.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 16:08:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czym czyścić chłodnice
PostNapisane: 27.wrz.2004 17:29:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
Właśnie zauwazylem w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego jakaś maź brzegach sie zgromadziła , pewnie płyn nadaje się do wymiany ale pytanie : jeśli jest w zbiorniku to opewnie w układzie też jest , czym oczyścic układ chłodzenia- chłodnice ? czy sa jest jakiś szuwax co się wlewa i robi czyszczenie ? (jeśli tak to jak się nazywa :) )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2004 17:41:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
po takim czyszczeniu uklad moze stracic szczelnosc.
jesli silnik sie nie grzeje to nie kombinowalbym za duzo bo mozna przedobrzyc.
wymien tylko plyn na nowy

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2004 17:43:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
true true.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2004 17:52:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
Wlasnie sie dowiedzialem ze to moze byc wynik walnietej uszczelki pod glowica i sa przedmuchy oleju do obiegu chlodzacego. Faktycznie ta maź to olejopodobna.
Wymieniac uszczelke ? w silniku V6 to dwie chyba ida , duzo to roboty ? na jakie koszty ew. mam byc przygotowany ? Czy to moze byc problem z zalaniem zbyt duzej ilosci oleju (silnik stal na nierownym chyba go zalalem za duzo ale wskaznik oleju pokazuje na max - gorna kreska , wiec chyba to nie to )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2004 20:04:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:41:26
Posty: 396
Lokalizacja: Wrocław
Jeżeli zalejemy za dużo oleju to moze sie stać tak jak to jest napisane na korku olejowym - "tylko" uszkodzenia kata.

_________________
B4 2.0E Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2004 20:54:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
co do chlodnicy to napisze ci z mojego doswiadzenia z temp.dostawal temp postanowilem go odkamienic caly uklad rzucile4m jakies 4 kosti odkamieniacza do tego ukaldu i jezdzile tydzien gdzie przez ten czas sie pogarszalo.po wyciagnieciu chlodnicy wylecial syf myslalem ze to koniec klopotow.wyplukalem wszystko i dalej to samo i gorzej.Sama chlodnice zalalem na 20 min z goraca woda cillit kamien i rdza jak wylewalem to myslalem ze sie przewroce takie bloto.potewm zaczela cieknac i dla niej nie bylo ratunku.kupilem uzywke orginal.teraz jest super :)
Moje zdanie co do odkamieniania jest takie ze ten caly syf z silnika poszedl w chlodnice i ja zapchal i dopiero zaczynaj sie problemy .
Jak ktos ma czas i zdrowie to moze kombinowac,plukac co jakis czas chlodnice i polecam ten cillit a nie jakies smieszne odkamieniacze co nic nie pomogly.

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2004 00:42:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Miałem dokładnie tak samo jak *Robi*. Użyłem specjalnej płukanki kupionej na stacji BP, nalałem i po przejechaniu jakichś 100 km wylałem gęstą zawiesinę. Ucieszyłem się, że udało mi się układ tak dobrze przeczyścić. Po przepłukaniu wodą i ponownym napełnieniu płynem było jeszcze gorzej.
Nówka chłodnica oryginał do mojego kosztuje ok. 900zł. Pojechałem na warsztat, któru skupuje i naprawia chłodnice. Tam wymontowali i wymienili mi wkład chłodnicy na regenerowany, zostawiając boczne zbiorniki.
Po remoncie chłodnica wygląda i działa jak nowa za jedyne 250zł.

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2004 07:24:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
zabawę z odkamienianiaczami polecam raczej do chłodnic mosiężnych, aluminiowe są zby delikatne i łatwo mogą stracić szczelność (z autopsji) ;)

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2004 09:06:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Z tą uszelką - najpierw upewnij się, że masz dostępną listwę do rozrządu a dopiero później wymianiaj uszczelki... Koszt ok. 1000 PLN w zależności od tego, co dokładnie trzeba zrobić... Ja polecam wymianę wszystkich uszczelek (z uszczelką kolektora wydechowego) oraz sprawdzenie wszytskich roilek, napinaczy i pasków (dobrze wymienić pasek rozrządu) - ale to już spora naprawa wychodzi - ja żałuję, że nie wymieniłem uszczelek pod "wydechowym" - a teraz to zbyt duży koszt... a niunia głośno pracuje :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2004 09:36:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
Zanim się zacznie coś kombinować z chłodnicami to polecam troszkę poczytać czy dany specyfik odkamieniający można stosować do aluminiowych chłodnic, gdyż większość tych środków reaguje z aluminium.

W sklepie mechanicznym można kupić taki płyn który wlewa się do układu gdy silnik jest gorący i najważniejsze to, że jeździ się z tym płynem przez max 10 min i po tym czasie należy spuścić płyn i dokładnie przepłukać wodą. Chłodnicę można jeszcze przedmuchać powietrzem, uważając żeby jej nie rozerwać. Jeżeli chłodnica jest szczelna to nic nie powinno się stać, a jeżeli nie to i tak groziła by ci wymiana. Spróbować możesz masz 50 % szans jak ci się uda to zyskasz 250 zł.
Pamiętaj kup odkamieniacz do chłodnic aluminiowych - koszt 15 zł.

A co do tej mazi to jest pytanie jakiego jest ta maź koloru :?: W poprzednim aucie miałem taki przypadek, ze do silnika dostawała się niewielka ilość wody/płynu chłod. Po zmieszaniu z olejem wytrącała się taka maź koloru biało - szarego osadzając się na korku i na zaworach oraz na pokrywie zaworów. U ciebie może być odwrotnie że olej dostał się do ukł. chłodzenia.
Sprawdź czy nie ma tej mazi pod korkiem.

Ale się rozpisałem
powodzenia i podziel nie uwagą co zrobiłeś

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2004 10:04:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
dragon napisał(a):
A co do tej mazi to jest pytanie jakiego jest ta maź koloru :?:


Wygląda jak kawa , wydaje mi że wygląda jak się coś zwałżyło i wygląda to na olej (tłuste). Pewnie trzeba wyienić uszczelke pod głowicą :zly:
Ile to może kosztowac ( uszczelka + wymiana) ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2004 10:37:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Zobacz dokladnie a najlepiej zrob tak:
sposc ta wode-plyn i wyplucz caly uklada i zalje czysta woda.Zobacz wtedy czy bedziesz mail znowu taka mas.
Taka mas robi sie niekiedy z kamienia a jeszcze jak tam cos wsypales do odkamienienia to moze byc to,i niepotrzebnie sie denerwujesz.Ja tak mailem u siebie jak czyscilem uklad.Ciemna brazowa woda z taka jakby tlusta pianka i dokladnie wygladalo jak jakas kawa.Najgorszy problem z tym jest jak wejdzie ci to do zbiornicz wyrownawczego i sie osiadzie na scianka,nic nie widac.Najlepiej przeczysci to wtedy kerscherem.

Ja mam juz swiety spokoj z chlodnica :)

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2004 10:39:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
Tak to jest to musi być olej. i radzę jeżeli to uszczelka pod głowicą to nie zwlekaj.
A po drugie to ta maź może ci zatkać obieg płynu i pomyśl co się może stać.
a co do kosztu uszczelki to nie wiem. Wymiana pewnie ok. 100 do 150 zł., tak przypuszczam.

poszukaj tutaj ceny
http://www.automotosklep.home.pl/witryna_ie.htm

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2004 10:49:41 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
w V6 sa 2 glowice , 2 uszczelki i 3 razy tyle roboty co w rzedowce .... juz wyzej GrzesB podal orientacyjny koszt wymiany uszczelek w V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2004 12:14:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
W podanym wyzej sklepie znalazlem ceny :
AJUSA 69.00
HP 87.00

Czym się różnia ci producenci , czy te ceny są ok ?czy mozna w sklepie kupic taniej ?
Jak sprawdzic czy to wlasie uszczelka (a nie cos innego - bron boze blok :galy: )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2004 16:27:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
n :/ ie wiem które są lepsze i czy są tańsze w innych sklepach. Pewnie są ale radzę kupić lepszą uszczelkę i nie oszczędzać na kasie. Bo co tanie to i drogie. Jak chcesz robić 2x to kup tańszą. Tak samo przy wymianie uszczelki po misą olejową i klawiaturą zawor. Kup dobrą uszczelkę bo ci będzie zaraz lało (jeżeli będziesz kiedyś wymieniał)
:| Moim zdaniem w sklepie z częściami do Audi ci doradzą którą wybrać.

:): Zapytaj na forum użytkowników V6 o uszczelkę pod głowicą to ci może odpowiedzą jaką wybrać ja nie wiem, lub wpisz w opcji szukaj uszczelka po głowicą.

Powodzenia

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: