.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 02:17:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: swap silnika do V8 D11
PostNapisane: 16.lut.2012 13:49:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2008 10:32:31
Posty: 135
Witam

Może dziwne pytanie ale nie mogę się zdecydować....postanowiłem włożyc zacny silnik do budy V8 D11. Nadwozie mam już przygotowane do włożenia czegoś ale na razie nie mogę się zdecydować co wybrać....drogą eliminacji wybrałem dwa silniki

- 4.2 biturbo 450km z Audi RS6 C5
- 5.2 FSI N/A 450km z Audi S8 D3

oba chciałbym połączyć z tiptroniciem

różnica w cenie jest na korzyść 4.2 (~10000 vs 13000) , reszta plusów to między innymi to, że doładowany silnik łatwiej trochę podkręcić i to, że ma 8 cylindrów a nie 10.
5.2 podobno ma problem z syfieniem kanałów poprzez odmę, cięższy będzie w podrasowaniu ewentualnym.

i to są moje wszystkie dane....pomijam robotę bo przy obu będzie jej po prostu w h** :)

Czy ma ktoś jakieś informację odnośnie tych silników? waga, wytrzymałość, bolączki itp itd żeby mi pomóc w wyborze?

będę wdzięczny...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap silnika do V8 D11
PostNapisane: 16.lut.2012 14:00:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Nie wiem dokładnie jak wyglądają podłużnice i maglownica w V8, ale jeżeli tak jak w c4 to do V8 Bt musisz doliczyć customowe kolektory wydechowe i już cena Ci się wyrównuje z v10. Jednak jestem za v8. Na pewno będzie to łatwiej odpalić w tej budzie. Poza tym fsi mi nie leży :)

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap silnika do V8 D11
PostNapisane: 16.lut.2012 14:43:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
W tym przypadku pochwalam downsizing.... bierz 4.2BiT. Pewnie będzie też lżejszy więc będzie się lepiej prowadzić...

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap silnika do V8 D11
PostNapisane: 16.lut.2012 14:45:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
4.2BiT - łatwiej wsadzisz i łatwiej podkręcisz.

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap silnika do V8 D11
PostNapisane: 17.lut.2012 16:23:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Ja bym widział w takim zestawieniu manual. Będzie prościej i taniej. Kwestia znalezienia odpowiednio wytrzymałej skrzyni.

p.s.

ukradłeś mój pomysł
p.s.2
jeszcze prościej i taniej będzie wziąć silnik ze skrzynią z s8 d2 manual + kompresor z pes tuning.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap silnika do V8 D11
PostNapisane: 17.lut.2012 16:24:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
ja bym wsadził 2.2T 20v :D ale ja jestem zboczony :D :D :D

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap silnika do V8 D11
PostNapisane: 17.lut.2012 17:30:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Leo napisał(a):
ja bym wsadził 2.2T 20v :D ale ja jestem zboczony :D :D :D


gdzieś już takie coś robili ale chyba nie skończyli, jakiś projekt był chyba na wschodzie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap silnika do V8 D11
PostNapisane: 17.lut.2012 17:35:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
jest jeszcze jeden plus włożenia silnika v8 - nie będzie problemów przy przeglądzie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap silnika do V8 D11
PostNapisane: 17.lut.2012 18:50:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Moim zdaniem bierz 4.2 biturbo 450km z Audi RS6 C5. Mniejsze koszta bedą. ;) Na Racingforum powstaje projekt Audi RS4 b5 Sedan z silnikiem 5.0 V10 TFSI. Silnik już siedzi w budzie. Cos tam jeszcze grzebią z kablami i składają całą resztę. Bedzie dopiero latać bo moc bedzie jeszcze podniesiona hyhy.

-> http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... &start=660
Update strona 30

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap silnika do V8 D11
PostNapisane: 17.lut.2012 18:54:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Mozesz podeslac linka? z ciekawosci poczytam

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap silnika do V8 D11
PostNapisane: 17.lut.2012 18:56:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
KORU napisał(a):
Moim zdaniem bierz 4.2 biturbo 450km z Audi RS6 C5. Mniejsze koszta bedą. ;) Na Racingforum powstaje projekt Audi RS4 b5 Sedan z silnikiem 5.0 V10 TFSI. Silnik już siedzi w budzie. Cos tam jeszcze grzebią z kablami i składają całą resztę. Bedzie latać hyhy.


to jest praktycznie budowa auta od podstaw a nie SWAP, silnik siedzi ale ile rzeźby było, cięcia spawanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap silnika do V8 D11
PostNapisane: 17.lut.2012 19:03:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Tak wiem, a co w Audi V8 bedzie to tylko Plug & Play ? włoży sie tylko sam silnik i maskę mozna już zamknąć ? napewno nie. :!:

PS. Wiedziałem że Leo poda taką konfigurację. :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap silnika do V8 D11
PostNapisane: 17.lut.2012 19:17:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
na pewno wkładając 4.2 nie będzie musiał ruszać wnętrza, spawać nowego tunelu, przesuwać pedałów, kierownicy, foteli czy dawać chłodnicy do bagażnika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap silnika do V8 D11
PostNapisane: 17.lut.2012 19:54:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
4.2BT i ewentualnie skrzynie z S6 C5

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap silnika do V8 D11
PostNapisane: 19.lut.2012 23:23:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2006 01:00:16
Posty: 165
Lokalizacja: Wrocław
Skrzynia z S6 nie podchodzi do bloku silnika RS6. Nawet gdyby, to i tak problem z elektroniką będzie.

_________________
RS6 C5 ABT
VB V6
FZ6 S2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap silnika do V8 D11
PostNapisane: 19.lut.2012 23:37:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2010 15:13:30
Posty: 721
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: C5 1.8T, B6 1.8T
FSI się syfią i nie trzymają mocy... :/
Wkładaj 4,2 BiT :peace:

_________________
Pozdrawiam,
Janek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap silnika do V8 D11
PostNapisane: 21.lut.2012 20:15:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Olorin napisał(a):
Skrzynia z S6 nie podchodzi do bloku silnika RS6. Nawet gdyby, to i tak problem z elektroniką będzie.


w takim razie jaka manualną skrzynie wkłada MTM do RS6?

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap silnika do V8 D11
PostNapisane: 21.lut.2012 22:00:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
http://www.youtube.com/watch?v=tNGYSS_kxE4
http://www.rs6.com/showthread.php/22631 ... 6-with-01E

Wszystko się da.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap silnika do V8 D11
PostNapisane: 21.lut.2012 22:23:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2006 01:00:16
Posty: 165
Lokalizacja: Wrocław
2rafal7 napisał(a):
Olorin napisał(a):
Skrzynia z S6 nie podchodzi do bloku silnika RS6. Nawet gdyby, to i tak problem z elektroniką będzie.


w takim razie jaka manualną skrzynie wkłada MTM do RS6?


MTM "przełożyło" bloki. Tak na prawdę auto nazywało się MTM Rs6 Clubsport i było S6 przedliftową z silnikiem rs6 w bloku S6. Założona klata i na maksa odelżony około 1.4T.

Bobo napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=tNGYSS_kxE4
http://www.rs6.com/showthread.php/22631 ... 6-with-01E

Wszystko się da.


Oczywiście, że się da tu akurat jest "przejścówka", są inne metody np:. przykręcenie skrzyni na 7 śrób, ale zawsze jest jakieś ale ...

Po pierwsze jest to kosztowne, po drugie do tej pory Steve nie ogarął elektroniki. Podstawowe sprawy to systemy kontroli trakcji i "wiszące" wolne obroty na około 1,4K rpm. Sterownik przy automacie podtrzymuje obroty. Z tego co wiem MTM ogarnął temat obrotów ale nie bawił się w pozostałe systemy. Nie wiem jak MRC który również zrobił manuala w rs6. Z tego co wiem zrobił to jeszcze Sportec.

Ogólnie temat przerabiałem jakiś czas temu, jest dosyć złożony i nie prosty w ogarnięciu w naszych warunkach. Kosztowo przewyższa wartość RS6 bez gwarancji na awaryjość na przyzwoitym poziomie. Poza tym ciekawe jak długo pożyje skrzynia manualna (01E) z tym silnikiem.

Edit: Zapomniałem jeszcze dodać, że buda C5 występowała ze skrzynią manualną 01E i silnikiem v8 (S6 przedliftowe) więc takie tematy jak: półosie, dyfer, wał, pompa, pedały, cały montaż skrzyni itp. jest skąd wziąć i podchodzi bez kombinowania jak jest w przypadku V8?

_________________
RS6 C5 ABT
VB V6
FZ6 S2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap silnika do V8 D11
PostNapisane: 22.lut.2012 00:27:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Elektronika według mnie to akurat nie, aż taki problem. Myślę, że któryś z Tunerów jak by chciał i posiedział nad tym dłużej to by dopasował soft by współpracował z manualną skrzynią. Jeżeli jednak by się nie dało to zawsze można wystroić na jakimś SA. Kontrolą trakcji bym sobie głowy nie zaprzątał akurat. Co do półosi, mostu wału itd tak źle nie powinno być. Wał i półosie zawsze można zrobić na zamówienie, a i mocowania skrzyni i dyferencjału jakieś customowe bez problemu można dorobić. Nie takie rzeczy ludzie robili. Co do samej skrzynie wytrzyma do momentu, aż nie padnie. Też nie takie auta, nie z takimi mocami latają na maualu (porobione s4 b5 s4 c4 s6 c4 s2 rs2 wszystko na 500+) i jakoś to jeździ, oczywiście nie ma nic wiecznego i przy takich tematach trzeba się liczyć, że czasem coś klęknie, ale chyba autor tematu bierze to pod uwagę.

Tak w ogóle to gdzie się autor podział ? :galy:

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: