.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.lis.2024 06:12:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2010 14:07:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
Norbi napisał(a):
Góral napisał(a):
Norbi napisał(a):
ZiPi napisał(a):
Ile palił przed tuningiem ?
Zyskałeś 20% więcej powera, więc skoro teraz cieszysz sie tą mocą, to o tyle zwiększy się spalanie - czysta matematyka z pierwszych lat podstawówki :D
Bzdura, po sofcie przeważnie spalanie spada, nieznacznie ale spada.


nigdy w to nie uwierzę ;)
Nie musisz, wystarczy sprawdzić ;)


sprawdzałem ;)

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2010 15:12:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Góral napisał(a):
Norbi napisał(a):
Góral napisał(a):
Norbi napisał(a):
ZiPi napisał(a):
Ile palił przed tuningiem ?
Zyskałeś 20% więcej powera, więc skoro teraz cieszysz sie tą mocą, to o tyle zwiększy się spalanie - czysta matematyka z pierwszych lat podstawówki :D
Bzdura, po sofcie przeważnie spalanie spada, nieznacznie ale spada.


nigdy w to nie uwierzę ;)
Nie musisz, wystarczy sprawdzić ;)


sprawdzałem ;)
Jesteś wyjątkowy, ale to powinno tylko cieszyć ;)

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2010 18:09:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Norbi napisał(a):
ZiPi napisał(a):
Ile palił przed tuningiem ?
Zyskałeś 20% więcej powera, więc skoro teraz cieszysz sie tą mocą, to o tyle zwiększy się spalanie - czysta matematyka z pierwszych lat podstawówki :D
Bzdura, po sofcie przeważnie spalanie spada, nieznacznie ale spada.

Pisałem o mocy czyli W ( Wat ) a ta bierze sie ze spalania paliwa ( wszak wydajność pieców grzewczych tez podaje się w Watach ), czyli im więcej mocy tym więcej paliwa trzeba spalić.
Przed softem 2X2 = 4
a ile będzie po sofcie 2X2 ? Bo na pewno nie 3 , tylko dalej 4 :D
Ale !
Silnik spalinowy ( w odróznieniu od pieców grzewczych ), posiada jeszcze wirujący wał korbowy, którego energia ( praca ) wyrazana jest w N ( Newton ) i jeśli dzięki tuningowi wzrósł moment obrotowy ( Nm - newtono - metr ) w tym samym zakresie obrotów silnika ( za co odpowiada turbina ), to samochód będzie lepiej przyspieszał jak przed tuningiem a spalanie nie koniecznie musi wzrosnąć, bo energię spalin napędzającą turbinę mamy za darmo tzn. i tak szła w rurę wydechową na zmarnowanie a teraz, po sofcie zostaje lepiej zagospodarowana . Dlatego mamy subiektywne odczucie zysku energi ( spalania ) przy zachowaniu takiego samego stylu jazdy .

Do załozyciela tematu:
Proponuję nauczyć się jezdzić, wykorzystując ów moment obrotowy, którego masz sporo juz przy 1800 obr/min a nie jezdzić mocą, czyli kręcić wysoko silnik, tego diesle nie lubią a wtedy spalanie spadnie ;)

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Ostatnio edytowano 26.gru.2010 18:22:07 przez ZiPi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2010 18:21:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
ZiPi napisał(a):
Norbi napisał(a):
ZiPi napisał(a):
Ile palił przed tuningiem ?
Zyskałeś 20% więcej powera, więc skoro teraz cieszysz sie tą mocą, to o tyle zwiększy się spalanie - czysta matematyka z pierwszych lat podstawówki :D
Bzdura, po sofcie przeważnie spalanie spada, nieznacznie ale spada.

Pisałem o mocy czyli W ( Wat ) a ta bierze sie ze spalania paliwa ( wszak wydajność pieców grzewczych tez podaje się w Watach . Czyli im więcej mocy tym więcej paliwa trzeba spalić.
Przed softem 2X2 = 4
a ile będzie po sofcie 2X2 ? Bo na pewno nie 3 , tylko dalej 4 :D
Ale !
Silnik spalinowy ( w odróznieniu od pieców grzewczych, posiada jeszcze wirujący wał korbowy, którego energia ( praca ) wyrazana jest w N ( Newton ) i jeśli wzrósł moment obrotowy ( Nm - newtono - metr ) ) w tym samym zakresie obrotów silnika ( za co odpowiada turbina ), to samochód będzie lepiej przyspieszał niz poprzednio a spalanie nie koniecznie musi wzrosnąć, bo energię spalin napędzającą turbinę mamy za darmo tzn. i tak szła w rurę wydechową na zmarnowanie a teraz, po sofcie zostaje lepiej zagospodarowana . Dlatego mamy subiektywne odczucie zysku energi ( spalania ) przy zachowaniu takiego samego stylu jazdy .

Do załozyciela tematu:
Proponuję nauczyć się jezdzić, wykorzystując ów moment obrotowy, którego masz sporo juz przy 1800 obr/min a nie jezdzić mocą, czyli kręcić wysoko silnik, tego diesle nie lubią a wtedy spalanie spadnie ;)

Zipi,
Chiptuning w pierwszym etapie to optymalizacja spalania, więc mniejsze spalanie jest jak najbardziej na miejscu.
Łopatologicznie tłumacząc - więcej energii uzyskiwane jest ze spalenia 1 litra ropy.

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2010 18:27:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
No ale kokedze o fajnym nicku : kiel.basa
auto po chipie pali więcej a nie mniej, więc gdzieś jest tu zonk. :hmmm:

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2010 19:10:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
ZiPi napisał(a):
No ale kokedze o fajnym nicku : kiel.basa
auto po chipie pali więcej a nie mniej, więc gdzieś jest tu zonk. :hmmm:

Zonkiem może być program i/lub kierowca :diabel:

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2010 19:27:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Z tym, że strata energii kinetycznej spalin, nie jest stratą darmową.
Chp tutning nie zwiększa efektywności energetycznej silnika zwiększa jego moc.
Nawinięcie nowego transformatora na 10%grubszym rdzeniu nie spowoduje 10% zmiejeszenia zużycia energii. Spowoduje 10% ewentualną możliwość zwiększenia jej przerobu z energii potencjalnej, na energię kinetyczną.
Zipi dobrze gada!

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2010 20:06:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Pewnie ,że dobrze ;)

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2010 20:25:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
Proste jak konstrukcja cepa. Po to zwiekszasz moc auta, zeby jedzic szybciej i dynamiczniej, zeby to osiagnac trzeba wiecej ropy. Nie dziwota, ze wiecej pali!!! Temat o niczym rozwija sie jak temat o majtkach hiszpanskoej puty.

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2010 20:47:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Nie ma co tematu dalej ciągnąć panowie, bo się zapętlamy.
Uważam ,że spalanie założyciela postu jest wzorowe i nie ma się co czepiać.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2010 20:48:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Często dawka paliwa nie zostaje nawet zwiekszona albo zwiększa się niewspółmiernie do wzrostu doladowania, więc jak to się ma do Waszych teorii?

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2010 20:51:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
BiLu napisał(a):
Często dawka paliwa nie zostaje nawet zwiekszona albo zwiększa się niewspółmiernie do wzrostu doladowania, więc jak to się ma do Waszych teorii?

W samochodach zasilanych powietrzem? - masz rację :)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2010 20:55:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
BiLu napisał(a):
Często dawka paliwa nie zostaje nawet zwiekszona albo zwiększa się niewspółmiernie do wzrostu doladowania, więc jak to się ma do Waszych teorii?
Jest zwiększone doładowanie i dawka paliwa również, a mimo to spalanie potrafi spaść, nieznacznie ale jednak...

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2010 21:26:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
BiLu napisał(a):
Często dawka paliwa nie zostaje nawet zwiekszona albo zwiększa się niewspółmiernie do wzrostu doladowania, więc jak to się ma do Waszych teorii?
W przypadku silnika diesla mieszanka steichiometryczna nie istnieje. Tu zawsze spalanie ropy następuje w nadmiarze powietrza, stad turbina moze ładować więcej a paliwko nie musi być dostarczane proporcjonalnie do powietrza.
W przypadku turbo benzyny, gdyby zastosować taki patent, to silnik stopiłby się od nadmiaru ciepła.
Ale przy chip tuningu nie tyle chodzi o dodawanie mocy, bo to zawsze niesie ze soba wzrost spalania ale o eliminowanie strat ze spalania paliwa.
Jak wiadomo wydajność silników spalinowych to tylko ok. 40% reszta, to produkcja ciepła, która jest ( musi być ) usunięta z silnika a turbina sprytnie sobie tą energie wykorzystuje. i cały pic w chip tuningu polega na tym, aby w większym stopniu wykorzystać energię, która i tak idzie na straty - obciązyć turbinkę a nie wtryskiwacze.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Ostatnio edytowano 26.gru.2010 21:42:58 przez ZiPi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2010 21:31:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
ZiPi napisał(a):
BiLu napisał(a):
Często dawka paliwa nie zostaje nawet zwiekszona albo zwiększa się niewspółmiernie do wzrostu doladowania, więc jak to się ma do Waszych teorii?
W przypadku silnika diesla mieszanka steichiometryczna nie istnieje. Tu zawsze spalanie ropy następuje w nadmiarze powietrza, stad turbina moze ładować więcej a paliwko nie musi być dostarczane proporcjonalnie do powietrza.
W przypadku turbo benzyny, gdyby turbo dawało cały czas na max, to silnik stopiłby się.

Zaznacz jednak, że wzrost dawki powietrza, bez dawki paliwa jest warty tyle co [...]
Nie mniej jednak dobrze wykonany chip zwłaszcza w dizlu jest w stanie optymalnej wykorzystać energię spalin.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Ostatnio edytowano 26.gru.2010 21:44:02 przez mroova81, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2010 21:41:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Amen

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2010 21:42:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
I dajmy już spokój, bo postotwórca się wywróci jak tu wróci :D

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2010 21:45:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
mroova81 napisał(a):
ZiPi napisał(a):
BiLu napisał(a):
Często dawka paliwa nie zostaje nawet zwiekszona albo zwiększa się niewspółmiernie do wzrostu doladowania, więc jak to się ma do Waszych teorii?
W przypadku silnika diesla mieszanka steichiometryczna nie istnieje. Tu zawsze spalanie ropy następuje w nadmiarze powietrza, stad turbina moze ładować więcej a paliwko nie musi być dostarczane proporcjonalnie do powietrza.
W przypadku turbo benzyny, gdyby turbo dawało cały czas na max, to silnik stopiłby się.

Zaznacz jednak, że wzrost dawki powietrza, bez dawki powietrza jest warty tylkoe co [...]
Nie mniej jednak dobrze wykonany chip zwłaszcza w dizlu jest w stanie optymalnej wykorzystać energię spalin.

Sorry, własnie to dopisywałem, edytując swojego posta i troche mnie uprzedziłeś
amen alleluja :peace:

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2010 21:47:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
ZiPi napisał(a):
mroova81 napisał(a):
ZiPi napisał(a):
BiLu napisał(a):
Często dawka paliwa nie zostaje nawet zwiekszona albo zwiększa się niewspółmiernie do wzrostu doladowania, więc jak to się ma do Waszych teorii?
W przypadku silnika diesla mieszanka steichiometryczna nie istnieje. Tu zawsze spalanie ropy następuje w nadmiarze powietrza, stad turbina moze ładować więcej a paliwko nie musi być dostarczane proporcjonalnie do powietrza.
W przypadku turbo benzyny, gdyby turbo dawało cały czas na max, to silnik stopiłby się.

Zaznacz jednak, że wzrost dawki powietrza, bez dawki powietrza jest warty tylkoe co [...]
Nie mniej jednak dobrze wykonany chip zwłaszcza w dizlu jest w stanie optymalnej wykorzystać energię spalin.

Sorry, własnie to dopisywałem, edytując swojego posta i troche mnie uprzedziłeś
amen alleluja :peace:

Hehem gdyby turbulum było w stanie wykorzystać marnotrawioną energię klekotu na energię zapitalania, to może nawet i ja bym się zapisał na to :)
phalleluja i do tyłu\!

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2010 10:06:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2010 10:23:49
Posty: 47
Koledzy,

Tak jak pisalem, sprawdzajac spalanie w ogole nie krecilem silnika.
Jezdze w zakresie bardzo niskich obrotow tak, ze wlasciwie sie nizej nie da.

I nie chodzi mi nawet o kwestie rozwiazywania sporu, czy przed tuninigiem pali wiecej niz po, i czy to mozliwe, tylko bardziej zastanawial mnie fakt, dlaczego u znajomych, w komputerach ktore zapewne licza tak samo jak moj, spalanie jest duzo mniejsze w autach o tej samej mocy.

Dla przypomnienia, jezdzilem kolegi Foresterem , ktory ma rowniez 2.0 Tdi zrobione na 180KM, i nie dosc, ze ma auto o polowe ciezsze, ma naped 4x4, silnik Boxer, ktory raczej oszczedniejszy byc nie powinien, to spalanie srednie z tysiaca kilometrow to 6.6. I to nie jest kolega, ktory mi 'mowi ze mu auto tyle pali', tylko po prostu tak jest. U mnie jest 7.7 obecnie, u niego 6.6 - i to jest tylko i wylacznie problem ktory mnie zastanawia, czyli dlaczego Audi mialoby palic wiecej w porownaniu do takiego Forestera?
Inaczej prawdopodobnie przyjalbym to 7.7 jako norme. A tak, wydaje mi sie to po prostu dziwne.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: