.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.gru.2024 03:00:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b4 abt 2.0 mono + lpg]
PostNapisane: 08.wrz.2006 21:30:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2006 11:34:42
Posty: 29
Lokalizacja: wieruszów
witam
mam problem kolejny raz pada mi sonda lambda :( a na gazie niestety jazda bez niej jest niemozliwa - sterowanie dawka gazu. moje pytanie brzmi czy albo od czego mozna dopasowac sonde bo oryginalny bosh do audi kosztuje ponad 6 stowek a nie usmiecha mi sie tyle wyplacic za sonde czy ktos ma jakies doswiadczenie w tym temacie? kupowalem 2 razy na allegro sonde za 130 zl ale padala po okolo 6 miesiacach wiec daje sobie spokoj z badziewiem, slyszalem ze mozna dopasowac bosha od innego modelu chyba nawet od poloneza moze ktos podrzucic jakas mysl??
pozdrawiam

_________________
997 tanie noclegi nawet do 48 h za darmo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 16:04:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
Własnie sie mylisz da sie jezdzic na gazie bez lambdy, i to zdecydowanie lepiej
sam mam B4 ABT i tak jeżdze
napisz wiecej o instalacji gazowej
a co do lambdy to lepiej wrzuc oryginala a nie made by allegro
zdecydowanei polecam
M.

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 16:18:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2006 11:34:42
Posty: 29
Lokalizacja: wieruszów
mam zalozona instalke ze sterowaniem firmy bingo m i chyba nie da sie inaczej sterowac jej poprawna praca jak tylko sygnalem z sondy??

_________________
997 tanie noclegi nawet do 48 h za darmo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 16:35:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.wrz.2006 20:43:09
Posty: 160
Lokalizacja: Ostrołęka
Wyrzuc silniczek krokowy d gazu i wstaw register(czy jak to sie zwie) do recznej regulacji dawki gazu

_________________
S2 Coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 16:38:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2006 11:34:42
Posty: 29
Lokalizacja: wieruszów
znaczy srube?? wiec po co mi kompiuter??

_________________
997 tanie noclegi nawet do 48 h za darmo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2006 07:43:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Robson_s dlaczego skłaniasz Darsona do degradowania instalki? Komputer jest o wiele lepszy od registra, oczywiście pod warunkiem prawidłowego wyregulowania instalki i zaprogramowania kompa. Dzięki niemu silnik zawsze dostaje tyle ile potrzebuje, a śruba zawsze wprowadza chwilowe (czasem dłuższe) niedokładności w składzie mieszanki, które na dłuższą metę mogą spowodować negatywne skutki np. w postaci uszkodzenia kata, lambdy lub gorzej uszczelki pod głowicą czy zaworów. Poza tym śruba wymaga bardzo dobrze dobranej instalki (mikser) i częstej regulacji po zmianie warunków pracy (zima, lato). Komputer natomiast opierając się na sygnałach z lambdy zawsze ustawia optymalną mieszankę i koryguje na bieżąco skład mieszanki, nie ma też konieczności tak częstej regulacji. Jednak do kompa jest niezbędna 100% sprawność sondy lambda, bo na niej opiera się cały proces sterowania. Jak lambda jest zwalona to żaden komp nie "wyrobi". Aaa i jeszcze jedno nawet kompa można tak ustawić, że będzie się zachowywał jak śruba :) .

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2006 09:52:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
OK, można jeździć z kompem gazy, ale moim zdaniem to w przypadku mono jakim jest ABT mija sie to z celem, spalanie masz takie samo, a koszt kompa to minimum 300 zł, sam montowałem sobie gaz w swoim ABT i sprawdzałem różnice z kompem i bez jak dobrze posiedzisz możesz tak dostroić ze komp okaże sie zbedny. Ja krokowca od gazu zakładam tylko na przeglądy, nic wiecej. Plus dla mnie jest taki, ze jesli padnie mi lamba to i tak pojade, samochod mi nie zwariuje na gazie.
M.

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2006 10:46:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
MarekB, a po co wahlujesz śruba/krokowy? Jak chcesz uzyskać "efekt śruby" to podpinasz lapka ustawiasz w opcjach stałe PWA, "widełki" pracy krokowca ustawiasz na zero i już masz "register". Moim zdaniem bez sensu.
Krokowy i komputer nawet w ABT to nie jest bezsens, są po to, by po pierwsze chronić kata i lambę przed bardzo przyspieszonym zużyciem, po drugie by mieszanka była zawsze poprawna niezależnie od warunków (obciążenie, temperatura zewnętrzna, stan filtrów itp. itd.). W skrajnych przypadkach (jak nie ma kompa, tylko register) jeździsz na ubogiej mieszance nic o tym nie wiedząc, a dowiadujesz się o tym jak musisz remontować głowicę albo nawet wymieniać tłoki.
Owszem dobrze dobrana instalka (szczególnie mikser) i wyregulowana pracuje poprawnie, ale jak pojeździsz trochę z lapkiem na kolanach to zobaczysz, że bardzo często jeździsz na niewłaściwej mieszance. Poza tym błąd w doborze miksera może spowodować duuuże problemy w prawidłowym wyregulowaniu instalacji i wtedy z pomocą przychodzi krokowy.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2006 20:51:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.wrz.2006 20:43:09
Posty: 160
Lokalizacja: Ostrołęka
kiedys mialem cordobe z instalka 2 generacji, sondy padaly jedna po drugiej przez 10tkm wymienilem 6 potem gazownicy zalozyli mi register i przejezdzilem tak 290tkm i nic sie zlego nie stalo

_________________
S2 Coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2006 20:51:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2006 10:05:47
Posty: 132
Lokalizacja: STALOWE MIASTO
witam nie bardzo wiesz oczym kolego piszesz II generacja jest lepsza w tym od I że samochód ci chla na gazie jak pomylony a skład mieszanki gazu ma się ni jak do reszty.w II generacji gaz jest tak samo nierówno dawkowany jak i w I nie cudów zużycie motorka to samo o ile wogóle silnik w audi na gazie się zużywa.pozdro

_________________
201ps 426Nm 1.7Bar 1.9TDI AVF
320-288MM tylko zdolność hamowania daje prawo do prędkości
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ba ... d93e2.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2006 20:51:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2006 10:05:47
Posty: 132
Lokalizacja: STALOWE MIASTO
witam nie bardzo wiesz oczym kolego piszesz II generacja jest lepsza w tym od I że samochód ci chla na gazie jak pomylony a skład mieszanki gazu ma się ni jak do reszty.w II generacji gaz jest tak samo nierówno dawkowany jak i w I nie cudów zużycie motorka to samo o ile wogóle silnik w audi na gazie się zużywa.pozdro

_________________
201ps 426Nm 1.7Bar 1.9TDI AVF
320-288MM tylko zdolność hamowania daje prawo do prędkości
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ba ... d93e2.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2006 20:51:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2006 10:05:47
Posty: 132
Lokalizacja: STALOWE MIASTO
witam nie bardzo wiesz oczym kolego piszesz II generacja jest lepsza w tym od I że samochód ci chla na gazie jak pomylony a skład mieszanki gazu ma się ni jak do reszty.w II generacji gaz jest tak samo nierówno dawkowany jak i w I nie cudów zużycie motorka to samo o ile wogóle silnik w audi na gazie się zużywa.pozdro

_________________
201ps 426Nm 1.7Bar 1.9TDI AVF
320-288MM tylko zdolność hamowania daje prawo do prędkości
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ba ... d93e2.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 07:33:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Cytuj:
daniels1980
PostWysłany: 11.Wrz.2006 19:51:33 Temat postu:
witam nie bardzo wiesz oczym kolego piszesz II generacja jest lepsza w tym od I że samochód ci chla na gazie jak pomylony a skład mieszanki gazu ma się ni jak do reszty.w II generacji gaz jest tak samo nierówno dawkowany jak i w I nie cudów zużycie motorka to samo o ile wogóle silnik w audi na gazie się zużywa.pozdro

Taaa, a świstak siedzi i zawija :diabel: .

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 10:55:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Danek napisał(a):
Cytuj:
daniels1980
PostWysłany: 11.Wrz.2006 19:51:33 Temat postu:
witam nie bardzo wiesz oczym kolego piszesz II generacja jest lepsza w tym od I że samochód ci chla na gazie jak pomylony a skład mieszanki gazu ma się ni jak do reszty.w II generacji gaz jest tak samo nierówno dawkowany jak i w I nie cudów zużycie motorka to samo o ile wogóle silnik w audi na gazie się zużywa.pozdro

Taaa, a świstak siedzi i zawija :diabel: .


Zawija zawija, dla tego co wyglasza tutaj MarekB odnosnie instalek I i II generacji rowniez niech swistak pozawija Ci krokowca w sreberko :/

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 11:07:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Zuru, co Masz na myśli? Bo się pogubiłem co, do kogo i jak?

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 12:42:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Danek napisał(a):
Zuru, co Masz na myśli? Bo się pogubiłem co, do kogo i jak?


Mam na mysli, ze masz 100% racji w tym co piszesz, a koledzy daniels1980 oraz MarekB pitola glupoty. Mialem ABT z gazem i przeszedlem wszystkie te perypetie, mialem najpierw I gen i szybko upgradowalem na II generacje.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 13:37:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Uffff :): już myślałem, że gdzieś fangę walnąłem :peace:

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 17:37:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
OK, nie bede sie kłócił, skoro uwazacie ze macie racje, ja poprostu jestem z tych którzy paredziesiat instalacji mieli w łapkach, a audi to rodzinne auto.
Teść ma stacje na której montuje gaz i czesto jestem przy robocie a nie rzadko sam montuje, wiec narobilem sie troszke i troszke ten temat znam, ale wtracac sie nie bede. z mojej strony to wszystko

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 18:51:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
No tak - pewnie ze II generacja jest lepsza od I, no ale sekwencja jest lepsza od II . Koledze cos czesto pada ta sonda i nie wiem czy jest sens ja ciagle wymieniac tylko po to, zeby dla wlasnej satysfakcji miec instalke II generacji. Idac dalej tym tokiem rozumowania - cena kolejnych sond przewyzszy cene silnika, ktory ponoc na instalacji I generacji szybciej sie zuzywa, niz na instalacji z komputerem.
Tak wiec kolego Darson: sa dwie mozliwosci :
Trzeba by bylo usunac przyczyne tak czestych niedomagan sondy :D i jezdzic na instalce II generacji i oszczedzac silnik i srodowisko :peace:
Albo wstawic srube - register i miec to w d...
Ps. Ja bym wstawil register.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 22:05:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2004 20:35:29
Posty: 29
Lokalizacja: Tychy
Ja też posiadam taką audiczke na gazie. zamontowałe gazik na II generacji jak tylko sprowadziłem 2 lata temu. Nie ma żadnych problemów. Przejechałem 40 tyś km i nic mi nie padło. Więc rada do kolegi - niech ci sprawdzą silnik albo elektryke i tyle a nie bawić się w jakieś przeróbki które niewiadomo co przyniosą na dłuższą mete. :| .

_________________
Audi 80 B4 2.0, silnik ABT 66kW


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: