.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 04:48:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3 2.0 RT]Pomocy -zalewa paliwem swiece
PostNapisane: 02.sty.2007 18:01:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2007 17:57:19
Posty: 5
Przy zapalaniu na benzynie zalewa mi swiece nadmierna ilościa paliwa....jaka moze byc przyzczyna???Czy moze byc to rozdzielacz paliwa czy moze przekaznik pompy a moze sama pompa??????Prosze o jakies sugestie...z gory dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 20:29:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2007 17:57:19
Posty: 5
wtrysk 115KM rocznik 1989 silnik o poczatkowym oznaczeniu RTO...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 22:29:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Moze wtrysk rozruchowy leje za mocno. Nie znam Twojego silnika. Pisze tylko od czego zaczal bym w swoim MC. Sprobuj zdjac wtyczke z tego wtryskiwacza i sprobuj uruchomic auto. Sprawdz czy wtedy tez ci zaleje swiece. Jesli nie to problem jest z tym wtryskiwaczem. Moze albo za mocno lac, albo za dlugo wtryskiwac. Jesli wtryskuje za dlugo to winny moze byc czujnik temperatury lub wlacznik czasowy (o ile taki jest u Ciebie).

Moze masz po prostu ustawiona zbyt bogata mieszanke? Jak doszlo do tej usterki? Tak samo z siebie? Czy ktos cos tam grzebal przy silniku?

Moze tez byc uszkodzony regulator cisnienia paliwa

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 22:30:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
może wtryskiwacz rozruchowy
(sorki - chyba mam problem z odświeżaniem strony)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2007 23:06:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2007 17:57:19
Posty: 5
awaria stala sie nagle i przestal jezdzic na paliwie wogóle...problem w tym ze przy odpalaniu samochodu zanim przelaczy sie na gaz zalewa go na tyle mocna ze pozniej podczas jazdy na gazie przez pierwsze kilka minut szarpie z powodu nadmiaru benzyny...(przy tym smierdzi benzyna)....wtryskiwacz rozruchowy stwarza problemy z tego co wiem tylko na zimno...ale pewien nie jestem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 00:02:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
rozumiem, że odpala na benzynie i jak nie przełączysz na gaz to gaśnie?
może wszystkie wtryski "leją" ???
może strzelił na gazie ???
też mam silnik RT z gazem i nie wiem czy akurat to pomogło ale przejechałem ok 300 km na benzynie (wtryski podobno lubią być przesmarowane paliwem)
jeśli miałeś strzał to oglądnij tarczę spiętrzającą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 09:58:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Na początek zrób reset ECU, jak pomoże to jedź do do gaziarza na ustawienie/wstawienie porządnej emulacji lambdy. Jak to nie to, to jak pisali poprzednicy szukaj przyczyny w układzie paliwowym (wtryski, regulator ciśnienia, czujniki temp. itpd)

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 11:02:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
w tym silniku nie ma i nie było sondy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 11:23:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Upsss, to sorry. Nie sprawdziłem tego. No cóż człowiek uczy się całe życie. W takim razie pozostaje tylko układ paliwowy.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 13:24:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2007 17:57:19
Posty: 5
paliwo sie przelewa cholernie duzo jakby ktos kran odkrecil.......mam pytanie czy ktos wie jak sie zachowuje rozdzielacz paliwa gdy pompa nie podaje zadanego cisnienia????????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 22:16:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
zrobiłeś co radził photokom!!! sprawdź wtryskiwacz rozruchowy
(piszesz że benzyna leci jak z kranu ale napisz gdzie)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 22:23:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Hmm, były wersje RT bez lambdy ? Osobiście miałem taki silnik 11 lat i miał katalizator + lambdę...

Jak przelewa, to albo wtryski Ci leją okrutnie, albo rozdzielacz paliwa szlag trafił. Do sprawdzenia obie rzeczy.

Rozdzielacz bez paliwa zachowuje się tak, że chodzi na sucho i szlag go trafia.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 22:44:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
Sprinter napisał(a):
Hmm, były wersje RT bez lambdy ? Osobiście miałem taki silnik 11 lat i miał katalizator + lambdę...

Jak przelewa, to albo wtryski Ci leją okrutnie, albo rozdzielacz paliwa szlag trafił. Do sprawdzenia obie rzeczy.

Rozdzielacz bez paliwa zachowuje się tak, że chodzi na sucho i szlag go trafia.


SPRINTER - bardzo możliwe, że napisałem trochę za szybko, że w tym silniku nie ma i nie było sondy. Jeśli była to proszę o info gdzie umiejscowiona bo w moim bankowo jej nie ma (nie wykluczam a nawet dopuszczam ingerencję osób trzecich). Parę razy jak działy się u mnie dziwne żeczy z silnikiem wszyscy diagności stawiali na sondę ale nigdy żaden nie umiał mi pokazać gdzie ona jest. W tej badziewnej "Sam Naprawiam" w tabeli specyfikacji silników podają że w RT mogło być bez lambdy i z katalizatorem albo bez katalizatora (i lambdy) mam za to jakiś filtr węglowy (też to miałeś)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 02:34:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Miałem filtr węglowy i lambdę. Sam czujnik był na wydechu przed katalizatorem, a wtyczka tuż obok zbiornika wyrównawczego płynu wspomagania z lewej strony. U mnie to była stercząca blaszka aluminiowa, a na niej wtyczka od góry żółto-brązowa, z dołu czarna. Wielokrotnie robiłem na niej pomiary poprawnej pracy. Zawsze był ładny sygnał sinusoidalny i jonizacja przebiegała prawidłowo.

Poniżej stara fota spod maski, zaznaczyłem o co chodzi:

klik klik

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 15:53:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2007 17:57:19
Posty: 5
Wtych silnikach byly stosowane tzy uklady wtryskowe z tego co wiem. Ten najprostrzy to uklad wtryskowy mechaniczny bez sondy lambda tzw. K-Jetronic
z sada lambda nazywal sie KE-Jetronic.......a swoją drogą nie mialem czasu jeszcze odlaczyc wtrysku rozruchowego w tym tygodniu mam nocki wiec ciezko mi bedzie sie do tego zabrac....moze w sobote pozdro nara


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 20:38:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
:-) Odlaczenie wtyczki z wtryskiwacza rozruchowego i sprawdzenie to 5 min roboty :-) Zdejm wtyczke. Jak to zrobisz na zimnym silniku i beda problemy z odpaleniem albo na cieplym i autko bedzie ladnie pracowac, to znaczy ze masz uwalony ten wtryskiwacz a dokladnie uklad nim sterujacy. Jesli nic sie nie zmieni po zdjeciu wtyczki, to uskodzony jest albo rozdzielacz paliwa albo regulator cisnienia.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 02:53:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
przepraszam wszystkich których wprowadziłem w błąd!!!
SPRINTER - "wielkie wielkie dzięki za info (chyba wywołałem wilka z lasu bo padł mi wydech) więc będę miał okazję wszystko dokładnie sprawdzić.
Czy badanie sondy to jakaś skomplikowana sprawa, możesz dać info gdzie szukać danych albo podać jak się to robi
pozdrawiam
i jeszcze raz dzięki
Dziś dostałem "kociej mordy" jak BYK wystaje sonda z rury tuż przed katalizatorem i od kiedy zaraz za sondą miałem dziurę w wydechu jeździło się coraz bardziej kulawo - po zaspawaniu znakomita poprawa
TABAZEK - aż się boję pisać żeby znowu bzdury nie walnąć ale po moim ostatnim doświadczeniu ważne jest co się dzieje przed i za silnikiem
daj znać jak sobie poradziłeś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 08:58:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Witam.
Sprawdzenie sondy to nie jest zbyt skomplikowana sprawa. Najpewniejszy sposób na sprawdzenie to podpięcie oscyloskopu bezpośrednio na jest wyjście i obserwacja przebiegu sygnału. Nie wiem jak to się przedstawia w RT, ale nie sądzę by jakoś znacznie różniło się to od pozostałych układów. Więc przy prawidłowo pracującym układzie zasilania sygnał na sondzie ma sobie oscylować pomiędzy 0,2-0,8V (dla sondy 0-1V - cyrkonowej). Ważne jest tzw. zbocze sygnału, ma być dość strome (prawie pionowe). Sonda ma szybko reagować na zmiany składu mieszanki (nagłe wciśnięcie/ujęcie gazu). Z braku oscyloskopu może być woltomierz, byle nie analogowy, bo nic nie zobaczysz. Napięcie ma dość szybko zmieniać się w podanym zakresie. Jeśli napięcie stoi sztywno na jakiejś wartości (np. 0,3V) może to świadczyć o uszkodzeniu samej sondy, grzałki w sondzie (niedogrzanie sondy) lub nieprawidłowym działaniu układu zasilania paliwem. Problem polega na tym, że jeśli ECU zmodyfikował mapę wtrysku to sygnał również może być podobny jak przy padniętej sondzie (stoi na max lub min), dlatego przed pomiarami dobrze jest zresetować ECU. Aha, pomiary robimy na rozgrzanym silniku po ok. 2-3 min. od odpalenia (czas na rozgrzanie sondy).

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: