.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 16:45:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0 16V ACE] niedogrzany!
PostNapisane: 14.sty.2007 11:50:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2007 10:33:11
Posty: 13
Lokalizacja: Łódź
Jak w temacie.Uprzedzam wszelkie pomysły i porady. Termostat wymieniłem wraz z paskiem rozrzadu zaraz po zakupie autka. Wczesniej w ogole nie osiagał temp, nawet 50*C teraz na po dłuzszej jeździe wskazówka dochodzi do 90*C i było by super, gdyby nie to ze musze naprawde dużo pojezic, głównie po miescie, najlepej w korkach ;-) nawet na rozgrzanym silniku jak wyjade za miasto i troche przegonie Audiczke to temp spada do okolo 50*C . Auto kupiłem sprowadzone z Włoch i pierwsze co wymysliłem na niedogrzany silnik to termostat i płyn chłodzacy (byl zalany jakims badziewiem co zamarzał przy -5*C ) No ale to na duzo sie zdało, co prawda nagrzewa sie juz lepiej, ale chyba daleki jest od ideału. Może ktos mi coś doradzi?

Ps. pewnie temat btl maltretowany juz kilkakrotnie, ale w tym przypadku "szukaj" sie nie sprawdziło, no i problem troszke inny.

Pozdrawiam i prosze o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 15:00:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2006 12:12:10
Posty: 163
Lokalizacja: krosno
dziadowski termostat. skoro jak wyjedziesz za miasto to silnik ci sie przechladza to termostat jest kaput. musisz kupic termostat z parawdziwego zdazenia a nie gowno za 20 pln

_________________
audi 100 avant quattro ACE- bylo
opel omega 2,5V6 -bylo
bmw e39 528i -jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 15:25:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Potwierdzam sugestie rutiego. Miałem kiedyś B4 z takim samym objawem i przyczyną okazał się być termostat. Tak więc śmigaj na zakupy i nie żałuj kasy na oryginał, ja bym nie kupował taniej podróby. :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 17:04:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2006 12:12:10
Posty: 163
Lokalizacja: krosno
ja juz chyba moglbym doktorat zrobic o termostatach. mialem kiedys sierre to w ciagu pol roku wymienilem 11 termostato. kazdy mial byc super. dopiero jak pojechalem do serwisu i kupilem oryginal sprawa ucichla na zawsze.

_________________
audi 100 avant quattro ACE- bylo
opel omega 2,5V6 -bylo
bmw e39 528i -jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 80 B4 ACE niedogrzany!
PostNapisane: 14.sty.2007 17:13:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
duczek napisał(a):
Jak w temacie.Uprzedzam wszelkie pomysły i porady. Termostat wymieniłem wraz z paskiem rozrzadu zaraz po zakupie autka. Wczesniej w ogole nie osiagał temp, nawet 50*C teraz na po dłuzszej jeździe wskazówka dochodzi do 90*C i było by super, gdyby nie to ze musze naprawde dużo pojezic, głównie po miescie, najlepej w korkach ;-) nawet na rozgrzanym silniku jak wyjade za miasto i troche przegonie Audiczke to temp spada do okolo 50*C . Auto kupiłem sprowadzone z Włoch i pierwsze co wymysliłem na niedogrzany silnik to termostat i płyn chłodzacy (byl zalany jakims badziewiem co zamarzał przy -5*C ) No ale to na duzo sie zdało, co prawda nagrzewa sie juz lepiej, ale chyba daleki jest od ideału. Może ktos mi coś doradzi?

Ps. pewnie temat btl maltretowany juz kilkakrotnie, ale w tym przypadku "szukaj" sie nie sprawdziło, no i problem troszke inny.

Pozdrawiam i prosze o pomoc.

Tylko oryginalny (Audi) termostat zakupiony w ASO rozwiąże problem definitywnie.
Koszt termostatu w ASO to ok 75 zł dla benzyn i 90 zł dla traktorów (cena z oringiem - ale trzeba poprosić o niego niezależnie).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 19:15:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2007 10:33:11
Posty: 13
Lokalizacja: Łódź
No więc właśnie wcale nie mialem zamiaru oszczedzać na mojej "niuńce" ;-) Filterki kupowałem i tak jakos samo...hehe No dobra, dzieki za podpowiedz.Wybiore sie do ASO po termostat i zobaczymy jak bedzie. Miejmy nadzieje ze dobrze.Poinformuje o wyniku akcji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 09:47:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2007 10:33:11
Posty: 13
Lokalizacja: Łódź
Troche mnie nie było, ale nareszcie coś udało mi się zdziałać. Termostat jest, śliczny nowy, oryginalny Audi/VW , autko sie ładnie i szybko nagrzewa, tylko, że...no łaśnie. Temperatura wzrasta do około 80 (jedna "kreska" przed pozycją 90*) po czym prawdopodobnie termostat sie otwiera i temperatura spada do okolo 50* . Przy dalsej jeździe wolno wzrasta do okolo 85 i tak zostaje. Czy tak powinno być? To znaczy czy normalny jest taki spadek temperatury po otwariu termostatu? Ja rozumiem ze po otworzeniu "dużego obiegu" silnik dostaje chłodny płyn, ale w rzadnym innym aucie nie bylo to az tak drastyczne. Proszę o weryfikacje moich spostrzezeń :-)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 11:33:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.maja.2004 17:24:32
Posty: 58
Lokalizacja: Wałbrzych
Witam, i dołączam sie do pytania ;) Mam ten sam problem z nie dogrzaniem silnika (motor 6A 2.0 16V), w czasie jazdy temperatura spada poniżej 80 stopni a na postoju normalnie rośnie do 90 a przy dłuższym postoju aż do włączenia wentylatorów.
Nowy jak i stary termostat są identyczne jedyna różnica to brak znaczka Audi\VW na nowym, firma (calorstat ??) i temperatury otwarcia identyczne:
stary termostat:
Obrazek

Nowy termostat:
Obrazek
opakowanie:
Obrazek

I teraz najlepsze... nowy termostat - sprawdzałem go w gorącej wodzie- otwiera się, zamontowany w silniku nie otwiera się :(: :zly: Na razie założyłem stary termostat i myśle w czym może być przyczyna... Przecież termostaty są identyczne :| Sprzedawca powiedział ze te termostaty niczym sie nie różnią od tych montowanych w fabryce ;)

_________________
Audi 80\90 B2 1.6 - było :)
Audi 80 2.0 16v 6A - jest :D
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: