.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 13:45:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zywszy B4 z ABT???
PostNapisane: 03.lut.2004 01:14:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2003 22:57:20
Posty: 128
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: A4 B6 AVF Q Avant
Co mozna zrobic aby silniczek zyskal troche mocy? Auto fabrycznie mialo, jak wiecie, 90kucow. Teraz ma przejechane (prawdopodobnie) 170k km i zalozona instalacje gazowa BRC z kompem. Ma fajny moment obrotowy ale kilka kucy by sie wiecej przydalo... Slyszalem, ze silniki ABT mialy fabrycznie zanizana moc aby w Niemczech minimalizowac oplaty (od mocy a nie od pojemnosci silnika) - czy jest mozliwosc "odblokowania" tego silnika? Moze jakies sugestie w temacie poprawy osiagow mojej niuni...?

_________________
A4 B6 Avant AVF Q - jest;-)
było:
C4 AEL Avant '95
B4 1Z Avant '94 (był)
B4 ABT LPG '91 (był)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2004 09:38:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:09:24
Posty: 419
Lokalizacja: Kalisz
Tak na szybko to mi do głowy przychodzi tylko kompleksowa obróbka głowicy albo( i ) przekładka gratów z ABK (wtryski i cała reszta )
Albo drugi wariant - NOS albo dmuchawka :diabel:

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2004 09:53:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Ja Zuru, mam taki silnik i nic wcale nie jest w nim zanizone. Dobry silnik, jak pokazal zlot zbyt duzo mu przebieg nie zrobil ;-) Jest to jednopunktowy, elektroniczny wtrysk + kopulka z hallotronem sterowany sterownikiem BOSH Mono-motronic. Taka jest konstrukcja silnika i wszystko. Mozesz splanowac glowice i teoretycznie to 100 ps moze dojdziesz, moze wiecej....jednak wtedy tylko pb98. Graty od ABK to dobra idea, ale potrzeba glowicy z wtryskami, rozdzielaczem + ECU z cala wiazka..., do tego dobry wydech i moze ABK sie uda zrobic, myslalem o tym, moze w lecie sie z tym pobawie jesli dostane tanio graty i bede mial czas.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2004 19:16:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2003 22:57:20
Posty: 128
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: A4 B6 AVF Q Avant
Ok, pisalem o tym"zanizeniu" mocy powolujac sie na gdzies tam dawno temu zaslyszana plotke... Chcialem sie po prostu upewnic ze to bujda. Dzieki za sugestie.

_________________
A4 B6 Avant AVF Q - jest;-)
było:
C4 AEL Avant '95
B4 1Z Avant '94 (był)
B4 ABT LPG '91 (był)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2004 20:34:23 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
kolego:
kiedy bylem w Twoim wieku.... ;) ;)
otoz mialem takie auto przez rok (az rozbilem je na drzewie)
i przerobilem WSZYSTKIE mozliwosci wzmocnienia tego silnika i powiadam Ci ZADNA sie nie oplaci jak porownac ja z moca jaka Ci podskoczy.
w sumie masz 3 mozliwosci:
1. najtansza - planowanie glowicy i modyfikacja ECU (jak masz ECU - nie wiem ktory masz rok) koszt to: a. mechanika ok. 1000, chip ok. 1500 (to juz takie male koszty). przyrost mocy ok. 15% max
2. srednia - zabawa z wymiana glowicy z osprzetem na ta od wielopunktu - koszt - ok. 1500 plus robocizna (no chyba, ze masz takiego farta, ze idac znajdujesz 200 na ulicy i uda Ci sie kupic osprzet taniej) przyrost mocy - do 115km (zakladajac, ze nie ma fusow i Twoj silnik robi ok. 90 teraz)
3. dolozenie turbo - tu masz przyrost nawet teoretycznie do 190 kucy (ale wtedy tloki Ci poplyna a palic bedzie jak czolg) cena: zaleznie gdzie i jak robisz od 6000 - 120000.

no, wiec jak latwo sie domyslic warto sprzedac to auto (chetnych jest na takie sporo - jak w dobrym stanie. ja swoje rozbilem i zdejmujac je z drzewa juz bylo sprzedane :D ) dolozyc i kupic mocniejsze.
a tak w ogole to ono ma tak fajny moment, ze nie wiem jaki mialbys miec w tym sens. jak jezdzisz spokojnie po miescie to jest naprawde super.


pozdro!

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2004 22:59:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2497
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> Nic sie nie oplaca z nim robic, jak chcesz mocniejszy to kup inny, teza oparta na podstawie debaty z Niedzwiadkiem podczas zlotu.


btw. dzieki Niedzwiadek troche mnie to uspokoilo z tuningiem i powrocilem do stylingu. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2004 23:13:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lip.2003 02:15:46
Posty: 538
Lokalizacja: Kołobrzeg
Auto: Audi A8 4.2q
wymienic silnik na 2.2 turbo :diabel: :diabel:
:D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2004 01:49:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
eeeehehehhehhehehe a tak powaznie...zastanawialem sie nad swapem jakiegos silnika 2.0 16V..nawet mam takowy.....jednak nie dopadlem nikogo takiego z oska zeby sobie poloookac ;-(

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: