.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.lis.2024 11:22:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2007 22:53:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
Góral napisał(a):
myszon90 napisał(a):
Góral napisał(a):
ale nie wiem po co ta dyskusja na temat RWD, ktora audi ma taki naped? wg mnie dyskujsa tyczy sie audi Q lub oski... :?:
Jak zdejmiesz półosie z quattro, to będzie RWD :galy: :galy: :): :):


super :/ :<

Combi napisał(a):
Mauzer napisał(a):
Combi napisał(a):
.....


typowe ubicie piany, za dużo teorii za mało praktyki ;) :D


p.s uzupełnij profil ;)


Ale żeś wniósł do tematu :D Mauzer nie wiem o co Ci chodzi z tą praktyką, mam Ci tutaj jeszcze zaprezentować filmiki poglądowe, najlepiej ze swoim udziałem? ;) Profilu nie zamierzam uzupełniać. ;)

Swoje 3 grosze wniosłem do dyskusji, ponieważ użytkuję Audi FWD od dłuższego czasu, a w związku z tym iż jestem fanem OOOO miałem nie jedną okazję pojeździc sobie też Audiczkami z napędem quattro, a ostatnio właśnie RWD (Nissan, BMW), które przekonało mnie do tego stopnia, że postanowiłem wystawić na sprzedaż swoje ukochane Coupe, w które włożyłem majątek z powodu właśnie chęci posiadania RWD, czyli jak widzicie coś w tym musi być. Moje wnioski są wynikiem tego czego doświadczyłem za kółkiem jako przeciętny kierowca, jeśli ktoś się z tym zgadza to dobrze, jeśli nie to nie znaczy, że jest zupełnym idiotą. :peace:


zapraszam w osniezone gory, czy droge na stok, gdy zatrzymasz sie podjezdzajac, zycze powodzenia w ruszeniu...

ps...nie ma to jak bicie piany uzytkownikow, ktorzy nie maja doswiadczenia z Q


O czym Ty do mnie rozmawiasz? :): Nie wznoszę regularnie ochów i achów na temat napędu quattro, a Ty wysnuwasz jakieś dziwne teorie. Ochłoń.

Quattro to bardzo dobry napęd, nie neguję tego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2007 23:48:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Wracając do sedna postu.

Autor zamierza zmienić Audi na Audi (wszystko na to wskazuje). Czyli nie kupi RWD (ani Q bez przednich półosiek). Ma wybór - ośkę - już taką ma i quattro - pyta o wyższość na FWD.

Wskazano na korzyść q:
1. lepszy start (przyczepność)
2. lepsze właściwości na śliskich nawierzchniach
3. większe bezpieczeństwo wynikające z obu ww. punktów
4. ...


na niekorzyść q:
1. zwiększone zużycie paliwa (do max. 2 ltr - zgodzicie się?)
2. podatność na szybką jazdę i ew. kłopoty z wyhamowaniem
3. koszty eksploatacyjne (oleje, przeguby, zawieszenie itp)
4. ...

Podsumowując - jeżeli ktoś kupuje auto tylko do jazdy i traktuje jazdę poważnie (z rozsądkiem) to quattro może sobie odpuścić. Vide - 98% aut z napędem na 1 oś. Jeżeli ktoś chce od auta czegoś więcej - może wrażeń a może zwiększonego bezpieczeństwa w określonych sytuacjach a koszt 2 ltr paliwa nic nie wnosi - quattro zaoferuje mu takich doznań, jakich nie da ośka.


To tyle skromnym zdaniem 4-miesięcznego posiadacza słabiutkiego quattro :peace:

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 10:26:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
rodzynek napisał(a):
Wracając do sedna postu.

Autor zamierza zmienić Audi na Audi (wszystko na to wskazuje). Czyli nie kupi RWD (ani Q bez przednich półosiek). Ma wybór - ośkę - już taką ma i quattro - pyta o wyższość na FWD.

Wskazano na korzyść q:
1. lepszy start (przyczepność)
2. lepsze właściwości na śliskich nawierzchniach
3. większe bezpieczeństwo wynikające z obu ww. punktów
4. ...


na niekorzyść q:
1. zwiększone zużycie paliwa (do max. 2 ltr - zgodzicie się?)
2. podatność na szybką jazdę i ew. kłopoty z wyhamowaniem
3. koszty eksploatacyjne (oleje, przeguby, zawieszenie itp)
4. ...

Podsumowując - jeżeli ktoś kupuje auto tylko do jazdy i traktuje jazdę poważnie (z rozsądkiem) to quattro może sobie odpuścić. Vide - 98% aut z napędem na 1 oś. Jeżeli ktoś chce od auta czegoś więcej - może wrażeń a może zwiększonego bezpieczeństwa w określonych sytuacjach a koszt 2 ltr paliwa nic nie wnosi - quattro zaoferuje mu takich doznań, jakich nie da ośka.


To tyle skromnym zdaniem 4-miesięcznego posiadacza słabiutkiego quattro :peace:
Kolega krótko i zwięźle podumował całą naszą niewątpliwie pasjonującą dyskusje :503: :504:

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 12:00:23 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
dobrze ze powstal taki temat bo widac kto ma cos do powiedzenia a kto uprawia gawedziarstwo :):

jedno jest pewne. ktos kto pojezdzil sobie quattro nie wroci z dobrej woli do oski a juz napewno nie do przedniego napedu i bynajmniej wyznacznikiem nie beda koszty ekploatacji quattro ktore nie sa duzo wyzsze od oski tylko jak to zwykle bywa , ludziom ktorzy o quattro nie maja pojecia wydaje sie to takie drogie i skomplikowane

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 12:28:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
Hans, przejedź się lepiej mocnym autem z napędem na tył, a Twoja teoria runie niczym Berlin w 45. :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 12:33:57 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
:056: ojej ... teretykow masz wyzej.... zapraszam na zlot to sie przekonamy co Twoje slowa sa warte

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 12:39:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Combi napisał(a):
Hans, przejedź się lepiej mocnym autem z napędem na tył, a Twoja teoria runie niczym Berlin w 45. :):


możesz nie pamiętać, bo pewnie Cię jeszcz na forum nie było wtedy, ale hans jeździł przez prawie rok swoją C4 z silnikiem 2.8 zrobioną na RWD.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 12:56:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
hans napisał(a):
dobrze ze powstal taki temat bo widac kto ma cos do powiedzenia a kto uprawia gawedziarstwo :):

jedno jest pewne. ktos kto pojezdzil sobie quattro nie wroci z dobrej woli do oski a juz napewno nie do przedniego napedu i bynajmniej wyznacznikiem nie beda koszty ekploatacji quattro ktore nie sa duzo wyzsze od oski tylko jak to zwykle bywa , ludziom ktorzy o quattro nie maja pojecia wydaje sie to takie drogie i skomplikowane

Nie chodziło o udowodnienie wyższości ośki nad Q, bo tej nie ma, tylko o to że Q też ma wadę, pali więcej i chyba nikt tego nie zaprzeczy, a akurat dla mnie ma to znaczenie.....

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 14:51:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
myszon90 napisał(a):
hans napisał(a):
dobrze ze powstal taki temat bo widac kto ma cos do powiedzenia a kto uprawia gawedziarstwo :):

jedno jest pewne. ktos kto pojezdzil sobie quattro nie wroci z dobrej woli do oski a juz napewno nie do przedniego napedu i bynajmniej wyznacznikiem nie beda koszty ekploatacji quattro ktore nie sa duzo wyzsze od oski tylko jak to zwykle bywa , ludziom ktorzy o quattro nie maja pojecia wydaje sie to takie drogie i skomplikowane

Nie chodziło o udowodnienie wyższości ośki nad Q, bo tej nie ma, tylko o to że Q też ma wadę, pali więcej i chyba nikt tego nie zaprzeczy, a akurat dla mnie ma to znaczenie.....


1L....max 2...czyli jesli jezdzisz na LPG 4zl...wiecej

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 15:55:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2004 20:02:38
Posty: 2279
Lokalizacja: Dublin-Kraków
Auto: TT 1.8T BAM QUATTRO
Góral napisał(a):
myszon90 napisał(a):
hans napisał(a):
dobrze ze powstal taki temat bo widac kto ma cos do powiedzenia a kto uprawia gawedziarstwo :):

jedno jest pewne. ktos kto pojezdzil sobie quattro nie wroci z dobrej woli do oski a juz napewno nie do przedniego napedu i bynajmniej wyznacznikiem nie beda koszty ekploatacji quattro ktore nie sa duzo wyzsze od oski tylko jak to zwykle bywa , ludziom ktorzy o quattro nie maja pojecia wydaje sie to takie drogie i skomplikowane

Nie chodziło o udowodnienie wyższości ośki nad Q, bo tej nie ma, tylko o to że Q też ma wadę, pali więcej i chyba nikt tego nie zaprzeczy, a akurat dla mnie ma to znaczenie.....


1L....max 2...czyli jesli jezdzisz na LPG 4zl...wiecej
4 złote to tylko na 100km jak robi się około 200 dziennie to juz robi sie inna sprawa, OSOBIŚCIE miałem i użytkowałem moją setke z napędem Q około 3 lat ,teraz latam tez z trzy ośka :) Sprawa jest prosta, mojemu ojcu nigdy niepoleciłbym quattro- bo mu to niejest w niczym potrzebne ,chłop lata sobie spokojnie do pracy , w zimie (całezycie jezdzi ośkami ) lata sobie na słowcje , do szczyrku i zakopca bo jest zapalonym narciazem i nigdy niemiał żadnych kompleksów ani problemów z tego powodu że leci ośka :!: Dla siebie z przyjemnością wbije sie po raz kolejny w quattro bo auto traktuje jak taka zabawke i lubie sie nim pobawić :)

_________________
Jakub
80 COUPE 2.0 16V
TT 1.8T Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... _TTbam.jpg
A2 1.4 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21/15011589_A2.jpg
A4 1.9 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... G_1797.JPG
B3 1.8 -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 1_b380.jpg
C3 2.3 Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 267js7.jpg
B2 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 17:16:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
2 l gazu to 4 zł, 2 l benzyny to już 8 zł.......
A i ośką pobawić się też można, o czym pisałem wcześniej... :peace:
P.S. Dzięki Fishbone, widze że Ty jeden zrozumiałeś, co miałem na myśli.... :zly:
Pozdr.

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 17:28:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
Leo napisał(a):
Combi napisał(a):
Hans, przejedź się lepiej mocnym autem z napędem na tył, a Twoja teoria runie niczym Berlin w 45. :):


możesz nie pamiętać, bo pewnie Cię jeszcz na forum nie było wtedy, ale hans jeździł przez prawie rok swoją C4 z silnikiem 2.8 zrobioną na RWD.


Jestem na tym Forum dłużej niż myślisz ;) i wiem o tym.

Z resztą ja nie zamierzam nikogo do niczego przekonywać, po prostu dla mnie RWD jest najlepsze i takie auto zamierzam kupić. :D

Hans uważa, że ma monopol na wiedzę i nie zamierzam tego przez internet weryfikować, bo jestem tutaj juz kilka lat i wiem, że nie warto :peace:

Proponuję wrócić do tematu, dokonałem tylko rozdzielenia RWD i FWD, to było konieczne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 18:31:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 26.sty.2004 15:12:14
Posty: 1133
Lokalizacja: top floor
audi bez quattro to nie audi (ja tez sobie pogawedze)

wczoraj wrocilismy z nart - auto kleilo sie do drogi, w kazdej sekundzie czuc prace awd. Teraz mam 2 quattro i powoli nadchodzi czas na trzecie :) bedzie to audi 4kq - a po co to kazdy wie :peace:

_________________
2xEVO|3xSTI|4xM3|S6avant dailybioch
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 18:48:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
oliwer78 napisał(a):
audi bez quattro to nie audi (ja tez sobie pogawedze)


A jak nazwiesz te wszystkie Audiczki choćby użytkowników Forum, właścicieli osiek? Wyroby audikopodobne? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 18:56:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
inwaliden masakren :diabel:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 19:07:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Mauzer napisał(a):
inwaliden masakren :diabel:
sam jesteś inwaliden masakren..... :killer:
ciekawe kto jest większym inwalidą, czy ten który żeby jechać w góry potrzebuje napędu na 4 koła, czy ten który radzi sobie z ośką :kuru:

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 19:20:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4029
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
myszon90 napisał(a):
ciekawe kto jest większym inwalidą, czy ten który żeby jechać w góry potrzebuje napędu na 4 koła, czy ten który radzi sobie z ośką :kuru:


ja zamiast radzic sobie z oska wole miec fun z quattro :): Myszon90 daj juz spokoj - zabierasz glos w temacie o ktorym jak widze nie masz pojecia - to tak jak rozmawiac ze swinka o gwiazdach :): Wiem ze na sile chcesz sie pocieszac ze Audi oska i quattro sa tak samo dobre . Jak to napisal kiedys Mq "...jezeli masz kupic oske to rownie dobrze mozesz kupic Toyote ...":diabel: :diabel: :diabel: Bez urazy :!!:

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 19:29:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Nie muszę się pocieszać, świadomie wybrałem ośkę......A pojęcie mam pewnie większe niż niejeden właściciel Q, bo trochę km zrobiłem...
Drażni mnie jedynie Wasze zadufanie w sobie, i arogancja z jaką odnosicie się do tych którzy mają odmienne zdanie (wolą ośkę)....
Kończę dyskusję....
Pozdr....

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 19:34:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4029
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
myszon90 napisał(a):
Nie muszę się pocieszać, świadomie wybrałem ośkę......A pojęcie mam pewnie większe niż niejeden właściciel Q, bo trochę km zrobiłem...


no i jaki wniosek?, ja tez zrobilem duzo kilometrow tylko ze ja nawijalem te kilometry zarowno oskami jak i quattrowkami - mysle ze nawet wiecej kilosow zrobilem oskami, co nie zmienia faktu ze quattro jezdzi sie duzo lepiej :peace: A czy z naszej strony zadufanie??? nie sadze od czterech stron probujemy Ci wyjascic dlaczego q jest lepsze, ale to jak walka z wiatrakami :): Pozdrawiam.

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 19:34:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
myszon90 napisał(a):
Mauzer napisał(a):
inwaliden masakren :diabel:
sam jesteś inwaliden masakren..... :killer:
ciekawe kto jest większym inwalidą, czy ten który żeby jechać w góry potrzebuje napędu na 4 koła, czy ten który radzi sobie z ośką :kuru:

Odnosząc się do twojej wypowiedzi sądzę , że masz rację - dobry kierownik poradzi sobie w każdych warunkach z każdym napędem.
Quattro pomaga to fakt, przekonałem się osobiście, ale bez niego też da się żyć - tyle lat jeździłem ośką i dawałem radę, a jeździłem w róznych warunkach , łącznie z jazdą po górach ...
Zluzujcie kapcie panowie ...
Wracając do tematu - tak quattro jest przydatniejsze niż ośka. Jazda z quattro jest bezpieczniejsza i wydajniejsza - brak boksowania kołami.
"Lepsze" jest pojęciem względnym i służy do wymiany zdań dzieci w piaskownicy ... ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Ostatnio edytowano 02.sty.2007 19:43:36 przez Baskecior, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: