.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 06:05:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDi AFB] problemy ze skrzynią tiptronic
PostNapisane: 27.gru.2006 23:38:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Witam !!!
Panowie, czy ktoś z Was spotkał się już może z takim przypadkiem ??? Skrzynia biegów tiptronic wchodzi mi w stan awaryjny. Objawia się to zaświeceniem wszystkich kontrolek na desce PRND itd. i występuje zazwyczaj przy jeździe miejskiej, prawie nigdy w trasie. Auto blokuje się wtedy bodajże na trzecim biegu i jazda w taki sposób raczej nie jest mozliwa i nieprzyjemna (ruszanie z trójki ?). Sytuację ratuje chwilowo wyłączenie silnika na kilka sekund, po ponownym odpaleniu wszystko jest OK (do następnego razu). Diagnostyka VAG-iem wykazała kod błędu w postaci nr 4759 (nieprawidłowa informacja czujnika czy wyłącznika obciążeniowego silnika - nie pamiętam dokładnie). Skasowanie błędu pomaga tylko sporadycznie, auto spisuje się dobrze przez kilkaset kilometrów i potem tryb awaryjny wraca jak zmora. Zanim zdecydowałem się zadać pytanie, spędziłem kilka dni na czytaniu postów w podobnych tematach. Niestety nic nie znalazłem, poza informacjami, że to wcale nie musi być awaria tiptronica, tylko np. sprawy związane z kątem wtrysku na pompie czy też przepływomierzem. Panowie, prosze o jakieś wskazówki, czy porady. Będę wdzięczny za wskazanie jakiegoś super magika od audi blisko mojego miejsca zamieszkania. Jestem już zdesperowany - prosze o pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 23:42:23 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
sprawdz wtyczki przy skrzyni biegow, przeczysc styki , skontroluj stan izolacji i oslon gumowych na wtyczkach

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 23:54:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
To zamierzam zrobić na początku. Powiedz mi jeszcze, przyjacielu, czy nie uważasz, że może to być jeszcze problem sterownika silnika i skrzyni ? Czy nie należałoby zajrzeć też do nich ? (mam na myśli te złącza wielostykowe - pin) Czy wiesz jak się do nich dostać w moim aucie ??? Są pod nogami pasażera, czy pod tylnym siedzeniem ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 00:07:54 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
sterownik silnika jest pod nogami kierowcy a sterownik skrzyni jest przykrecony do skrzyni. sprawdz przede wszystkim wtyczke wielostykowa przy skrzyni bo ona jest w szczegolnosci narazona na dzialanie czynnikow atmosferycznych i zanieczyszczen

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 00:12:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Serdeczne dzięki, kolego...
Jutro po pracy śmigam do garażu
Jak tylko coś znajdę, naskrobię o tym, jaka była przyczyna
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 00:44:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
hans napisał(a):
sterownik silnika jest pod nogami kierowcy a sterownik skrzyni jest przykrecony do skrzyni. sprawdz przede wszystkim wtyczke wielostykowa przy skrzyni bo ona jest w szczegolnosci narazona na dzialanie czynnikow atmosferycznych i zanieczyszczen


ehmm... ECU w C5 jest na podszybiu po stronie kierowcy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 11:44:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Dokładnie tam go widziałem. Nie chciałem jednak podważać opinii mojego rozmówcy. Jest na podszybiu i już do niego zajrzałem - jest OK, nie widać żadnych śladów zaśniedziałych czy skorodowanych styków.
Mesz, spotkałeś się może z takim problemem jak mój ???
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź...
Nie chce jechać do ASO, bo w Koszalinie cieszy się złą sławą. Mamy tutaj super magika od ASB, ale on nie dotyka się elektroniki, trzeba mu wyciągnąć skrzynię i przywieźć na stół... A tego póki co chciałbym uniknąć, może to jakaś bzdurka ??? pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 12:22:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie chce nic sugerowac, lecz by cokolwiek wiecej powiedziec na temat uszkodzenia mechanicznego/elektronicznego nalezy podlaczyc VAG[-Com] i sprawdzic stan bledow - na pewno sa zapisane po trybie awaryjnym.
wowczas bedziesz wiedziec, co sie stalo.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 12:46:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Sprawdzałem, Mesz i za każdym razem jest to błąd 4759 w tiptronicu wskazujący (według mnie) na problemy w komunikacji pomiędzy skrzynią a silnikiem. Za takim stwierdzeniem przemawia też fakt, ze nie dzieje się to w trasie, tylko w jeździe miejskiej (tryb awaryjny włącza się zazwyczaj podczas zatrzymania na skrzyżowaniach). Ściągnąłem to autko dwa miechy temu osobiście z Włoch i przez 1400 km nawet nie zajęknął, problemy pojawiły się dopiero w Polsce. Co nie wyklucza faktu, że prawdopodobnie działo się to poprzedniemu wlaścicielowi, bo kupiłem je w bardzo atrakcyjnej cenie. Auto ma dopiero 138 kkm, było serwisowane, więc chyba raczej jeszcze nie kończy się skrzynia ??? :( Mam już dość gdybania, chce zrobić to auto bez względu na koszty. Sprawdzę sam te wszystkie połączenia i jeżeli to nie pomoże wyciągne skrzynię w desperackim akcie i zawiozę do mojego magika, żeby ją sprawdził pod względem mechanicznym. Najpierw jednak chciałbym wyczerpać wszystkie inne mozliwości i posłuchać Waszych podpowiedzi...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 13:47:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 17:31:05
Posty: 119
Lokalizacja: Bełchatów
posprawdzaj najpierw i przeczysc wtyczke idaca do skrzyni jest to taka zaraza ze wystarczy wjechanie w porzadna wode i wpada w tryb awaryjny.

Polecam Olczaka w Nadarzynie bo szuka przyczyny a nie wymienia wszystko po kolei liczac ze wreszcie trafi jak wielu mechanikow.

_________________
W210 Avantgarde


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 14:14:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 17:31:05
Posty: 119
Lokalizacja: Bełchatów
posprawdzaj najpierw i przeczysc wtyczke idaca do skrzyni jest to taka zaraza ze wystarczy wjechanie w porzadna wode i wpada w tryb awaryjny.

Polecam Olczaka w Nadarzynie bo szuka przyczyny a nie wymienia wszystko po kolei liczac ze wreszcie trafi jak wielu mechanikow.

_________________
W210 Avantgarde


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 19:59:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 19:31:51
Posty: 141
Lokalizacja: (PL)
Witam. Miałem podobnie jak ty komputer pokazywał brak komunikacji ze sterownikiem silnika az pojechałem do ''automachera '' w rzeszowie i oni stwierdzili rozregulowaniie kąta wtrysku . 5 minut roboty mechanika i auto śmiga do dziś .Pozdrawiam

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI Quattro - Tiptronic | 180 PS Powered by Rogal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 20:44:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
ehmm... ECU w C5 jest na podszybiu po stronie kierowcy.


... a sterownik skrzyni pod nogami pasażera :diabel: :peace: .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 21:51:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
FIBA, mój przyjacielu !!!
Wprowadziłeś odrobinę światełka do moich intensywnych rozmyślań: co dolega mojej niuni ? Cieszę się, że Tobie też się to kiedyś przytrafiło( bez obrazy), bo zdecydowanie wolę regulację kąta wtrysku niż grzebanie w tiptronicu. Muszę Ci się przyznać, że podejrzewałem właśnie kąt wtrysku i ew. przepływomierz. Na wszelki wypadek sprawdzę jednak również wtyczki ASB. Długo pracuję, dlatego jadę na regulację dopiero w sobotę. Z góry dziękuję, bo mam czutkę, że to może być właśnie to. Dlaczego ja trafiłem na wasze forum dopiero teraz ???? :diabel: :peace: pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 22:06:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Panowie !!!
Jeszcze małe pytanko, tak na wszelki wypadek:
Kąt wtrysku - ile powinien wynosić ???
Wyczytałem na forum, że 45-60 w temperaturze 80-85 st. C
Czy tak jest również w moim przypadku ?
Silnik AFB, skrzynia tiptronic DEQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2006 00:43:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Halo, czy wszyscy już śpią ???
Podajcie mi te kąty wtrysku do silnika AFB :D

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2006 12:49:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Panowie, czy naprawdę nikt nie moze mi potwierdzić tego kata wtrysku w silniku AFB :?: :?: :?:
Jadę jutro na regulację, ale chciałbym wiedzieć co mi ustawiają :D

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2006 14:41:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Kod:
000
4 Einspritzmenge 10...30

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2006 17:20:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 19:31:51
Posty: 141
Lokalizacja: (PL)
witam. Mechanik przy mnie ustawiał kąt wtrysku i widziałem to wszystko na kompieale wybacz niepamiętam. Ale mam nadzieje że pojedzieszdo dobrego meczanika a on wie jaki ma być kąt wtrysku. Jeszcze raz stawiam że to jest przyczyną . Pozdrawiam.

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI Quattro - Tiptronic | 180 PS Powered by Rogal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2006 18:27:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Nie chodzi mi koniecznie o to, aby wiedzieć jaki jest dokładnie kąt wtrysku, ale zawsze wolę trochę się dowiedzieć prewencyjnie, żeby byle mechaniczek mi nie ściemniał. Niektórzy z Was znają swoje niunie lepiej niż ich projektanci i to mi się podoba i imponuje. Sam jestem elektromechanikiem, ale teraz jest era VAG-ów i to mnie niestety trochę przerasta. Co do mojej niuni - jedzie na regulację do porządnego BOSCH SERVICE ale dopiero we wtorek, do fachowców trzeba stać w kolejce. FIBA, jeżeli to co mówisz okaże się przyczyną - wysyłam Ci noworocznego Johnnie Walkera...
Szczęśliwego Nowego Roku dla wszysstkich. Pozdro...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: