Norbi napisał(a):
ZiPi napisał(a):
Ile palił przed tuningiem ?
Zyskałeś 20% więcej powera, więc skoro teraz cieszysz sie tą mocą, to o tyle zwiększy się spalanie - czysta matematyka z pierwszych lat podstawówki
Bzdura, po sofcie przeważnie spalanie spada, nieznacznie ale spada.
Pisałem o mocy czyli W ( Wat ) a ta bierze sie ze spalania paliwa ( wszak wydajność pieców grzewczych tez podaje się w Watach ), czyli im więcej mocy tym więcej paliwa trzeba spalić.
Przed softem 2X2 = 4
a ile będzie po sofcie 2X2 ? Bo na pewno nie 3 , tylko dalej 4
Ale !
Silnik spalinowy ( w odróznieniu od pieców grzewczych ), posiada jeszcze wirujący wał korbowy, którego energia ( praca ) wyrazana jest w N ( Newton ) i jeśli dzięki tuningowi wzrósł moment obrotowy ( Nm - newtono - metr ) w tym samym zakresie obrotów silnika ( za co odpowiada turbina ), to samochód będzie lepiej przyspieszał jak przed tuningiem a spalanie nie koniecznie musi wzrosnąć, bo energię spalin napędzającą turbinę mamy za darmo tzn. i tak szła w rurę wydechową na zmarnowanie a teraz, po sofcie zostaje lepiej zagospodarowana . Dlatego mamy subiektywne odczucie zysku energi ( spalania ) przy zachowaniu takiego samego stylu jazdy .
Do załozyciela tematu:
Proponuję nauczyć się jezdzić, wykorzystując ów moment obrotowy, którego masz sporo juz przy 1800 obr/min a nie jezdzić mocą, czyli kręcić wysoko silnik, tego diesle nie lubią a wtedy spalanie spadnie