.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.gru.2024 18:54:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V
PostNapisane: 21.mar.2018 22:58:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Jak chcesz sensownie, niedrogo i żeby się nie psuło, to zdrowe AAH 2.8. Ciągnące od dołu 2.8, bez fazatorów rozrządu, bez turbo, bez pękających głowic. 170 KM to jest aż nadto od Audi 80, chyba że od razu chcesz wymieniać hamulce, zawieszenia itd. Ale raczej nie planujesz, jak wnioskuję z poprzednich postów.
Swap na 2.8 jest prosty, szukaj zdrowego AAH od czegokolwiek i osprzętu (wiązki, łapy, poduszki) od 80 B4 2.8. W tym silniku można łatwo założyć nawet sprzęgło jednomasowe, pasuje po niewielkim przetoczeniu od każdego starszego R5 10V, najlepiej od 2.5 TDI (jest większe niż w benzyniakach). Sam silnik, raz włożony dobrze (tzn. z głową i z wymianą wszystkich zewnętrznych uszczelniaczy - wału, wałków, pokryw itp. oraz rozrządu) będzie bezproblemowy i ekonomiczny - spali mniej niż 2.0 16V. To nie tylko 30 KM więcej, ale przede wszystkim więcej Niutonków i inna charakterystyka - prawie zapomnisz o zmianach biegów.
Warto też poszukać skrzyni z dłuższymi biegami, bo na skrzynce od 16V będziesz miał pilarkę spalinową.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V
PostNapisane: 24.mar.2018 12:34:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2727
Lokalizacja: Kr
Ma łapy pod r4, a Ty mu v6 polecasz, starego kloca nierozwojowego...

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V
PostNapisane: 24.mar.2018 16:15:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Łapy to najmniejszy problem. Rozwojowo... To musiałby zacząć od zawieszenia i hamulców. Oczywiście można, ale z tego co wyczytałem, to idea dotyczyła raczej mniejszego budżetu. Poza tym, AAH to bardzo fajny, elastyczny motor, bez tych wszystkich udziwnień, typu fazatory po 2400 zł/szt. Za tyle Kolega kupi zdrowy silnik z całym osprzętem i jeszcze wymieni rozrząd plus wszystkie uszczelniacze. Do tego robocizna, ale to już kwestia umowna.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V
PostNapisane: 25.mar.2018 09:00:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2727
Lokalizacja: Kr
nie kązde r4t ma fazator el. sterowany ;)

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V
PostNapisane: 25.mar.2018 09:35:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
zgredek27 napisał(a):
nie kązde r4t ma fazator el. sterowany ;)


ale tysiaka i tak kosztuje :D jednak podstawowy serwis 1.8T tańszy niż AAH wiec na jedno tutaj wyjdzie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V
PostNapisane: 25.mar.2018 13:10:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Ten fazator ma swoje zalety tak apropo.

A inna sprawa, weź mi znajdź zdrowe AAH, przecież to w zasadzie oksymoron. Totalnie bez sensu taki silnk.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V
PostNapisane: 25.mar.2018 14:47:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
To trochę tak, jakby rozważać wyższość świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą, albo odwrotnie :) Zależy co się lubi. Osobiście doceniam 2.8 za elastyczność i małe spalanie, nawet w budzie A8 na wiązce i sterowniku od 2.6 :).
Można znaleźć zdrowe AAH, tylko trzeba wiedzieć od kogo. Nie będę pisał, żeby nie było reklamy. Ale kupiłem takowe w grudniu za 1150 zł z łapami i kolektorami... Obecnie jest w moim A8 i po wymianie rozrządu, oleju, płynów, uszczelniaczy itp. pracuje jak nowy. Co prawda gość mnie wkurzył niemiłosiernie, bo wysyłka zamiast 24h trwała 3 tygodnie, ale po odpaleniu mi przeszło i jestem zadowolony :).

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V
PostNapisane: 25.mar.2018 17:31:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Sztuka dla sztuki, bo autora wątku już tu nie ma.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V
PostNapisane: 25.mar.2018 19:50:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2005 13:54:06
Posty: 1122
Auto: A4B8 2.0TDI, B420vt, A4B8 tfsi
Przecież nikt nikogo nie zmusza zakładać fazatora, można go wywalić mechanicznie i softowo....

_________________
B4 2.0 20vt EFR quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V
PostNapisane: 25.mar.2018 20:56:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
FranoF1 napisał(a):
Przecież nikt nikogo nie zmusza zakładać fazatora, można go wywalić mechanicznie i softowo....


A tłumik przykręcić drutem do półośki...
Tym sposobem zabierasz 20% mocy i 40% momentu (zwłaszcza poniżej 4 tys. obrotów). Bez sensu. Albo robić jak należy, albo sprzedać Audi i kupić Tico w gazie.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V
PostNapisane: 25.mar.2018 21:12:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Jaja sobie robisz ? Wiesz do czego jest fazator fabrycznie w 1.8T ?

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V
PostNapisane: 26.mar.2018 03:57:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
wordeck napisał(a):
FranoF1 napisał(a):
Przecież nikt nikogo nie zmusza zakładać fazatora, można go wywalić mechanicznie i softowo....


A tłumik przykręcić drutem do półośki...
Tym sposobem zabierasz 20% mocy i 40% momentu (zwłaszcza poniżej 4 tys. obrotów). Bez sensu. Albo robić jak należy, albo sprzedać Audi i kupić Tico w gazie.

Pozdrawiam


6lat 1.8T wychodziły bez fazatora i jakoś nie brakowało momentu ani mocy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V
PostNapisane: 26.mar.2018 09:56:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
A wałki miały te same? Pytam, bo nie wiem.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V
PostNapisane: 26.mar.2018 19:27:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Te same.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V
PostNapisane: 26.mar.2018 20:18:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2727
Lokalizacja: Kr
El. regulowany fazator na seryjnym sofcie robi tam tyle co i nic :D

Szkoda ciągnąć temat wsadzania tam v6kowego kloca... wszystkie znaki na niebie i ziemi są za wsadzaniem r4t, które nawet zostawione w serii da radę a z gazem będzie generowało śmieszne koszty.

Tak, miałem kilka lat AMXa, ARXa, mam kilka innych i jakoś na wieszaku wisi poskładane APU do B4 - oczywiście pomimo zalet V6

Wordech skąd Twoje wyliczenia dotyczące momentu i mocy? Bo to jest najciekawsze.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V
PostNapisane: 28.mar.2018 20:37:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Oszacowałem metodą "z fusów". Zwykle w autach, z którymi miałem do czynienia, wyłączenie fazatorów powodowało zamulenie i paliwożerność. Ale jeśli tutaj są te same wałki i byłby ten sam soft, to może rzeczywiście bez większego znaczenia.
Napisałem tylko, że lubię AAH... 1.8 R4 do mnie nie przemawia, nawet jeśli to turbo. Chociażby ze względu na dźwięk. Ale przecież nikogo nie namawiam.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V
PostNapisane: 31.mar.2018 02:24:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2009 01:14:06
Posty: 879
Lokalizacja: Łobez ZLO
Auto: 2x C3, 2x A6 C4
Wracając nieco do meritum wątku chodzi mi po głowie plan C3 1.8T
Dlaczego? Fabryczne 1.8 na jednopunkcie działa, ma się nawet nie najgorzej ale wyprzedzić chociażby ciężarówkę, to trochę stres bo gaz w podłodze a prędkość niewiele się zmienia. A przy okazji, nie słyszałem aby ktoś pakował taki motor w C3 :D
Plan jest taki, aby wsadzić z głową 1.8T i mieć dupowóz. Nie myślę o tym aby podkręcać moc ale żeby była chociaż seria. Nawet chętnie bym to zgrał z LPG do jazdy na codzień.
Robocizny liczyć nie będę bo raczej 3/4 roboty zrobię sam lub z kumplem.
Auto nie ma ABS, wspomagania ani żadnych innych elementów wyposażenia. Auto w pełni seryjne i przynajmniej takie z zewnątrz pozostanie. Oczywiście inwalida.
Co wy na to?

Wysłane z Nokii 3310

_________________
Było:100 C3 2.5 TDI 1T x3, 406 1.9TD XUD, 80 B3 Sport Edition 1.8PM, 100 C4 2.3 NG, 100 C3 2.0 TD NC, A6 C4 2.6 ABC, A6 C4 2.5TDI AEL, 406 2.0HDI RHZ, Octavia 1.8T AUM, A4 B5 1.8 ADR, A6 C4 2.6 quattro, 80 B3 1.6TD SB, Passat B5FL 1.9TDI AWX, A6 C4 2.5TDI AEL
Renault Laguna II 1.9 dCI F9Q 750 2008-...
Honda Shadow VT600 `96 2012-...
Audi 100 C3 2.5 TDI 1T 2009-...
Audi A6 C4 2.6 ABC quattro 2015-...
Audi 100 C3 1.8 4B 2018-...
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL + czips 2019-...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V
PostNapisane: 31.mar.2018 13:17:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2727
Lokalizacja: Kr
Jak chęci są to w czym problem ;)

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V
PostNapisane: 31.mar.2018 13:47:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
dokładnie, jak kolega wyżej...świetny silnik, byłoby świetne auto...

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki silnik do Audi 80 quattro 2.0 16v SWAP V5, 1.8 T, V
PostNapisane: 31.mar.2018 22:34:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Wrzucaj :)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: