.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lis.2024 08:06:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] OSZCZĘDNA JAZDA
PostNapisane: 14.sty.2007 12:06:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2007 12:49:23
Posty: 29
Lokalizacja: Gdańsk
Siemka
Macie morze jakieś rady i wskazówki co do oszczędnej jazdy?
Może jakieś w własnych doświadczeń?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 12:09:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Hamować silniczek przy dojeżdżaniu do świateł (w autach gaźnikowych i bez cut-off'a we wtryskowych wrzucać luz).
Nie rozpędzać sie gwałtownie tylko szybko acz spokojnie :P
Jechać w okolicy max momentu (czy jakoś tak :peace:)

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 18:30:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
Nie butować silnika do czerwonego pola na obrotomierzu, ale też nie zamulać na wyższych biegach
nie wozić zbędnego balastu
nie używać klimy :peace:
i nie jeździć na badziewnym paliwie...

a najlepiej nie wjeżdzać do miasta :):

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 19:26:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Simpson napisał(a):
Hamować silniczek przy dojeżdżaniu do świateł (w autach gaźnikowych i bez cut-off'a we wtryskowych wrzucać luz).


Chyba coś przekombinowałeś to właśnie w gaźnikowych wrzucasz na luz a przy wtrysku hamujesz silnikiem :peace:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 20:32:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Dojezdzasz na luzie do kazdego skrzyzowania, pasow, itp. silnik pracuje z obrotami biegu jalowego - hamowanie silnikiem to wcale nic oszczednego :galy:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 21:13:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
jmm napisał(a):
Simpson napisał(a):
Hamować silniczek przy dojeżdżaniu do świateł (w autach gaźnikowych i bez cut-off'a we wtryskowych wrzucać luz).


Chyba coś przekombinowałeś to właśnie w gaźnikowych wrzucasz na luz a przy wtrysku hamujesz silnikiem :peace:

no a jak napisałem?
Hamować silniczkiem dojeżdżając do świateł.
Wrzucać na luz w autach gaźnikowych i we wtryskowych nie wyposażonych w cut-off (układ odcinania dopływu paliwa przy zamkniętej przepustnicy)

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 21:16:15 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Garrett napisał(a):
Dojezdzasz na luzie do kazdego skrzyzowania, pasow, itp. silnik pracuje z obrotami biegu jalowego - hamowanie silnikiem to wcale nic oszczednego :galy:

w autach z wtryskiem paliwa podczas hamowania silnikiem odcinane jest paliwo az do spadku obrotow ponizej 1200 wiec dlaczego mialoby to byc nic oszczednego ??

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 21:31:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Tak ale na biegu jalowym predkosc obrotowa silnika waha sie w granicach 700 - 800 obr / min - od momentu zrzucenia z biegu az do ponownego jego wbicia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 21:39:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Powiedzmy że do świateł masz 200 metrow i świeci sie czerwone.
Wrzucając na luz przez 200 metrów będziesz spalał około 1 litra na godzine.
Hamując silnikiem nie będziesz spalał nic, a na czas redukcji (2 sekundy?) będziesz spalał 1 litr na godzine.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 21:40:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Garrett napisał(a):
Tak ale na biegu jalowym predkosc obrotowa silnika waha sie w granicach 700 - 800 obr / min - od momentu zrzucenia z biegu az do ponownego jego wbicia.


No i wtedy silnik pobiera paliwo, a przy hamowaniu silnikiem nie, więc pomyśl logicznie i wybierz ekonomiczniejsze rozwiązanie


PS Simpson, coś ze mną nie tak, przeczytałem jeszcze raz i rzeczywiście dobrze napisałeś :diabel: :peace:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 22:06:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Takie buty :D w takim razie macie racje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 00:15:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
jmm napisał(a):
PS Simpson, coś ze mną nie tak, przeczytałem jeszcze raz i rzeczywiście dobrze napisałeś :diabel: :peace:


mialem to samo, wiec wszystko ok z nami :peace:

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 01:47:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
Ktoś kiedyś powiedział że ''Najwięcej paliwa samochód pali przy hamowaniu, a tylko dlatego że trzeba się później znowu rozpędzać'' święte słowa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 08:35:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2006 14:22:33
Posty: 222
Lokalizacja: Karniowice
w top gear kiedyś było właśnie o tym, że jak auto jest rozpędzone, puszczasz gaz i zmieniasz tylko biegi to jedziesz za free :!: (swoja drogą chyba najlepszy program motoryzacyjny :D )

Jeszcze dodam żeby nie cisnąć zbytnio jak jest zimny bo to też zwiększa spalanie, a właśnie! Co się bardziej opłaca? Zagrzać dłużej zanim się ruszy czy jechać na zimnym dość spokojnie?

_________________
80 B4 1.9 -XII 2006 > IX 2007
100 C4 2.8 -VIII 2007 >


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 10:10:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2007 12:49:23
Posty: 29
Lokalizacja: Gdańsk
czyli jezdzic tak do 4 tys. obrotów?

_________________
80 b4 2.0E avant czerwony


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 12:34:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
Kenny napisał(a):
... Zagrzać dłużej zanim się ruszy czy jechać na zimnym dość spokojnie?...

jechac spokojnie- wsiadasz i jedziesz ... ;)

Cytuj:
czyli jezdzic tak do 4 tys. obrotów?


przy normalnej jezdzie do 3500 - powionno Ci styknac. Z reszta sam powinienes to wszystko wyczuc... ;)

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 12:42:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
oszczedna jazda to plynna jazda gdzie pedal akceleratora nie jest przelacznikiem dwustanowym (0-1) :):
drugorzedne znaczenie ma dokladny przedzial obrotow gdzie zmieniac nalezy biegi oraz hamowanie silnikem ;)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 15:08:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
Dobra to teraz mam pytanie w tym temacie, jeżdze tak
I bieg - do 3 tys, zmiana (25 km/h)
II bieg - do 2.5 tys, zmiana (40 km/h)
III bieg - do 2.5 tys, zmiana (60 km/h)
IV bieg - do 2.5 tys, zmiana (80 km/h)

silnik to 1.8 20V audi A3 skrzynia AGN

to jest oszczędna jazda czy nie?

M.

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 19:41:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Oszczędna, też w sumie tak jeżdżę po mieście (V bieg żadko da się zapiąć). jak wyjeżdżam poza miasto to zmieniam biegi przy 3000rpm.

z drugiej strony - oszczędna jazda to jest wtedy gdy przez dłuższy czas można się poruszać z prędkością 90-140km/h bez gwałtownych hamowań.

No i taki już zupełny OT. Do oszczędnej jazdy kiedyś miałem diesla. No i w końcu miałem dość oszczędzania podczas jazdy...i kupiłem silnik z zapłonem iskrowym - niezbyt oszczędny ale za to fajnie brzmi.

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2007 15:21:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Mak 2.5 TDI V6 AKN
Prosze o wyjasnienie dlaczego samochód mniej pali hamując silnikiem ?...
Przyklad
1. Jade na 3 biegu mam okolo 3000 obrotow. Puszczam delikatnie gaz (nie calkowicie bo mi szybko spadnie prędkość) i tak sie toczę pareset metrow az do kolo 1500 obrotów potem znowu gaz i jade dalej.
2. Jade na 3 biegu mam okolo 3000 obrotow. Włanczam na luz i toczę pareset metrow. Potem włanczam na 3 bieg i przyśpieszam od 1500 obrotów.

Czytając Wasze opinie samochód powinien spalić mniej w pierwszym przypadku. Ale dlaczego ? Jak to możliwe ?
Przeciez silnik na luzie ma okolo 800 obrotów. Potrzebuje on paliwo aby sie "kręcić". Wydaje mi się że w tym wypadku zejście obrotów gwałtowne do 800 jest lepsze niż wolny spadek obrotów z poziomu 3000.

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: