.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 00:14:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0 ABT] spalanie
PostNapisane: 07.sty.2007 16:26:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2007 22:05:31
Posty: 24
czesc chlopaki
Spalanie w mojej niuni wacha sie w granicy 12-13l na 100km w jeździe mieszanej przy ekonomicznej jeździe. Silnik ma moc 90 KM poj. 2.0 benzynka. 94r Wymienilem termostat bo silnik był niedogrzany i myslalem ze bedzie teraz mniej palil lecz sie przeliczylem....jak myslicie co moze byc przyczyną tak duzego spalania??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 16:45:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.gru.2005 18:35:46
Posty: 220
Lokalizacja: Rzeszów
Ja to bym na Twoim miejscu rzucil okiem na sonde lambda. Nie czekaj tylko poprostu udaj sie na diagnostyke. VAG i bedziesz mial juz przekrojowo naswietlona sprawe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 16:48:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2007 22:05:31
Posty: 24
komputer tylko pokazał ze jest uszkodzony czujnik postojowy czy cos takiego mechanik powiedzial ze to ma cos wspolnego z odpalaniem niczego innego komputer nie wykazał tzw. 0 błędów :PP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 17:30:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2007 22:05:31
Posty: 24
wiec jak myslicie o co chodzi??? dlaczego takie spalanie duze jest??? HELP!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 18:15:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
masz ręczny zaciągniety
niemasz powietrza w oponach
ciągniesz przyczepke lub spadochron :):
hamulce trą
zbierzność kół
ciągle max załadowany
otwarte okna podczes jazdy
jak nie usterka mechaniczna to trzeba szukać gdzie indziej

jeszcze webasto czy coś takiego ogzewanie postojowe ale było by troche cieplej klima też ciągnie więcej paliwa

.... i co tam jeszcze wymyślisz posprawdzaj
jak nic to zostanie chyba tylko styl jazdy do poprawy na oszczędny
:?:

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 22:25:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2007 22:05:31
Posty: 24
jezdze bardzo oszczednie :((( az mnie to drazni czasami....poradzcie co moge sprawdzic co moze byc nie tak bo sie wqrwie i oddam go na złom :D elo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 23:00:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2006 21:28:23
Posty: 6
Lokalizacja: Parczew-w.lubelskie
Witaj kolego.
Piszesz że twoje auto ma 90 KM moja ślicznota ma tyle samo 80 B4 2000 90 KM 92r, w cyklu miejskim 11,5 l do 12,0 l na trasie 9,0 l i uważam że nie trzeba szukać większych oszczędności szkoda silnika musi swoje wypić.
- przetestuj na trasie to będzie bardziej miarodajny test.
pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 23:04:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2006 21:28:23
Posty: 6
Lokalizacja: Parczew-w.lubelskie
To jeszcze raz ja czarek_d20 - pisałem o spalaniu LPG 9,0 na trasie - 11,5 l do 12,0 l w cylku miejskim, benzyny spala 7,5 l na trasie dwa razy sprawdzałem w cyklu miejskim nie sprawdzam bo szkoda mi benzyny.
pozdro. :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2007 11:22:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2007 22:05:31
Posty: 24
no widzisz u ciebie 11-12 litrów ale gazu :] a u mnie tyle benzyny ssa.... :(( nikt nie zna racjonalnego wyjaśnienia??!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2007 12:12:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2006 20:13:26
Posty: 194
Mając multimetr sondę lambda możesz sam sobie sprawdzić Ja jeżdżę tylko na benzynie Latem pali mi bardzo mało ok 6 l a w zimie teraz mi wyszło ok 12/100 U mnie jest duże prawdopodobieństwo że jest walnięty czujnik temperatury zasysanego powietrza bo mi go muli dodatkowo na zimnym silniku a koszt takiego czujnika to ok 300 PLN i na razie wiadomo mi że jest dostępny tylko w ASO

_________________
B4 ABT only pb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2007 12:16:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
A może TTTM :): ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2007 12:36:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2006 20:13:26
Posty: 194
hej Adam 12 wątpie w TTTM bo spalanie w sumie jeszcze na dodatnich temperaturach 12 l to drobna przesada co najmniej o parę literków :)

_________________
B4 ABT only pb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 13:49:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2007 22:05:31
Posty: 24
Siemano
Chlopaki i co wymyśliliście cos??? :]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2007 09:08:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Sprawdź czujniki temp. (oba - ten o którym pisał Stroke i ten podający temp. silnika do ECU) oraz sondę lambda.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2007 19:35:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2006 11:33:24
Posty: 115
Lokalizacja: Katowice
lipek1234 napisał(a):
qrw jezdze bardzo oszczednie :((( az mnie to drazni czasami....poradzcie co moge sprawdzic co moze byc nie tak bo sie wqrwie i oddam go na złom :D elo
A mi się zdaje ze to jest powodem większego spalania,t.z ze styl jazdy jest zły,nie zawsze obchodzenie się z gazem delikatnie daje dobre wyniki,muśisz poznać swój samochód i płynnie jeżdzić. :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 22:20:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2007 22:05:31
Posty: 24
no ok ale jak sprawdzic te czujniki??? VaG nic nie wyswietla....zero bledow.... :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 23:28:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Wykręcasz czujnik temp. silnika z korpusu bierzesz do domku i sprawdzasz charakterystykę oporności w zależności od temp. np. wody w której go zanurzasz. Gdzieś na forum podawałem jaka rezystancja dla jakiej temp.
Podobnie z czujnikiem temp. zasysanego powietrza. Tyle, że tego już do domu nie zabierzesz, więc pomiaru musisz dokonać na autku i będzie to orientacyjne, bo nie ma jak określić faktycznej temp zasysanego powietrza, ale jeśli rezystacja będzie znacznie odbiegała od normy albo stała w miejscu zarówno przy zimnym silniku jak i rozgrzanym to można przypuszczać, że jest walnięty.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 14:56:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2007 22:05:31
Posty: 24
Ty a nie uwazasz ze jakby to były czunjniki to VAG by cos wykazal??? pozdro!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 16:51:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Niestety VAG nic Ci nie wykaże. Z tego co piszesz to Masz silnik ABT, a tam jest bardzo skromny ECU i takich rzeczy nie sprawdzisz. Jedyny objaw to zwiększone spalanie bo cały czas mieszanka jest wzbogacana. A to dlatego, że ECU "myśli", iż silnik jest zimny i pracuje na ssaniu.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 17:33:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2007 22:05:31
Posty: 24
nie wiem dlaczego zmienilo na ABT bo w temacie napisalem ze jest KAT :] no ale coz jutro pojade do mechanika i zobaczymy czy bedzie dal rady sprawdzic te czujniki :((( pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: