.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.maja.2025 07:30:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 1.9TDI] Bez filtra ma moc!
PostNapisane: 13.sty.2007 22:38:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2006 18:10:01
Posty: 58
Witam!
Mam taki nietypowy problem! Autko jak w opisie. Niby chodzi super ale zaobserwowałem dziwny objaw. Po wymianie filtra powietrza auto dostaje strasznego kopa jak zmieniam biegi to czuć lekkie szarpnięcie jak się turbinka włącza. Po przejechaniu powiedzmy 500 km efekt ten ustaje gdyż przytyka się delikatnie wymieniony filtr. Zrobiłem tak wyciągnąłem filtr i jechałem kawałek bez niego i okazało się że auto znowu ma moc. Czy możliwe jest, że coś jest przytkane?? Jak tak to co mam wyczyścić??

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 01:54:19 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
podlacz auto pod kompa, wykaze Ci jakie sa jego problemy , jezeli sa ... byc moze ich nie ma a to wszystko to zludzenie

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4 1.9TDI] Bez filtra ma moc!
PostNapisane: 14.sty.2007 02:24:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
tom1981 napisał(a):
Witam!
Mam taki nietypowy problem! Autko jak w opisie. Niby chodzi super ale zaobserwowałem dziwny objaw. Po wymianie filtra powietrza auto dostaje strasznego kopa jak zmieniam biegi to czuć lekkie szarpnięcie jak się turbinka włącza. Po przejechaniu powiedzmy 500 km efekt ten ustaje gdyż przytyka się delikatnie wymieniony filtr. Zrobiłem tak wyciągnąłem filtr i jechałem kawałek bez niego i okazało się że auto znowu ma moc. Czy możliwe jest, że coś jest przytkane?? Jak tak to co mam wyczyścić??

Pozdrawiam!

Jazda bez filtra powietrza skończyć się może uszkodzeniem łopatek turbiny.
Wrzuć loga z grupy 01/08/011 z założonym filtrem powietrza, wtedy będziemy mogli coś więcej powiedzieć.
Tak na marginesie - czy masz jeszcze katalizator ? On, jesli zapchany ,może być przyczyną spadku mocy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 11:17:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2006 18:10:01
Posty: 58
Mam kata :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 13:56:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2006 18:10:01
Posty: 58
Mam logi! Grupa 000 nie chce mi się zapisywać do pliku nie wiem dlaczego?? Po prostu po diagnozie plik jest pusty. Ma tylko nagłówki. A to co mam.

Bardzo proszę o analizę.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 14:01:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kolego ... zrobiłeś logi na wolnych obrotach ;)
Jedyny użyteczny odczyt to 013 ;)

Zrób jeszcze raz pomiary i wykonaj loga DYNAMICZNIE z
-003
-011

Tutaj ściąga w wersji jeszcze niedopracowanej do końca, ale przynajmniej będziesz wiedział jak wykonać pomiar ;)
http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=5265

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 14:18:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2006 18:10:01
Posty: 58
Kurde! To ja w końcu nie wiem na jenym poście piszecie że na biegu jałowym a na innym że dynamicznie :galy: to że -003 -011 trzeba z butem w podłodze to ja wiem ale już miałem to diagnozowane. Te co tu wkleiłem jeszcze nie miałem!

To co mam też 001, 002, 004 robic z butem w podłodze??

Pozdrawiam i dzięki za uwagi!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 14:21:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Daj linka do logów z 003 i 011 ;)
Nie przypominam sobie abym komuś polecił statycznego loga z 011 czy 003 ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 14:24:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2006 18:10:01
Posty: 58
Wkleje tutaj.
Obrazek
Obrazek[/url]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 15:14:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
003 - wydaje się że jest dobrze
011 - turbina ma tendencje do przeładowania; to nie powinno powodować spadku mocy


Generalnie dosyć wyrywkowo tą diagnostykę zrobiłeś ;) Taki komplet to:

pod obciążeniem: 001, 003, 004, 008, 010, 011
na jałowych: 000 w nastawach podstawowych, 001, 004, 013
do tego: 007 rano przed odpaleniem samochodu i na jałowych po rozgrzaniu silnika, 003 na jałowych po przegazówce i na jałowych po odstaniu 5 minut (gdy komputer zamknie EGR),
w V6 dochodzi 014 na jałowych
w PD dochodzą 018 i 023 na jałowych i ew pod obciążeniem (albo wtedy gdy występuje problem, np. trzęsie autem)

Na czas diagnozy warto wyłączyć sprężarkę klimy.

_________________
A4 Avant, AFN


Ostatnio edytowano 14.sty.2007 15:22:17 przez Jozef, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 15:19:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2006 18:10:01
Posty: 58
Dzięki wielkie!
Czyli tak reasumując: 001 i 004 robimy dwa razy raz na jałowym raz pod obciażeniem (na jałowym już mam) 003 aż trzy razy.
No i oczywiście obciążenie to na 3jce od 1500 do 4000. Dobrze zrozumiałem??

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 15:27:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
tom1981 napisał(a):
Dzięki wielkie!
Czyli tak reasumując: 001 i 004 robimy dwa razy raz na jałowym raz pod obciażeniem (na jałowym już mam) 003 aż trzy razy.
No i oczywiście obciążenie to na 3jce od 1500 do 4000. Dobrze zrozumiałem??

Pozdrawiam


003 na jałowych najlepiej zrobić z otwartym i zamkniętym zaworem. Czyli po przegazówce (zawór otwarty) i po kilku minutach stania (komputer zamknie zawór - przy zamykaniu słychać wyraźny "klik"). Akurat w przypadku Twojego auta to jest nieistotne ;), bo wygląda na to że EGR masz zaślepiony. Pod obciążeniem znaczy z pełnym gazem na 3 (a jeśli się da to 4tym) biegu od 1500 do tak 4000rpm. Takich testów nie wolno wykonywać samodzielnie - kierowca prowadzi a nie bawi się laptopem :!!:

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 15:47:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2006 18:10:01
Posty: 58
Nic nie zaślepiałem więc chyba nie mam zaślepione. Samochód z Włoch przyjechał więc nie sądze żeby ktoś zaślepiał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 16:17:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
tom1981 napisał(a):
Nic nie zaślepiałem więc chyba nie mam zaślepione. Samochód z Włoch przyjechał więc nie sądze żeby ktoś zaślepiał.


A jednak ;) Albo coś się popsuło (spadł węzyk albo jest przetarty :?:). W 003 na jałowych EGR jest niby otwarty ale silnik pobiera tyle powietrza co przy zamkniętym. Myślę że gdyby tam dobrze poszukać to znalazła by się "podkładka" ;)

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: