Z tego co wiem, te kolory odnoszą się do wersji silnikowej, nie mają przełożenia w twardości samej sprężyny:
Kod:
29543-1 Audi 80 III (81) 4-zyl.
color red, lowering [mm] 30 - 45
29545-1 Audi 80 III Quattro (85Q)
color red, lowering [mm] 30
29553-1 Audi 80 III (81, 85)
color red, lowering [mm] 45 - 55
29643-1 Audi 80 (89), 4-zyl.
color red, lowering [mm] 40 - 50, year: ab: 09.1986 up to: 10.1991
29654-1 Audi 80 Quattro (89Q)
color green, lowering [mm] 45, year: ab: 09.1986 up to: 1991
29859-1 Audi 80 (B4) 4-zyl.
color blue, lowering [mm] 35, year: ab: 09.1991 up to: 12.1994
29859-2 Audi 80 (B4) 5-+6-zyl. + Tdi
color blue, lowering [mm] 35, year: ab: 09.1991 up to: 12.1994
29867-1 Audi 80 Quattro (B4)
color red, lowering [mm] 40, year: ab: 09.1991 up to: 1994
29893-1 Audi 80 Avant type B4, 4-, 5- + 6-zyl., 2WD
color violett, lowering [mm] 35, year: ab: 09.1991 up to: 1995
29969-1 Audi 80 Avant RS2 (P1) 2.2 RS2 Turbo Quattro
color black, lowering [mm] 30, year: ab: 03.1994 up to: 05.1995
H&R ogólnie są dość twarde, ale ta cena 500 zł to jest trochę na wyrost. Ja bym wybrał H&R, ale nie za tę cenę - no chyba, że springi prawie nówki, to może bym się zastanowił.
DeS napisał(a):
Panowie.. sprężyna nie ma nic do usztywnienia. Za sztywność odpowiada amortyzator. Sprężyna musi pracować, ale co do zasady odpowiada za zawieszenie pojazdu "nad ziemią". Jeśli tak na powaznie chcecie walczyć z sztywnością/twardością to kupcie sobie regulowane amorki KONI i wtedy będzie jak znalazł
Montując sportowe sprężyny obniża się środek ciężkości pojazdu, do tego taka sprężyna ma krótszy skok, pracuje w innym zakresie niż seryjna i samochód staje się odczuwalnie sztywniejszy. Efekt i tak jest bardziej wizualny niż
"sportowy", ale mówienie, że
"sprężyna nie ma nic do usztywniania", to nadużycie.