manekin napisał(a):
Z czasem silnik się zużywa i opóźniamy kont wtrysku z fabrycznych 51 jednostek na 65-90. Co trzeba wymienić w pompie czy motorowni aby możliwe i słuszne było ustawienie fabrycznych 51 jednostek ???
jak sie zrobi 65-90 to sie kąt przyspiesza a nie opóźnia
To_JA_! napisał(a):
Zwiększając przepustowość końcówek tę samą dawkę wtryskujesz w krótszym czasie (mniejszym kącie obrotu wału) co pozwala na uniknięcie przedłużonego spalania w fazie rozprężania. Dodatkowo zmniejszamy obciążenie pompy wtryskowej (mniejsze max ciśnienie wtrysku). Oczywiście przy jeździe z małymi obciążeniami będzie również gorsze rozpylenie i troszkę gorsza ekonomia - ale tutaj jedynie końcówki z elastomerów zapewniają dobre rozpylenie przy różnych obciążeniach, ale te z te3go co wiem nie wyszły nigdy z fazy badań ponieważ nie zapewniają odpowiedniej trwałości/niezawodności.
Pozdrawiam!
gorsze rozpylenie, mniejsza ekonomia ?
im krócej trwa wtrysk, tym lepiej sie spali paliwo
dzięki temu po założeniu nowych wydajniejszych koncówek moc rosnie, a spalanie spada
czasem na seryjnych lejących koncówkach gorzej sie spala ropa niz na nowiutkich wyregulowanych wtryskach
po 200 - 300 tys przebiegu na wtryskach spada cisnienie otwarcia na skutek wybicia sie iglicy i to powoduje gorsze rozpylenie