Mat napisał(a):
Witam,
Czy ktoś mógłby mi w kilku zdaniach wytłumaczyć na czym polega ten cały mechaniczny wtysk

?
Masz wtryskiwacze benzyny, umiejscowione niedaleko wlotu kazdego cylindra (u ciebie 5 szt) i wszystkie psikają cały czas (continuous injection system). Benzyna jest dozowana w ten sposob, ze cale powietrze ktore jest wciagane przez silnik przelatuje przez klapke przeplywomierza, ktora to sie wychyla do gory w zaleznosci od ilosci przeplywajacego powietrza, dalej ramie przyczepione do tej klapki unosi łoczek w rozdzielaczu benzyny i w ten sposob regulowana jest dawka paliwa trafiająca do wtryskiwaczy. Bardzo proste, to tak w 2 zdaniach.
W szczegolach masz tutaj:
http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i.php
tyle ze u ciebie jest ke-jetronic, cos tam wspomagany elektronicznie, ale prawie to samo.
i tu jeszcze jeden link:
http://www.auto-solve.com/mech_inj.htm
P.S. Jak wejdziesz na FTP klubowe tam jest dokladny opis KEIII-jetronic, w ssp serwisowych do audi 80/90.
P.S.2 przy strzale gazu w silniku NG i nie tylko, fala uderza w tarcze przeplywomierza i niestety potrafi ją czasem wygiąć i wtedy kibel szmata, bo na benzynie zaczyna slabo chodzić.
pozdrawiam! i zycze powodzenia
