.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 21:39:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Swap silnika 2,3 na 2,8v6 quattro
PostNapisane: 12.sty.2012 17:40:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2012 20:44:02
Posty: 3
Witam mam pytanie odnośnie komplikacji mechanicznych i elektronicznych jakie moge spotkac po drodze.
Samochów to coupe b4 2,3 quattro.Chce wrzucić 2,8 v6
1.Czy skrzynia z 2,3 jak i napedy pasuja pod ten silnik.?Jeżeli tak jaka jest różnica w przełozeniach?
2.Rozumiem że komp przeplywka instalacja z 2,8 ,co jeszcze??
3.Jak z silnikiem czy poduchy sa tak samo czy trzeba cos dorabiać?
4.Czy mogą byc jakies przygody typu immo itp sciagane immo itp....pod stacyjka.
5.Rozumiem hamulce musze pojsc z 2,8 albo lepsze:)
Pozdrawiam i dziękuje za każda pomoc:)
Gdyby ktoś dokładnie wiedział co i jak i miałby chwile gg 24491275
Pozdrawiam wszystkich fanów Audi szczególnie Quattro:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap silnika 2,3 na 2,8v6 quattro
PostNapisane: 13.sty.2012 09:10:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Po co chcesz zmieniać silnik, bo jeżeli oczekujesz sporo więcej mocy to nie dostaniesz jej z silnika 2.8V6...
V6 to bardzo toporna jednostka, może ten 30V nieco lepszy, ale nadal po takim swapie nie odczujesz jakiegoś dużego zadowolenia....
Jak chcesz mocy, to do swojego silnika dołóż turbo, koszt mniej więcej podobny do swapa, a efekt lepszy...
Co do samego swapa, to przekłądać trzeba wszystko łącznie z sankami, bo 2.3 mocowany jest zdaje się do ramy, a 2,8 do sanek...
Instalacja el, cały dolot, wszystko, skrzynia podejdzie...
A najprościej/najrozsądniej, sprzedaj jedno - kup drugie....

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap silnika 2,3 na 2,8v6 quattro
PostNapisane: 13.sty.2012 09:58:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
operacja mało opłacalna, V6 będzie bardziej alastyczny, 60Nm to nie takie nic, ACK mocniejsza ale często są problemy z przepustnicą przez co trochę kuleje na wolnych


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap silnika 2,3 na 2,8v6 quattro
PostNapisane: 13.sty.2012 10:06:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2727
Lokalizacja: Kr
O ile ta V będzie w dobrym stanie ;) Co nie zmienia faktu że nawet dla 60Nm nie bardzo się opłaca

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka/Pełgot Mistrz Kropelka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB/HDI

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap silnika 2,3 na 2,8v6 quattro
PostNapisane: 13.sty.2012 10:17:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
Co do samego swapa, to przekłądać trzeba wszystko łącznie z sankami, bo 2.3 mocowany jest zdaje się do ramy, a 2,8 do sanek...


nono, bez takich wydumek, sanie są takie same w r5 i v6 i oba silniki są mocowane do podłużnic. z doświdczenia wiem ze największy problem to elektryka

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

A6 c5 2.8 quattro
Jest allroad c6 asb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap silnika 2,3 na 2,8v6 quattro
PostNapisane: 13.sty.2012 10:54:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
wszystko zależy jeszcze czy pomysł ze swapem to kaprys czy konieczność zmiany silnika z powodu agonii obecnej jednostki, skrzynie biegów też wypadałoby zmienić, spasować to sie spasuje bo nawet V8 do tej skrzyni podejdzie ale jak ktoś wyżej wspomniał inne przełożenia, z rzeczy mniej ważnych a które są jeszcze potrzebne to inna chłodnica :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap silnika 2,3 na 2,8v6 quattro
PostNapisane: 13.sty.2012 20:30:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Jak masz chęci to spokojnie przełożysz. Jak przekładać to na tylko na ACK 60KM i 100Nm różnicy robi swoje i nie daj sobie wmówić, że jest inaczej. Musisz się zorientować jak dokładnie jest z mocowaniem do podłużnic, przede wszystkim czy łapy od aah(bo tych będziesz potrzebował) i ng mają taki sam rozstaw śrub w podłożnicach i są montowane w tym samym miejscu. Potrzebujesz silnik z osprzętem i całą wiązkę. Najlepiej wszystko z anglika, bo jest długa wiązka i zamontujesz sobie sterownik w oryginalnym miejscu w nogach pasażera inaczej będziesz musiał mocno kombinować i sztukować sporo kabli. Z elektryką strachu nie ma, znajomy odpalił mi auto w 2 godziny. Tak jak koledzy wyżej pisali koniecznie inna chłodnica, najlepiej od jakiegoś v6. Nie wiem czy z chłodnicą nie będziesz potrzebował pasa przedniego ale tutaj nie mam pewności. Co do samych kosztów licz się, że koło 5 tys potrzebujesz, żeby wszystko zrobić tip-top. Co do przeróbek będziesz musiał nawiercić mały otwór w skrzyni biegów na montaż czujnika obrotów wału i koniecznie dopilnuj żeby ten czujnik kupić razem z kompletem na swap bo często zostaje ze skrzynią w aucie dawcy. Skrzynie biegów zostaw na razie w spokoju, hamulce zresztą też, na razie odpal auto.

Co do immo to każdy magik elektronik samochodowy Ci je wywali ze sterownika lub zrobi emulator więc nie ma problemu.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap silnika 2,3 na 2,8v6 quattro
PostNapisane: 13.sty.2012 20:36:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
najlepiej kupić angola albo z niemiec bez rejestracji jakieś A4 albo Passata za 3000-5000zł, wyciągasz co trzeba, reszte sprzedajesz, części z A4 i Passata rozchodzą się z miejsca


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap silnika 2,3 na 2,8v6 quattro
PostNapisane: 29.sty.2012 17:47:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 21:35:53
Posty: 198
Lokalizacja: Piekary Śląskie
V6 też swoje waży więc jeśli ktoś oczekuje odczuwalnego przyrostu mocy to lepiej założyć 2.2T lub 2.3 20V i ew jeszcze dołożyć turbo. Rzędówka w dobrym stanie nie będzie odstawać osiągami od topornego V6, w którym z reszta nie za wiele da się podłubać by coś poprawić.

_________________
Audi Coupe Quattro 2.3 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap silnika 2,3 na 2,8v6 quattro
PostNapisane: 29.sty.2012 18:39:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
bez przesady z tą topornością róznica w wadze pewenie max 30kg, jeździłem zwykłym 2.3 i jakoś nie zrobiło na mnie wrażenia w przeciwieństwie do 2.8 30V 100Nm różnicy w stosunku do NG to już jest sporo i nie da się ukryć, że sie to czuje, do zwykłego użytkowania na codzień lepiej nie polecać 2.2T albo 7a bo na pewno nie są tak tanie w utrzymaniu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap silnika 2,3 na 2,8v6 quattro
PostNapisane: 29.sty.2012 21:18:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 21:35:53
Posty: 198
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Miałem na myśli starą V6, nie 30V. Wg danych różnica masy może wynosić nawet 80kg silnika z osprzętem na niekorzyść V6. Zwykła 2.3 owszem muł ale jeśli chodzi o osiągi między seryjną 2.8 w Coupe a 2.3 20V to idą równo a tylko na papierze ta pierwsza jest szybsza do setki - wiem bo i jednym i drugim jeżdżiłem. Co do kosztów to jeżdżę 7A od prawie 3 lat i dotąd nie miałem żadnych problemów z tym motorem, ani razu mnie nie zawiódł, dobrze się wkręca na wysokie obroty i pięknie brzmi:) a spalanie jest na poziomie 2.8 V6. Osobiście popieram kolegę zgredek27 a jak swap to może jeszcze 1.8T warto wziąć pod uwagę??

_________________
Audi Coupe Quattro 2.3 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap silnika 2,3 na 2,8v6 quattro
PostNapisane: 03.lut.2012 10:38:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Tylko kolega ma coupe b4, a tam były jedynie 2.3 10v na mechanicznym wtrysku. 20v były tylko w b3. Swap na 2.8 12v to robota dla roboty, koszty podobne co swap na 30v a silnik starszy i słabszy. Z resztą nie ma co bić piany bo zainteresowany chyba się wycofał z projektu, przynajmniej z dyskusji o nim.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: