.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 22:08:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 17:56:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
emcior napisał(a):
SebastianS napisał(a):
A tuning tego samochodu jest po prostu kompletnie nieprzemyślany - komuś wydaje się, że przypadkowe zestawienie części pochodzących z mocniejszych silników da wymierne rezultaty. Przykro mi - jest w błędzie.


Takimi textami obrazasz skladajacego , nic tu nie jest wrzucane przypadkowo i tym bardziej nie 1 raz . Jak wiemy ACE jet konstrukcja zblizona do 16v z Golfow - co zreszta zauwazyl BOBO , a one gonily na Digifantach. W obecnej konfiguracji auto jest odczuwalnie mocniejsze niz na Kjecie, a jest ciagle na sofcie z G60 - czyli ma za nisko odcinke poki co ;) . Taki soft mozna poprawic co juz tez, niejednokrotnie w kraku bylo robione i wtedy wszysto zapina idealnie, nawet na wysmiewanym przez was blosie .
Zreszta niedlugo wynik z hamowni to wszysko bedzie czarno na bialym
:)

Po pierwsze - nie wyśmiewam blosa, bo to bardzo fajny i skuteczny sposób zasilania LPG silników do 150 KM. Wyśmiewam tego, kto go założył, bo zrobił szkolny błąd i na jego miejscu nie napinałbym się i nie przypisywał sobie statusu specjalisty od profesjonalnej obsługi samochodów, bo marketing marketingiem, a test na rolkach z podpiętą sondą szerokopasmową wykazałby, że na LPG coś nie halo z AFR jest... :) I powodem jest ignoracja montującego, nic innego.

Po drugie - wałki z KR... Co możesz powiedzieć o róznicach pomiędzy KR-em a ACE jeśli chodzi o długość i pojemność kolektora ssącego, przekroje rur ssących, średnicę zaworów ssących i wydechowych, konstukcję kolektorów wydechowych, tłumików i reszty układu wydechowego, stopień sprężania silnika?
Nie sądzisz, że te wszystie parametry mają wpływ na czasy i wzniosy wałków i że jeśli wałki z KR-a dawałyby korzyści, to zapewne w ACE znalazłyby się również fabrycznie?
Czy Ty w ogóle wiesz, jakie czasy rozrządu ma ACE a jakie KR, czy tylko eksperymentujesz na zasadzie "chyba będzie lepiej"?
Odpowiedz mi - jeśli wziąłbyś oryginalne wałki z ACE i poddał obróbce krzywki w taki sposób, żeby wydłużyć całkowity czas od otwarcia wydechu do zamknięcia ssania o 40 stopni OWK, o ile i jak musiałbyś zmienić CR silnika i AFR, żeby to przyniosło maksymalny uzysk mocy?
arthur napisał(a):
Niestety k-jet sprawial problemy, dlatego zostal zastapiony digifantem,ktory jest prostym i wpelni programowalnym kompem, a brak kompresora w niczym nie przeszkadza, poniewaz i tak beda robione nowe mapy pod silnik N/A. LPG jest po to by zaoszczedzic pare groszy, a nie trzymac auta za plotem i robic 100km na rok

K-jet jest bardzo efektywnym systemem wtrysku do silników N/A (przy turbo konieczne jest użycie KE3-jeta - tu pytanie do tuningujących to auto - wiecie dlaczego?).
Nie widzę żadnej przewagi digifanta nad K-jetem dla tego silnika w takiej konfiguracji, nie istnieje żaden powód dla którego miałby nastąpić przyrost mocy po założeniu digifanta, o ile oczywiście umiecie naprawić/wystroić K-jeta.

Żeby było jasne - mi się digifant bardzo podoba, rzeczywiście prosty i dobry system, ale tutaj nie ma specjalnie sensu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 18:09:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Zasadniczą zaletą digifanta 1 jest to, że można zmieniać do woli w nim mapy, nie ma zabezpieczenia przed tym i jest dobrze w Polsce rozpracowany. I obsługuje doładowane silniki i to o dużych mocach. Mechaniczny wtrysk nigdy nie będzie miał zalet wtrysku elektronicznego. Ja mechanicznemu jestem stanowczo na nie... Ani tym nie wysterujesz dawki, ani to nie ekonomiczne i działa dopóki się nie zużyje. I rozbudowa tego jest ciężka.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 20:31:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2006 19:29:29
Posty: 373
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: 90Q b2,S8d2,cqV8,RS4b7,A7
Z tak zamontowanym blosek akurat bawilem sie na rolkach w golfie 1.8 N/A oraz turbo i nie sprawial zadnych problemow, widzialem tez inne auta, w ktorych inne firmy montowaly podobnie blosa i tez wszystko bylo ok.
A co do walkow to nie eksperymentuje, poniewaz juz dawno wiele osob z klubu vw przetarlo ten szlak i potwierdzilo to wykresami.

_________________
quattro-service


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 01:42:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Arthur napisał(a):
Z tak zamontowanym blosem akurat bawilem sie na rolkach w golfie 1.8 N/A oraz turbo i nie sprawial zadnych problemow
widzialem tez inne auta, w ktorych inne firmy montowaly podobnie blosa i tez wszystko bylo ok. ,
tzn z JAK zamontowanym? MOże nie myślimy o tej samej rzeczy, jak o błędzie?
Arthur napisał(a):
A co do walkow to nie eksperymentuje, poniewaz juz dawno wiele osob z klubu vw przetarlo ten szlak i potwierdzilo to wykresami.

Tak... Ma przyjechać do mnie koleś z audi, z silnikiem 7A (2.3 20V) z też przećwiczonymi wałkami od Świątka. Coś mu jeźdizć nie chce :) Dlaczego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 07:18:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Jakoś tak nie rozumiem o co Ci chodzi Sebastian. Wałki z KRa mają mniejszy lift niż te z ACE ale są ostrzejsze. Dają parę koników i poprawiają charakterystykę silnika nawet bez strojenia. Po strojeniu czy strojeniu+regulowane kółka jest jeszcze lepiej. Najlepsze z seryjnych wałków ma 2,0 16V ABF, mają największy lift i są jeszcze ostrzejsze... Droga do sukcesu jak najbardziej ok. Do tego dochodzi Digi1, który pięknie się stroi...czego chcieć więcej?

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 08:34:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2006 19:29:29
Posty: 373
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: 90Q b2,S8d2,cqV8,RS4b7,A7
walki z KR-a maja ten sam lift,a co do walkow Swiatka to sobie je mozna wsadzic w d...., a krzywki nieraz po paruset km byly ogolone,i wiele aut nawet nie osiaga na nich serii.
Na hamownie bawilem sie z blosek w pozycji jak na foto i wiem ze dziala dobrze

_________________
quattro-service


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 08:48:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Są różne.

KR IN - 9.6mm lift

Opens 3 degrees After topd dead
Closes 35 degrees Before BDC

Duration = -3+10+35 = 212

ACE IN - 10.0mm lift

O - 2 ATDC
C - 26 ABDC

D = -2+180+26 = 204

KR EX - 10.2mm lift

O - 43 BBDC
C - 3 ATDC

D = 43+180+3 = 226

ACE EX - 10.8mm lift

O - 38 BBDC
C - 0.7 ATDC

D = 38+180+0.7 = 218.7

Obrazek

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 20:51:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Kiepściutkie wałki.
W moim 2.0 ABK (115 KM) były seryjnie wałek 229
A wstawiłem od g II 1.8 GTI, wałek z delikatnie przestawionymi czasami wydechu.
Na rzecz lepszego przewietrzania cylindrów.
Aczkolwiek nie odczułem przyrostu mocy rzędu 20 km czy ileś tam.
Na pewno silnik całkiem ładnie pracował po zrobieniu głowicy.
Niestety nie miałem czasu zmierzyć auta na hamowni, czy porównać z jakimś innym.
Sprzedałem na rzecz jazdy 1.8T.
Zmiana wzniosu zaworu niekoniecznie dobrze wpływa na pracę silnika.
Aby dobrze przewietrzać cylinder muszą być zapewnione pewne warunki i odpowiednia zwężka.
Więcej teorii nie znam, inżynierem nie jestem. :peace:

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 13:11:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Nie musisz się Szogun martwić, żaden inżynier nie jest w stanie obliczeniowo ująć tak do końca zjawisk związanych z wałkami. W praktyce kąty, wzniosy i profil krzywek dobiera się dość mocno doświadczalnie (zgrubnie tylko obliczając), dlatego tak w cenie w branży budowy wyczynowych silników są ludzie mający intuicję - czujący bluesa. Oni wiedzą nie wiadomo skąd, że warto wałek ciut przyspieszyć, a wydech - skrócić o 5,5 cm...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2010 22:27:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
SebastianS napisał(a):
Bilo napisał(a):
SebastianS napisał(a):
Bilo napisał(a):
Bez sensu jest stroic ostrzej auto i ladowac LPG..... jestem na nie :D

Moge pokazać Ci auta z LPG osiągające po 150 koni z 1 litra pojemności... Chodzą absolutnie prawidłowo i nie ma obawy o zgon silnika.
a ja moge cie przekonac ze 99% aut w tym kraju ma LPG z biedy a nie z tuningu :peace: i nadal smiem twierdzic ze ten temat nie jest do tuningu a tuning tego auta jest "biedny" :D Tuning competition jest wogole swietokradztwem....

Mylimy pojęcia.
Nie twierdzę, że auta, które mógłbym zademonstrować, mają LPG po to, żeby zyskać moc w stosunku do benzyny (choć przy remapie pod LPG jest to jak najbardziej realne), twierdzę tylko że auta dysponujące podaną przeze mnie mocą, dają się zgazować bez uszczerbku dla trwałości silnika, czy jakichkolwiek innych konsekwencji, wyjąwszy ograniczenie pojemności bagażnika i o 50 PLN droższy przegląd.

LPG moim zdaniem nie zakłada się "z biedy", jak to nazwałeś. Z Twojej wypowiedzi wyłazi pogarda dla ludzi, którzy szanują swoje pieniądze i widząc możliwość ich oszczędzenia, decydują się to zrobić. To nie są "biedacy", choć oczywiście ludzie bardzo ubodzy bez wątpienia cieszą się możliwością jeżdżenia za przysłowiowe pół ceny i mam nadzieję - nie poczuliby się upokorzeni burackimi epitetami :/...


zgadzam się z tobą w 100% denerwują mnie komentarze typu biedota na lpg...
po pierwsze w instalację trzeba najpierw zainwestować
po drugie, moim zdaniem piszą to ludzie, którym żal d..pe ściska, że ktoś jeździ za podobne pieniądze, za które oni jeżdżą swoimi klekotami i na dodatek mają większą moc pod nogą...
są po prostu żałośni.
nie uważam się za człowieka majętnego, a biedakiem nie jestem, ale szanuję cięzko zarobione pieniądze i się tego nie wstydzę, bo i czego mam się wstydzić?
dlatego nazywanie użytkowników lpg biednymi jest krzywdzące, równie dobrze można by nazwać biedakami tych, którzy jeżdżą dieslami (są oszczędne), a tym bardziej tych , którzy jeżdżą na oranżadzie ;))))

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: