sebolec napisał(a):
Qris napisał(a):
Wywalenie kata? Hehehe... dobre:-) I że niby wspawać kwasówkę i będzie oki? Albo tak zwaną przez wiejskotuningowców strumienicę heheh no no... - poczytaj nim utwierdzisz się w swoich przekonaniach(odnośnie kata).
Stożek? Ciekawe:-) - też poczytaj ile to sprawia problemów.
Pamiętajmy że szwaby nie robią niczego bez celu. Skoro kat tam jest i był to znaczy że całość jest zrobiona tak by jednak spowalniała troszeczkę prędkość spalin bo inaczej wypallaja się ......(tu doczytaj) a jak się powypalają to.... (tu też). Strumienice są tylko z nazwy a same wpływają ujemnie wraz z czasem na....(doczytaj dla relaksu gdyż o tym nie napisałeś). A jeśli chodzi o stożek to nie zakładamy go bo...(doczytaj) a Ci którzy go mieli zamienili na ori bo...(doczytaj)
Nie chcę Cię urazić ale z takimi radami wpakujesz kolegę w małe bagienko za które to on zapłaci jeśli nie w PLN-ach to w Euro:-) A najlepszy tuning to tuning mechaniczny z chipem ale już na 225HP:-) - jak cos robić to robić.
Przykład:
Silnik 1.8T 150HP a silnik 1.8T 180HP są różnice mechaniczne? No są... Ktoś twierdzi że nie ma? -doczytać. I właśnie dlatego silnik ori 180HP pojeździ dłużej niż 150HP przerobiony chipem na 180HP
Coś do przemyślenia:
Jak wszyscy wiemy jazda na LPG jest eco(sam jeżdżę) ale nikt nie powie że ujemnie nie wpływa na żywot silniczka. Dlaczego? hmmm... 300st cel różnicy podczas spalania w cylinderkach. Idąc dalej chip zapewnia przyrost mocy ale i temperatury resztę dopisujemy sobie sami. Oczywiście każdy ma inne spojrzenie na temat i zapewne powie bla, bla a potem jeszcze jedno bla ale ja się już wczytywać nie będę.
Aha nie zapominajmy o tym że auto ma już kilka lat i regenerka turbiny wchodzi w grę a i sprzęgło po latach daje o sobie znać. Czyli koszta, koszta i jeszcze raz koszta.
Ładnie się rozpisałeś, ale merytorycznie ledwie liznąłeś tematu. Jeżeli uważasz, że wycięcie katalizatora spowoduje wypalenie się tłoków, to wg mnie jesteś tylko internetowym teoretykiem. Poza tym
gregory nigdzie nie wspominał o strumienicy, natomiast Ty z uporem próbujesz mu tę wypowiedź włożyć w usta.
Co do stożków - jest sporo setupów jeżdżących na nieseryjnych dolotach zawierających stożek gąbkowy, którego się nie nasącza się olejkiem i który wg wielu źródeł nie wpływa negatywnie na eksploatację przepływomierza. Faktem jest, że do prawie seryjnego setupu stożek jest zbędny, ale w Twojej wypowiedzi pozostało sporo niedomówień na ten temat (nie mówię tu o zamierzonych wykropkowaniach).
To, że chip + modyfikacje mechaniczne wpływają negatywnie na trwałość, to jest pewne, ale Ty znów pozostawiłeś niedopowiedzenia. Po to ustawiasz AFR na rozsądnym poziomie, żeby mieszanka paliwowo-powietrzna nie wypaliła dziury w bloku, reasumując - zachowujesz
regularne parametry pracy silnika.
Odnośnie Twojego przykładu mam dla Ciebie zadanie: znajdź w wiarygodnym źródle (etka?) informacje o wskazanych przez Ciebie różnicach między aeb(150) i ajl(180). Uprzednio wskazany przez Ciebie wątek wymaga zalogowania się na forum (i rejestracji), nie jest więc powszechnie dostępny, poza tym dotyczy silników poprzecznych, a my rozmawiamy o wzdłużnych.
PS.
gregory w swoim aeb już dawno przekroczył wspomniane przez Ciebie 225KM.
Masz oczy
.... na twarzy? Czytaj to o czym piszę
....
Jakie
.... tłoki? Wypalenie tłoków? Odstaw dopalacze..
Strumienica? napisałem wyraźnie że o tym nie pisał - dlaczego macie taki
.... problem z czytaniem?
Stożek - przykład jest podany w ww postach na przykładzie montażu dla samego syczenia.
Modyfikacje mechaniczne wpływają negatywnie? -nie bądź śmieszny, sam chip na pewno wpływa negatywnie ale z mechaniką nową nie.
Wypalić dziurę w bloku? ehhh masz fantazję.
Czy napisałem że AEB i AJL nie są identyczne? Przytaknołem rozmówcy bo wszystkiego nie wiem za to Ty owszem, no ale cóż skoro masz teorię na wypalające się tłoki
Idąc dalej sposób montażu nie jest ważny a seria.
Z resztą juz mi się nie chce kłucić z kimś kto nie potrafi szukać czegoś samemu a jedno wywalone hasło z gogla traktuje jako biblię - napisałem to jest pierwsze co wyskoczyło. Ale cóż czytanie boli.
Temat z panem kończę gdyż z uwagi na swoje nieróbstwo i niechęć do czytania sprawiasz mi tylko problem -tracę swój cenny czas na Twoje bzdety.
edit by Buba : zabrałeś głos w merytoryczne dyskusji czy wlazłeś tutaj żeby nawrzeszczeć na innych? Ocenzurowałem Twojego posta, kartka na otrzeźwienie za wulgaryzmy i pisanie postów jednego pod drugim