.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 06:13:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4] wspomaganie kiery, dziwne odgłosy :/
PostNapisane: 06.maja.2006 18:05:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Witam

Dzisiaj troche sie pobawilem audikiem, a dokladniej krecilem bączki na piachu... Problem byl taki, ze byla malutka gorka i podbilo mi na niej przod (mialem skrecone kola), potem dobilo opone i zlapalem gume (sie piach miedzy fele a opone dostal ponoc i sie rozszczelnila :/ ) Potem podjechalem pod dom, zrobilem ta opone i chcialem sprawdzic czy cos sie tam jeszcze nie stalo... Otwieram maske, a tam silnik zachlapany jakims plynem... olej to nie jest, podobny do chlodniczego (taki w palcach bardziej lepki niz woda), ale tego tez nie ubylo, od spryskiwaczy tez nie, bo nie ma tego zapachu... Hamulcowego też nie ubyło... Nie wiem też skad lecialo, bo pol silnika mi zachlapalo, wiec nie widze
Potem skrecilem kola na maksimum i cos mi tak trze dziwnie (na postoju wiec nie kola), jak puszcze kiere to jest ok, ale jak lekko dociskam to trze, wczesniej tylko leciutko spadaly obroty o ile pamietam. Teraz zreszta tez spadaja, rozumiem, ze pompa wspomagania dostaje obciazenie i dlatego spadaja, ale to tarcie...
Zrobilem to samo na otwartej masce, stojąc na zewnątrz samochodu i słuchając, jak poczuje juz opor na kierownicy to pompa wydaje takie dosc glosne cykanie, jakby jakas zebartka przeskakiwala... Nie wiem co to, a niepokoi mnie :|
Plynu do wspomagania niestety nie moge sprawdzic, bo za chiny nie moge odkrecic korka :(:
Samo wspomaganie dziala dalej bardzo dobrze, pompa jest od nowosci nie wymieniana, nie ma czegos takiego, ze czasem lzej a czasem ciezej sie kreci, wiec jest OK...

Czy moze ja jestem po prostu przewrazliwiony?? :>

Hmm chyba czas na troche spokoju dla AUDIka ;-)

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 18:12:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
Gratuluję pomysłu na dobnijanie swojego audika! A tak poważniej czekam na odpowiedz fachowców na twój post bo może się okazać pomocny dla mnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 18:17:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Lato sie zaczyna, czasem kazdemu troche odbija, tym bardziej, ze w najblizszym czasie bede robil zawieszenie, bo sie juz wystukalo - wszystkie elementy gumowe nie byly wymieniane ponad 7 lat, wiec po naprawie juz skonczy sie zabawa, bo bedzie szkoda, a tak poza tym czy nikomu na prawde nie zdarzylo sie powariowac troche ?? Nie wierze, ze nigdy nie próbowales ;-)

Czekamy wiec na fachowcow :):

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 18:31:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Mialem odglos tarcia, wycia, piszczenia, skomlenia i t.d. wtedy gdy przedziurawil sie wezyk przy chlodniczce od wspomagania i ubywalo plynu. Musisz koniecznie sprawdzic poziom u siebie

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 18:43:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
No OK, jutro rano postaram sie spojrzec na to, bo dzisiaj juz ciemnawo sie zrobilo... Nie wiem, jak to odkrece, mlotkiem chyba, ale jak tak mowisz, to musze. A tak btw jaki powinien byc poziom tego plynu, bo jeszcze nie mialem okazji sprawdzac go... Żadnego min-max ani poziomu przez zbiornik nie widzialem :/ AAA no i czym go zalać? Bo co tam siedzi za plyn to nie mam pojecia... Może moj ojciec bedzie cos wiedzial, zadzwonie, ale wątpie, zeby pamietal, bo nigdy nie mial do tego glowy... :>

EEE a tak poza tym gdzie jest chlodniczka od wspomagania?? Bo coś nie rzucilo mi sie w oczy :P I jak ona wyglada, pompa to z tego co wiem ta na samej górze zaraz po otwarciu maski widoczna, pisze na niej cośtamHELPPUMPE czy jakos tak, wiec skojarzylem to ze wspomaganiem kiery, ale chlodniczka... :651:

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 19:27:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2005 04:11:28
Posty: 585
Lokalizacja: Hameryka NJ
Odkrecic jak niechce pusici to najlepiej tym...
http://www.fotosearch.com/comp/IMP/IMP1 ... tool_2.jpg

albo tym

http://www.creative-network-factory.de/ ... -Zange.jpg

ale uwarzaj zebys nie urwal dziobka bo bedziesz musial kupic caly nowy pojemnik... :|


Aha - sprawdz wszystkie plyny i zobaczysz co to jest...


HYDRAULIK ZAWSZE POMOZE;) :D - pozdro :peace:

_________________
OOOO S6 & A6
Obrazek
Hehehe Autocross Esssss ;) Psssss!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 19:49:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Plyny sprawdzilem chyba wszystkie oprócz tego - byly OK, nie widzialem zadnego ubytku w stosunku do poprzedniego stanu, teraz wydaje mi sie, ze juz nic nie leci, moze jak go tak targnelo, to po prostu cos tam sie przelalo :D tudziez wykipiało... ;-)

A tak btw dzieki za zdjecia narzedzi, popróbujemy :]

Poza tym opona po bączeniu naprawiona, a furka może po prostu sie ślini i skomli na myśl o nastepnej zabawie :):

Jutro rano napisze wiecej co i jak.. i czy nie polamalem korka...

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 20:05:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2006 18:38:50
Posty: 7
Specjalistą nie jestem bom ja marny elektryk tylko ale gdy w moim aucie pojawiło sie dziwne chrząkanie podczas gdy skręcałem koła na maksa to po prostu wymieniłem olej we wspomaganiu i cisza. Może być też ubytek w oleju i pompa sie odzywa. Olej jaki to trzeba znaleść w książce serwisowej i nie kupować taniego. Obecnie mam zalany Shella i jak piszę jest git. A byłem również w wielkim szoku gdy dowiedziałem sie ceny nowej pompy. U mnie pomogło wiec piszę bo może i tobie pomoże


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 21:35:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Jeśli chodzi o płyn do wspomagania to najlepiej kupić jeden rodzaj ZIELONY FEBI (do wspomagania). Biała butelka plastikowa z zielonymi napisami ok 1 L.
Poziom płynu zobaczysz świecąc lampą lub latarką ale nie w zbiorniczek bo nie zobaczysz tylko podświetlasz tak jakby obok żebyś tylko cień płynu widział! Na zbiorniku powinny być 2 kreski min i max oddalone od siebie około 2-3cm! Jeśli odkreciśz korek to nie wiem czy Ci się uda sprawdzić poziom płynu, spróbować możesz... :peace:
Ja mam natomiast dziwne zjawisko, poci sie leciutko pompa wspomagania a płynu nie ubywa i mam wrażenie że chyba olej z silnika się tam dostaje choć nie wiem w jaki sposób (żołty kolor a nie zielony)? :?:

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 22:04:13 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to ze pompa halasuje przy max skrecie to normalne bo cisnienie nie ma czego przepychac i wraca do pompy a tam otwieraja sie zaworki ktore puszczaja cisnienie na wejscie pompy i slychac to jako brzeczenie lub zgrzytanie jak kto woli ... w zaleznosci od stanu pompy jest to glosniejsze lub cichsze.
a nawiazujac do sytuacji , jak to nazwales .... krecenia baczkow :-D ... kup sobie PSXa i Colina bo to tansze ;-) ... chyba ze masz full kasy to piluj dalej ... dajac w palnik i skrecajac kola na max pompujesz pompa wspomagania i nie pozwalasz cisnieniu ujsc wiec tym samym powysadzalo uszczelnienia w pompie lub w innym slabszym uszczelnieniu ukladu wspomagania

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 08:41:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Tak dzisiaj czulem, że jak zobacze nowe posty to ktos mnie po raz kolejny zlinczuje ;) Rachunek sumienia zrobiony, żal za grzechy jest, obiecuje, że postanowienie poprawy będzie :):

Dzisiaj rano udalo mi sie to odkrecic... Okazało się, że jest podziałka na korku i wyjmuje się razem z nim. Plynu mam troszke wiecej niż polowe miedzy min a max, wiec nic nie bede dolewal.

Odpalilem dzisiaj autko i wszystko wróciło do normy, nie ma zadnych odglosów, slychac tylko troszeczke spadające obroty silnika (z 950 na 900 na oko na obrotomierzu), a pompy wogole juz nie slysze, wiec jest OK.

Tak mysle, czy to po prostu spienil sie ten olej? I jak byl w takiej konsystencji to po prostu przedostawal sie na zewnatrz? Dlatego by tak sie dzialo...

A taki maly off-topic poradzcie mi jak myc silnik w tym samochodzie, bo jak robią mi to na stacji benzynowej to mowia, ze ten silnik tylko na moja odpowiedzialnosc, ostatnio jak go myli, to zanim wysechl chcialem dojechac do domu te 1,5km - po prostu nie lapal iskry chyba, bo dzialo sie tak, jakbym non stop naciskal gaz do podlogi i puszczal go... A gniazda swiec itp przedmuchali mi sprezonym powietrzem... Hmm moze po prostu jakies elementy omijac?

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2006 14:52:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Hmm, odświerzę mój topic, bo zauważyłem coś nowego :/

Po skręceniu kół ma maksimum i lekkim przytrzymywaniu kiery, żeby była w takiej pozycji pompa wspomagania skrzeczy, czy strzela - jak kto woli. To już wiadomo, ale teraz sprawdziłem to w dwie osoby no i okazało się, że właśnie wtedy przy kole pasowym tryska olej z pompy... grrr... dzwoniłem w kilka miejsc i wszyscy mówią, że pompa do wymiany. Powiedzcie mi czy takie pompy sie regeneruje, moze jakies zimeringi wystarczy wymienić albo cos takiego?? CZy to sie wogole oplaca?
Druga sprawa czy da radę wyjąć pompę w moim silniku bez zdejmowania zderzaka, lamp i odchylania chlodnic? Tak na oko-ucho widze, ze pasek zdejme, tylko czy wyciagne pompe nie zdejmujac kola pasowego?
Nastepna sprawa to czy moglby mi ktos udostepnic schemat budowy tej pompy? Chodzi mi o rozpiskę pompy w częściach np z etki czy czegos tego typu... :/

Dzwoniłem juz w kilka miejsc i dowiedziałem się, że mają takie pompy orginalna uzywka 200-400zika (zalezy gdzie), a podrobka uzywana :!!: 150zł. Co z teog wybrac, moze znacie jakieś punkty w Łodzi i okolicach, gdzie w miate tanio mozna takie cos kupic??

Jedno wiem na pewno - koniec z kreceniem bączków - jak mi sie zachce to se pozbieram kase i kupie tipo do zabawy... na pewno bedzie taniej... grrr... i przepraszam wszystkich, ktorzy mnie zjechali za jazde w ten sposob - juz Was rozumiem... :583:

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2006 07:41:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2006 18:38:50
Posty: 7
Jam jest posiadaczem 90ki z motorem 2.3 i z pąpą też problem mam. Nie wiem czy budową te silniki są podobne , Chodzi mi o rozmieszczenie oprzyżądowania, ale ja pąpę wyjmuję bez problemów bo jest na samej górze. Rozebrałem tą pąpę na elementy pierwsze i udałem sie do sklepu. A tam dowiedziałem sie że niestety pąpy od wspomagania są nie naprawialne. Można w sklepie rolniczym prubować dobrać oringa takiego jedynie. Ale może w twoim aucie jest inna pąpa. Bo jest ponoć wiele rodzajów tego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2006 20:05:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Hmm... Pewnie masz racje, na razie czekam na jakies odpowiedzi ze schematem takiej pompy, albo konkretna odpowiedz, zeby zrobic tak czy inaczej, kogos kto "w tym siedzi" i sie zna na rzeczy
Zanim rozbiore chcialbym wiedziec czy wogole jest mozliwa naprawa, czy szukac jakiejs uzywki, a jezeli juz to na co zwrocic uwage kupując...

Póki co jeżdzę na tej pompie, wszystko działa bardzo miło, cicho, tylko wiem i staram się kontrolować, żeby nie skręcać kół maksymalnie, bo sie samochód ślini :): Nawet powiem, ze nie ma różnicy w normalnej jeździe - skręca się tak samo lekko jak do tej pory, a nie ma tez efektu, ze raz ciezej, a raz lzej sie kreci, wiec moze faktycznie tylko wystarczy jakies oringi powymieniac...

Jedyne co mnie zastanawia to ten napis na pompie: "120bar" :) Hmm, czy po wymianie oringów na inne pompa wytrzyma takie cisnienie, bo male to ono nie jest :]

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2006 20:22:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2004 20:55:05
Posty: 268
Lokalizacja: Lublin
kefir78 napisał(a):
Jam jest posiadaczem 90ki z motorem 2.3 i z pąpą też problem mam. Nie wiem czy budową te silniki są podobne , Chodzi mi o rozmieszczenie oprzyżądowania, ale ja pąpę wyjmuję bez problemów bo jest na samej górze. Rozebrałem tą pąpę na elementy pierwsze i udałem sie do sklepu. A tam dowiedziałem sie że niestety pąpy od wspomagania są nie naprawialne. Można w sklepie rolniczym prubować dobrać oringa takiego jedynie. Ale może w twoim aucie jest inna pąpa. Bo jest ponoć wiele rodzajów tego.


pąpą prubować oprzyżądowania Jam jest posiadaczem - może się czepiam ale popracuj najpierw nad tym potem nad pompą :)

_________________
CCCO 100 '91 C4 AAH 2.8 V6 Automat LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 05:35:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2005 11:18:30
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Witam podlącze się do tematu , czy możliwe jest że pompa wspomagania odzywa się co jakiś czas tzn. pojeżdze pół godziny i jest skrzypienie i jak lekko rusze kierownicą w lewo czy prawo to dzwięk się nasila ,po paru sekundach przestaje i jest okey i za jakiś czas znowu. Pytanie jest czy to wogóle pompa wspomagania, bo jak dzwięk się pojawia to kombinuje co to może być, bo po paru sekundach go nie ma i trudno namierzyć , może macie jakieś propozycje.

_________________
Audi 80 B3 1.8S benzyna 1990


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: