.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.sty.2025 14:31:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5]Palaca się kontrolka od klocków - schemat?
PostNapisane: 29.gru.2006 19:50:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.gru.2006 19:52:25
Posty: 30
Lokalizacja: Gotingen
Cały czas pali mi się pomarańczowa kontrolka od klocków hamulcowych
(O)
Sprawdziłem czujniki, przewody - nawet je zwarłem przy czujnikach i nic.
Czy ktoś wie dokąd idą te przewody?
Może przetarło się gdzieś gdzie nie widać?

Czy ma ktoś schemat elektryczny do Audi A6 2.5 TDI 98r?

Od czasu do czasu zapala mi się czerwona kontrolka
( ! ) razem z ABS lub ASR
wiem, że to jest inna kwestia, ale bez schematu raczej się nie obejdzie.
Czujniki wyglądają na OK.
Żeby było śmieszniej podczas zaświecenia się czerwonego wykrzyknika 2 razy pompa odcieła paliwo i samochód zgasł (jakby było to coś poważnego)
Płyny są wporzo.
Dziwne jest również to, że nawet jak samochód nie chodzi i nie ma żadnych drgań, włączam zapłon i przez parę minut jest OK (chciałem sprawdzić czujniki), nie zdążyłem nic dotknąć i nagle zapala się kontrolka ( ! ) i ABS
Myślę, że jak by to był czujnik to zapalałoby się tylko podczas jazdy.
Jak palą mi się te kontrolki nie mogę połączyć się VAGiem ani ze sterownikiem silnika, ani ze sterownikiem ABS.
Może ktoś ma jakiś pomysł?

_________________
Audi A6 2.5 TDI 98r. silnik AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2006 21:25:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.gru.2005 11:39:51
Posty: 98
Lokalizacja: Fischbachau, Bawaria
mialem podobne objawy jak mi uciekal plyn hamulcowy... :!:
okazalo sie ze jeden z zaworkow cieknie, tez sprawdzalem lyn ale na "oko" to nic nie bylo widac :):

_________________
A6 Avant 3.0tdi Tiptronic Quattro
A1 Sportback 185ps S-tronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2006 21:35:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.gru.2006 19:52:25
Posty: 30
Lokalizacja: Gotingen
Rabi napisał(a):
mialem podobne objawy jak mi uciekal plyn hamulcowy... :!:
okazalo sie ze jeden z zaworkow cieknie, tez sprawdzalem lyn ale na "oko" to nic nie bylo widac :):

Płyny są na maxa czyli odpada (czujnik przy zbiorniczku też sprawdzałem)

Błędy z VAG'a

silnik:
18259
00546
01318

ABS
18258

_________________
Audi A6 2.5 TDI 98r. silnik AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2006 12:35:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Piwek25 napisał(a):

silnik:
18259
00546
01318

00546 - mówi o błędach w transmisji między ECU a pompą wtryskową.
01318 - uszkodzony Sterownik pompy wtryskowej lub brak komunikacji
18259 - brak komunikacji z ABS



Piwek25 napisał(a):
ABS
18258

Błąd szyny CAN Bus.
Masz przerwę w obwodzie, zamienione kable, przetarte, lub padł ci terminator CAN w ABS lub w ECu silnika.
Jeśli padł terminator, to ktoś, kto wie o co chodzi szybko to zdiagnozuje omomierzem. ;)

Podsumowując wszystkie twoje błędy, masz problem z komunikacją CAN bus, może być zwarcie na liniach. Mógł ci też paść multiplexer, co już jest kosztowną zabawą.
Podjedź do kogoś dobrego, niech ci zbada, jak u ciebie z terminatorami CAN w ABS i ECU.
Jeśli gość nie załapie o co chodzi, to nawet mu auta nie zostawiaj.
Fakty są takie, że poprzez problemy Z CAN-em auto wchodzi w tryb awaryjny i nie chce jeździć tak jak powinno. A jest to CAN-trakcja, co zawsze powoduje takie skutki.
Kumatemu elektronikowy wystarczą podstawowe narzędzia, czyli oscyloskop i dobry multimetr i naprawi ci to, jeśli będzie taka możliwość. :peace:

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5]Palaca się kontrolka od klocków - schemat?
PostNapisane: 30.gru.2006 12:52:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Piwek25 napisał(a):
Sprawdziłem czujniki, przewody - nawet je zwarłem przy czujnikach i nic.

Czujniki działają na trochę innej zasadzie, indukują prąd elektryczny poprzez cewkę.

Piwek25 napisał(a):
Może przetarło się gdzieś gdzie nie widać?

To nic związanego z czujnikami. Mogły się przetrzeć ale kable transmisyjne CAN.

Piwek25 napisał(a):
Czy ma ktoś schemat elektryczny do Audi A6 2.5 TDI 98r?

Mam, ale w tym przypadku raczej niewiele ci pomoże.

Piwek25 napisał(a):
Żeby było śmieszniej podczas zaświecenia się czerwonego wykrzyknika 2 razy pompa odcieła paliwo i samochód zgasł (jakby było to coś poważnego)
Płyny są wporzo.

Sterownik odczytuje złą pracę w głównej szynie danych CAN-trakcja i może unieruchomić samochód, jeśli skutki nieprawidłowej pracy samochodu (brak ABS) mogą zagrozić życiu lub zdrowiu kierowcy i pasażerów.

Piwek25 napisał(a):
Jak palą mi się te kontrolki nie mogę połączyć się VAGiem ani ze sterownikiem silnika, ani ze sterownikiem ABS.
Może ktoś ma jakiś pomysł?

Wypnij wtyczkę przy pompie i sprawdź, czy nie jest zawilgocona. Lubi się tam woda zbierać i robi malutkie zwarcia, przez co sterownik świruje. Popsikaj Kontaktem. Osusz dokładnie złącza przy pompie i sprawdź masę, bo lubi zaśniedzieć. Brak dobrej masy może też robić takie cuda.
Jeśli trafiłem z diagnozą, to chyba nie przepije tej gorzały od tylu użytkowników.
:D :P :peace:

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2006 20:49:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.gru.2006 19:52:25
Posty: 30
Lokalizacja: Gotingen
szogun0 - dzięki!
Masz niesamowitą wiedzę na temat elektroniki. Twoja odpowiedź zrobiła na mnie wrażenie, chociaż połowy nie rozumiem.

Jeżeli chodzi o kontrolkę klocków (o) przyczynę znalazłem (teoretycznie)
W prawym kole + dochodzi do klocków natomiast w lewym nie. Jak podpiąłem + z prawego koła do lewego było OK. Myślę, że przewód gdzieś się odłączył lub przytarł ale tego nie widać (nie na drodze od koła do błotnika). Jak bym wiedzieł skąd on wychodzi, to bym sprawdził czy na wejściu jest + ale nie wiem gdzie mam szukać.

Jeżeli chodzi o tą poważniejszą rzecz (czyli te błędy i kontrolki) to dzisiaj cały dzień było OK. Łudzę się, że to faktycznie tylko jakaś kostka lub przetarty przewód.
U mnie w mieście raczej nie znajdę porządnego elektronika, więc jak problem wróci, to będę miał zmartwienie. (Zacznę od przeczyszczania kostek.)

_________________
Audi A6 2.5 TDI 98r. silnik AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 17:45:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.gru.2006 19:52:25
Posty: 30
Lokalizacja: Gotingen
Kupilem preparat w spaju, spryskałem kostkę od pompy wtryskowej (mimo braku jakiegokolwiek śladu brudu, utlenienia itp - wygląda jak nówka) Niestety nic nie pomogło.
Jechałem na trasie ok 300km i całą drogę świecił mi się ABS oraz mrugał czerwony wykrzyknik ( ! )
:(

_________________
Audi A6 2.5 TDI 98r. silnik AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 21:12:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Spryskaj i dokładnie oglądnij wtyczkę przy pompie ABS. Sprawdź też połączenia masowe przy pompie ABS, bo lubiały czasami korodować.
Niestety te sterowniki ABS też czasami padają. :/

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 21:58:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2003 15:43:46
Posty: 67
Lokalizacja: Łódź
Witam
Ja w swojej A6 99' miałem też podobnie-tzn zapalały się kontrolka od ASR i od hamulców ta czerwona. Wg vag brak połączenia miedzu sterownikiem silnika i sterownikiem ABS :) Jak ruszałem wtyczką od ABS to połączenie wracało ale na krótko. Błąd wskakiwał bez regóły zazwyczaj jak zimny silnik było ok dopiero po nagrzaniu sie coś rozłanczało :)
Naczytałem sie trochę na zagranicznych forach trochę o tych sterownikach:
http://tech.bentleypublishers.com/threa ... tstart=180

Okazuje sie że to częsta przypadłość aż dziwne że Audi nie zrobiło jakiejs akcji nawrotowej (chociaz to problem całej grupy VAG). Po prostu BOSH dał tu ciała na całej długości :diabelek:
Skonczyło się na kupnie używki ok 600 pln i wymianie. mam nadzieję że trochę pobangla :)
Przez te błędy ze sterownika ABS, Tiptronic wchodził w tryb awaryjny -CAN się kłania :) Tak że powodem tych błędów moze być sterownik ABS, który wymieniać nalezy razem z pompą ABS-u.
pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 22:26:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.gru.2006 19:52:25
Posty: 30
Lokalizacja: Gotingen
Byłem w ASO.
Powiedzieli, że mają kompter wart 100 tyś. zł, więc napewno zdiagnozują mi usterkę.
Niestety nie dość, że nie mogli się połączyć ze sterownikiem ABS czy silnika, to jak im się w końcu udało, nic konkretnego nie znaleźli.
Powiedziano mi, że to raczej przewód i muszą kopać całą instalację.
Cena usługi 500zł-1500zł w zależności ile czasu im to zajmie.
Gwarancji też mi nie dają, że to przewód, ale od czegoś muszą zacząć.
Zapłaciłem im 100zł i podziękowałem za współpracę.
Przeglądałem teraz forum i zauważyłem, że pojawiły się problemy podobne do mojego.
-> diwaldi - http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ght=kobra7
-> WmasterW - http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=
szogun0 też miał ten problem i dał mi namiar na gościa, który naprawia takie sterowniki - Kobra7
Wysłałem mu sterownik do naprawy.
Myślę, że problem będzie rozwiązany.

Co do palącej się kontrolki (0) wiem, że przyczyną jest przewód, ale nie wiem, jak go wymienić.
Idzie on od klocków hamulcowych, wchodzi w nadkole i wydaje mi się, że biegnie bezpośrednio do komputera.
Czy ktoś wie, jak go wymienić?
Jak dostać się do kumputera?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 13:51:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Przewód brązowo-zielony i dochodzi do 7 pinu w zielonej kostce licznika, jak podłączysz go do masy to zgaśnie Ci kontrolka.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 20:15:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.gru.2006 19:52:25
Posty: 30
Lokalizacja: Gotingen
Kobra7 napisał(a):
Przewód brązowo-zielony i dochodzi do 7 pinu w zielonej kostce licznika, jak podłączysz go do masy to zgaśnie Ci kontrolka.

Do klocków dochodzą dwa przewody czarny wchodzący i brązowy wychodządzy.
W prawym kole w czarnym przewodzie mam + i jak połączę go z czarnym przewodem lewego koła to kontrolka gaśnie.
Myślełm, że znajdę prostsze rozwiązanie niż ciągnąć przewód od prawego koła do lewego :)
Jeśli ten przewód idzie do licznika i podłączę masę to nie zrobię zwarcia?

_________________
Audi A6 2.5 TDI 98r. silnik AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 22:29:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Kontrola klocków wygląda tak, że od licznika idzie przewód do pierwszego koła (prawego) przechodzi przez klocek i dalej do drugiego koła i później do masy. Przetarcie dowolnego klocka( tego z czujnikiem powoduje rozwarcie obwodu: licznik (komputer)- 1klocek-2klocek-masa i zaświecenie kontrolki. Zwarcie przewodu idącego z licznika na czujnik wyłącza kontrolkę.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 23:05:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.gru.2006 19:52:25
Posty: 30
Lokalizacja: Gotingen
Kobra7 napisał(a):
Zwarcie przewodu idącego z licznika na czujnik wyłącza kontrolkę.

Tylko wtedy kontrolka zużytych klocków już nie będzie działać :/
Chciałbym, żeby w takiej furce wszystko działało w 100%
Poza tym nie wiem czy umiałbym rozebrać licznik? (trochę się boję) :):

A jak połącze czarny przewód z lewego koła z czarnym z prawego to będzie działać prawidłowo?

_________________
Audi A6 2.5 TDI 98r. silnik AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 23:36:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Piwek25 napisał(a):

A jak połącze czarny przewód z lewego koła z czarnym z prawego to będzie działać prawidłowo?


Powinno działać pod warunkiem, że brązowy przewód jest połączony z masą, a brązowo-zielony z licznikiem. Czarny kabelek to właśnie połączenie pomiędzy kołami.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2007 17:38:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.gru.2006 19:52:25
Posty: 30
Lokalizacja: Gotingen
Kobra7 napisał(a):
Powinno działać pod warunkiem, że brązowy przewód jest połączony z masą, a brązowo-zielony z licznikiem. Czarny kabelek to właśnie połączenie pomiędzy kołami.

Tylko czemu ja mam w prawym kole w czarnym przwodzie +?

_________________
Audi A6 2.5 TDI 98r. silnik AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2007 19:04:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Musisz mieć złączkę i dopiero po drugiej stronie masz właściwe kolory.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2007 21:01:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.gru.2006 19:52:25
Posty: 30
Lokalizacja: Gotingen
OK! Dokładniej się temu przyjrzę, zrobię zdjęcia itp.

_________________
Audi A6 2.5 TDI 98r. silnik AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2007 12:30:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
witam podpinam sie do pytania o kontrolke klocków,moze ktos wie jak to wyglada w c4 ?? który pin w liczniku podpiać pod mase z góry dzieki

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2007 21:30:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.gru.2006 19:52:25
Posty: 30
Lokalizacja: Gotingen
Problem z ABS, ASR i czerwonym wykrzyknikiem został rozwiązany.
Właśnie wrócił mój sterownik ABS z regeneracji.
Ciekawe jest to, że nawet błędów nie musiałem wykasowywać.
Same zniknęły po włożeniu sterownika.
Dzięki Kobra7

Zostaje tylko drobnostka czyli kontrolka klocków :diabel:

_________________
Audi A6 2.5 TDI 98r. silnik AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: