.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 07:45:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 20:02:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Jeszcze na chwilke wroce do oleju, mysle ze Mobil Synt 5W40 bedzie ok, jakies opinie uzytkownikow? Czy moze ktos jezdzi na Fuchs 5W40, o Motulu kraza same dobre opinie.........


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 22:14:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Garrett napisał(a):
Jeszcze na chwilke wroce do oleju, mysle ze Mobil Synt 5W40 bedzie ok, jakies opinie uzytkownikow? Czy moze ktos jezdzi na Fuchs 5W40, o Motulu kraza same dobre opinie.........


jezeli mowisz o tym: http://www.mobil.com/Poland-English/Lub ... _5W-40.asp to bedzie ok.

Motul to inny swiat... ;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 23:19:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
meszrum napisał(a):
Motul to inny swiat... ;)


Wiem, wiem, sprawdzalem - bo tak szczerze to pierwszy raz spotkalem sie z tym olejem na forum. Podejrzewam ze bylyby problemy z zakupem takiego stafu w malej miescinie. Ale moge sie mylic :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 23:37:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
http://motul.orfika.net/

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 08:43:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
meszrum napisał:
Cytuj:
Motul to inny swiat...


Taa. U mnie dymienie, zwiększony pobór oleju, głośniejsza praca silnika i nieprecyzyjne działanie skrzyni biegów. Faktycznie inny świat :diabel: Więcej motula nie wleje, wole AGIPa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 09:51:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Tak szczerze to cenia sie inzynierowie z Motula, wybieram Mobil 5W50 oczywiscie syntetyk.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 10:08:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Bylem posiadaczem a4 2.5 tdi v6 z roku 1998 sprzedalem go w 2004 prz stanie 450.000 (zrobilem jakies 30.000) . Kupilem tanio sprzedalem drogo i moze dla kogos bedzie zdziwieniem ze auto mialo taki duzy przebieg ale ono nie styglo w Niemczech praktycznie poniewaz bylo uzywane do przewozu jakis tkanek i krwi czy czegos tam podobnego. Servisowany i jezdzony na Aral 5w/40 supertronic. Wiem ze wymienili w nim turbine przy stanie 280.000.Zadnych walkow i innych czesci nie wymieniali i nie zauwazylem aby silnik glosniej chodzil z tym ze moze byl troszeczke slabszy.Sprzedalem znajomemu i on jedzi nim nadal , dalej nic sie nie dzieje. Do wszystkich aut ,ktore mialem i mam wlewalem i wlewam shell 5w/40 ale wazne jest aby wymieniac do 15.000 maxymalnie. Skoro ktos kupuje v6 to powinien sie liczyc z tym ze ten silnik nie powinien byc uzywany jako taxi gdzie podjezdzasz kawalek i go gasisz i znowu odpalasz i tak wkolo. Zwlaszcza zima po miescie krotkie podjazdy kiedy nie osiagnie temperatury pracy odpowiedniej. Pozniej sa problemy nie tylko z walkami ale z rozszczelnieniem wyciekami. Dlatego nie polecam kupna tego typu auta w Polsce bo wiadomo jak tutaj sa uzytkowane. Walki jak maja na sobie wzery i rysy to jest zaniedbanie uzytkownika co do oleju jego jakosci i czasow wymiany i butowaniu na zimnym silniku. Normalnie to te krzywki wycieraja sie i powoduja pozniejsze i slabsze otwieranie zaworow.Anemiczna jazda nic tutaj nie zmieni a jeszcze zaszkodzi. Niedogrzane silniki to zmora kazdego nowoczesnego diesla i ewidentnie skraca okres eksploatacji. Pozdrawiam

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 10:28:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wowo napisał(a):
meszrum napisał:
Cytuj:
Motul to inny swiat...


Taa. U mnie dymienie, zwiększony pobór oleju, głośniejsza praca silnika i nieprecyzyjne działanie skrzyni biegów. Faktycznie inny świat :diabel: Więcej motula nie wleje, wole AGIPa.



skoro kupujesz podrabiany olej, to tak musi byc.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 10:35:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Jack napisał(a):
Bylem posiadaczem a4 2.5 tdi v6 z roku 1998 sprzedalem go w 2004 prz stanie 450.000 (zrobilem jakies 30.000) . Kupilem tanio sprzedalem drogo i moze dla kogos bedzie zdziwieniem ze auto mialo taki duzy przebieg ale ono nie styglo w Niemczech praktycznie poniewaz bylo uzywane do przewozu jakis tkanek i krwi czy czegos tam podobnego. Servisowany i jezdzony na Aral 5w/40 supertronic. Wiem ze wymienili w nim turbine przy stanie 280.000.Zadnych walkow i innych czesci nie wymieniali i nie zauwazylem aby silnik glosniej chodzil z tym ze moze byl troszeczke slabszy.Sprzedalem znajomemu i on jedzi nim nadal , dalej nic sie nie dzieje. Do wszystkich aut ,ktore mialem i mam wlewalem i wlewam shell 5w/40 ale wazne jest aby wymieniac do 15.000 maxymalnie. Skoro ktos kupuje v6 to powinien sie liczyc z tym ze ten silnik nie powinien byc uzywany jako taxi gdzie podjezdzasz kawalek i go gasisz i znowu odpalasz i tak wkolo. Zwlaszcza zima po miescie krotkie podjazdy kiedy nie osiagnie temperatury pracy odpowiedniej. Pozniej sa problemy nie tylko z walkami ale z rozszczelnieniem wyciekami. Dlatego nie polecam kupna tego typu auta w Polsce bo wiadomo jak tutaj sa uzytkowane. Walki jak maja na sobie wzery i rysy to jest zaniedbanie uzytkownika co do oleju jego jakosci i czasow wymiany i butowaniu na zimnym silniku. Normalnie to te krzywki wycieraja sie i powoduja pozniejsze i slabsze otwieranie zaworow.Anemiczna jazda nic tutaj nie zmieni a jeszcze zaszkodzi. Niedogrzane silniki to zmora kazdego nowoczesnego diesla i ewidentnie skraca okres eksploatacji. Pozdrawiam


To jest post :peace: , tak trzymac. Calkowicie sie z Toba zgadzam, jednak przeciez w Polsce tez mozna jezdzic dlugie dystanse - po to wlasnie kupujemy takie samochody.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 12:33:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
meszrum -> olej z pewnego źródła. Poza tym nie tylko ja miałem taką przygodę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 14:12:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wowo napisał(a):
meszrum -> olej z pewnego źródła. Poza tym nie tylko ja miałem taką przygodę.


przejechalem na XCESS'sie 8100 ponad 120 000 i odnosze zupelnie odwrotne wrazenie...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 11:26:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Meszrum wielkie dzieki, po wlaniu syntetyka (dokladnie 5W50 Mobil) zupelnie inna praca silnika, najglupsza rzecza bylo wlewanie polowki. Jednak teraz jestem pewien ze poprzedni wlasciciel jezdzil na fullu. Jeszcze raz WIELKIE dzieki za podpowiedz. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 17:51:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
co do oleju, to optimum dla zdrowego 2.5TDI jest markowe syntetyczne 5W 40.
moim ulubiencem jest Motul XCESS 8100...
...lecz pewnie kazdy inny oryginalny, markowy syntetyk 5W 40 spelni swe zadanie wzorowo.
wazne, by wymieniac olej co 10 000.
nie oszczedzac na ON - osobiscie jezdze tylko na BP Ultimate - drozsza, ale przynajmniej VP 44 nie dostaje czkawki...


Meszrum, podaj mi gdzie go kupujesz (Motul XCESS 8100) i ile kosztuje litr, za 3 tysiące km muszę wymienić u siebie, a chcę, żeby to było coś markowego i sprawdzonego. W swoim AFB zalewasz taki olej od ilu tys. km :?:
Z góry dziękuję za odpowiedź :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 18:03:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
http://motul.orfika.net/


Najpierw napisałem posta, a później znalazłem... :):
Sorry, sprawa nieaktualna :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 20:09:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
X-CESS'em zalewam od ponad 100 000km w AFB.
zauwazylem cichsza [bardziej aksamitna] prace w stosunku do Castrola.
ceny nizsze niz na orfice moga sugerowac olej nieoryginalny.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 20:35:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
X-CESS'em zalewam od ponad 100 000km w AFB.
zauwazylem cichsza [bardziej aksamitna] prace w stosunku do Castrola.
ceny nizsze niz na orfice moga sugerowac olej nieoryginalny.


Nie będę szukał nigdzie indziej, kupię na orfice... <-
Dzięki za pomoc, meszrum :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 22:50:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Aksamitna praca, fiuuuu, fiuuuu - chyba trzeba bedzie sprobowac :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2007 01:22:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
poczytajcie o motulu...
http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=38341

nawet nie zauwazylem tego topic'u wczensiej :D ...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: