.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 22:46:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2010 14:56:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 14:51:54
Posty: 213
Lokalizacja: Wawa
To_JA_! napisał(a):
Nie paliwa brakuje (zawsze można jeszcze pociągnąć mapę nastawnika), tylko kąt wtrysku (nie mylić z kątem początku wtrysku) zbyt długi przez co rośnie dym i temperatura spalania. Większa średnica pompy zmniejszy kąt wtrysku i przywróci optymalny kąt w którym spalona zostanie max dawka.
Pozdrawiam!


co to znaczy zbyt długi kąt wtrysku ?[/i]

_________________
audi b2 2-door quattro R32 VR6 turbo projekt

https://www.facebook.com/audiB2quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2010 18:17:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
W czym będzie większa średnica pompy 11mm od pompy 11mm ?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2010 23:30:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2008 08:39:19
Posty: 92
Lokalizacja: Żarki
Właśnie już różnie mówią że w AELu jest 11mm głowiczka inni zaś że normalnie 10mm?? Żadna teoria nie potwierdzona w 100% więc może w końcu się dowiemy??
Na zdrowy rozum wychodzi że AEL ma 10mm bo i po co w sumie zmiana na AXG skoro by idento były??

Zapytam tutaj żeby tematu nie robić....

Z czasem silnik się zużywa i opóźniamy kont wtrysku z fabrycznych 51 jednostek na 65-90. Co trzeba wymienić w pompie czy motorowni aby możliwe i słuszne było ustawienie fabrycznych 51 jednostek ???

_________________
Audi C4 A6 2.5TDI @ AEL

http://img148.imageshack.us/my.php?image=lewyprzod2vg9.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 07:00:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
cowboy napisał(a):
To_JA_! napisał(a):
Nie paliwa brakuje (zawsze można jeszcze pociągnąć mapę nastawnika), tylko kąt wtrysku (nie mylić z kątem początku wtrysku) zbyt długi przez co rośnie dym i temperatura spalania. Większa średnica pompy zmniejszy kąt wtrysku i przywróci optymalny kąt w którym spalona zostanie max dawka.
Pozdrawiam!


co to znaczy zbyt długi kąt wtrysku ?[/i]


Dla dobrego i skutecznego wykorzystania dawki wtryskiwanego paliwa kąt obrotu wału korbowego podczas wtrysku nie powinien być zbyt duży. Dodatkowo należy wiedzieć że najlepsze wykorzystanie energii z paliwa występuje gdy połowa spalania (wydzielania energii z paliwa) występuje przy 10-12st po GMP tłoka. Oczywiście często producent jest zmuszony to zwiększenia tego kąta gdyż przy dużej energii spalania jedynie opóźnienie wtrysku pozwala zmniejszyć max ciśnienie spalania do poziomu gwarantującego trwałość układu korbowego oraz brak jego drgań.

Zwiększając przepustowość końcówek tę samą dawkę wtryskujesz w krótszym czasie (mniejszym kącie obrotu wału) co pozwala na uniknięcie przedłużonego spalania w fazie rozprężania. Dodatkowo zmniejszamy obciążenie pompy wtryskowej (mniejsze max ciśnienie wtrysku). Oczywiście przy jeździe z małymi obciążeniami będzie również gorsze rozpylenie i troszkę gorsza ekonomia - ale tutaj jedynie końcówki z elastomerów zapewniają dobre rozpylenie przy różnych obciążeniach, ale te z te3go co wiem nie wyszły nigdy z fazy badań ponieważ nie zapewniają odpowiedniej trwałości/niezawodności.

Pozdrawiam!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 10:20:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 14:51:54
Posty: 213
Lokalizacja: Wawa
manekin napisał(a):
Z czasem silnik się zużywa i opóźniamy kont wtrysku z fabrycznych 51 jednostek na 65-90. Co trzeba wymienić w pompie czy motorowni aby możliwe i słuszne było ustawienie fabrycznych 51 jednostek ???


jak sie zrobi 65-90 to sie kąt przyspiesza a nie opóźnia :)

To_JA_! napisał(a):

Zwiększając przepustowość końcówek tę samą dawkę wtryskujesz w krótszym czasie (mniejszym kącie obrotu wału) co pozwala na uniknięcie przedłużonego spalania w fazie rozprężania. Dodatkowo zmniejszamy obciążenie pompy wtryskowej (mniejsze max ciśnienie wtrysku). Oczywiście przy jeździe z małymi obciążeniami będzie również gorsze rozpylenie i troszkę gorsza ekonomia - ale tutaj jedynie końcówki z elastomerów zapewniają dobre rozpylenie przy różnych obciążeniach, ale te z te3go co wiem nie wyszły nigdy z fazy badań ponieważ nie zapewniają odpowiedniej trwałości/niezawodności.

Pozdrawiam!


:)

gorsze rozpylenie, mniejsza ekonomia ?
im krócej trwa wtrysk, tym lepiej sie spali paliwo
dzięki temu po założeniu nowych wydajniejszych koncówek moc rosnie, a spalanie spada
czasem na seryjnych lejących koncówkach gorzej sie spala ropa niz na nowiutkich wyregulowanych wtryskach
po 200 - 300 tys przebiegu na wtryskach spada cisnienie otwarcia na skutek wybicia sie iglicy i to powoduje gorsze rozpylenie

_________________
audi b2 2-door quattro R32 VR6 turbo projekt

https://www.facebook.com/audiB2quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 14:36:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
cowboy napisał(a):

gorsze rozpylenie, mniejsza ekonomia ?
im krócej trwa wtrysk, tym lepiej sie spali paliwo
dzięki temu po założeniu nowych wydajniejszych koncówek moc rosnie, a spalanie spada
czasem na seryjnych lejących koncówkach gorzej sie spala ropa niz na nowiutkich wyregulowanych wtryskach
po 200 - 300 tys przebiegu na wtryskach spada cisnienie otwarcia na skutek wybicia sie iglicy i to powoduje gorsze rozpylenie


Gorsze rozpylenie jest spowodowane obniżeniem ciśnienia wtrysku (szybkość tłoczenia pompy bez zmian, otworki większe). Oczywiście przy max osiągach ekonomia będzie lepsza ale przy częściowych zbyt mały kąt spalania daje mniejszą ekonomię i większe obciążenie układu korbowego, dodatkowo przy małych dawkach rozpylenie jest jeszcze gorsze na dużych otworkach. Gdyby tak nie było każdy słaby diesel miałby jak największe otworki ;)
Rzeczywiście nowe końcówki zawsze mają lepsze rozpylenie niż takie po 200tyś km.
Z tych przyczyn mniej pali silnik PD 105PS podciągnięty na 130 niż 130PS seria. Ale przy pełnych obciążeniach będzie już kiepska ekonomia (za duży kąt wtrysku).

Pozdrawiam!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 17:45:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
manekin napisał(a):
Właśnie już różnie mówią że w AELu jest 11mm głowiczka inni zaś że normalnie 10mm?? Żadna teoria nie potwierdzona w 100% więc może w końcu się dowiemy??
Na zdrowy rozum wychodzi że AEL ma 10mm bo i po co w sumie zmiana na AXG skoro by idento były??



Bo AXG ma coś czego AEL nie ma i może tylko pomarzyć, mianowicie VNT.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2010 08:56:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
Pompa jest uszkodzona mechanicznie
wiec itak musze zmienic
zuzyta pompa lopatkowa ciagnaca paliwo z baku

Pompa od T4 rozni sie od mojej tarcza skokowa(inny ruch tkoczka)
i cisnieniem paliwa wewnatrz pompy
jeszcze zakres przestawiacza kata wtrysku chyba
ale tego nie jestem pewien

Tloczek jest taki sam 11mm

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2010 11:47:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
arekr napisał(a):
Pompa jest uszkodzona mechanicznie
wiec itak musze zmienic
zuzyta pompa lopatkowa ciagnaca paliwo z baku

Pompa od T4 rozni sie od mojej tarcza skokowa(inny ruch tkoczka)
i cisnieniem paliwa wewnatrz pompy
jeszcze zakres przestawiacza kata wtrysku chyba
ale tego nie jestem pewien

Tloczek jest taki sam 11mm


Czekamy czekamy wrzucaj wykresy na bieżąco, mam nadzieje, że uda sie do 250 dojść.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2010 12:10:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
T4 na tej pompie i wtryskach 0,216 osiaga ponad 200hp
jak zdrowy

Wiec mysle ze 220+ bedzie :D

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2010 18:02:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2008 08:39:19
Posty: 92
Lokalizacja: Żarki
Pompa z jakiego źródła od T4??

_________________
Audi C4 A6 2.5TDI @ AEL

http://img148.imageshack.us/my.php?image=lewyprzod2vg9.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 13:01:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
Pompa od T4 silnik AXG 2001r

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: