.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.lis.2024 06:14:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2010 13:04:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
To co pokazuje komputer, to zazwyczaj totalna bzdura, dlaczego się tak tego uczepiłeś?
Spalanie wylicza się tylko i wyłącznie lejąc do pełna , zerując licznik itd.
Zróbcie tak obaj i wtedy porównujcie, masz wtedy 100% dokładność spalania.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2010 13:23:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
kiel.basa napisał(a):
Tak jak pisalem, sprawdzajac spalanie w ogole nie krecilem silnika.
Jezdze w zakresie bardzo niskich obrotow tak, ze wlasciwie sie nizej nie da.

Masz odpowiedź: Zacznij jeździć w zakresie 1.5-3.5 tyś obr.
PSJ w dieslu wcale nie jest oszczędny ani wskazany.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2010 13:33:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
kiel.basa napisał(a):
Koledzy,

Tak jak pisalem, sprawdzajac spalanie w ogole nie krecilem silnika.
Jezdze w zakresie bardzo niskich obrotow tak, ze wlasciwie sie nizej nie da.

I nie chodzi mi nawet o kwestie rozwiazywania sporu, czy przed tuninigiem pali wiecej niz po, i czy to mozliwe, tylko bardziej zastanawial mnie fakt, dlaczego u znajomych, w komputerach ktore zapewne licza tak samo jak moj, spalanie jest duzo mniejsze w autach o tej samej mocy.

Dla przypomnienia, jezdzilem kolegi Foresterem , ktory ma rowniez 2.0 Tdi zrobione na 180KM, i nie dosc, ze ma auto o polowe ciezsze, ma naped 4x4, silnik Boxer, ktory raczej oszczedniejszy byc nie powinien, to spalanie srednie z tysiaca kilometrow to 6.6. I to nie jest kolega, ktory mi 'mowi ze mu auto tyle pali', tylko po prostu tak jest. U mnie jest 7.7 obecnie, u niego 6.6 - i to jest tylko i wylacznie problem ktory mnie zastanawia, czyli dlaczego Audi mialoby palic wiecej w porownaniu do takiego Forestera?
Inaczej prawdopodobnie przyjalbym to 7.7 jako norme. A tak, wydaje mi sie to po prostu dziwne.


Wiele firm stosuje marketingowy BC przez co znacznie zaniżają zużycie szczególnie na krótkich odcinkach. Audi zwykle zaniża tylko 5-10%, a zdarzają się przypadki w których troszkę zawyża. To kwestia polityki firmy, jak ma BC to najczęściej nie chce ci się liczyć spalania z tankowania, tym bardziej z kilku tankowań jako całości więc robią Cię w konia i dajesz się omamić.

Co do chiptuningu to nawet podstawowy wzrost mocy wynika z dodania paliwa.
Należy jednak pamiętać że średnie zużycie zazwyczaj wynika z ekonomii silnika używanego na pół gwizdka lub mniej.

Tutaj optymalizacja spalania przez zmianę parametrów EGR, doładowania, wyprzedzenia wtrysku, ciśnienia wtrysku, podziału dawki.

Oczywiście powstaje pytanie dlaczego producent nie zrobił tego mając niewspółmiernie większe środki i możliwości. Odpowiedź jest prosta, producent nie mógł. Producent musi spełnić rygorystyczne normy zawartości związków toksycznych w spalinach w cyklu jezdnym. Niestety wiele z nich wyklucza regulację ekonomiczną silnika.

Tunera nikt nie pyta na razie o takie parametry, byle za mocno nie dymił. Choć w Niemcowni wymagają sprawdzenia w cyklu jezdnym przez co zwykle nie ma poprawy ekonomii tylko wzrost mocy, kosztem trwałości i niezawodności.

Pozdrawiam dr inż. :D

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Ostatnio edytowano 29.gru.2010 13:35:11 przez To_JA_!, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2010 13:34:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2010 10:23:49
Posty: 47
Uczepilem nie uczepilem - komputer jest po to, zeby nam cos mowic.
A skoro jest to srednia z tysiaca, czy dwoch tysiecy km to nie specjalnie widze powod, zeby mu nie wierzyc.
Ale swoja droga naleje do pelna i zobacze wtedy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2010 13:42:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Simpson napisał(a):
kiel.basa napisał(a):
Tak jak pisalem, sprawdzajac spalanie w ogole nie krecilem silnika.
Jezdze w zakresie bardzo niskich obrotow tak, ze wlasciwie sie nizej nie da.

Masz odpowiedź: Zacznij jeździć w zakresie 1.5-3.5 tyś obr.
PSJ w dieslu wcale nie jest oszczędny ani wskazany.


Bez chiptuningu zorientowanego na ekonomię PSJ jest najgorszym możliwym stylem dla ekonomicznej jazdy w Dieslu.
Jeżeli mamy regulacje "ekologiczne" to ekonomia jest schowana kawałek dalej czyli powyżej 1/2 gazu lub wyżej w słabszych silnikach. Tak więc należy się rozpędzać z 3/4 gazu na jak najwyższych biegach (utrzymując rozsądną dolną granicę - dla VTG powyżej 1500rpm), a następnie jechać muskając gaz na najwyższym możliwym biegu (tu regulacja silnika nie jest najekonomiczniejsza ale przy tak małej potrzebnej do napędu mocy nie mamy wyboru).

Pozdrawiam!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2010 17:43:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
1) jezeli chipmacherzy byli niestaranni to szacunki ECU moga byc juz nieaktualne
2) jezeli elektronika jest podobna w b8 jak w seacie exeo to na tacho pokazany jest sugerowany bieg- zmiana przy 2,5 to dosyc wysoko jak na ten silnik
3) zrobi sie cieplo to i zuzycie spadnie...
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2010 19:39:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
kiel.basa napisał(a):
Uczepilem nie uczepilem - komputer jest po to, zeby nam cos mowic.

Komputer w aucie jest po to, zeby klient za niego zapłacił i niczego nie mówi, pokazuje tylko suche dane, ktore mu zaprogramowano zeby pokazywał - równiez w Foresterach .
Cytuj:
Ale swoja droga naleje do pelna i zobacze wtedy
1 raz, to za mało. Wynik nie będzie obiektywny.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: