.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.gru.2024 08:00:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Rezanie voltomierza zamiast zegarka w zegarach Audi C4 !!!
PostNapisane: 30.cze.2004 09:11:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
Też Was denerwuje zegarek zamiast voltomierza w C4 w dodatkowych zegarach?? - jest na to recepta!

Do przeróbki będą potrzebne:
-> voltomierz + płytka drukowana z kompletu starych zegarów (ewentualnie cały komplet tych zegarów)
-> lutownica + cyna
-> klej na gorąco
-> wiertarka, wiertła (4,2 mm; 1 mm i coś pośredniego)
-> pilniki (okrągły i płaski)

Patrzymy na zdjęcie nr 1 :!!:
Obrazek
W pierwszej kolejności trzeba wylutować z płytki niebieskie złącze [1] (bez zniszczenia bo będzie potrzebne) oraz 2 styki do kostki z miejsca [4] bo w starej płytce wypadają w innym miejscu.Teraz zaznaczmy sobie miejsca wierceń otworów bo kilku brakuje (przykładamy sobie oryginalną płytkę zaznaczymy gdzie mają być otworki [6] - brakuje po 2 w obydwu górnych rogach. Następnie nawiercamy otworki na kabelki do tego niebieskiego złącza [2] trochę poniżej ryginalnych bo tam bedą przeszkadzały. Przykłądając pokryweczkę od tyłu zaznaczamy nowe miejsca dla styków wtyczki [3] i wiercimy otworki. Kawałęczek obok wiercimy drugie otworki na kabelki które trzeba poprowadzić do dawnych miejsc styków [4]. Trzeba jescze sobie przyłożyć płytkę do obudowy i upiłować kawałek narożnika [5] bo wystaje poza obrys zegarów. Następnie musimy wyciać te scieżki w płytce wkoło styków - ja jako linijkę do nożyka używałem szczęk imadła i nacinałęm nożykiem a potem wydrapałem sobie odstępy. Od tyłu wyglada to tak:
Obrazek
niebieskie kabelki [7] to własnie te dolutowane. Aby je przylutować trzeba nożykiem zdrapać farbę ze ścieżek. Kolejność kabelków w niebieskiej kostce jest taka sama ale jest ich o 2 mniej, bo nie ma tu sterowania do zegarka. w kolejności od prawej są styki: 15, 31, 58D, 58. i tak wlutowujemy sobie kabelki najpierw do wtyczki wylutowanej wcześniej z płytki a potem do płytki. Trzeba jeszcze połączyć ścieżki od styku 31 bo nie będzie podświetlenia. Na zdjeciu 3:
Obrazek
przy numerku [9] widać ten kabelek w kształcie litery "L". Po lutowaniu trzeba zabezpieczyć miejsca przeróbek co by się nic nie zaiskrzyło. We wtyczce najlepiej nadaje się do tego klej na gorąco z pistoletu - zalewamy nim te cześci ze stykami i mamy łądną wtyczkę. Klejem tym dodatkowo wzmocniłem miejsca w któych przylutowane są kabelki do płytki aby się tam nie ułamały. Na płytce drukowanej natomiast w celu zabezpieczenia bierzemy lakier do paznokci (i tu się w końcu przyda do czegoś kobieta) i zamalowujemy miejsca lutowane. Płytkę mamy gotową. :diabel:

Teraz czas na podświetlenie.
Obrazek
W obudowie po zegarku nie ma jednej zasłonki [10] która moim zdaniem (tak wydedukowałem) jest po to żeby góra tarczy (tam gdzie skala) świeciła mocniej a dół (gdzie symbol) ciemniej. Doszedłem do wniosku że dorbianie tego jest bez sensu i postanowiłem wypiłować pozostałe 2. Po operacji chirurgicznej płytka wyglada tak:
Obrazek

Teraz trzeba wszystko poskładać. W samych zegarach dla voltomierza i ciśnienia oleju trzeba przełożyć nakrętki dystansowe z tych naszych wskaźników - tak jak na zdjęciu:
Obrazek
Skręcamy wszystko do kupy i pozostaje jeszcze kwestia podłączenia niebieskiej kostki. Wpinamy ją tak jak na zdjęciu:
Obrazek
(czarny i brązowy kabelek pozostają niepodłączone bo to te od sterowania zegarka).
Wkładamy zegary do auta i idziemy na piwo!
:peace:
Zostaje jeszcze kwestia koloru tarcz. Gdyby to wkładać do auta gdzie były wcześniej czarne to nie ma problemu. U mnie są takie niby białe więc zdecydowałem się dorobić nowy zestaw według własnego projektu ale jeszcze owych tarcz nie mam - jak będzie wszystko zmontowane to dorzucę fotkę efektu końcowego ;)

Zdejmowanie wskazówek nie jest cięzkie, Trzeba tylko się przypatrzeć czy jest ona na metalowej czy na plastikowej ośce. Jeżeli na metalowej to je poprostu ukręcamy poza miejsca oporu aby je zruszyć i kręcąc ciągniemy powoli do siebie. Jeżeli ośka jest plastikowa to nie wolno ukręcać bo połamiemy ośkę albo wskazówkę trzeba je ciągnać wyłącznie do siebie ewentualnie delikatnie przeginając na boki. Generalnie w C4 na plastikowych ośkach są: wskaźnik temperatury silnika, paliwa i zegarek. Reszta jest na metalowych. Na obrotomierzy i prędkosciomierzy odkręcamy śróbki i tarcze schodzą. Na trzech dodatkowych są one przyklejone i trzeba je zerwać.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: