kierowniczym gdzie znajduje sie ta guma. Pod ta harmonika nalezy lekko posmarowac smarem aby plynnie sie poruszala i miala dluzsza zywotnosc :D Wymienialem to pol roku temu i widze ze wszystkim peka ta gumowa oslona. Na dodatek radze sie przyjrzec czy podczas krecenia kierownica lewo prawo drazek kierowniczy nie ociera o taki pofalowany przewod z plynem hydraulicznym. W moim B4 wlasnie tak bylo i prawie by sie przetarlo gdyby moj mechanik tego nie zauwazyl. Trzeba poprostu lekko podgiac do gory ten zawiniety jak waz boa :D przewod stalowy co idzie potem do pompy wspomagania.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2004 22:04:34 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Tak jak piszesz ale nie trzeba wyciągać przekładni. Odkręcić wystarczy 2 nakrętki kontrujace od spodu potem 2 śruby z góry zdjąć element mocujący drążki do przekładni i wymienić gumę. Właśnie zgłębiłem ten temat. Dzięki za pomoc.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2004 20:31:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Maridk napisał(a):
Odkręcić wystarczy 2 nakrętki kontrujace od spodu potem 2 śruby z góry zdjąć element mocujący drążki do przekładni i wymienić gumę.


heh dokladnie masz racje Maridk no ale trzeba pokrecic troche kierownica zeby to zalozyc potem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2005 00:06:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 00:49:46
Posty: 510
Lokalizacja: WROCŁAW BOLESŁAWIEC
No w koncu znalazlem wlasciwy temat :peace: Ma moze ktos jakies fotki?Albo zrobi i opisze dokladnie ktore sruby nalezy odkrecic??Bo jakos z tego rysunku w linku nic nie kumam :< I pytanie, czy wymiana tej samej gumy wystarczy zeby nie cieklo juz?Czy trzeba tez simering?

Ps. Tutaj jest link to mojego wczesniejszego tematu zanim znalazlem ten, sa tam tez fotki... http://forum.audiklub.org/viewtopic.php?t=22655


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: