.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.lis.2024 06:03:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 09:11:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
Bodajze tylko ajl(180) i aeb(150) maja te same bebechy, turbine takze(sprawdzalem w etce). Nie na darmo aeb jest nazywany idioto odpornym:) Sam go mam:)

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 11:43:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2008 19:57:02
Posty: 101
Frano F1

Napisałem już, poczytać bo wszystko jest ale skoro ktoś ma lenia... inny stop metalu - poczytaj z tego co pamiętam było nawet na APK troszeczkę.

Dla leniucha:
http://www.a3-club.net/forum/showthread.php?p=97052&highlight=turbo+1.8t post hanluka, chcecie więcej? Szukać!!! To wyskoczyło w google na 1 stronie.

matysss napisał(a):
Bodajze tylko ajl(180) i aeb(150) maja te same bebechy, turbine takze(sprawdzalem w etce). Nie na darmo aeb jest nazywany idioto odpornym:) Sam go mam:)


Mam ten sam:-)


Ostatnio edytowano 28.sty.2009 12:02:37 przez Qris, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 16:57:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Qris napisał(a):
Wywalenie kata? Hehehe... dobre:-) I że niby wspawać kwasówkę i będzie oki? Albo tak zwaną przez wiejskotuningowców strumienicę heheh no no... - poczytaj nim utwierdzisz się w swoich przekonaniach(odnośnie kata).

Stożek? Ciekawe:-) - też poczytaj ile to sprawia problemów.

Pamiętajmy że szwaby nie robią niczego bez celu. Skoro kat tam jest i był to znaczy że całość jest zrobiona tak by jednak spowalniała troszeczkę prędkość spalin bo inaczej wypallaja się ......(tu doczytaj) a jak się powypalają to.... (tu też). Strumienice są tylko z nazwy a same wpływają ujemnie wraz z czasem na....(doczytaj dla relaksu gdyż o tym nie napisałeś). A jeśli chodzi o stożek to nie zakładamy go bo...(doczytaj) a Ci którzy go mieli zamienili na ori bo...(doczytaj)

Nie chcę Cię urazić ale z takimi radami wpakujesz kolegę w małe bagienko za które to on zapłaci jeśli nie w PLN-ach to w Euro:-) A najlepszy tuning to tuning mechaniczny z chipem ale już na 225HP:-) - jak cos robić to robić.

Przykład:
Silnik 1.8T 150HP a silnik 1.8T 180HP są różnice mechaniczne? No są... Ktoś twierdzi że nie ma? -doczytać. I właśnie dlatego silnik ori 180HP pojeździ dłużej niż 150HP przerobiony chipem na 180HP

Coś do przemyślenia:
Jak wszyscy wiemy jazda na LPG jest eco(sam jeżdżę) ale nikt nie powie że ujemnie nie wpływa na żywot silniczka. Dlaczego? hmmm... 300st cel różnicy podczas spalania w cylinderkach. Idąc dalej chip zapewnia przyrost mocy ale i temperatury resztę dopisujemy sobie sami. Oczywiście każdy ma inne spojrzenie na temat i zapewne powie bla, bla a potem jeszcze jedno bla ale ja się już wczytywać nie będę.

Aha nie zapominajmy o tym że auto ma już kilka lat i regenerka turbiny wchodzi w grę a i sprzęgło po latach daje o sobie znać. Czyli koszta, koszta i jeszcze raz koszta.


Ładnie się rozpisałeś, ale merytorycznie ledwie liznąłeś tematu. Jeżeli uważasz, że wycięcie katalizatora spowoduje wypalenie się tłoków, to wg mnie jesteś tylko internetowym teoretykiem. Poza tym gregory nigdzie nie wspominał o strumienicy, natomiast Ty z uporem próbujesz mu tę wypowiedź włożyć w usta.

Co do stożków - jest sporo setupów jeżdżących na nieseryjnych dolotach zawierających stożek gąbkowy, którego się nie nasącza się olejkiem i który wg wielu źródeł nie wpływa negatywnie na eksploatację przepływomierza. Faktem jest, że do prawie seryjnego setupu stożek jest zbędny, ale w Twojej wypowiedzi pozostało sporo niedomówień na ten temat (nie mówię tu o zamierzonych wykropkowaniach).

To, że chip + modyfikacje mechaniczne wpływają negatywnie na trwałość, to jest pewne, ale Ty znów pozostawiłeś niedopowiedzenia. Po to ustawiasz AFR na rozsądnym poziomie, żeby mieszanka paliwowo-powietrzna nie wypaliła dziury w bloku, reasumując - zachowujesz
regularne parametry pracy silnika.

Odnośnie Twojego przykładu mam dla Ciebie zadanie: znajdź w wiarygodnym źródle (etka?) informacje o wskazanych przez Ciebie różnicach między aeb(150) i ajl(180). Uprzednio wskazany przez Ciebie wątek wymaga zalogowania się na forum (i rejestracji), nie jest więc powszechnie dostępny, poza tym dotyczy silników poprzecznych, a my rozmawiamy o wzdłużnych.

PS. gregory w swoim aeb już dawno przekroczył wspomniane przez Ciebie 225KM.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 17:26:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2005 13:54:06
Posty: 1122
Auto: A4B8 2.0TDI, B420vt, A4B8 tfsi
Qris napisał(a):
Frano F1

Napisałem już, poczytać bo wszystko jest ale skoro ktoś ma lenia... inny stop metalu - poczytaj z tego co pamiętam było nawet na APK troszeczkę.

Dla leniucha:
http://www.a3-club.net/forum/showthread.php?p=97052&highlight=turbo+1.8t post hanluka, chcecie więcej? Szukać!!! To wyskoczyło w google na 1 stronie.

matysss napisał(a):
Bodajze tylko ajl(180) i aeb(150) maja te same bebechy, turbine takze(sprawdzalem w etce). Nie na darmo aeb jest nazywany idioto odpornym:) Sam go mam:)


Mam ten sam:-)


Nie prosiłem o linka, chciałem byś mi to własnymi słowami napisał/powiedział. Napisz jakie są różnice w tych dwóch silnikach o mocy 150 i 180ps.

Tylko nie wyskakuj mi znowu z tekstem, że leniwy jestem.

_________________
B4 2.0 20vt EFR quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 20:20:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
I dopiszcie proszę, jak mierzycie, że temp. spalania jest o 300 stopni wyższa?
Skoro mierzona temp. spalin w kolektorze jest na bardzo zbliżonym poziomie?

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 20:39:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
szogun0 napisał(a):
I dopiszcie proszę, jak mierzycie, że temp. spalania jest o 300 stopni wyższa?
Skoro mierzona temp. spalin w kolektorze jest na bardzo zbliżonym poziomie?


Termometram :diabel: :peace:

Różnica pomiędzy LPG a PB wynosi Max 100C


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 21:15:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2008 19:57:02
Posty: 101
sebolec napisał(a):
Qris napisał(a):
Wywalenie kata? Hehehe... dobre:-) I że niby wspawać kwasówkę i będzie oki? Albo tak zwaną przez wiejskotuningowców strumienicę heheh no no... - poczytaj nim utwierdzisz się w swoich przekonaniach(odnośnie kata).

Stożek? Ciekawe:-) - też poczytaj ile to sprawia problemów.

Pamiętajmy że szwaby nie robią niczego bez celu. Skoro kat tam jest i był to znaczy że całość jest zrobiona tak by jednak spowalniała troszeczkę prędkość spalin bo inaczej wypallaja się ......(tu doczytaj) a jak się powypalają to.... (tu też). Strumienice są tylko z nazwy a same wpływają ujemnie wraz z czasem na....(doczytaj dla relaksu gdyż o tym nie napisałeś). A jeśli chodzi o stożek to nie zakładamy go bo...(doczytaj) a Ci którzy go mieli zamienili na ori bo...(doczytaj)

Nie chcę Cię urazić ale z takimi radami wpakujesz kolegę w małe bagienko za które to on zapłaci jeśli nie w PLN-ach to w Euro:-) A najlepszy tuning to tuning mechaniczny z chipem ale już na 225HP:-) - jak cos robić to robić.

Przykład:
Silnik 1.8T 150HP a silnik 1.8T 180HP są różnice mechaniczne? No są... Ktoś twierdzi że nie ma? -doczytać. I właśnie dlatego silnik ori 180HP pojeździ dłużej niż 150HP przerobiony chipem na 180HP

Coś do przemyślenia:
Jak wszyscy wiemy jazda na LPG jest eco(sam jeżdżę) ale nikt nie powie że ujemnie nie wpływa na żywot silniczka. Dlaczego? hmmm... 300st cel różnicy podczas spalania w cylinderkach. Idąc dalej chip zapewnia przyrost mocy ale i temperatury resztę dopisujemy sobie sami. Oczywiście każdy ma inne spojrzenie na temat i zapewne powie bla, bla a potem jeszcze jedno bla ale ja się już wczytywać nie będę.

Aha nie zapominajmy o tym że auto ma już kilka lat i regenerka turbiny wchodzi w grę a i sprzęgło po latach daje o sobie znać. Czyli koszta, koszta i jeszcze raz koszta.


Ładnie się rozpisałeś, ale merytorycznie ledwie liznąłeś tematu. Jeżeli uważasz, że wycięcie katalizatora spowoduje wypalenie się tłoków, to wg mnie jesteś tylko internetowym teoretykiem. Poza tym gregory nigdzie nie wspominał o strumienicy, natomiast Ty z uporem próbujesz mu tę wypowiedź włożyć w usta.

Co do stożków - jest sporo setupów jeżdżących na nieseryjnych dolotach zawierających stożek gąbkowy, którego się nie nasącza się olejkiem i który wg wielu źródeł nie wpływa negatywnie na eksploatację przepływomierza. Faktem jest, że do prawie seryjnego setupu stożek jest zbędny, ale w Twojej wypowiedzi pozostało sporo niedomówień na ten temat (nie mówię tu o zamierzonych wykropkowaniach).

To, że chip + modyfikacje mechaniczne wpływają negatywnie na trwałość, to jest pewne, ale Ty znów pozostawiłeś niedopowiedzenia. Po to ustawiasz AFR na rozsądnym poziomie, żeby mieszanka paliwowo-powietrzna nie wypaliła dziury w bloku, reasumując - zachowujesz
regularne parametry pracy silnika.

Odnośnie Twojego przykładu mam dla Ciebie zadanie: znajdź w wiarygodnym źródle (etka?) informacje o wskazanych przez Ciebie różnicach między aeb(150) i ajl(180). Uprzednio wskazany przez Ciebie wątek wymaga zalogowania się na forum (i rejestracji), nie jest więc powszechnie dostępny, poza tym dotyczy silników poprzecznych, a my rozmawiamy o wzdłużnych.

PS. gregory w swoim aeb już dawno przekroczył wspomniane przez Ciebie 225KM.


Masz oczy .... na twarzy? Czytaj to o czym piszę ....
Jakie .... tłoki? Wypalenie tłoków? Odstaw dopalacze..
Strumienica? napisałem wyraźnie że o tym nie pisał - dlaczego macie taki .... problem z czytaniem?
Stożek - przykład jest podany w ww postach na przykładzie montażu dla samego syczenia.
Modyfikacje mechaniczne wpływają negatywnie? -nie bądź śmieszny, sam chip na pewno wpływa negatywnie ale z mechaniką nową nie.
Wypalić dziurę w bloku? ehhh masz fantazję.
Czy napisałem że AEB i AJL nie są identyczne? Przytaknołem rozmówcy bo wszystkiego nie wiem za to Ty owszem, no ale cóż skoro masz teorię na wypalające się tłoki :-) Idąc dalej sposób montażu nie jest ważny a seria.

Z resztą juz mi się nie chce kłucić z kimś kto nie potrafi szukać czegoś samemu a jedno wywalone hasło z gogla traktuje jako biblię - napisałem to jest pierwsze co wyskoczyło. Ale cóż czytanie boli.

Temat z panem kończę gdyż z uwagi na swoje nieróbstwo i niechęć do czytania sprawiasz mi tylko problem -tracę swój cenny czas na Twoje bzdety.


edit by Buba : zabrałeś głos w merytoryczne dyskusji czy wlazłeś tutaj żeby nawrzeszczeć na innych? Ocenzurowałem Twojego posta, kartka na otrzeźwienie za wulgaryzmy i pisanie postów jednego pod drugim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 21:25:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2008 19:57:02
Posty: 101
ADAM 12 napisał(a):
szogun0 napisał(a):
I dopiszcie proszę, jak mierzycie, że temp. spalania jest o 300 stopni wyższa?
Skoro mierzona temp. spalin w kolektorze jest na bardzo zbliżonym poziomie?


Termometram :diabel: :peace:

Różnica pomiędzy LPG a PB wynosi Max 100C

Każdy z was ma swoją teorie którą popiera czymś. Cóż ja nie mam czasu na odpowiadanie na nawałnicę tekstów i szyderstwa. A to że ktoś jak to napisał kolega 2 posty temu na zwykłym AEB-ie przekroczył 225HP i silnik chodzi normalnie to inna bajka w którą nie będę się zagłębiał - wiecie kiedyś z malucha też wyciągało sie 60 kucy ale nie na długo.
jedyny słuszny tuning to tuning mechaniczny wraz z programem.


Ale na koniec dla ambitnych:-)
Założenie
10 letni 150HP
10 letni 180HP
użytkowane dokładnie tak samo a teraz robimy czipa do 150HP i zobaczymy jak długo wytrzyma:-) -oczywiście turbina nowa ale nic więcej.
Starsi userzy zrozumieli, inni nie.

Pozdrawiam i życzę udanego zwiększania mocy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2009 21:25:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Qris, piszesz pierdoły a nie argumenty, a zamiast podjąć rzeczową dyskusję obrażasz mnie. Mam nadzieję, że długo nie zabawisz na tym forum.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 11:25:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 18:00:57
Posty: 48
Ten temat to mega LOL :D :diabel:

_________________
ET: 13,17 - najszybsze Audi A4 B6 i B7 w Polsce

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 15:20:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
Qris napisał(a):
gregory napisał(a):
Tuning 1.8T zacznij od wywalenia Kata + (jeśli się nie znasz na 1.8T)prawdziwy program u tunera, bo koszt wymiany turbiny(gdyby program z allegro okazał się lipą) jak ci się sypnie na tym homo nie wiadomo z allegro przekroczy nawet koszt tego dobrego chipa. Swoją drogą to teraz można już profesjonalnie zchipować auto za ~1200zł a nie 2500zł.
A jak chcesz syczeć to zamontuj stożek zamiast BOV-a czy Blow off, a zdziwisz się jak syczy twój oryginalny zawór upustowy.


Wywalenie kata? Hehehe... dobre:-) I że niby wspawać kwasówkę i będzie oki? Albo tak zwaną przez wiejskotuningowców strumienicę heheh no no... - poczytaj nim utwierdzisz się w swoich przekonaniach(odnośnie kata).

Stożek? Ciekawe:-) - też poczytaj ile to sprawia problemów.

Pamiętajmy że szwaby nie robią niczego bez celu. Skoro kat tam jest i był to znaczy że całość jest zrobiona tak by jednak spowalniała troszeczkę prędkość spalin bo inaczej wypallaja się ......(tu doczytaj) a jak się powypalają to.... (tu też). Strumienice są tylko z nazwy a same wpływają ujemnie wraz z czasem na....(doczytaj dla relaksu gdyż o tym nie napisałeś). A jeśli chodzi o stożek to nie zakładamy go bo...(doczytaj) a Ci którzy go mieli zamienili na ori bo...(doczytaj)

Nie chcę Cię urazić ale z takimi radami wpakujesz kolegę w małe bagienko za które to on zapłaci jeśli nie w PLN-ach to w Euro:-) A najlepszy tuning to tuning mechaniczny z chipem ale już na 225HP:-) - jak cos robić to robić.

Przykład:
Silnik 1.8T 150HP a silnik 1.8T 180HP są różnice mechaniczne? No są... Ktoś twierdzi że nie ma? -doczytać. I właśnie dlatego silnik ori 180HP pojeździ dłużej niż 150HP przerobiony chipem na 180HP

Coś do przemyślenia:
Jak wszyscy wiemy jazda na LPG jest eco(sam jeżdżę) ale nikt nie powie że ujemnie nie wpływa na żywot silniczka. Dlaczego? hmmm... 300st cel różnicy podczas spalania w cylinderkach. Idąc dalej chip zapewnia przyrost mocy ale i temperatury resztę dopisujemy sobie sami. Oczywiście każdy ma inne spojrzenie na temat i zapewne powie bla, bla a potem jeszcze jedno bla ale ja się już wczytywać nie będę.

Aha nie zapominajmy o tym że auto ma już kilka lat i regenerka turbiny wchodzi w grę a i sprzęgło po latach daje o sobie znać. Czyli koszta, koszta i jeszcze raz koszta.


Czytając to co napisałeś na początku byłem zły, ale później miałem niezły ubaw. Pomyślałem, mam inne ciekawsze rzeczy do roboty niż uświadamianie takich ludzi jak ty na tym forum.
No ale po ochłonięciu postanowiłem, że jednak odpisze po to aby ktoś o podobnej wiedzy do twojej nie przeczytał twojej wypowiedzi i nie podał jej dalej jak ty to robisz. No więc Qris słuchaj jak dla mnie po tym co napisałeś jesteś teoretykiem internetowym który z niejasnych dla mnie przyczyn naczyta się różnych nie zawsze prawdziwych informacji, nawkłada sobie je do głowy i przekazuje je dalej. Proponuje ci tak na przyszłość podchodzić do tego co ludzie piszą na forach internetowych z dystansem, bo tak na prawde jest w tym nie mało fałszu. A zamiast tego przetestować coś na własnym przykładzie o czym będziesz mógł realnie napisać na forum. Bo dla mnie się tylko takie wypowiedzi liczą jeśli ktoś pisze o tym z czym sam się realnie zetknął. Nie bądź też tak krótkowzroczny, bo to że ktoś się nie wypowiadał na tym forum w ostatnim czasie nie znaczy, że niewiele wie i jest w szufladzie poniżej. Proponuje więcej pokory na przyszłość, bo są na tym forum na pewno ludzie mądrzejsi od ciebie i mnie też.

Co nieco już zostało napisane przez innych userów, ripostując to co ty Qris napisałeś, od siebie mogę tylko tyle dodać, że temp. spalin podczas jazdy na LPG jest taka sama jak na PB, a zdarza się że i niższa. Silnik więc podczas jazdy na LPG nie cierpi akurat z powodu wyższej temp. w komorze spalania.

Poziek masz racje, czytając niektóre wypowiedzi nasuwa się ta sama myśl :):

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron