.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.gru.2024 07:24:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 13:03:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
bociek napisał(a):
Widzę Panowie że skupiliście sie na oleju jako przyczynie poawstawania problemów z moją turbiną.
A w ekspertyzie dot. uszkodzenia turbiny wskazano mi iż występije zbyt wysoka temperatura spalin i uszkodzenia tego typu są jej efektem.
Podano mi ew. powody tego zjawiska :
1. Wyłamana końcówka wtryskiwacza .


Ja nie sądzę. Przede wszystkim na niskich obrotach stawiałbyś takiego "stefana", że sąsiedzi zadzwoniliby po niebieskich :diabel: .
Ponadto nie uzyskałbyś prawidłowych parametrów pracy (a przecież vagowałeś).
No i prędzej chyba wypaliłbyś dziurę w tłoku niż uszkodził turbinę (ale tego nie jestem w 100% pewny).

bociek napisał(a):
2. Wypalony zawór lub gniazdo zaworowe.


Hmm. Teoretycznie nie chce mi się wierzyć - jesli po wymianie auto jeździło dobrze, a logi były ok. Moim zdaniem jedno do drugiego nie pasuje ale nie jestem wyrocznią.

bociek napisał(a):
Ogólnie coś może sypać się z silnika !!!
Dodam że silnik pracyje równo jest suchy ,czysty brzmi zajeb... nie brakuje mu mocy, jedzie rewelacyjnie tylko coś rozpiernicza turbiny.


Najbardziej syntetycznie ujął to Meszrum, ja też coś "dopowiedziałem". Dlaczego myślisz, że skupiamy się na oleju (co zostało omówione) ??
Ja nie wierzę w to, że coś sypie się z motora - a ten pracuje ciągle jak "nówka". To poprostu się kłóci.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 13:55:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Piotruś napisał(a):
Ja nie wierzę w to, że coś sypie się z motora - a ten pracuje ciągle jak "nówka". To poprostu się kłóci.


Pominmy olej ,stosowany był w tym silniku od poczatku ten sam,wg ksiazki serwisowej.Produkt napewno oryginalny.

Przejdżmy do przyczyn awarii.
Tak więc własnie wszystkie objawy nie wskazuja jednoznacznie na jakąś dolegliwość mogącą znajdowac się pod głowicami.
Jak można diagnozować jeszcze ten przypadek ?
Czy będzie zasadne spr.ciśnienia sprężania w cylindrach ?
Ktoś mi podpowiedział "że można sprawdzić sprawność poszczególnych cylindrów" czy to prawda ?
Ten test zdecydowanie lepiej odpowie na ew. uszkodzenie silnika ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 14:07:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Panowie z okazji Świąt życzę Wam wszystkiego najlepszego.
Dziękuję wszyskim za cenne wskazówki.

Piszcie proszę co jeszcze ew. Wam do głowy przyjdzie.
A póki co czas za chwilę ruszać do stołu , pojeść popić i miło spędzić czas z rodziną i znajomymi.

Zdrowych , radosnych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia.

Do miłego.

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 14:26:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
drogi bocku, dziekujemy za zyczenia [i nawzajem].

wracajac do tematu - powiedziane zostalo niemal wszystko. turbina psuje sie z dwoch powodow w Twym przypadku:

1. goracy olej nie jest odprowadzany [+atrakcje zwiazane z odma olejowa];

2. temperatura spalin jest za wysoka, na co zwrocil uwage maxtdi. dlatego tez na samym poczatku pytalem, czy silnik zostal poddany tuningowi - gdyz ten, przeprowadzony nieumiejetnie, potrafi znaczaco podniesc temperature spalin.
zeby miec pewnosc co do tego, czy auto jest tuningowane prosze bys znalazl kogos z VAG-Com'em i zrobil LOG'i dynamiczne 001, 003, 004. 008, 010 i 011. mnie osobiscie najbardziej bedzie interesowac 011.

poprawnie zrobiony log wyglada tak [to akurat moj parch AFB]:
Obrazek



Piotruś napisał(a):
Dlatego jestem NIEZMIERNIE CIEKAWY co zobaczysz we własnym AFB po zdjęciu dekli na głowicach. Mam nadzieję, że podzielisz się uwagami


Ty jestes ciekawy, a ja sie boje :):
jasne, ze napisze [jak zdejme].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2006 14:43:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
bociek napisał(a):
Jak można diagnozować jeszcze ten przypadek ?
Czy będzie zasadne spr.ciśnienia sprężania w cylindrach ?
Ktoś mi podpowiedział "że można sprawdzić sprawność poszczególnych cylindrów" czy to prawda ?
Ten test zdecydowanie lepiej odpowie na ew. uszkodzenie silnika ???


Moim zdaniem dalsze teoretyzowanie nie ma większego sensu. O stanie silnika dowiesz się najwięcej metodą, na którą wskazał Meszrum i od tego powinieneś zacząć. W następnej kolejności zastanów się, czy jednak nie byłoby warto sprawdzić układu dolotowego - kawałek po kawałku, szczególnie jeśli miałbyś podejrzenia, że samochód był uszkodzony w kolizji/wypadku. Osobiście żałuję, że wiele lat temu nie rozpocząłem kolekcji dziwnych rzeczy znalezionych w układach dolotowych (zarówno "przed" jak i "za" filtrem powietrza) ... .

Najmniej prawdopodobne wydaje mi się uszkodzenie spowodowane wadliwym softem. Oczywiście jest to możliwe ale żeby aż 3 turbiny w ciągu 2 miesięcy ???
Przecież to auto musiałoby zionąć ogniem z wydechu "non-stop" ... .

Z mozliwych uszkodzeń mechanicznych, które nie wpływają (przez jakiś czas) na pracę silnika widzę tylko jedną możliwość - powoli ale systematycznie "rozpadające się" prowadnice zaworów.
Prowadnice kruszą się przeważnie w samochodach, w których jest już mocno zużyta hydraulika zaworowa (i wałki rozrządu). Myślę (ale to wyłącznie moja hipoteza), że duże nasycenie oleju silnikowego mikroskopijnymi opiłakmi metalu - powoduje w pierwszej kolejności przyspieszone zużycie/wytarcie na styku trzonka zaworu i prowadnicy, a w konsekwencji - jej osłabienie i "częściowe rozpadanie się".

Meszrum - nie "pękaj" :): . Nie ma się czego bać i lepiej zapobiegać zanim nie jest za późno... .
W ciągu ostatniego miesiąca przechodziłem ten "ból" dwukrotnie :/ :< :/ . W pierwszym przypadku z pokorą przyjąłem konieczność naprawy, w drugim przypadku nerwy mi puściły i zdecydowałem się na "cięcie radykalne": pozostając przy V6 - przesiadłem się z "A" na "B" (w kodzie silnika :diabel: ).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2006 15:39:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wymyslilem dzis przy obiedzie, ze moze wina lezy po stronie samych turbin...
AKE ma taka sama jak AYM, lecz to moze byc AKE sprzed liftu i ktos wlozyl np. AKN'owska [bo pasuje, ale nie jest taka hartkorowa].
turbiny od AFB/AKE nie poradza sobie w AKE.


Piotrus - ja bardzo lubie moje AFB. nie bede ogladac jego tajemnic, bo sie okaze, ze czas sie z nim rozstac... :):

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2006 17:04:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Niewłaściwe smarowanie turbiny - ok, walnięty zawór N75 - ok, ale walnięte wtryski czy wypalone gniazdo zaworowe ?

Turbina żeby się wypalić musiałaby przejeździć z 15kkm (zakładając, ze ma nowe wirniki), a nawet jeśli się wypala, to nie przeładowuje okrutnie, ale raczej przestaje trzymać parametry ze względu na mniejszą powierzchnię napędową wirników. Bo przecież jaki wpływ na przeładowywanie mogą mieć nieco wypalone wirniki po stronie gorącej ?

Przeładowuje z powodu zblokowania kierownic, a to spowodowane jest ich zużyciem lub potwornym zabrudzeniem spalinami. Czy twoje auto bociek wali konkretnego batorego przy depnięciu ? Musi być dość czarno żeby w szybkim tempie się blokowały...

Co do wtrysków, to nie zawsze komputer pokaże nieprawidłowości. Zawsze jest możliwość, że zamiast rozpylania leje tą samą dawkę jako prosty strumień i wtedy spalanie mieszanki jest ciut inne...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2006 17:18:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
bociek napisał(a):
Czy będzie zasadne spr.ciśnienia sprężania w cylindrach ?


W jednym z pierwszych postów napisałeś, że resztki turbiny zostały po wymianie w dolocie. Moim zdaniem, po tak poważnym błędzie przy naprawie warto sprawdzić sprężanie. Oraz ew. zrobić próbę olejową. Koszt niewielki a daje sporo informacji o stanie motorowi. W ogóle, jeśli turbina chlapnęła olejem do dolotu (bo może tylko do wydechu :?:) to dla świętego spokoju warto sprawdzić kompresję.

bociek napisał(a):
Ktoś mi podpowiedział "że można sprawdzić sprawność poszczególnych cylindrów" czy to prawda ?


Można vagiem, ale tak do końca nie wiadomo co jest nie tak (jeśli jest nie tak) - czy kompresja, czy wtryski, czy pompa, czy koło dwumasowe, itd... Kompresja prawdę Ci powie ;)

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 00:24:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Sprinter napisał(a):
Niewłaściwe smarowanie turbiny - ok, walnięty zawór N75 - ok, ale walnięte wtryski czy wypalone gniazdo zaworowe ?

Przeładowuje z powodu zblokowania kierownic, a to spowodowane jest ich zużyciem lub potwornym zabrudzeniem spalinami. Czy twoje auto bociek wali konkretnego batorego przy depnięciu ? Musi być dość czarno żeby w szybkim tempie się blokowały...


Jak wcześniej pisałem nie ma nawet podmuchu smrodu z kominków.
Zauwazyłem natomiast że uskodzenie zarówno drugiej jak i tej która pada w tej chwili / bo pada na bank przeładowuje okrutnie / nastepuje w chwili ostrego "pedałowania" i co ciekawe /tego nie pisałem wcześniej/ temperatura silnika wzrasta z 80 st.C do 90.

Jutro postaram udać sie do kogoś z VAG-iem i wykonać logi oraz pełną diagnostykę z badaniem ciśnienia sprężania włącznie. Mam nadzieję że znajdę jakiś warsztat dysponujący wolnym czasem przed końcem roku.
Jak tylko bedę miał logi przedstawię je do Waszej oceny i ekspertyzy.

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 08:46:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Na wypalonych łopatkach strony wydechowej są znaczne chwilowe przeładowania, na vagu się to objawia falowymi skokami ciśnienia, i co ciekawe turbina nie wyje, czy jęczy jest bez szmerowa. Podejrzenie co do złego chip-tunigu zasugerowało mi to że auto nieźle gania jak piszesz, być może TURBO pompuję pod 1.6 bar i stąd brak wyziewów z wydechu. Co do turbiny to seryjne AKE może śmigać na turbinie … ….701G z AKN-a. Różnica ciśnienia zadanego w programie miedzy AKE i AKN jest ok. 150mbar czyli znośnie. Dopiero ingerencja w sterownik powoduje dziwne szmery przy zmianach biegów w turbinie z 150ki (podobne do kichnięć zaworu upustowego w turbobenzynie.) Ja miałem okazje widzieć dwie zarznięte turbiny w jednym aucie w przeciągu 5tkm z powodu odmy , wiec od tego bym zaczął.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 17:50:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Meszrum oto "LOGI" z mojego auta, po zamontowaniu ostatniej turbiny:


Tuesday,28,November,2006,11:33:34
4B2 907 401 J ,,G000AG D09 ,

,Group A:,'003,,,,Group B:,'007,,,,Group C:,'011
,,RPM,Mass Air / Rev.,Mass Air / Rev.,Duty Cycle,,Temperature,Temperature,Temperature,Temperature,,RPM,Abs. Pressure,Abs. Pressure,Duty Cycle
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP,°C,°C,°C,°C,STAMP, /min, mbar, mbar, %
,0.00,1995,879.2,922.4,88.4,0.44,25.2,75.9,8.8,74.8,0.90,1856,2285,2132,69.4
,1.36,1972,879.2,957.7,88.4,1.82,25.2,75.9,8.8,74.8,2.28,2181,2305,2275,63.1
,2.74,2297,879.2,1000.9,88.4,3.20,25.2,75.9,7.7,74.8,3.66,2482,2305,2295,57.2
,4.12,2598,879.2,985.2,88.4,4.58,25.2,75.9,7.7,74.8,5.04,2807,2295,2336,55.2
,5.50,2923,879.2,989.1,88.4,5.96,25.2,75.9,7.7,74.8,6.42,3132,2295,2285,54.1
,6.88,3225,879.2,957.7,88.4,7.34,25.2,75.9,7.7,74.8,7.80,3434,2295,2285,54.1
,8.26,3526,879.2,934.2,88.4,8.72,25.2,77.0,7.7,74.8,9.18,3712,2285,2264,54.1
,9.64,3782,879.2,898.8,88.4,10.10,25.2,77.0,7.7,74.8,10.56,3944,2275,2244,54.1
,11.02,4037,847.8,910.6,88.4,11.48,25.2,77.0,7.7,74.8,11.94,3480,2295,2264,61.9
,12.40,2993,879.2,1000.9,88.4,12.86,25.2,77.0,7.7,74.8,13.31,3086,2295,2315,54.8
,13.77,3132,879.2,969.5,88.4,14.24,26.1,77.0,7.7,74.8,14.69,3225,2295,2285,54.4
,15.15,3248,879.2,949.9,88.4,15.61,26.1,77.0,7.7,74.8,16.08,3318,2295,2295,52.9
,16.53,3364,879.2,942.0,88.4,17.00,26.1,78.1,7.7,74.8,17.45,3410,2295,2295,53.3
,17.91,3480,879.2,930.2,88.4,18.37,26.1,78.1,7.7,74.8,18.83,2598,2305,2336,60.0
,19.30,2598,879.2,1000.9,88.4,19.75,26.1,78.1,7.7,74.8,20.22,2622,2305,2264,61.2
,20.68,2645,879.2,961.6,88.4,21.14,26.1,78.1,7.7,74.8,21.60,2645,2122,2224,65.5
,22.06,2645,608.4,902.8,88.4,22.52,26.1,79.2,7.7,74.8,22.97,2645,1979,2091,68.3
,23.44,2645,608.4,741.8,41.4,23.90,26.1,79.2,7.7,74.8,24.35,2622,2050,1958,75.4
,24.81,2622,608.4,620.2,32.4,25.27,27.0,79.2,7.7,75.9,25.73,2622,1918,1785,75.4
,26.19,2598,557.4,533.8,37.5,26.65,27.0,79.2,7.7,75.9,27.11,2598,2122,1897,67.9
,27.57,2598,722.2,820.3,88.4,28.03,27.0,79.2,7.7,75.9,28.49,2598,2173,2377,56.8
,28.95,2598,722.2,977.3,88.4,29.41,27.0,79.2,7.7,75.9,29.87,2598,1989,2081,65.9
,30.33,2575,447.5,867.4,67.5,30.79,27.0,80.3,7.7,75.9,31.25,2529,1408,1459,75.4
,31.71,2506,553.4,643.7,88.4,32.17,27.0,80.3,7.7,75.9,32.63,2459,1397,1489,75.4
,33.09,2436,529.9,655.5,88.4,33.55,27.0,80.3,7.7,75.9,34.01,2390,1387,1469,75.4
,34.47,2366,502.4,647.6,88.4,34.93,27.0,80.3,7.7,75.9,35.39,2320,1387,1438,75.4
,35.85,2274,478.9,628.0,88.4,36.31,27.0,80.3,7.7,75.9,36.77,2158,1336,1387,75.4
,37.23,2088,447.5,600.5,88.4,37.69,27.0,80.3,7.7,75.9,38.15,1902,1183,1316,80.5
,38.61,1810,439.6,561.3,88.4,39.07,27.0,80.3,7.7,75.9,39.53,1647,1051,1255,83.6

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 18:35:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wersja dla ludzi:
Obrazek

log przedstawia wartosc diagnostyczna tylko w zakresie zaznaczenia 011, ponizej jest bezwartosciowy [ale wystarczy].

jak widac program jest modyfikowany [czyli tuningowany - wartosci lmm :galy: ].
choc, z 011 nie widac, zeby mialo to wplyw, to wyobrazam sobie dawki z 008, ktore smaza w efekcie turbine [tak, jak maxtdi zauwazyl].


wg mnie:
1. wroc do programu seryjnego,
2. wyczysc turbine + sprawdzenie smarowania [odprowadzenie oleju etc.],
3. sprawdz odme,
4. sprawdz polaczenia dolotu,
5. sprawdz N75.

wowczas bedzie dobrze.



[+]
za niska temp. jak na diagnostyke!

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 18:54:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Dzięki za analizę i cenne uwagi.
Na jutro jestem umówiony w stacji serwisowej Boscha w Gdańsku.
Mam nadzieję , że ich sprzęt i doświadczenie definitywnie zakończą moje problemy.

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 21:37:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
meszrum napisał(a):
jak widac program jest modyfikowany [czyli tuningowany - wartosci lmm :galy: ].
choc, z 011 nie widac, zeby mialo to wplyw, to wyobrazam sobie dawki z 008, ktore smaza w efekcie turbine [tak, jak maxtdi zauwazyl].


No program wygląda na taki nielajtowy, ale chciałbym zobaczyć logi z 008. Tak na prawdę, jeśli jest za bogato ustawiony, to trzeba jechać do jakiegoś tunera tdi i wrzucić porządnie opracowany soft, wtedy przestanie zionąć czystym ogniem po łopatkach turbiny.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 23:05:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Sprinter napisał(a):
meszrum napisał(a):
jak widac program jest modyfikowany [czyli tuningowany - wartosci lmm :galy: ].
choc, z 011 nie widac, zeby mialo to wplyw, to wyobrazam sobie dawki z 008, ktore smaza w efekcie turbine [tak, jak maxtdi zauwazyl].


No program wygląda na taki nielajtowy, ale chciałbym zobaczyć logi z 008. Tak na prawdę, jeśli jest za bogato ustawiony, to trzeba jechać do jakiegoś tunera tdi i wrzucić porządnie opracowany soft, wtedy przestanie zionąć czystym ogniem po łopatkach turbiny.


jezeli to bylby moj samochod, to wrocilbym do serii.
180ps to naprawde sporo, te dodatkowe 20-25 nie jest siebie warte w swietle problemow jakie moga zrodzic w 2.5TDI.

@bociek
prosimy o logi z 008.
:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 00:25:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 12:27:42
Posty: 34
Lokalizacja: się biorą dzieci?
meszrum napisał(a):
jak widac program jest modyfikowany [czyli tuningowany - wartosci lmm :galy: ].
choc, z 011 nie widac, zeby mialo to wplyw, to wyobrazam sobie dawki z 008, ktore smaza w efekcie turbine [tak, jak maxtdi zauwazyl].


wg mnie:
1. wroc do programu seryjnego,
2. wyczysc turbine + sprawdzenie smarowania [odprowadzenie oleju etc.],
3. sprawdz odme,
4. sprawdz polaczenia dolotu,
5. sprawdz N75.

Świete słowa. Mialem prawie identyczny przypadek tyle ze w AFN. 1.9 to inna bajka, ale moze przez analogie wnioskii beda podobne. Turbina rozpadłą sie identycznie jak u naszego Kolegi bez ostrzeżenia i nie wiedziałem dlaczego. Turbo zostało wymienione. Prawdopodobna przyczyne odkrył dopiero jeden z dawnych forumowiczow. Podczas jazdy probnej z VAGiem. Okazało sie że program sterujacy ładuje do.... 1.3 Bar. Nie twieredze na 100% ze ten "chip" był jedyna czy głowna przyczyna, ale... Zostałem ostrzeżony ze i te nowe turbo długo nie pożyje. Potem kolejna niespodzianka: okazało sie że eeprom jest ...przyklejony poxipolem (albo czymś podobnym) do PCB !!!!!! i bedzie problem z powrotem do serii!!!! Albo szukać nowego komputera, albo ryzykować oderwanie "na chama". A że czas mnie naglił to znalazło sie inne rozwiazanie. Wymieniliśmy turbo na te z AWX na któryn takie cisnienie nie robi "specjalnego" wrażenia i puki co jest ok. :peace:
Może do AKE tez podejdzie "mocniesza" turbina i nie trzeba bedzie rezygnować z wiekszej mocy. Moje turbo rozpadło sie po ok 8kkm ale ja jeżdze jak kapelusznik ;-).

Inna sprawa że może mamy tu do czynienia ze zbiegiem okoliczności. Pierwsze turbo wykończył soft a a byc moze soft w połączeniu z jakaś inna jeszcze usterka Druga zabiły resztki tej pierwszej sprężarki poniewierające sie w układzie dolotowym/wydechowym.

Pomiar ciśnienia sprezania to podstawa i dziwie sie że jeszcze nie został zrobiony. Jezeli jest wypalony zawor wydechowy to z pewnością to wyjdzie przy pomiarze.

-> Sprinter "jeśli jest za bogato ustawiony" - to nie bedzie czasem stawiał zasłony dymnej?? IMHO bedzie dymił ze hej na długo zanim zacznie "zionąć czystym ogniem"? Pytam serio ;-)

_________________
Błogosławieni Ci, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 00:39:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
meszrum napisał(a):
Sprinter napisał(a):
meszrum napisał(a):
jak widac program jest modyfikowany [czyli tuningowany - wartosci lmm :galy: ].
choc, z 011 nie widac, zeby mialo to wplyw, to wyobrazam sobie dawki z 008, ktore smaza w efekcie turbine [tak, jak maxtdi zauwazyl].


No program wygląda na taki nielajtowy, ale chciałbym zobaczyć logi z 008. Tak na prawdę, jeśli jest za bogato ustawiony, to trzeba jechać do jakiegoś tunera tdi i wrzucić porządnie opracowany soft, wtedy przestanie zionąć czystym ogniem po łopatkach turbiny.


jezeli to bylby moj samochod, to wrocilbym do serii.
180ps to naprawde sporo, te dodatkowe 20-25 nie jest siebie warte w swietle problemow jakie moga zrodzic w 2.5TDI.

prosimy o logi z 008.
:517:



Rodzi się tylko pytanie dlaczego pierwsza turbina dała radę wytrzymać taki okres.
A jej też nie oszczędzałem.
Meszrum jestem tego samego zdania 180 kucy to wszystko co mi starczy , byle w stajni był porzadek !!!
Log 008 mam nadzieje jutro zostamie wykonany i napewno go Wam przedstawię.

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 00:56:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
bociek napisał(a):
Rodzi się tylko pytanie dlaczego pierwsza turbina dała radę wytrzymać taki okres.


odpowiedz na to pytanie znajdziesz powyzej - prawdopodobnie druga turbina nie byla dedykowana dla AKE, tylko np. dla AFB/AKN.



Primera napisał(a):
-> Sprinter "jeśli jest za bogato ustawiony" - to nie bedzie czasem stawiał zasłony dymnej?? IMHO bedzie dymił ze hej na długo zanim zacznie "zionąć czystym ogniem"? Pytam serio ;-)


pokusze sie odpowiedziec za Sprintera ;)
sadzac po zmianach programu na bazie 003, to przyrost dawki paliwa moze siegac nawet 15%. wystarczy to do skopcenia turbiny.

a dym?
pewnie jest... :517:

...przeciez zawsze jest dym, prawda? :064:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 04:02:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 12:27:42
Posty: 34
Lokalizacja: się biorą dzieci?
meszrum napisał(a):
pokusze sie odpowiedziec za Sprintera ;)
sadzac po zmianach programu na bazie 003, to przyrost dawki paliwa moze siegac nawet 15%. wystarczy to do skopcenia turbiny.

a dym?
pewnie jest... :517:

...przeciez zawsze jest dym, prawda? :064:

Niekoniecznie. Jeżeli równocześnie z tymi +15% ON dostawał np +35% powietrza... Tak tylko się domyślam bo nie mam pojęcia jakie sa parametry standardowe dla AKE.

_________________
Błogosławieni Ci, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 08:58:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Nie wiem czemu większość jest w przekonaniu że 2.5 to delikatny silnik, i że nie lubi ostrego traktowania. (mocnego chip tuningu). Ja w tej chwili mam w AKN skopiowane mapy doładowania z AKE ładuje 1.5 bara na turbinie AKN (AKE niewiele pomaga) Generalnie da się więcej ale ograniczeniem jest słaba wydajność turbin we wszystkich 2.5 tdi i w niektórych rocznikach sterownik na pompie. Właśnie jestem w trakcie rozgryzania setupu na 240/ 250ps ale to się wiąże ze zmianą części osprzętu którego jeszcze nie posiadam.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: