.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 23:46:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Coupe B2 1.8+LPG]po wymianie membran w LPG duzo pali
PostNapisane: 08.sty.2007 16:59:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sty.2007 11:24:39
Posty: 21
Lokalizacja: białystok
witam, pojazd jak w temacie, 1,8 na gazniku z LPG, ostatnio wymienilem membrany w parowniku, i po wymianie tej (oczywiscie wszystkie uszczelniacze ktore byly w komplecie rowniez wymienilem) zaczą duzo palic, ok. 14 litrow gazu, nie wazne czy jezdzac szybko czy powoli. wczesnije palil od 9 (spokojnie jezdzac) do 11litrow gazu(jezdzac szybko=normalnie), znajomy ma taki sam silnik i podobnie mu pali kolo 10 litrow/100km

jest to parownik LOVATO, zestaw membran i uszczelaniczy kupilem orginalny, filterek od gazu wymieniony, bylem na regulacji dawki gazu, prosze pomozcie, bo zbankrutuje

_________________
Coupe GT 2.2KV '87


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 10:36:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Źle Ci wyregulowali - za bogato. Parownik z dodatkowym wężykiem, czy taki jak do elektroniki?

Zwykle wystarczy skorygować wstępne napięcie membrany - duża śrubka na parowniku, którą można kręcić palcami. Na rozgrzanym silniku pokręcać stopniowo 1/4 obrotu nie częściej niż co 30 sek. aż wolne obroty zaczną się zmniejszać i silnik zacznie pracować nierównomiernie. Wtedy 1/4 obrotu wykręć i powinno być OK, jak nie to jeszcze 1/4.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 12:38:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Jesli mieszanka bedzie za uboga, tez bedzie wiecej palil - sprawdzone empirycznie ! Nowe membrany musza sie ulozyc. Po ok 1000 - 1500 km pojedz na regulacje, albo zrob ja sam tak jak pisal Wordeck, to wszystko powinno wrocic do normy.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2007 12:36:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sty.2007 11:24:39
Posty: 21
Lokalizacja: białystok
dzieki, tak jak pisaliscie, po przejechaniu wiekszego dystansu wszystko wrocilo do normy, "membrany musialy sie ulozyc" i teraz spalanie w trasce kolo 9 - 10 litrow (V ok. 100 -140 km/h = normalna szybkosc) a w miejscie normlanie jezdzac 10 - 11 litrów gazu. Próbowałem ile na maxa moze spalic teraz, czyli caly czas katujac do konca na kazdym biegu spala ok 12,5, ale to tylko wartosci szacunkowe.

A dla pozostalych uzytkownikow mam jeszcze mala rade, ktorej sie dowiedzialem od zaprzyjaznionego fachowca, a mianowicie, jak samemu prawie idealnie wyregulowac dawke gazu na instalacjach bez elektroniki.

To dziala bo sam sprawdzalem:

uruchomic silnik, wstepnie ustawic obroty, srubka na parowniku;

wprowadzic silnik w wysokie oborty, ok 3000rpm - 4000rpm,

UWAGA-pedał gazu po ustawieniu tych obrotów nie moze sie zmieniac, wiec najlepiej podłożyc klocek pod pedal i niech ktos trzyma pedal przycisniety do tego klocka, lub polozyc jakas cegłe na pedal gazu zeby obroty byly stałe!!!!!!, nie jest wazne ile to bedzie obrotów, wazne zeby byly wysokie (ale nie maksymalne) i zeby bron boze nie zmienialy sie, czyli pedal gazu musi byc unieruchomiony!!!

gdy ten nasz silnik tak sobie wyje na tych obrotach,trzeba wykrecac srube od dawki gazu (to ta sruba miedzy gaznikiem a parownikiem) do momentu uzyskania njawyzszych obrotow, nie przestraszcie sie, gdy bedize trzeba ja wykrecic prawie na maxa (optymalizujemy sklad mieszanki i tym samym silnik ma najlepsze warunki spalania i ma najwyzsze obroty)

jak juz uzyskamy najwyzsze obroty ( na tym unieruchomionym pedale gazu) wkrecamy z powrotem srube od dawki gazu, do momentu gdy znow zaczna spadac, i staramy sie dawke ustawic tak zeby byla na granicy tych najwyzszych obrotow i gdy juz zaczynja sie zmniejszac powoli,

nastepnie puszczamy pedal gazu w pozycje jalowa i znow regulujemy wolne obroty na tkaim poziomie jak nam pasuje (sruba na parowniku)



pamietajcie ze jest dto delikatna regulacja i trzeba dobrze wyczuc ten moment kiedy obroty na przytrzymanym gazie zaczynaja malec, wtedy sklad mieszanki jest najlepszy i samochod przy njalepszych osiagach bedzie najmniej palil

czasem za duzo gazu to tez zle i za malo to tez zle, pamietajcie ze mieszanka musi byc trafiona idealnie, wtedy najmniej pali i najlepiej jedzie, po co wywalac kilkadziesiat zlotych na "gazowca", ktory w instalacjach BEZ ELEKTRONIKI zrobi tak samo

a wybór nalezy do was, czy sami sprobujecie czy dacie komus zarobic, pozdrawiam (nie naklaniam do regulacji, ale jesli ktos chce neich sprobuje to dizala!!!)

_________________
Coupe GT 2.2KV '87


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: