emcior napisał(a):
SebastianS napisał(a):
A tuning tego samochodu jest po prostu kompletnie nieprzemyślany - komuś wydaje się, że przypadkowe zestawienie części pochodzących z mocniejszych silników da wymierne rezultaty. Przykro mi - jest w błędzie.
Takimi textami obrazasz skladajacego , nic tu nie jest wrzucane przypadkowo i tym bardziej nie 1 raz . Jak wiemy ACE jet konstrukcja zblizona do 16v z Golfow - co zreszta zauwazyl BOBO , a one gonily na Digifantach. W obecnej konfiguracji auto jest odczuwalnie mocniejsze niz na Kjecie, a jest ciagle na sofcie z G60 - czyli ma za nisko odcinke poki co
. Taki soft mozna poprawic co juz tez, niejednokrotnie w kraku bylo robione i wtedy wszysto zapina idealnie, nawet na wysmiewanym przez was blosie .
Zreszta niedlugo wynik z hamowni to wszysko bedzie czarno na bialym
Po pierwsze - nie wyśmiewam blosa, bo to bardzo fajny i skuteczny sposób zasilania LPG silników do 150 KM. Wyśmiewam tego, kto go założył, bo zrobił szkolny błąd i na jego miejscu nie napinałbym się i nie przypisywał sobie statusu specjalisty od profesjonalnej obsługi samochodów, bo marketing marketingiem, a test na rolkach z podpiętą sondą szerokopasmową wykazałby, że na LPG coś nie halo z AFR jest...
I powodem jest ignoracja montującego, nic innego.
Po drugie - wałki z KR... Co możesz powiedzieć o róznicach pomiędzy KR-em a ACE jeśli chodzi o długość i pojemność kolektora ssącego, przekroje rur ssących, średnicę zaworów ssących i wydechowych, konstukcję kolektorów wydechowych, tłumików i reszty układu wydechowego, stopień sprężania silnika?
Nie sądzisz, że te wszystie parametry mają wpływ na czasy i wzniosy wałków i że jeśli wałki z KR-a dawałyby korzyści, to zapewne w ACE znalazłyby się również fabrycznie?
Czy Ty w ogóle wiesz, jakie czasy rozrządu ma ACE a jakie KR, czy tylko eksperymentujesz na zasadzie "chyba będzie lepiej"?
Odpowiedz mi - jeśli wziąłbyś oryginalne wałki z ACE i poddał obróbce krzywki w taki sposób, żeby wydłużyć całkowity czas od otwarcia wydechu do zamknięcia ssania o 40 stopni OWK, o ile i jak musiałbyś zmienić CR silnika i AFR, żeby to przyniosło maksymalny uzysk mocy?
arthur napisał(a):
Niestety k-jet sprawial problemy, dlatego zostal zastapiony digifantem,ktory jest prostym i wpelni programowalnym kompem, a brak kompresora w niczym nie przeszkadza, poniewaz i tak beda robione nowe mapy pod silnik N/A. LPG jest po to by zaoszczedzic pare groszy, a nie trzymac auta za plotem i robic 100km na rok
K-jet jest bardzo efektywnym systemem wtrysku do silników N/A (przy turbo konieczne jest użycie KE3-jeta - tu pytanie do tuningujących to auto - wiecie dlaczego?).
Nie widzę żadnej przewagi digifanta nad K-jetem dla
tego silnika
w takiej konfiguracji, nie istnieje żaden powód dla którego miałby nastąpić przyrost mocy po założeniu digifanta, o ile oczywiście umiecie naprawić/wystroić K-jeta.
Żeby było jasne - mi się digifant bardzo podoba, rzeczywiście prosty i dobry system, ale tutaj nie ma specjalnie sensu.