.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lis.2024 11:39:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jak skutecznie podnieść moc silnika 2.5Tdi AAT 115PS
PostNapisane: 09.lut.2010 20:54:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 18:16:43
Posty: 85
Witam!!! Szykam osob którzy dodwali mocy swojej audi chciałbym sie dowiedzieć od czego zaczać i ile to kosztuje gdzie mozna autko oddac w dobre rece zeby zrobili to fachowcy może ktos jest z woj slaskiego i dodował mocy swojej audicy lub moze polecić dobry wartszat???? krotka mówiać prosze o dobre rady czy warto ponoeść moc czy w tym silniku nie ma sensu na taki zabieg czekam na opinie i dobre rady Pozdrawiam!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak skutecznie podnieść moc silnika 2.5Tdi AAT 115PS
PostNapisane: 10.lut.2010 10:28:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
lukaszek_82 napisał(a):
Witam!!! Szykam osob którzy dodwali mocy swojej audi chciałbym sie dowiedzieć od czego zaczać i ile to kosztuje gdzie mozna autko oddac w dobre rece zeby zrobili to fachowcy może ktos jest z woj slaskiego i dodował mocy swojej audicy lub moze polecić dobry wartszat???? krotka mówiać prosze o dobre rady czy warto ponoeść moc czy w tym silniku nie ma sensu na taki zabieg czekam na opinie i dobre rady Pozdrawiam!!!!


Moja propozycja jest prosta, Auto prawie na pewno ma spory przebieg, więc końcówki wtrysków przed "wzmacnianiem" i tak wypada wymienić - załóż końcówki od AEL lub ew. od AFN czy też AHY (przy regulacji otwarcie na 190bar - AHY ma fabrycznie za wysokie 220). Jeżeli reszta silnika jest zdrowa to uzyskasz od razu 145-150PS z niedużym dymem, jedynie w liczniku będzie zaniżał zużycie.

Powodzenia.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak skutecznie podnieść moc silnika 2.5Tdi AAT 115PS
PostNapisane: 10.lut.2010 11:21:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 14:51:54
Posty: 213
Lokalizacja: Wawa
To_JA_! napisał(a):
lukaszek_82 napisał(a):
Witam!!! Szykam osob którzy dodwali mocy swojej audi chciałbym sie dowiedzieć od czego zaczać i ile to kosztuje gdzie mozna autko oddac w dobre rece zeby zrobili to fachowcy może ktos jest z woj slaskiego i dodował mocy swojej audicy lub moze polecić dobry wartszat???? krotka mówiać prosze o dobre rady czy warto ponoeść moc czy w tym silniku nie ma sensu na taki zabieg czekam na opinie i dobre rady Pozdrawiam!!!!


Moja propozycja jest prosta, Auto prawie na pewno ma spory przebieg, więc końcówki wtrysków przed "wzmacnianiem" i tak wypada wymienić - załóż końcówki od AEL lub ew. od AFN czy też AHY (przy regulacji otwarcie na 190bar - AHY ma fabrycznie za wysokie 220). Jeżeli reszta silnika jest zdrowa to uzyskasz od razu 145-150PS z niedużym dymem, jedynie w liczniku będzie zaniżał zużycie.

Powodzenia.


koncówki AFN / ASV/ AHF itd - 0,205
koncówki AEL - 0,210
koncówki AHY/AXG - 0,216

cisnienia mozna wyregulowac obydwa, zarówno wtrysku pilotującego na 190 lub 220 Bar oraz to ważniejsze zasadnicze na 300 Bar

AAT po programie i wtryskach 216 łapie 170KM - jest tu gdzieś wykres kolegi z forum co brał ode mnie 216stki

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=98609

_________________
audi b2 2-door quattro R32 VR6 turbo projekt

https://www.facebook.com/audiB2quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2010 11:28:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Z moich doświadczeń wynika że ustawienie pilota na 220bar dla ori pompy opóźnia znacząco kąt wtrysku przy rozruchu więc jest kłopotliwe.
Przy nowej pompie (głowica wysokociśnieniowa) i nowych wtryskach AHY zapalanie przed granicą grzania świec wymagało wielu obrotów. Po wyregulowaniu na 190bar jest idealnie.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2010 15:24:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 18:16:43
Posty: 85
tzn jakie pasuja idealnie wtryski???? tak zeby turbo i ori pompa oraz silnik grały jak z nut;-) jakie idealne rozwiazanie to jest ??? i jakie sa koszty takiej przerobki????? czyli chipowanie odpada????!!! Kto to przerabiał już tak zeby mechanicznie nic nie ucierpiało????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2010 16:20:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 14:51:54
Posty: 213
Lokalizacja: Wawa
To_JA_! napisał(a):
Z moich doświadczeń wynika że ustawienie pilota na 220bar dla ori pompy opóźnia znacząco kąt wtrysku przy rozruchu więc jest kłopotliwe.
Przy nowej pompie (głowica wysokociśnieniowa) i nowych wtryskach AHY zapalanie przed granicą grzania świec wymagało wielu obrotów. Po wyregulowaniu na 190bar jest idealnie.


kąt opóźnia się o 20 jednostek, czesto w normie, ale zawsze mozna podregulować :)
no chyba że pompa juz kiepska :) i jak wczensiej stare wtryski miały realne cisnienia 170/270 Bar (po 200 tys km) to moze być to duża zmiana

cisnienia mozna ustawiać sobie dowolne, jak Pan każe tak ja łażę :) moze być nawet 205 / 315 Bar z dokładnościa +_1-2 Bary :)

lukaszek_82 napisał(a):
tzn jakie pasuja idealnie wtryski???? tak zeby turbo i ori pompa oraz silnik grały jak z nut;-) jakie idealne rozwiazanie to jest ??? i jakie sa koszty takiej przerobki????? czyli chipowanie odpada????!!! Kto to przerabiał już tak zeby mechanicznie nic nie ucierpiało????


idealnie zapodaj 216 + remap softu

załóż 216 i jak bedzie mało zrob chipa

koszt 216 na bazie zestawów BOSCH masz np tu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=198671&start=0

dla 5 cylindrów trzeba dodać jeszcze 1/4 tej ceny :)

mozesz tez zakupic dużo tańsze koncówki Fratelli Bosio 216

_________________
audi b2 2-door quattro R32 VR6 turbo projekt

https://www.facebook.com/audiB2quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2010 06:24:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Dla ciekawych tematu znalazłem coś takiego w sieci , niestety są pomierzone tylko Bosio ale zawsze to jakaś miara:
http://pics2.tdiclub.com/gwillie/VW/noz ... /index.htm

Pozdrawiam!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: