.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 10:53:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5 TDI V6 AFB] - Typowe usterki
PostNapisane: 03.sty.2007 15:20:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Zastanawiam sie nad tym czy mozna jakos ustrzec sie od wytarcia walkow rozrzadu w tym silniku, lub przynajmniej ograniczyc czesci do wymiany. Wszyscy wiedza ze jezeli o ten silnik chodzi jest to nieuniknione - chyba ze jestem w bledzie? Na co zwrocic szczegolna uwage, co wczesniej wymienic, itd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 15:37:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
-> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=50706 plus wiele innych ...

P.S uzyj szukaczki ... poszukaj wszystkich postów kolegi o nicku meszrum ... bedziesz wszystko wiedział .... :diabel:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 15:37:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Właśnie, dobry temat.
Ja mam silnik AKN to samo auto. Ja jezdze na oleju Mobil 1 do diesli 0W-40.

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 15:40:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Ja zalalem polsyntetyk Mobil 10W40, przejechane ponad 200 tysiakow. Dzieki za linke, wlasciwie jeden post kolegi Meszrum'a - bardziej jednak interesuje mnie, nie zwiekszanie mocy bo wystarcza ale, dbanie o silnik - V6.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 15:54:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
co do oleju, to optimum dla zdrowego 2.5TDI jest markowe syntetyczne 5W 40.
moim ulubiencem jest Motul XCESS 8100...
...lecz pewnie kazdy inny oryginalny, markowy syntetyk 5W 40 spelni swe zadanie wzorowo.
wazne, by wymieniac olej co 10 000.
nie oszczedzac na ON - osobiscie jezdze tylko na BP Ultimate - drozsza, ale przynajmniej VP 44 nie dostaje czkawki...

problem z walkami...
wplyw na to ma wiele czynnikow jednoczesnie. o procesie wycierania sie krzywek Piotrus napisal wszystko, co mozna napisac.
wplyw na to ma zarowno zly olej [0W 30], jak i sama eksploatacja [butowanie przy 1400; butowanie na zimnym etc].

prywatnie odnosze wrazenie, ze wiekszosc problemow z walkami w silnikach o przebiegu rzedu 150 000 jest rzadkoscia.
znacznie czesciej to 150 000 nie jest 150 000, tylko 350 000...

w D te samochody pokonuja po 80 000 - 100 000 rocznie...
...wszak do tego zostaly stworzone.


:517:


Garrett napisał(a):
Ja zalalem polsyntetyk Mobil 10W40, przejechane ponad 200 tysiakow. Dzieki za linke, wlasciwie jeden post kolegi Meszrum'a - bardziej jednak interesuje mnie, nie zwiekszanie mocy bo wystarcza ale, dbanie o silnik - V6.


polsyntetyk?
to raczej nie dbasz o niego... :|

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 15:59:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
No i doczekalem sie na mistrza w tym temacie :D . Co myslisz o oleju ktory zalalem, teraz to juz raczej nie mam co zmieniac na full'a? Z tego co napisales to, nie powinienem az tak bardzo sie obawiac - podstawowych zasad uzytkowania diesla przestrzegam ;) Jaki sa objawy konczacych sie walkow rozrzadu, czy ciezko wyczuc :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 16:09:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
odnosnie oleju - dopisalem w poscie powyzej.
moim zdaniem kiepski wybor.

zmien za 3000-4000 na pelen syntetyk 5W 40 - najlepiej na cos, co jest rozlewane nie w pl [Motul? :): ].

walki koncza sie podstepnie. najpierw, o czym pisal Piotrus [i ma racje], silnik zaczyna pracowac ladniej - ciszej, aksamitniej...
potem zaczyna sie stopniowe obnizenie momentu.
pozniej - stukanie.
...a jeszcze pozniej... tego nie chcesz wiedziec :): .


tym autem nalezy po prostu jezdzic. kupic KKL [interface diagnostyczny] i co miesiac robic diagnostyke - wowczas bedziesz wiedziec, co masz.
nie martwic sie walkami, gdzyz wowczas uzytkowanie zamieni sie w koszmar...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 16:17:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Ok, tak zrobie - 3, 4 tysiace i zmiana na syntetyk. Jakos niepewnie podchodze do syntetyka na tym przebiegu, bo wiekszosc fachmanow jest wlasnie za polowka - ale na forum chyba malo jest osob ktore jezdza na polsyntetycznym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 16:32:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
C5 AFB mojej bejbi z 1998 [242 000km] zyje na syntetycznym 5W 40. korekcje rzedu +0.8 do -1.5.
mimo powyzszego ma identyczne osiagi jak moje C5 AYM z 2002 [157 000km].
[od swiatel ze skrzyzowania zgierskiej z wlokniarzy do swiatel za castorama - 158km/h :diabel: ]


dziwne, ale moi mechanicy sa zupelnie odmiennego zdania niz Twoi - tylko syntetyk [zgodnie z zaleceniami producenta].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 17:07:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Dlatego pisze ze chyba zdecyduje sie na zmiane, jednak w ktoryms z tematow poruszanych na forum wlasciciel Skody Superb pisal ze zmienil olej na "nie w pelni syntetyczny" i same plusy - nie bierze oleju, itd.

Pisze nie dlatego ze chce sie sprzeczac, tylko dlatego ze chce dla silnika jak najlepiej.

Opinie o polsyntetycznym dla tego silnika uzyskalem miedzy innymi:
- OBD II Car Tech Support forum
- Autoryzowana stacja obslugi
- Strony Valvoline, Mobil, Castrol

Dlatego sam juz nie wiem co o tym myslec :zly:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 17:38:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Garrett napisał(a):
Dlatego pisze ze chyba zdecyduje sie na zmiane, jednak w ktoryms z tematow poruszanych na forum wlasciciel Skody Superb pisal ze zmienil olej na "nie w pelni syntetyczny" i same plusy - nie bierze oleju, itd.


tak, ale tamten forumowicz mial na mysli silnik PD [pompowtryskiwacze], ktory wymaga specyfikacji 505.01. oleje spelniajace te norme nie sa pelnymi syntetykami.

2.5TDI V6 jest na VP44 [pompa Bosch'a], zatem stosujemy 505.00.
[oczywiscie mozna wlac 505.01, ktory spelnia 505.00, lecz wowczas nie bedzie to pelen syntetyk]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 17:49:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Jeszcze bede radzil, w karzdym razie bez przesady - dobry polsyntetyk tez potrafi zadbac o silnik. Wszystkie zrodla tak jak napisalem wyzej zalecaja polsyntetyk, dlatego mam watpliwosci. Jak mam zalac pelny syntetyk i dolewac litr na 1000 to dziekuje, jak dotad zero wyciekow - z silnika ktore z tego slyna, stan jak od zalania.

Badz tu madry i wybierz, zeby pozniej nie zalowac :):

Odeszlismy troche od glownego watku, ale ten jest rownie ciekawy :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 19:51:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Zdecydowalem, jutro zmieniam na syntetyk - tak jak radzisz 5W40, mam nadzieje ze nie bede zalowal.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 19:59:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Garrett napisał(a):
Zdecydowalem, jutro zmieniam na syntetyk - tak jak radzisz 5W40, mam nadzieje ze nie bede zalowal.


:517:
skad taka nagla decyzja, jezeli moge zapytac?
nie sugeruj sie moimi radami - jestem tylko zwyczajnym uzytkownikiem.
popytaj tu i owdzie [Masters, Diagtronik, Compsport, ASO etc]...

ale masz racje - moze byc minimalna konsumpcja [ale na pewno nie 1l na 1000km...].

:peace:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 00:09:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
prywatnie odnosze wrazenie, ze wiekszosc problemow z walkami w silnikach o przebiegu rzedu 150 000 jest rzadkoscia.
znacznie czesciej to 150 000 nie jest 150 000, tylko 350 000...

w D te samochody pokonuja po 80 000 - 100 000 rocznie...
...wszak do tego zostaly stworzone.


Witam :D

Na szybko znalazłem to: (jeżeli ktoś nie zna niemieckiego - nie ma problemu - wystarczy doczytać przebiegi ... ):

http://www.motor-talk.de/t1152319/f308/s/thread.html

i np. to:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... otohosting

Niestety Meszrumie - z całym szacunkiem ale prawidłowa eksploatacja i odpowiedni olej to nie wszystko :/ . Występują też czynniki, na które użytkownik egzemplarza dotkniętego wadą - nie ma żadnego wpływu :/ .
Sam również należę do grupy pokrzywdzonej przez los :): ... .
Oczywiście w 110% przyznaję Ci rację, że gros samochodów z przebiegiem np. 150000 km - w rzeczywistości pokonało nawet 3 razy tyle ale to nie zmienia np. faktu, że moje A6 legitymuje się rzeczywistym przebiegiem ok. 160000 km, za który dałbym głowę. Niestety - konczącą się hydraulikę - wychwyciłem dosłownie w ostatniej chwili :/ . I to pomimo tego, że moje auto "załapało się" na drugą modyfikację głowic :/ .

Do Garretta - sprawne V6 2.5TDi nie konsumuje nawet wody 0W30, więc 5W40 tym bardziej nie trzeba się obawiać (moim zdaniem).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 04.sty.2007 00:18:55 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 00:18:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kiedy ja zaczynam sie pocieszac, ze jest ok [i ze bedzie ok], to wtedy pojawiasz sie Ty i zaczynasz mnie straszyc...

:peace:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 00:25:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
kiedy ja zaczynam sie pocieszac, ze jest ok [i ze bedzie ok], to wtedy pojawiasz sie Ty i zaczynasz mnie straszyc...

:peace:


Co Ty opowiadasz :?: :!: :?: :P :D .
Chyba nie czytałeś dokładnie co niedawno Ci napisałem :D :D ... .
W takim razie przypomnę - znam osobiście dwie sztuki AFB, ktore na fabrycznych częściach dojechały odpowiednio: 350 i 370 tyś.km :!:
Na Twoim miejscu bardziej bym się obawiał o AYM, bo pochodzi z dosyć "niewyraźnego" okresu produkcji ale i w tym przypadku wysoka kultura techniczna uzytkownika - jeśli nawet nie zniweluje całkowicie - to skutecznie wydłuży okres eksploatacji na częściach fabrycznych :diabel: :!:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 00:44:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
swoja droga w marcu 2006 wymienialem w Diagtroniku wtryskiwacz sterujacy. Tora i Jack byli ciekawi jak wygladaja walki - po obejrzeniu powiedzieli, ze sa ok.

z obawy o utrate zdrowia psychicznego stalem odwrocony do sciany 4m od samochodu.

:peace:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 08:59:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Jeszcze troche poczytam wasze posty i wróce do PB :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 14:36:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
W temacie wałków to w moim przy przebiegu 63tkm były wyraźne bruzdy na niektórych krzywkach, jednocześnie mam rezerwowy silnik AFB 99r na półce tak na wszelki wypadek i w nim wałki są ja fabryka a ma 160tkm. Z moich obserwacji wynika że najbardziej obciążone wycieraniem się wałków z powodu wady materiałowej są roczniki 2000/2001.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: