.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 16:53:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4] Pomocy! Co się mogło przestawić w zawieszeniu?
PostNapisane: 31.gru.2006 11:10:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2006 18:01:04
Posty: 43
Lokalizacja: Wieluń
Witam wszystkich. Jakiś miesiąc temu jadąc swoją niunią przy prędkośći ok 40-50 kmh przez jednego idiote przywaliłem z całym impetem w krawężnik i to tak mocno że, myślałem co mi się zawieszenie urwało. Oczywiście sprawca tego incydentu tylko dodał gazu że nawet nie zdążyłem spisać numeru rejestracyjnego. Sprawdziłem samochód i niby na oko nić się nie stało jednak koła 15 calowe mają swoje zalety. Następnego dnia udałem się na stacje diagnostyczną żeby sprawdzić zawieszenie i geometrię . Poprawiono zbieżność i kąt pochylenia koła. Myśląć że wszystko jest ok tak jeździłem aż do momentu gdzie na koleinach tak mi zaczęło autem rzucać przy 90 km/h że mi włosy dęba stanęły. Po bardzo dokładnych oględzinach zauważyłem żę prawe koło jest cofnięte aż o 2 cm. do tyłu. zacząłem sprawdzać i nić nie znalazłem niby nic nie jest pogięte nie wiem co sprawdzać a nie chcę wymieniaćcałego kompletnego zawiasu gdyż jakieś dwa miesiące robiłem kapitalkę zawiasu. Możę ktoś miał podobny przypadek i wie co na \jprędzej się mogło zgiąć. Pozdrawiam wszystkich i życzę szampańskiej zabawy i szczęśliwego Nowego Roku <winko>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4 ABT] Pomocy! Co się mogło przestawić w zawieszeni
PostNapisane: 31.gru.2006 11:25:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.gru.2006 18:18:25
Posty: 475
Lokalizacja: Olsztyn
W czarnym scenariuszu :
- wachacz
- amor
- koncowka
- drązek
- mooooze zwrotnica

_________________
Było --- B4 2,0 ABK, Quattro

Nie wiem co będzie ale będzie AWD.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2006 13:04:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Jak ustawiasz geometrię to możesz także sprawdzić rozstaw kół przednich, tylnych oraz między tyłem i przodem podany w milimetrach. Kiedyś koleżanka wjechała mi przy podobnej prędkości na krawężnik, dwie felgi sie wybieły ale okazało się, że przestawił się kont. Lekko wygioł się wachacz (chyba o jakieś 5mm), ale nie wpłyneło to na zmianę w prowadzeniu pojazdu.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2006 13:11:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2004 12:41:33
Posty: 1139
Lokalizacja: Warszawka
moze byc caly mcpherson zgiety troche...

_________________
było:
Coupe 6A 2.0 16V
Subaru Impreza GT // WRX STI // Evo 8 // Evo 10
Jest:
M4 Competition
AMG GT S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2006 16:42:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
a byc moze belka zawieszenia sie skrzywiła lub przemieściła?

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2006 16:54:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2006 18:01:04
Posty: 43
Lokalizacja: Wieluń
Może powinienem napiasać co sprawdziłem. Mianowicie tak: wykręciłem prawy wahacz. belke zawieszenia, prawy amortyzator cały prawy drążek kierowniczy nawet rozebrałem wahacz tj. wyciągnąłem sworzeń i założyłem nowy sądząc że to on się skrzywił ale nic to nie dało podkreślam że wizualnie nic nie nosi żadnych znamion jakiś skrzywień czy uszkodzeń chyba że faktycznie skrzywiona jest belka a tgo nie widać . Może dysponuje ktoś dokładnymi wymiarami takiej belki ? Nie chcę ponosić w racie czego zbędnych kosztów. Zastanawiam się czy jest możliwe aby przy takim uderzeniu mogła się skrzywić podłużnica ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2006 18:19:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
wiesz, belka chyba jest symetryczna. Powinno wiec wystarczyc jak pomierzysz rozne przekątne względem osi symertii tak by sprawdzic, czy odpowiednie pary maja te sama dlugosc. Przynajmniej ja bym tak zrobil, choc akurat nie mam doswiadczenia tu, bo nie mialem takiego przypadku. Poza tym kolega dostal kiedys w koło i faktycznie belka zrobila sie koslawa, a w dodatku przesunela sie wzgledem auta

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2006 18:27:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
w 90% przypadkow gnie sie wahacz...tez tak mialem, kolo sie przesunelo, wymienialem wahacz i po sprawie

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 16:45:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2006 18:01:04
Posty: 43
Lokalizacja: Wieluń
Witam.
Dziękuje wszystkim za podpowiedzi w piątek może będę miał urlop to sie biorę za rozbieranie i dokładne sprawdzanie jak dojdę co się sknociło to dam znać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 09:15:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Sprawdż dokładnie połączenie śrubowe wahacza i sworznia. Byc może tylko przesunęło się na mocowaniu.
Poza tym sokro po zdarzeniu robiłeś geometrie to powinno być oki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 19:41:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.gru.2006 18:18:25
Posty: 475
Lokalizacja: Olsztyn
wowo napisał(a):
Sprawdż dokładnie połączenie śrubowe wahacza i sworznia. Byc może tylko przesunęło się na mocowaniu.
Poza tym sokro po zdarzeniu robiłeś geometrie to powinno być oki.


Co to jest " polaczenie srubowe wachacza " ? Polaczenie sworznia nie powinno miec takich wielkich otworow by moglo sie przesunac .

_________________
Było --- B4 2,0 ABK, Quattro

Nie wiem co będzie ale będzie AWD.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 21:01:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Nie wiem jak to sie fachowo nazywa, ale przecież jest "możiwość regulacji położenia koła" Sam miałem identyczny przypadek po udeżeniu w krawężnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2007 21:05:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Kovic napisał(a):
wowo napisał(a):
Sprawdż dokładnie połączenie śrubowe wahacza i sworznia. Byc może tylko przesunęło się na mocowaniu.
Poza tym sokro po zdarzeniu robiłeś geometrie to powinno być oki.


Co to jest " polaczenie srubowe wachacza " ? Polaczenie sworznia nie powinno miec takich wielkich otworow by moglo sie przesunac .


Sworznie mają owalne otwory.Fo regulacji kąta pochylenia zwrotnicy... regulacja nawet do 1cm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 17:08:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2006 18:01:04
Posty: 43
Lokalizacja: Wieluń
Wiec tak dzięki za wszystkie podpowiedzi mam już w bagazniku wszystkie nowe klamoty do zawiechy , jutro z samego rana wszystko rozbieram w drobny mak i bede sprawdzał jak jest cos walniete to wymienie dobrze ze się ma znajomych w hurtowni motoryzacyjnej i udostępnili mi wszystkie części zawieszenia. Rozbiorę, pomierzę i zobaczymy.Wieczorkiem albo w niedziele dam znać jak to się skończyło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 11:43:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2006 18:01:04
Posty: 43
Lokalizacja: Wieluń
Witam. Wszystko jasne mam zgięty prawy wahacz dopiero po demontażu i przymiarce do nowego okazało się że jest zgięty. Dzięki a podpowiedzi były naprawdę pomocne. Przy okazji żeby nie zakładać nowego postu jest jakiś sposób na stukające łożyska w poduszcze kolumny McPhersona. Mam wymienione na nowe całe poduchy z łożyskami a i tak stukają szczególnie przy wolnej jeździe po nie wielkich wybojach, doprowadza mnie to do szału.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 21:06:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
kokolino1 napisał(a):
Przy okazji żeby nie zakładać nowego postu jest jakiś sposób na stukające łożyska w poduszcze kolumny McPhersona. Mam wymienione na nowe całe poduchy z łożyskami a i tak stukają szczególnie przy wolnej jeździe po nie wielkich wybojach, doprowadza mnie to do szału.


sa opinie, ze to konstrukcja amortyzatorów gazowych powoduje to stukanie.
Byl tez kiedys watek od delikatnym dokreceniu sruby na maglu - ponoc pomagalo na wlasnie takie stukanie

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 23:17:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
bywa również żę wkład amora jest za lużny -wyciągnąć owinąć taśmą izolacyjną i na siłę wciśnąć nie zapomnieć o 50 ml oleju w rurę mac persona

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2007 19:50:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2006 18:01:04
Posty: 43
Lokalizacja: Wieluń
enduro7777 napisał(a):
bywa również żę wkład amora jest za lużny -wyciągnąć owinąć taśmą izolacyjną i na siłę wciśnąć nie zapomnieć o 50 ml oleju w rurę mac persona

Ten temat jest przerobiony stuki napewno są na łożyskach.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: