.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 17:57:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3] latający zacisk - prowadnice??
PostNapisane: 10.sty.2007 15:16:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
wymieniłem (tzn mechanik) klocki z tyłu prowadnice ciężko chodziły więc zostały wyjęte i przeczyszczone. Teraz zacisk klekocze na dziurach niemiłosiernie. Czy można kupić same prowadnice co robić!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 16:11:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Można kupić.Produkuje firma QuickBrake.
Sprawdź też czy klocki dobrze założyli.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 16:44:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
dzięki za info ale jak sprawdzić czy klocki dobrze zamontowane - na co zwrócić uwagę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 18:40:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
ando1414 napisał(a):
dzięki za info ale jak sprawdzić czy klocki dobrze zamontowane - na co zwrócić uwagę


jesli nie wiesz to moze lepiej pojedz z reklamacją. Adamowi chodzilo o to czy klocki w miare ciasno siedza w jarzmie - tej czesci, ktora jest przykręcona do piasy i na ktorej dopiero (po prowadnicach) porusza sie zacisk.

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 18:42:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Pewnie mechanik zrobił to co ja u siebie - zostawił za duży luz między tłoczkiem a klockami i tarczą. Wystarczy odkręcić nieco tłok a tym samym zmniejszyć luz.

Wbrew pozorom to właśnie klocki się najbardziej tłuką w luźnym jarzmie.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 19:07:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
z reklamacją byłem diagnoza była taka jak pisałem (luz na prowadnicach - na starych klockach prowadnice były głębiej wsunięte i dodatkowo lekko zapieczone). Jest tak, że mogę ręką poruszać zaciskiem i klekocze więc mniemam, że to nie klocki.
Można z tym jeździć czy grozi to czymś poważniejszym


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 22:08:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
ando1414 napisał(a):
z reklamacją byłem diagnoza była taka jak pisałem (luz na prowadnicach - na starych klockach prowadnice były głębiej wsunięte i dodatkowo lekko zapieczone). Jest tak, że mogę ręką poruszać zaciskiem i klekocze więc mniemam, że to nie klocki.
Można z tym jeździć czy grozi to czymś poważniejszym


Lepszą diagnoze to moja babcia by postawiła.


W przypadku starych klocków prowadnica jest bardziej wysunieta.
W nowych klockach prowadnica chowa się całkowicie w jarzmie zacisku.

Coś jest spaprane.
Rodzynek podsunoł prawdopodobną usterkę.

Enyway.Kup nowe prowadnice i wymień skoro tak twierdzi mechanik (z resztą co to za mechanik który wydaje klientowi niesprawne auto).
Wymiana nie zaszkodzi a nowe zawsze jest lepsze od starego .

Pozdrawiam

Ps Klocki posiadają spręzynki które od góry dociskane sa przez zacisk eliminując luz pionowy.Na pewno dobrze je założyli??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 22:47:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
zmien mechanika
i to szybko

poprawnie zlozony zacisk nie ma prawa brzeczec

prowadnice zostaw bo po co je zmieniac
kup nowe gumki i (zapewne w komplecie) smar molibdenowy
zwal jrzma, jeszcze raz sprawdz prowadnice i sposob montazu klockow i zloz wszystko do kupy
MUSI grac

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 23:51:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
dzięki za info (i tak trochę na marginesie ale potwornie zaczyna w.....ać mnie AUDI i nie za to, że po czterech latach u mnie kupione od podejrzanego gościa zaczyna coś nawalać - ale za to, że nie wiem gdzie to w Łodzi naprawić!!!) Jak domowym sposobem bez kluczy cofnąć tłoczki (myślałem, że same się cofną (wysuną) podczas hamowania
BUBUA - patrzyłem gościowi na łapska (mechanik ze mnie żaden) ale facet gadał i pracował logicznie (oglądnoł prowadnice wymienił dwie gumki) itd wszystko złożył "do kupy" przejechałem ok 100 km i jak zczęło nap....ać !!! - mogły te klocki wypaść czy co Słuchajcie - na postoju można poruszać (ok 3mm) jarzmem - zaciskiem Jutro rozbiorę i dam znać jeśli możecie coś jeszcze podpowiedzieć będę bardzo wdzięczny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2007 00:04:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
ando1414 napisał(a):
... przejechałem ok 100 km i jak zczęło nap....ać !!! - mogły te klocki wypaść czy co Słuchajcie - na postoju można poruszać (ok 3mm) jarzmem - zaciskiem Jutro rozbiorę i dam znać jeśli możecie coś jeszcze podpowiedzieć będę bardzo wdzięczny


Nie bądź uparty. Ja sam sobie robiłem hamulce. Super i hiper. Po tygodniu zaczęło mi z tyłu dzwonić na dziurach jakby ktoś potrząsał żelastwem w skrzynce.

Okazało się, podobnie jak u Ciebie, że jarzmo a właściwie klocki mają luz wewnątrz jarzma. A wystarczyło żabką (albo dużym kluczem imbusowym) odkręcić nieco tłoczki w taki sposób, aby klocki leżały ładnie w jarzmie i miąły tylko minimalny luz. Metodą prób i błędów ustawisz tłoczki tak, żeby jarzmo z klockami wchodziło na tarczę, klocki miały minimalny luz a i żeby tarcza dała sie swobodnie obracać.

U mnie pomogło - ucichło i nie odezwało się tak długo jak długo miałem auto (kilka miesięcy).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2007 00:38:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
rodzynek napisał(a):
Okazało się, podobnie jak u Ciebie, że jarzmo a właściwie klocki mają luz wewnątrz jarzma. A wystarczyło żabką (albo dużym kluczem imbusowym) odkręcić nieco tłoczki w taki sposób, aby klocki leżały ładnie w jarzmie i miąły tylko minimalny luz. Metodą prób i błędów ustawisz tłoczki tak, żeby jarzmo z klockami wchodziło na tarczę, klocki miały minimalny luz a i żeby tarcza dała sie swobodnie obracać.

U mnie pomogło - ucichło i nie odezwało się tak długo jak długo miałem auto (kilka miesięcy).


a czy nie wystarczy "podpompowac" ręcznym? Nie ulozy sie samo?

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2007 01:58:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
typson napisał(a):

a czy nie wystarczy "podpompowac" ręcznym? Nie ulozy sie samo?


Pomimo tego, że rozbierałem zaciski żeby właśnie zrobić reczny, deptanie po hamulcu i zaciąganie ręcznego nie poskutkowało. Jedynie poprzez odkręcenia tłoczków.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 17:02:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
no rozebrałem jesze raz
tłoczek przylega do klocków elegancko (miałem problemy żeby to wcisnąć) ale bez zmian
prowadnice wymieniłem i w jednym kole miodzio w drugim chyba wyrobione otwory w jarzmie bo klekoce tylko mniej
jak sądzicie wymienić jarzmo, spróbować wcisnąć jakąś tuleję żeby zmniejszyć luz na prowadnicach???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 17:37:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
ando1414 napisał(a):
no rozebrałem jesze raz
tłoczek przylega do klocków elegancko (miałem problemy żeby to wcisnąć) ale bez zmian
prowadnice wymieniłem i w jednym kole miodzio w drugim chyba wyrobione otwory w jarzmie bo klekoce tylko mniej
jak sądzicie wymienić jarzmo, spróbować wcisnąć jakąś tuleję żeby zmniejszyć luz na prowadnicach???


żadnych tulejek.Kup mniej zurzyte jarzmo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 22:42:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
kurczę a już sobie piękne pierścionki z puszki po Warce przygotowałem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2007 20:33:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
wymieniłem jażmo i jest elegancko (w starym otwory zrobiły się lekko jajowate)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: