.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 17:39:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [NG] Zmiana zasilania na Bosch MPI
PostNapisane: 24.mar.2011 23:19:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.paź.2006 17:03:22
Posty: 154
Lokalizacja: Starogard Gdański
Witajcie moi drodzy

Robię przymiarki do zmiany sposobu zasilania benzyną silnika NG KE-jet na zestaw Bosch MPI z silnika 7A i tu rodzą się moje wątpliwości
Czy taki gotowy zestaw jest do podłączenia typu p&p do silnika NG w zastępstwie ke-jeta (głównie chodzi o sterownik z 7A czy nie będzie dawał zbyt dużej dawki jak na silnik 10V)
Na jakie problemy mogę napotkać wykonując taki transfer
Czy rozstaw tłoków, gniazd wtrysków jest taki sam w obydwu silnikach a co za tym idzie czy listwe będe mógł wykorzystać do NG bez przeróbek

Proszę tylko o rzeczowe odpowiedzi a nie sugestie zmień motor na 2.2T które nic nie wnoszą do tematu
Tą robotą chce głównie udowodnić że jednak można zrobić coś z NG

Na rozpalenia wyobraźni zamieszczam materiał z podobnym transferem
http://www.youtube.com/watch?v=vUvfKzWjoYM

_________________
Suzuki Burgman AN400 - 2009 ->
Audi 80CD 2.3 5S - 1991 -> 2004
Audi A6q 2.5 TDI - 2004 ->
Audi ACO GT Typ85 - 2010 -> in progress 2.5T
Audi ACO 8B NG - 2011 ->

5 gang - beautiful noise
ObrazekPiszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2011 00:55:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4029
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
mozesz sprobowac z osprzetem z t4 2,5 benzyna, na sofcie z 20v moze byc przelany , przynajmniej u mnie tak bylo ;)

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2011 09:43:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
emcior napisał(a):
mozesz sprobowac z osprzetem z t4 2,5 benzyna, na sofcie z 20v moze byc przelany , przynajmniej u mnie tak bylo ;)


Digi można chyba nietrudno dostroić ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2011 11:50:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
ja bym poszedl na to co emcior napisal, jesli byl seryjnie 10v na elektronicznym to powinno smigac.
20v jesli dawkuje na podstawie przeplywki to powinno dobrze podawac paliwo, jednak mam obawy co do prawidlowego zaplonu, bedzie prawdopodobnie na wyzszych obrotach nastepowal za pozno.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2011 12:49:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
No i sprawa podstawowa: wtryskiwacze od NF/FG mają inne gniazda niż wtyski z NM/7A/3B itp. Jakie wtryskiwacze mają być w aucie? Jesli te Bosch / Hitachi od 7A, to trzeba chyba coś frezować pod nie....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2011 13:51:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
też bym wolał bawić się z digifantem z 2.5 od T4, tylko jeden problem, sam ECU na allegro to ok 1000zł, możlie, że można taniej kupić, digifant sie dobrze stroi tylko nie każdy i chyba tylko ten z G60 ma mozliwośc zmiany map zapłonu ale to R4 więc i tak nic tu po nim, jednak dawke można zmienić chyba w każdym, nie wiadomo jak limiter :diabel: za to mniejszy problem z wtryskiwaczami z T4 bo wystarczy wkręcić inne gniazda, ewentualnie niektórzy wciskają na oringach od wtrsyków mechanicznych i też jest spoko


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2011 15:35:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4029
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
cygaro-avant napisał(a):
No i sprawa podstawowa: wtryskiwacze od NF/FG mają inne gniazda niż wtyski z NM/7A/3B itp. Jakie wtryskiwacze mają być w aucie? Jesli te Bosch / Hitachi od 7A, to trzeba chyba coś frezować pod nie....


Bajki opwiadacie panie Marcinie, przeciez u mnie tez byl Kjet, a teraz mam wtryski z 3B, wystarczy kupic i wkrecic tulejki pod takie wtryski :)

Des a kto zrobi program do Hitachi z 7A ? :d

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2011 15:58:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
A to ma być udowodnienie dla udowodnienia bez względu na koszty ? Bo to nie będzie tania zabawa.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2011 17:37:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
+/- 2000zł za części, nie licząc roboty, ciekawe czy można wykorzystać ori wiązke i zrobić myk z przepięciem PINów jak przy przeróbce 2.0 16V, generalnie to tylko jeden wtryskiwacz dochodzi, najgorsza robota to wiązke podpiąc i mała rzeźba z przepustnicą bo ta z 2.5 chyba nie podejdzie p&p do kolektora z NG, chyba, że do tej z 2.3 przełożyć czujnik od tej z T4 no i nie wiem jak tam zmieścić jakąś listwe wtryskową, raczej żadna z fabrycznych nie zda egzaminu

tak myśle, czy nie będzie to chodziło jak sie włoży cały wtrysk z G60 co prawda to czterocylondrówka ale wtryski są łączone równolegle to nie można pięciu połączyć? :diabel: wtedy takie ECU jest w pełni programowalne i nie kosztuje takich chorych pieniędzy jak ten komp z T4 2.5, nie ma przepływki wtedy bo DF1 ma wbudowany mapsensor, tylko czujnik powietrza do dolotu, przepustnicy nie trzeba ruszać bo G60 też ma dwa swiche,

EDIT
Zasięgnąłem opinii u kogoś kto jest w temacie i można zrobić tak jak wyżej napisałem. Mamy tym samym możliwość założenia DF1 z G60 w którym można zmienić mapy paliwa i zapłonu, tylko zostaje kwestia doboru wtryskiwaczy bo te fabryczne maja 245ccm na przy 3 bar. W 16V na czterech cylindrach po remapie jest dobrze ale do 2.3 lepiej jakby miały mniejszą wydajność. Jak opanujesz schemat instalacji to bez wymiany wiązki też da sie zrobić ale wtedy trzeba sie pobawić z przepieciem PINów. Przepustnicy nie musisz ruszać, dokładasz listwe z wtryskami i wiązką, czujnik niebieski potrzebny jest do ECU, nie wiem jak tam 2,3 ma fabrycznie czy jest czy trzeba dołożyć go na króćcu, czujnik powietrza w dolot i praktycznie wszystko. Krokowiec może zostać z AAR, jakbyś chciał kłaść wiązke z G60 to fabrycznie jest kostka na 3 PINy do krokowca ale można ją przerobić na 2 PINy i podłączyć ori krokowca z 2,3, środowy pin o ile pamietam jest wolny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2011 20:32:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.paź.2006 17:03:22
Posty: 154
Lokalizacja: Starogard Gdański
Panowie a co myślicie o osprzęcie z silnika AGZ z palety VW?
dla niewtajemniczonych dodam tylko że jest to mało popularnie znany 2.3VR5 który ma jak NG 10 zaworów
Mam okazje wyrwać w dobrej kasie kompletny silnik z Seata Toledo który jutro wyciągamy z komory
Zapytam jeszcze chłopaków z VW a jak na razie proszę o informacje i doświadczenia

_________________
Suzuki Burgman AN400 - 2009 ->
Audi 80CD 2.3 5S - 1991 -> 2004
Audi A6q 2.5 TDI - 2004 ->
Audi ACO GT Typ85 - 2010 -> in progress 2.5T
Audi ACO 8B NG - 2011 ->

5 gang - beautiful noise
ObrazekPiszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2011 20:43:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
nie widze sensu, nie znam tego silnika ale mam wątpliwości czy jest to wykonalne ze względu na zapłon, sam układ zasilania nie stanowi problemu ale ważna jest kolejność zapłonu do tego dochodzi pewnie jakis czujnik na wale bo V5 nie ma aparatu zapłonowego i pytanie czy można zrobić remap ECU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: