.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.lis.2024 23:22:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 quattro sedan] Używane czerwone H&R czy TA Technix?
PostNapisane: 03.sie.2009 15:27:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Mam taki dylemat chcę usztywnić swoje b4 quattro i ze sprężyn mam do wyboru albo używane czerwone H&R -40 za około 500zł albo za 450 nowe TA Technix -35 co byście polecali słyszałem, ze czerwone H&R są bardzo twarde te TA Technix będą pewnie mniej twarde ma ktoś czerwone H&R i czy są naprawdę takie na maxa twarde? bo wątpię żeby ktoś miał TA Technix ale jak ma to proszę o opinię. Seria jest dla mnie za miękka i za bardzo przechyla na zakrętach.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 16:38:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
"Powiem" tak, ja w tym tygodniu będe zakładał Ta-Technix -40mm do Golfa(za 300zł). Poczytałem nieco o tych spręzynach i podobno są całkiem niezłe. Elegancko usztywniają, ale nie za mocno - w sam raz. Trwałość szacują na ok 150tkm czyli naprawde przywoicie jak za taką cene. Napisze co i jak kiedy "wylądują" w aucie. Nie zmieniał bym spręzyn na niższe gdybym nie kupił felg 17" :peace:

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 16:57:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Panowie.. sprężyna nie ma nic do usztywnienia. Za sztywność odpowiada amortyzator. Sprężyna musi pracować, ale co do zasady odpowiada za zawieszenie pojazdu "nad ziemią". Jeśli tak na powaznie chcecie walczyć z sztywnością/twardością to kupcie sobie regulowane amorki KONI i wtedy będzie jak znalazł ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 17:05:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Z tego co wiem, te kolory odnoszą się do wersji silnikowej, nie mają przełożenia w twardości samej sprężyny:

Kod:
29543-1   Audi 80 III (81) 4-zyl.
color red, lowering [mm] 30 - 45

29545-1   Audi 80 III Quattro (85Q)
color red, lowering [mm] 30

29553-1   Audi 80 III (81, 85)
color red, lowering [mm] 45 - 55

29643-1   Audi 80 (89), 4-zyl.
color red, lowering [mm] 40 - 50, year: ab: 09.1986 up to: 10.1991

29654-1   Audi 80 Quattro (89Q)
color green, lowering [mm] 45, year: ab: 09.1986 up to: 1991

29859-1   Audi 80 (B4) 4-zyl.
color blue, lowering [mm] 35, year: ab: 09.1991 up to: 12.1994

29859-2   Audi 80 (B4) 5-+6-zyl. + Tdi
color blue, lowering [mm] 35, year: ab: 09.1991 up to: 12.1994

29867-1   Audi 80 Quattro (B4)
color red, lowering [mm] 40, year: ab: 09.1991 up to: 1994

29893-1   Audi 80 Avant type B4, 4-, 5- + 6-zyl., 2WD
color violett, lowering [mm] 35, year: ab: 09.1991 up to: 1995

29969-1   Audi 80 Avant RS2 (P1) 2.2 RS2 Turbo Quattro
color black, lowering [mm] 30, year: ab: 03.1994 up to: 05.1995


H&R ogólnie są dość twarde, ale ta cena 500 zł to jest trochę na wyrost. Ja bym wybrał H&R, ale nie za tę cenę - no chyba, że springi prawie nówki, to może bym się zastanowił. ;)

DeS napisał(a):
Panowie.. sprężyna nie ma nic do usztywnienia. Za sztywność odpowiada amortyzator. Sprężyna musi pracować, ale co do zasady odpowiada za zawieszenie pojazdu "nad ziemią". Jeśli tak na powaznie chcecie walczyć z sztywnością/twardością to kupcie sobie regulowane amorki KONI i wtedy będzie jak znalazł ;)


Montując sportowe sprężyny obniża się środek ciężkości pojazdu, do tego taka sprężyna ma krótszy skok, pracuje w innym zakresie niż seryjna i samochód staje się odczuwalnie sztywniejszy. Efekt i tak jest bardziej wizualny niż "sportowy", ale mówienie, że "sprężyna nie ma nic do usztywniania", to nadużycie. ;)

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 17:43:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Słusznie zauważyłeś, że zmiejsza się zakres pracy i skok, ale amortyzatora ;) Spręzyna nie ma tutaj nic do rzeczy. Jeśli ktoś po założeniu sprężyn uważa, że auto jest sztywniejsze to znaczy, że one poprostu siedzą, amorki pracują w nienaturalnym zakresie ;) Kupujcie tylko oryginalne sprężyny dobrych marek, reszta to tylko kawałek drutu odpowiednio nawiniętego :!:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 21:16:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
A ja podpowiem tylko tyle, że jak chcesz mieć oprócz sztywnego, to jeszcze ładnie wyglądającego rumaka :D to obniżaj przód o 60mm a tył o 40mm..
Bo inaczej Panie to tarpan wychodzi....

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 21:32:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
u mnie na serii przód i tak siedzi niżej niż tył wiec jak i przód i tył pójdzie o tyle samo to będzie OK chociaż jakbym trafił taki zestaw sprężyn dedykowanych do mojego autka to bym się też nad tym zastanowił puki co szukam H&R'ów nowych czerwonych albo niebieskich jakby ktoś miał to proszę o kontakt. Bo zdecydowałem że wole dołożyć parę złotych i będę szukał czegoś markowego.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: