.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.gru.2024 07:52:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: nagle zaczeło sliżgać sprzegło... ;/
PostNapisane: 11.mar.2006 17:02:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 20:56:47
Posty: 129
Lokalizacja: Kraków
czy jest jakas inna mozliwośc poza dosciskiem i tarczą, że nagle z dnia na dzień sprzegło zaczyna ślizgać, załorzyłęm blosa wyjechalem na droge, I bieg w miare okej , ale juz II gaz dno i zaczyna śłizgać , auto wrescie na blosie ma kopa, jak bozia przykazała, ale sprzegło zaczeło sie ślizgać, czy moze to być jakaś nagłą awaria chydrauliki, albo że coś nie odbija ;/ help me nowe sprzegło to spora kasa dla mine

_________________
zasadniczo zbieram stare fordy, ale... zawsze chcialem jakieś 4x4-podobno Audi ma najlepsze Quattro :D

http://www.m4garage.com/audi/1.jpg Coupe Quattro 2.3 10v - mało mocy , wsadzimy coś innego :)
LOTUS 7 - 1,6 r4 130ps
Ford ESCORT MK I RS2000 r4 170 ps
Ford Capri MK I - 5,0 V8 ~ 300 ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: nagle zaczęło się ślizgać sprżęgło
PostNapisane: 11.mar.2006 17:35:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2006 07:23:11
Posty: 9
Lokalizacja: augustów
sprawdż cz przypadkiem nie puścił uszczelniacz wału korbowego i na tarczę nie dostał się olej, bo jak by coś się działo z mechanizmem docisku to mogły by być kłopoty z wyspszęglaniem, raczej to mi wygłąda na olej, , jest jeszcze jedna możliwość że okładziny tarczy są zjechane do minimum pozdrawiam

_________________
56 lat, B3 1,6 b/g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2006 17:43:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 20:56:47
Posty: 129
Lokalizacja: Kraków
to moge chyba tylko sprawdzić pozomem ojeju nie ? , tak bez rozbierania / z rzesztą tak czyinaczej trzeba rozebrać

_________________
zasadniczo zbieram stare fordy, ale... zawsze chcialem jakieś 4x4-podobno Audi ma najlepsze Quattro :D

http://www.m4garage.com/audi/1.jpg Coupe Quattro 2.3 10v - mało mocy , wsadzimy coś innego :)
LOTUS 7 - 1,6 r4 130ps
Ford ESCORT MK I RS2000 r4 170 ps
Ford Capri MK I - 5,0 V8 ~ 300 ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2006 17:50:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2006 10:19:29
Posty: 74
Lokalizacja: gorlice
moze i olej wyzucilo ale dlamnie to koniec tarczy .. a jakis zmian na pedale niezauwazyles jak nie to wymiana tarczy cie czeka

_________________________

80 b4 2.0 ABT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2006 17:54:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 20:56:47
Posty: 129
Lokalizacja: Kraków
pedal jakby cieeżej zaczol chodzić w dwie strony, ale to z miesiac wczesniej juz mam nadzieje ze wymiana samej tarczy pomoże, i ze bez docisku sie obędzie :)
tylko znowu ta robota i w quattro to moze być przerazajace , tyle do zdemontowania ;/

_________________
zasadniczo zbieram stare fordy, ale... zawsze chcialem jakieś 4x4-podobno Audi ma najlepsze Quattro :D

http://www.m4garage.com/audi/1.jpg Coupe Quattro 2.3 10v - mało mocy , wsadzimy coś innego :)
LOTUS 7 - 1,6 r4 130ps
Ford ESCORT MK I RS2000 r4 170 ps
Ford Capri MK I - 5,0 V8 ~ 300 ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2006 18:03:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2006 10:19:29
Posty: 74
Lokalizacja: gorlice
wiec tak myslalem moze byc i wycisk ale i tak musisz rozbierac powodzenia


_______________________
80 b4 2.0 ABT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2006 18:16:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Zmień komplet (doskładaj kasy) bo inaczej będziesz to niedługo rozbierał drugi raz...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2006 18:38:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 20:56:47
Posty: 129
Lokalizacja: Kraków
łatwo sie mówi do skladaj asy studentowi ;p ale pewnie i tak na kompleciku sie skończy

_________________
zasadniczo zbieram stare fordy, ale... zawsze chcialem jakieś 4x4-podobno Audi ma najlepsze Quattro :D

http://www.m4garage.com/audi/1.jpg Coupe Quattro 2.3 10v - mało mocy , wsadzimy coś innego :)
LOTUS 7 - 1,6 r4 130ps
Ford ESCORT MK I RS2000 r4 170 ps
Ford Capri MK I - 5,0 V8 ~ 300 ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2006 05:56:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Perana: bez paniki - wymiana sprzegla w quattro to nie taka tragedia - grunt to dobre klucze, szczególnie 16-tki do odkrecenia skrzyni (gedor i osmiokat do dwoch srub), i imbus(y - lepiej miec z 5 vanadowych pod reka) do wału... bo jak Ci objedzie to.... ;( . A tak, to robótka OK - nawet w pojedynke da sie zrobic - jak chcesz, służe obrazkami (robiłem fotostory, ale nie mam czxasu, aby opisac zdjęcia). Co prawda z innego silnika, ale skrzynia/napęd ta sama, wiec tylko demontaz katalizatorów bedzie inny. A jesli chodzi o moje zdanie do slizgów - żadne oleje - tylko tarcza do d.....- po prostu jest tak cienka, ze docisk nie jest w stanie jej zgnieść - a ciężko chodzi - bo już depczesz po całym 'zasięgu' dociska/słonecz z niego. Normalnie, jak masz grubszą tarczę, to zdejmujesz może z 60% ruchu docisku, a jak nie ma tarczy - to wypychasz cały posuw, stąd ten opór.
Cieszyłeś się nadzieją, że to 'tylko' tarcza - tarcza jest droższa od docisku - a rzy wymianie czegokolwiek w sprzegle radze ZAWSZE wymienic docisk - może wyglądać pięknie, ale jak ma już swoje lata, to w każdej chwili może pęknąć Ci któryś palec ze słoneczka, i nie dość, że robota ta sama, to jeszcze łożysko Ci poleci od uderzeń. (sprawdz czy ci nie chrobocze pedał sprzęgła p[rzy okazji)
Tarcza to ok. 450 zł, docisk 350 (sachs). Za robociznę wołają średnio 300-400 zł, więc gra wara świeczki, tym bardziej, ze samemu zrobisz 'przedokładnie', poczyścisz elementy, kupisz nowe oryginalne śruby do wału (3,23 w ASO nówka imbus z pasta - na wał jakieś 22-23 złote, jak dobrze pamietam).
ale po PRIMO! : ROZBIERAJ SPRZEGŁO !! JAK POCZEKASZ TO CIE WYMIANA KOŁA DOCZEKA, A TO JUZ GLEBA DLA CIEBIE, JESLI PISZESZ, ZE SAMO SPRZEGLO TO JUZ SPORY WYDATEK (koło to 3x koszt kompletu sprzegla (mówie o nowym))

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2006 08:28:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Vanderlei napisał:
Cytuj:
ale po PRIMO! : ROZBIERAJ SPRZEGŁO !! JAK POCZEKASZ TO CIE WYMIANA KOŁA DOCZEKA, A TO JUZ GLEBA DLA CIEBIE, JESLI PISZESZ, ZE SAMO SPRZEGLO TO JUZ SPORY WYDATEK (koło to 3x koszt kompletu sprzegla (mówie o nowym))

Dokładnie tak jest. Koło do V6 to koszt 3800zł. Cena z przed 2 lat. Zamienników brak.
Zęby momentalnie sie wyłamują, przynajmniej w moim przypadku, że o luzach nie wspomne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2006 12:09:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Perana. Jesli moge polecic cos dobrego i sprawdzonego i jednoczesnie taniego, to proponuje komplet firmy NK . Do 2,8 kosztowal cos kolo 500zł.

A wytrzymałe jest bo znajomy ma coupete 2,8 quattro i to sprzeglo znosi jego jazde dzielnie tzn, czesto strzały ze sprzegla przy starcie na zblokowany dyfrze ;)

...jednak blosik dorzucił troche mocy ;)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2006 15:50:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Lukasik: co to za komplet? normalnie samo tanie lozysko kosztuje ok 200zł. :peace: Toż to cena jakby za sama tarcze lub docisk...

EDIT:

niegdys Lukasik napisał:
"Kolega zmieniał sprzęgło w coupecie 2,8 q. Kupil firmy NK. Zadnych zastrzezen co do działania. Komplet sprzeglo, docisk, lozysko kosztowalo jakies 550zl. Z tego co sie orientuje to sprzegla nie robią od podstaw, tylko skupują zuzyte i wymieniają na nowe czesci ktore sie zuzywają, takze mozna kupic ich tarcze na ktorej bedzie napis sachs a obok NK."

No, to rozumiem juz czemu takie tanie,:peace:

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2006 07:19:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Mi kumpel nie pamietam co założył, ale efekt jest taki, ze paedał jest zajebiście sztywny i sprzęgiełko bardzo szybki i ostro bierze.
Strzały ze sprzegła i międzygaz przy zmianach biegów to normalka :D przy odpalonym gaziku :D Na razie sprzęgło jakoś to znosi. Musze odszukać fakture i zobaczyc co to było, ale z kasy pamiętam ze się spłukałem nieźle.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2006 07:44:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Vanderlei napisał(a):
No, to rozumiem juz czemu takie tanie,:peace:


tanie, ale nie ma zastrzezen, takze dlaczego nie wmontowac :) Taki komplet np sachs jest ze dwa razy drozszy.

http://www.nkas.dk

P.S. przeguby tez mają dobre, el-fuego juz drugi rok smiga i nic złego sie nie dziej, kosztowaly cos kolo 250zl/szt.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2006 12:29:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Mogę się podłączyć na chwilę z pytaniem? Sprzęgło bierze mi dosyć wysoko tak, że mogę śmiało zmieniać biegi z pedałem wciśniętym tylko do połowy. Biegi wchodzą opornie tzn nie można za szybko przekładać bo czuję się że musi tam sobie mechanizm wskoczyć i jak się to robi szybciej to idzie z wyraźnym oporem np jak pociągnę trochę dłużej na jedynce i chcę szybko wrzucić dwójkę to jest lipa. Trójka trochę lepiej. Problem jest najbardziej odczuwalny na zimno, po rozgrzaniu jest lepiej. Mechanik powiedział, że tarcza sprzęgła do wymiany, bo zużyła się. Sprzęgło się nie ślizga. Nie wiem co o tym myśleć.
Jeszcze jedno -gdy przyspieszam to dzwignia mi się trochę przesuwa trochę do przodu (czy odwrotnie?)a jak zdejmuję nogę z gazu to w przeciwną.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2006 20:47:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2005 18:15:50
Posty: 117
Lokalizacja: Białystok
Witam.Z tego co wiem to firma Nk ma niezle zamienniki.Jest to jakas dunska firma ,ponoc znana w Europie.Wymienilem dwa przegoby zewnetrzne.Przejechalem jakies 60000 km i jak narazie nie narzekam.Jezdzic spokojnie naprawde nie umiem.Pozdro

_________________
Audi 90 2,3 NG + Blossssss


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: