.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 22:00:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ośka czy Quattro . Moje przemyślenia.
PostNapisane: 04.sty.2007 20:19:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.gru.2006 18:18:25
Posty: 475
Lokalizacja: Olsztyn
Witam. :D

Mam nadzieję że administratorzy nie wyrzucą mnie za niejako odgrzebywanie wątku o napędzie quattro – ale chciałbym opisać swoje doświadczenia jako kierowcy który z ośki przesiadł się na Q. :diabel:

Dotychczas posiadałem lub użytkowałem służbowo takie auta jak Astra, Lanos, Partner, Yaris , Panda i nie miałem praktycznie żadnego doświadczenia z napędem na cztery koła, po zakupie B4 ze słabym silnikiem ( ale Q ) nie oczekiwałem żadnych rewolucji czy zmian ( ot że łatwiej się będzie w zime jeździć :galy: ) .

Ogólnie ośką pokonałem siakieś 250 kkm – Quattro zaledwie około 1 kkm ;) jednak na dziś dzień pozwolę sobie zauważyć ( co następuje ) :

Do WAD Quattro należy :

- powiększona masa auta
O około 100 kilogramów ( dobrze pamiętam ? ) , co powoduje większa masa ? Gorszą trakcję, zwiększone spalanie.. i inne.

- zwiększone opory dotyczące obsługi przez skrzynie tylniego mechanizmu różnicowego i kół
Co powoduje większe spalanie przez większe obciążenia silnika.

- zwiększone spalanie
Czego wynikiem jest to co wyżej.

- bardziej skomplikowana konstrukcja
Co powoduje trudności serwisowe, taki napęd może przysparzać problemów przy awarii.

Jednak wady te spowodowane są obecnością Q i są niejako konieczne. Małe wady w imię….

… no właśnie . Zalet. :peace:

ZALETY Quattro:

- lepsza trakcja
O wiele lepsze trzymanie się w zakrętach ( szczególnie widocznie podczas pokonywania ciasnych łuków gdzie ośka ma problemy z podsterownością ). Sprawne poruszanie się po drogach z koleinami ( Auto nie skacze jak żaba po koleinach jest odporne na efekt wyrzucania z kolein co przy dużych prędkościach bywa bardzo niebezpieczne ). Lepsza reakcja auta podczas „ niespodzianek” na drodze, mniej nerwowa reakcja auta ( kałuża nie stanowi tak groźnej przeszkody, łatwiejsze omijanie ludzi, zwierząt )

- większa dzielność w terenie
Ten kto musiał przejechać 100 m po błocie np. na działkę i się zakopał – wie o co chodzi.

- lepsza konstrukcja zawieszenia tylniego ( B4 )
Wymuszony tylni wielo wahacz co powoduje samo w sobie sporo lepszą trakcję niż z belką.

- mniejsze zużycie opon
Np. z powodu braku podsterowności i uślizgu osi podczas szybkich łuków.

- pogodo odporność
W lato ośką nie jeździ się źle, jednak gdy pada deszcz, śnieg lub gdy na drodze za zakrętem zastają nas zgniłe liście, piasek czy „ rolnicze” błoto – Q okazuje się zbawienne.

Reasumując moje zbyt długie wypociny można stwierdzić że dla osób które śmigają mało i powoli ośka może być lepszym rozwiązaniem. Dla osób ceniących bezpieczeństwo i robiących dużo kilometrów nie zależnie od aury Q jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem.
:peace:

_________________
Było --- B4 2,0 ABK, Quattro

Nie wiem co będzie ale będzie AWD.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 22:36:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Jeździłem pare miesięcy (jesiennych i zimowych) Audi z napędem Q i uważam że dla mnie praktycznie nie ma wad. Utwierdzałem się często w tym przekonaniu wyjeźdżając z zaśnieżonego parkingu lub ruszając spod światel słysząc obok dobrze znane "szszszzzzz".

Kosztowne naprawy - gdyby to się sypało codziennie to faktycznie byłby problem.

Większe zużycie paliwa - hmmm, jak ktoś chce niskie to niech kupi jakiegoś małego TDi lub CR. Róznica ok 1-1,5 litra w zużyciu nie jest taka bolesna zwłaszcza, ze kupno Audi Q powinno iść w parze z jakimś sensownym silnikiem.

Pozdro.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 23:21:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 15:01:49
Posty: 1067
Lokalizacja: Krakow
Napisze krotko:
...mam oske...chce juz quattro :diabel:

_________________
Subaru Legacy SW 2.2 "GT-B line" - ...mały romans na boku :511:
Audi Coupe 2.8V6 quattro - "Oldie & Goldie Edition" :diabelek:
Audi Avant 2.6V6 - byla [']... ale to od niej sie zaczelo... :579:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 23:24:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Oj czuje ze z tego tematu bedzie burza na Forum. Juz byly dyskusje tego typu na taki temat i zle sie to skonczylo... na szczescie jego zamknieciem :peace: Smialo moge powiedziec to samo, co napisal wyzej AVANT 2.6 V6 :D

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 04.sty.2007 23:43:16 przez KORU, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 23:29:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2006 19:24:36
Posty: 63
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Passat B5 AFN + 11 + 0.230 + automat
Mam Q, w co prawda w doœć ciężkim aucie ale nauczyło mnie:
1 - pokory
2 - pokory
w oœce jakiej jeŸdziłem doœć łatwo korygowało się błędy kierownika mimo iz nie była najslabsza, w obecnym aucie trzeba być przygotowanym na zmianę zachowania auta z podsterownego w nadsterowne zwłaszcza na œliskiej nawierzchni, zalety i wady napędu 4x4 znamy wszyscy bo pisano o nich nie raz ale nic nie zastšpi myœlšcego kierownika za sterem :peace:

_________________
A6/C4 AEL Avant Q "Pampersbomber" :) - rozbity, sprzedany
Jeżdżę Paseratti ;) AFN pompa 11 0.230 i automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 23:40:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Ja mam inny FASCYNUJĄCY TEMAT.
Co lepsze Benzyna czy Diesel.
o o o
jeszcze jeden.
Czy lepszy jest SEDAN czy AVANT.
Na tym forum już nigdy porządku nie będzie.
Ale ku... SYF :<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 23:51:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.cze.2005 15:34:08
Posty: 309
Lokalizacja: wawa
flavios napisał(a):
Ja mam inny FASCYNUJĄCY TEMAT.
Co lepsze Benzyna czy Diesel.
o o o
jeszcze jeden.
Czy lepszy jest SEDAN czy AVANT.
Na tym forum już nigdy porządku nie będzie.
Ale ku... SYF :<


flavios, dwie sprawy:
1. Jak cię ten temat nie interesuje to nie musisz go czytać

2. Forum moim zdaniem jest po to, żeby POROZMAWIAĆ z innymi klubowiczami o wszystkim, co związane z Audi, a napęd Q jest jak najbardziej na temat. A że już było? A czego na tym forum nie było? Może zamknąć je najlepiej, zmienić nazwę z FORUM na ENCYKLOPEDIA i w ogóle nie będzie problemu z nowymi "głupimi" postami.

Ale spoko. Serdeczne pozdrowienia :peace:

_________________
Audi V8 4,2 quattro - "gruba" niunia :D
Audi 200 2.2 T - do sprzedania
Audi 200 na części bez motoru
Ford Capri MK III 2,9 V6
Plymouth Voyager 3.0 V6
Kawasaki ZXR 750
Toyota Corolla E9 "klekot"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 00:24:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
A ja nieco poprę flaviosa, mam podobne spostrzeżenia. Ileż można dyskutować o tym samym...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ośka czy Quattro . Moje przemyślenia.
PostNapisane: 05.sty.2007 00:35:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Kovic napisał(a):
Ogólnie ośką pokonałem siakieś 250 kkm – Quattro zaledwie około 1 kkm ;) jednak na dziś dzień pozwolę sobie zauważyć ( co następuje ) :

Do WAD Quattro należy :

- zwiększone opory dotyczące obsługi przez skrzynie tylniego mechanizmu różnicowego i kół
Co powoduje większe spalanie przez większe obciążenia silnika.

- zwiększone spalanie
Czego wynikiem jest to co wyżej.

- bardziej skomplikowana konstrukcja
Co powoduje trudności serwisowe, taki napęd może przysparzać problemów przy awarii.



:D :D :D po 1000km i trudności serwisowe w quattro...spalanie (przecież masz tam lpg to co jeszcze chcesz na powietrzu jeździź?)...Panowie bądźcie poważni...tak wogóle jeśli byś wziął to 2.6 na sekwencji które Ci podsunąłem to byś niewychodził z auta tylko banan na gębie... tym bardziej pisać o serwisowaniu quattro.....hehhehehehhehehheheheeh nie mogę wybacz ale twój topic powalił mnie na glebe... :D :peace:

Kovic, ile ty masz lat....to wszystko co napisałeś jest na forum :peace:

flavios napisał(a):
Ja mam inny FASCYNUJĄCY TEMAT.
Co lepsze Benzyna czy Diesel.
o o o
jeszcze jeden.
Czy lepszy jest SEDAN czy AVANT.
Na tym forum już nigdy porządku nie będzie.
Ale ku... SYF :<


nie pij nie jedź = nie pij nie włanczaj AKP :D

zdrowie :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ośka czy Quattro . Moje przemyślenia.
PostNapisane: 05.sty.2007 05:32:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2005 04:11:28
Posty: 585
Lokalizacja: Hameryka NJ
Mauzer napisał(a):
nie pij nie jedź = nie pij nie włanczaj AKP :D
zdrowie :peace:


Zgadzam sie w 100% :diabel:

_________________
OOOO S6 & A6
Obrazek
Hehehe Autocross Esssss ;) Psssss!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 08:02:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
BArdzo dziękujemy koledze KOVICzowi za spostrzeżenia - a ponieważ nie mam uprawnień żeby dwa tematy w jeden połączyć.... zamykam. A pozostałych zapraszam do kilkustronnicowego wątku ośka vs quattro gdzie indziej.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 14:46:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
http://autokacik.pl/showthreaded.php?Ca ... 213&page=0

część dalsza naszej dyskusji ;) Wogóle to niegrzeczni podobno jesteśmy :P

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 14:56:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Leo napisał(a):
http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=278108213&page=0

część dalsza naszej dyskusji ;) Wogóle to niegrzeczni podobno jesteśmy :P

To nas kolega pojechał na cały kraj.
Troche przesadza bo jestem tu od prawie 4 lat i tylko przez pierwszy rok czułem sie jako gnojony newbe :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ośka czy Quattro . Moje przemyślenia.
PostNapisane: 05.sty.2007 15:12:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.gru.2006 18:18:25
Posty: 475
Lokalizacja: Olsztyn
Cytuj:
:D :D :D po 1000km i trudności serwisowe w quattro...spalanie (przecież masz tam lpg to co jeszcze chcesz na powietrzu jeździź?)...Panowie bądźcie poważni...tak wogóle jeśli byś wziął to 2.6 na sekwencji które Ci podsunąłem to byś niewychodził z auta tylko banan na gębie... tym bardziej pisać o serwisowaniu quattro.....hehhehehehhehehheheheeh nie mogę wybacz ale twój topic powalił mnie na glebe... :D :peace:


Czego kolege nie rozumie to postaram sie 2 razy wyjasnic?
Czy kolega nie zgadza sie ze zdaniem ze gdy Quattro sie sypnie jest trudniej serwisowac niz oske ?
Mam LPG i tak CHCIALBYM jezdzic na powietrzu - ale co to ma wspolnego z tym ze Q wiecej pala niz oski ? Przeciez to fakt.
Z czym nie zgodzisz sie jesli chodzi o serwis Q ?


Cytuj:
Kovic, ile ty masz lat....to wszystko co napisałeś jest na forum :peace:


Co to oznacza ? Mam 26 lat , nie rozumiem czy starasz sie mi cos zarzucic czy o co chodzi w tej wypowiedzi.

[/quote]

_________________
Było --- B4 2,0 ABK, Quattro

Nie wiem co będzie ale będzie AWD.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 15:14:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.gru.2006 18:18:25
Posty: 475
Lokalizacja: Olsztyn
flavios napisał(a):
Ja mam inny FASCYNUJĄCY TEMAT.
Co lepsze Benzyna czy Diesel.
o o o
jeszcze jeden.
Czy lepszy jest SEDAN czy AVANT.
Na tym forum już nigdy porządku nie będzie.
Ale ku... SYF :<


O tym kto potrzebuje Diesla. Kto potrzebuje Avanta - mozna dyskutowac tak samo jak o tym kto potrzebuje Q.

?

Mozesz mi wyjasnic co to ma wspolnego z porzadkiem ?

_________________
Było --- B4 2,0 ABK, Quattro

Nie wiem co będzie ale będzie AWD.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 15:26:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Kovic napisał(a):
flavios napisał(a):
Ja mam inny FASCYNUJĄCY TEMAT.
Co lepsze Benzyna czy Diesel.
o o o
jeszcze jeden.
Czy lepszy jest SEDAN czy AVANT.
Na tym forum już nigdy porządku nie będzie.
Ale ku... SYF :<


O tym kto potrzebuje Diesla. Kto potrzebuje Avanta - mozna dyskutowac tak samo jak o tym kto potrzebuje Q.

?

Mozesz mi wyjasnic co to ma wspolnego z porzadkiem ?

Ku... czego ty człowieku nie rozumiesz??
Było o tym miliardy razy.
Były rzeczowe dyskusje opisujące wady i zalety. Były wyzwiska i groźby.
Zrozum że wystarczy już na tym forum postów o przewagach Q nad FWD, o Wyższości Diesla nad benzyną, czy sedana nad avantem. Dość postów o tym, że 1Z albo AFN nie chce jechać bo powód tego zna już nawet moja matka.
Przychodzą nowi i zamiast kożystać z wiedzy zawartej na forum (czytaj używania szukaczki ale także wyciągania wniosków) nabijają sobie posty takimi debilnymi tematami jak twój.
To nie jest forum NIAMNIAM gdzie można piepszyć o głupotach. Od tego jest HYDE PARK.
Ja i tak podziwiam jeszcze basketa że chce mu sie po raz 1026 raz pisać jakiemuś leniwcowi co to jest N72.
Ja ma dziennie kilka pytań o nurtujące mnie tematy ale ich nie zadaje bo odpowiedzi są na forum od 2 lat.
Teraz chce sie przesiąść z AAT FWD do 2,8 30V Quattro i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na forum o wadach i zaletach tego drugiego ale znalazłem wiele informacji które złożyłem sobie w spójną całość.
A jak chcesz gadać o dupie marynie to na AK a nie tutaj.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 15:29:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
Panowie Q to tylko w silniku 2,8 i wyżej , miałem 2,6 w Q i wiem :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ośka czy Quattro . Moje przemyślenia.
PostNapisane: 05.sty.2007 15:40:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Kovic napisał(a):
Czy kolega nie zgadza sie ze zdaniem ze gdy Quattro sie sypnie jest trudniej serwisowac niz oske ?
Mam LPG i tak CHCIALBYM jezdzic na powietrzu - ale co to ma wspolnego z tym ze Q wiecej pala niz oski ? Przeciez to fakt.
Z czym nie zgodzisz sie jesli chodzi o serwis Q ?


Dzizes, było o tym setki razy i za kazdym razem wniosek był taki, ze teoria o wyzszych kosztach to mit... :(:
Jest KILKA cześci które z powodu tego ze nie wystepuja jako zamienniki faktycznie sa drozsze w stosunku do FWD. Ale OK, niech bedzie rzeczowo:

- tylne drążki stabilizatorów ( ok 150 PLN/szt, kupowałem 2 tyg temu)- wymienione pierwszy raz przy przebiegu 248.000 km
- w B3/B4 ostatni tłumik ( koszt oryginału: ok 600 PLN) wymiana raz na nie wiem ile, bo jeszcze mam oryginał

Napisz kolego KONKRETNIE co jeszcze powoduje wyzsze koszty serwisowania/uzytkowania quattro vs FWD :?:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 15:40:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.gru.2006 18:18:25
Posty: 475
Lokalizacja: Olsztyn
Cytuj:
Ku... czego ty człowieku nie rozumiesz??
Było o tym miliardy razy.
Były rzeczowe dyskusje opisujące wady i zalety. Były wyzwiska i groźby.
Zrozum że wystarczy już na tym forum postów o przewagach Q nad FWD, o Wyższości Diesla nad benzyną, czy sedana nad avantem. Dość postów o tym, że 1Z albo AFN nie chce jechać bo powód tego zna już nawet moja matka.
Przychodzą nowi i zamiast kożystać z wiedzy zawartej na forum (czytaj używania szukaczki ale także wyciągania wniosków) nabijają sobie posty takimi debilnymi tematami jak twój.


Słuchaj, po pierwsze nie powinienies pisac tym tonem, po 2 wlasnie takie posty jak Twoj sieja zament, bicie piany obrazanie sie ludzi na siebie.

Moim zdaniem Twoje zachowanie jest nie odpowiednie i powinienes po prostu powstrzymac sie od komentowania.


Cytuj:
A jak chcesz gadać o dupie marynie to na AK a nie tutaj.


Podobnie AK jest zeczowym forum . Moze jedynie userzy sa bardziej wyrozumiali.

Powstrzymam sie od dalszego komentowania Twoich postow bo sa ponizej krytyki.

_________________
Było --- B4 2,0 ABK, Quattro

Nie wiem co będzie ale będzie AWD.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 15:45:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Kovic napisał(a):
Powstrzymam sie od dalszego komentowania Twoich postow bo sa ponizej krytyki.

Mam taką nadzieje :fuckyou2:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: