.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.sty.2025 22:54:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: co jest z moim silnikiem?
PostNapisane: 20.sty.2005 20:49:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2004 17:23:43
Posty: 213
Lokalizacja: białystok
Dymi bialym dymem (czasem dymi czasem nie - to nie zalezy od temperatury, na zimno nie dymi, cieply dymi lub nie) dym jest raczej bez zapachu, rura okopcona na czarno-szaro, nie tlusta, bierze olej (ok 0,7 l na 1000km), po odkreceniu korka wlewu oleju wychlapuje olej, olej po wymianie i ok 3 tys km robi sie czarny. Przy 2000 obr slychac ciche metaliczne wuczenie (w czasie jazdy)

Oleju w plynie chlodnicy nie widac (wiec mysle ze uszczelka pod glowica jes OK - a moze sie myle?), silnik jest czysty (pod spodem brak plam) troche wilgotny na zlaczeniu ze skrzynia.

W srodku po wlaczeniu ogrzewania czuc spalony olej - to pewnie sprawa starej uszczelki pod pokrywa zaworow, ale podobno przez uszkodzona uszczelke pod glowica moze przeciekac na kolektor, ale jak juz wspomnialem oleju w plynie nie ma.Poza tym chyba nie mozliwe zeby tede uciekalo 0,7 oleju w ciagu kilku tygodni, prawda????


Poza tym silnik ladnie pracuje, malo pali moc chyba ma dobra.

Bylem u 3 mechanikow - wszyscy mowia ze to pewnie uszczelniacze. Pierwszy mowi ze trzeba zdjac glowice wymienic wszystkie uszczelki, prowadnic zaworow wymieniac nie zaleca. Razem z wymiana paska rozrzadu - 350 +czesci.

Drugi chce zmienic uszczelniacze wymienic bez zdejmowania glowicy. 150 + 140 + czesci za wymiane paska rozrzadu.

Trzeci chyba za bardzo sie nie zna na tych sprawach wiec go pod uwage nie biore (chcial 400 zl + czesci+100 za pasek)

Czy lepiej wymienic uszczelniacze bez zdejmowania glowicy czy tradycyjnie? Jak sie ja zdejmie to mozna sprawdzic uszczelke i stan cylindrow i tlokow, ale dodatkowo trzeba placic za uszczelki. Jak sie jej nie zdejmie to gdyby wymiana uszczelniaczy nie pomogla trzeba zmienic uszczelke pod glowica. Ktos pisal ze lepiej nie zdejmowac bez potrzeby glowicy a nawet jak sie cos zauwazy uszkodzenia na cylindrach to nie warto ich szlifowac, wiec zastanawiam sie co z tym zrobic.

To prawda, ze gdy problemem sa pierscienie to samochod traci moc?

Ile kosztuje gumowa uszczelka pod pokrywe zaworow?
Jaka najlepiej kupic pod glowice i pod kolektor?
Jak ktos ma czas zeby to przeczytac i odpowiedziec to z gory dziekuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2005 21:32:04 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jaki silnik ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2005 21:34:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10345
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Oj zdjąć głowice nie taka straszna sprawa , mozna ją wtedy dokładnie obejżyć czy nie ma pękniec między zaworami, czy zawory trzymają,jaki jest próg na tulei,itd, co do uszczelek to zmień tylko pod głowicą , reszte złóż na stare, chyba że ceny będą małe to nie warto,no i głowice trzeba sprawdzić u tokarza ew delikatnie liznąć.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2005 23:02:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2005 11:17:11
Posty: 382
Lokalizacja: Rzeszow/Krosno
Auto: V8
witam maly ma racje mozesz zrobic wszystko za jednym zamachem jak zobaczysz ze tulejki sa przycheltane to bedziesz wiedziec ze olej nigdzie daleko nieucieka :< zapewne tak bedzie bo prawie litr na 1000 km to duzo ale jak nie to uszczelniacze na zaw powinny zrobic robote najlepsza rada to drzyj glowice i sprawdz ja tez dokladnie jak niemasz jak to polz na niej np sowmiarke i patrz czy niema przeswitu :P

pozdr

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Yd7ZHqyUN50 szkoda ze dzwiek nie wyszed bo byl mocny hehe

punk's not death
byly rozne audi qutro i nie qutro ale bylo:
treseraudi super200 2.2turbo 20v quattro avant i to bylo audi...
MONTAŻ LPG MECHANIKA 602244068


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2005 01:09:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
uszczelka pod pokrywe to groszowa sprawa ;] .popatrz w jakim stanie ale najlepiej zmienic i mi sie wydaje najlepiej zeby byla z korka a nie gumowa.teraz mam gumowa i kurff musialem silikonu pchac pod nia .Uszczelka nowa ale lalo sie gorzej niz przed jej wymiana dobrze ulozona wszystko oczyszczone i mimo to.dla sswietego spokoju zmien ja

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2005 11:43:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2004 17:23:43
Posty: 213
Lokalizacja: białystok
silnik 1,8 19991.
Czy na oko da sie poznac czy zuzyte sa prowadnice zaworow?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2005 11:52:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 12:29:34
Posty: 272
Lokalizacja: Kolno,Ryga
jesli jest luz zaworu na boki,to prowadnice do wymiany

_________________
Competition 2.0 16V Ke-Motronic
I was made for lovin`you baby, you were made for lovin` me...
...:::audi touch:::...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2005 12:21:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2004 17:23:43
Posty: 213
Lokalizacja: białystok
I jeszce jedno - z ta ladna praca to moze przesadzilem- slychac jakies szelesty na biegu jalowym - ale mam wrazenie ze to alternator nie rowno pracuje albo pompa wspomagania, wczoraj kolego powiedizal ze to moga byc zawory (z tym ze ja tego dzwieku nie nazwalbym klekotaniem)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: