.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 09:21:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A6 C4] Poprawianie świateł
PostNapisane: 20.paź.2010 17:03:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Bobo napisał(a):
przemekk74 napisał(a):
Po raz kolejny: koniecznie przeróbka instalacji na przekaźniki. Różnica napięcia na żarówce po zastosowaniu sięga niekiedy 2v a to bardzo dużo.

a myslalem ze spadki napiecia to problem jedynie maluchow gdzie aku jest na przodzie a alternator (albo pradnica) na tyle
Nie bede sie wymadrzal, ze nalezy pozmieniac wszystkie kable na nowe itp by tego spadku nie bylo - jezeli tak jest to jasne... tyle ze spadek napiecia mozna zmierzyc miernikiem za 20zyla - jak spadku napiecia nie ma to szkoda sie brudzic

Co do czyszczenia odblysku:
Obstawiam, ze jakakolwiek prob mechanicznego czyszczenia (nawet dotkniecie palcem) spowoduje uszkodzenie odblysku - a dmuchajac tego nie wyczyscimy... regeneracja...
To ma blyszczec jak lustro!

pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Poprawianie świateł
PostNapisane: 20.paź.2010 19:50:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
przemekk74 napisał(a):
Bobo napisał(a):
przemekk74 napisał(a):
Po raz kolejny: koniecznie przeróbka instalacji na przekaźniki. Różnica napięcia na żarówce po zastosowaniu sięga niekiedy 2v a to bardzo dużo.

a myslalem ze spadki napiecia to problem jedynie maluchow gdzie aku jest na przodzie a alternator (albo pradnica) na tyle
Nie bede sie wymadrzal, ze nalezy pozmieniac wszystkie kable na nowe itp by tego spadku nie bylo - jezeli tak jest to jasne... tyle ze spadek napiecia mozna zmierzyc miernikiem za 20zyla - jak spadku napiecia nie ma to szkoda sie brudzic

Co do czyszczenia odblysku:
Obstawiam, ze jakakolwiek prob mechanicznego czyszczenia (nawet dotkniecie palcem) spowoduje uszkodzenie odblysku - a dmuchajac tego nie wyczyscimy... regeneracja...
To ma blyszczec jak lustro!

pozdrawiam,
Przemek
można przepłukać wodą pod kranem

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Poprawianie świateł
PostNapisane: 20.paź.2010 20:12:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
przemekk74 napisał(a):

Co do czyszczenia odblysku:
Obstawiam, ze jakakolwiek prob mechanicznego czyszczenia (nawet dotkniecie palcem) spowoduje uszkodzenie odblysku - a dmuchajac tego nie wyczyscimy... regeneracja...
To ma blyszczec jak lustro!

pozdrawiam,
Przemek


Czyściłem w 80 B4 mięciutka szmatką i pianka retechu, nic się nie uszkodziło, mam jeszcze gdzieś zdjęcia. Jak znajdę to umieszczę.

No i mam:
http://images31.fotosik.pl/410/ba264d274cb81790med.jpg
http://images30.fotosik.pl/300/222571d38c2f64b0med.jpg
http://images26.fotosik.pl/300/a90635ddcb1f0738med.jpg

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Poprawianie świateł
PostNapisane: 22.paź.2010 08:13:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Bobo napisał(a):
Czyściłem w 80 B4 mięciutka szmatką i pianka retechu, nic się nie uszkodziło, mam jeszcze gdzieś zdjęcia. Jak znajdę to umieszczę.

a ja skierowalem strumien wodyi w tym miejscu po prostu splynal odblask - oczywiscie sprobowac kosztuje tylko czas ale nie nastawialbym sie na sukces z gory
Mam soczewki - moze w starych niesoczewkowych lampach bylo to lepsze - nie mam pojecia, u mnie bylo widac pajaczka na strukturze odblasku w soczewce (2000r, made by hella)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Poprawianie świateł
PostNapisane: 22.paź.2010 16:39:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
przemekk74 napisał(a):
Bobo napisał(a):
Czyściłem w 80 B4 mięciutka szmatką i pianka retechu, nic się nie uszkodziło, mam jeszcze gdzieś zdjęcia. Jak znajdę to umieszczę.

a ja skierowalem strumien wodyi w tym miejscu po prostu splynal odblask - oczywiscie sprobowac kosztuje tylko czas ale nie nastawialbym sie na sukces z gory
Mam soczewki - moze w starych niesoczewkowych lampach bylo to lepsze - nie mam pojecia, u mnie bylo widac pajaczka na strukturze odblasku w soczewce (2000r, made by hella)
Pozdrawiam,
Przemek


Zapewne, każdy przypadek należało by traktować inaczej.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2010 19:21:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2009 20:33:40
Posty: 1
Lokalizacja: kielce
Zapraszam do ............... temat opisany

EDIT by KORU Zakaz reklamowania innych for internetowych. Daje ostrzezenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2010 20:20:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
nita napisał(a):
Zapraszam do ............ temat opisany


Sorki, ale już kiedyś przymierzałem się do tego forum, niestety za dużo tam reklam, poza tym nie można przeglądać tematów bez rejestracji...
Wolę nasze AKP :peace:

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2010 20:08:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Wymieniłem żarówki na osramy night breaker - jest poprawa zauważalna.
Dziś wyczyściłem sobie dodatkowo klosze od środka, powierzchnię odblaskową z długich i soczewki z zewnątrz + soczewkę mijania od środka (jest dostęp). Testował poprawę będę może w środę jak naprawię spadnięty zderzak :)

Aby wyczyścić lustra mijania, przeciwmgielnych i soczewkę przeciwmgielnych od środka trzeba je jakoś odkręcić - potrzebny zdaje się jakiś gięty klucz aby je wyjąć, a może czegoś nie wiem ???

W reflektorach jest jakaś plastikowa wajcha do przełączania - czego nie wiem, może ktoś się orientuje co to jest? Jakaś przysłona do regulacji Europa/UK ?

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2010 22:03:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
Tak to jest regulacja przesłony US/EU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2010 07:48:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Jeżeli nie rozbieraliście lamp to nie zobaczycie różnicy, większość światła jest pochłaniana przez brud na wewnętrznej stronie szkła i obu stronach soczewki, odbłyśnik bardzo trudno umyć nie niszcząc pokrycia ale można spróbować płukania w wodzie z płynem do mycia okien. Jeżeli ktoś używał żarówek typu 100W to odbłyśniki mogą faktycznie "spłynąć" z powierzchni. U mnie po umyciu kloszy i soczewek + lekkie przepłukanie odbłyśników jest 50% więcej światła. Aż się zdziwiłem ile światła dają seryjne lampy.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2010 15:29:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Klosze jak pisałem mam umyte, soczewki z mijania również - nie mam jednak czym wykręcić luster z świateł mijania i przeciwmgielnych bo dostęp do śrub jest utrudniony więc są dalej zakurzone. Ale skoro same soczewki i klosz daje +50% i żarówki co dają + 90% to razem +140% !!! - to już żadne xenony nie maja szans :)

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2010 06:32:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Ja wymontowałem soczewki (odgięcie delikatne kilku blaszek/zaczepów) co pozwoliło je umyć również z drugiej strony (były mocno brudne) i dało dostęp do luster bez ich demontażu.
BARDZO WAŻNE!! mocowanie luster soczewek jest regulowane i bez przyrządów nigdy nie ustawisz ich z powrotem na położenie poprawne a nawet z diagnostycznym wyposażeniem jest to trudne i żmudne. Lepiej ich nie odkręcaj!

+50% - tak ale to dopiero powrót do serii!! Oczywiście porównałem z HID i po czyszczeniu soczewek uznałem że HID na brudnych dawał mniej światła niż halogen na czystych tylko inna temperatura barwowa się dała zauważyć. Oczywiście HID na czystych soczewkach/kloszach/lustrach daje mega efekt.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2010 07:39:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Ja czyściłem soczewki od środka bez rozbierania lamp na części.
Wyjąłem lampę na stół i wygiętym, podwójnie złożonym drutem(taki haczyk) czyściłem. Oczywiście na końcówce zawinąłem kawałek szmatki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2010 12:14:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
To_JA_! napisał(a):
Oczywiście HID na czystych soczewkach/kloszach/lustrach daje mega efekt.

za montaz xenonow do lamp nieprzystosowanych do tego (brak przeslony odcinajacej linie swiatla) powinni biczowac na stacjach diagnostycznych.
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2010 13:03:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2727
Lokalizacja: Kr
przemekk74 napisał(a):
To_JA_! napisał(a):
Oczywiście HID na czystych soczewkach/kloszach/lustrach daje mega efekt.

za montaz xenonow do lamp nieprzystosowanych do tego (brak przeslony odcinajacej linie swiatla) powinni biczowac na stacjach diagnostycznych.
Pozdrawiam,
Przemek


A soczewka co ma jak nie odciecie? Kwestia czy ma poziome czy tylko w góre:

_/ <- pod zwykla zarowke"

_
_/ <- pod ksenon powinna miec jeszcze poziome odciecie po "progu" (niestety na forum sie to krzaczy i przestawia na poczatek linijki)



Zło to jest hid w normalnej lampie, oczywiscie jeszcze d2s bo kto by pomyslał o d2r


:):

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka/Pełgot Mistrz Kropelka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB/HDI

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2010 13:28:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
zgredek27 napisał(a):
przemekk74 napisał(a):
To_JA_! napisał(a):
Oczywiście HID na czystych soczewkach/kloszach/lustrach daje mega efekt.

za montaz xenonow do lamp nieprzystosowanych do tego (brak przeslony odcinajacej linie swiatla) powinni biczowac na stacjach diagnostycznych.
Pozdrawiam,
Przemek

A soczewka co ma jak nie odciecie? Kwestia czy ma poziome czy tylko w góre:

Obrazek
w lampie przystosowanej do ksenonow jest po prostu brutalnie odciete swiatlo blacha. Rozwiazana bixenonowe to czasem odslanianie przeslony dla dlugich.
Wsadzenie xenonu do lampy niexenonowej to tak jakby jezdzic na bixenonie "dlugie"
Podtrzymuje...
Biczowac, biczowac!!!!
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2010 14:27:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2727
Lokalizacja: Kr
przemekk74 napisał(a):
zgredek27 napisał(a):
przemekk74 napisał(a):
To_JA_! napisał(a):
Oczywiście HID na czystych soczewkach/kloszach/lustrach daje mega efekt.

za montaz xenonow do lamp nieprzystosowanych do tego (brak przeslony odcinajacej linie swiatla) powinni biczowac na stacjach diagnostycznych.
Pozdrawiam,
Przemek

A soczewka co ma jak nie odciecie? Kwestia czy ma poziome czy tylko w góre:

Obrazek
w lampie przystosowanej do ksenonow jest po prostu brutalnie odciete swiatlo blacha. Rozwiazana bixenonowe to czasem odslanianie przeslony dla dlugich.
Wsadzenie xenonu do lampy niexenonowej to tak jakby jezdzic na bixenonie "dlugie"
Podtrzymuje...
Biczowac, biczowac!!!!
Pozdrawiam,
Przemek


Oj w wielkim bledzie jestes, gdyby tak bylo kazde mijania w soczewce swieciliby jak drogowe. Jest odciecie, po to jest regulowana przeslona w bixeonie. Nie wazne czy zarowka czy ksenon, odciecie musi byc...aby swiatlo nie przekraczalo pewnej granicy (mowa o mijania).

A jak Twoim zdaniem jest odciete swiatla w zwyklej soczewce pod zarowke?

Ma wiekszy próg np. w B5 jest identyczny dla xenonu i zarowki. dwie plaskie powierzchnie z malym zabkiem (powodujacym iz doswietlana jest bardziej prawa czesc drogi - mowa o lampie na kontynencie, w UK na odwrot).

Dla poglądu wrzucam zdjęcia z rezacze.pl w ktorych Bilu robil ksenon:

Obrazek

Soczewka w B4 gdzie nie bylo ksenonu, tak jak nowilem, po skosie scieta przeslona (zdjecie powyzej)

Obrazek


Rozwiazanie jak w ksenonie (przeslona z ząbkiem ale ścieta poziomo) w b5 juz jest cos takiego nawet w lampach ktore maja zwykle zarowki h7. Zdjęcie powyżej

Rozbieralem i lampy soczewkowe w b5 i b4... tak jest, jak w kazdej soczewce

Kwestia, mniejszego lub wiekszego uskoku...to juz bardziej rzecz producenta lampy i rocznika wypuszczenia.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka/Pełgot Mistrz Kropelka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB/HDI

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2010 20:52:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
dobra, mylilem sie
zamieniay bicze na rozge

ostatnio mnie zatrzymywala policja i sprawdzali czy spryki dzialaja... moze zamiast HID jakies osram night breakers i masz legal i efekt przyrostu swiatla
Pozdrawia,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2010 06:54:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
przemekk74 napisał(a):
To_JA_! napisał(a):
Oczywiście HID na czystych soczewkach/kloszach/lustrach daje mega efekt.

za montaz xenonow do lamp nieprzystosowanych do tego (brak przeslony odcinajacej linie swiatla) powinni biczowac na stacjach diagnostycznych.
Pozdrawiam,
Przemek


Dobra przyznam się, mam HID'y w miejscu przeciwmgielnych więc mam symetrycznie bez podniesionej prawej strony. Brakuje automatycznej regulacji zasięgu ale za to można jechać na halogenowych mijania + HID przeciwmgielne + drogowe!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2010 09:45:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2727
Lokalizacja: Kr
przemekk74 napisał(a):
dobra, mylilem sie
zamieniay bicze na rozge

ostatnio mnie zatrzymywala policja i sprawdzali czy spryki dzialaja... moze zamiast HID jakies osram night breakers i masz legal i efekt przyrostu swiatla
Pozdrawia,
Przemek



Luzik :) Mnie trzepali kilka razy b4 na soczewce i hidzie i o dziwo nikt sie nie czepiał. Poprawa swiatla jest tak znacząca że do b5 równiez wrzuciłem hidy

Osramy i inne zwykle nijak sie mają do ilosci swiatla dawanej przez ksenon.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka/Pełgot Mistrz Kropelka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB/HDI

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: