.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 16:25:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 184 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 13:43:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kosma_sz napisał(a):
Garrett napisał(a):
Na to pytanie odpowiedz sobie po przeczytaniu nazwy uzytkownika z pierwszej linki wklejonej przez ciebie :D


Kolego, są też inne aukcje ;) Nie przesadzajmy ale w cenie naprawy kupisz 3 najprawdopodobniej działające pompy. Masz za dużo pieniędzy, na tyle aby nie przejmować się naciąganiem? Jestem niemalże pewien, że na prawa polega na zakupie używki i wymianie uszkodzonej części. Jak myślisz skąd się biorą części? z serwisu ASO? M.in. z allegro kolego, z allegro...
Pozdro.


nie tak latwo jest przelozyc czesci VP44. do tego potrzebny jest stol probierczy Bosch'a i kupa umiejetnosci.
ponadto jak, napisano to chyba tysiace razy, sterownik VP44 jest chetny do bycia programowanym tylko trzykrotnie [choc Compsport zarzekal sie nie tak dawno, ze potrafi sobie z tym poradzic...], ze pompa do AKE i AFB/AKN jest inna, etc...

to nie kupno lusterka, ani nawet turbiny.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 14:29:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
meszrum napisał(a):
kosma_sz napisał(a):
Garrett napisał(a):
Na to pytanie odpowiedz sobie po przeczytaniu nazwy uzytkownika z pierwszej linki wklejonej przez ciebie :D


Kolego, są też inne aukcje ;) Nie przesadzajmy ale w cenie naprawy kupisz 3 najprawdopodobniej działające pompy. Masz za dużo pieniędzy, na tyle aby nie przejmować się naciąganiem? Jestem niemalże pewien, że na prawa polega na zakupie używki i wymianie uszkodzonej części. Jak myślisz skąd się biorą części? z serwisu ASO? M.in. z allegro kolego, z allegro...
Pozdro.


nie tak latwo jest przelozyc czesci VP44. do tego potrzebny jest stol probierczy Bosch'a i kupa umiejetnosci.
ponadto jak, napisano to chyba tysiace razy, sterownik VP44 jest chetny do bycia programowanym tylko trzykrotnie [choc Compsport zarzekal sie nie tak dawno, ze potrafi sobie z tym poradzic...], ze pompa do AKE i AFB/AKN jest inna, etc...

to nie kupno lusterka, ani nawet turbiny.


Słuchaj, widzę, że się trochę na tym znasz, może nie do końca ale przynajmniej na tyle aby czuć powagę sytuacji. Też dobrze.

Piszesz kupa umiejętności i stół, ok. Wiadomo, że człowiek się uczy i z czasem wie więcej niż inni, a potem przychodzi taki czas, że na tym zarabia. Wydatki na sprzęt to też inna sprawa ale i tak uważam, że nasi spece zbyt wysoko się cenią i robią wszystko aby naciągnąć przy każdej okazji. Jest tak bo z takim trudem do tego doszli, że muszą się cenić. No nic, zawsze tak jest gdy startuje się z niskiego pułapu. Taką mamy polską mentalność i nic tego nie zmieni.

W czym problem aby kupić sprawną pompę i ją zamontować? Przekładanie części to ostatni z listy scenariusz.

Nie chcę udawać mądrego ale w pierwszej kolejności kupiłbym sprawną pompę na allegro, w najgorszym przypadku miałbym ją na części. Za 1000 zł można zaryzykować. Mało tego, w większości przypadków allegrowicze przyjmują zwrot towaru więc ryzyko jest małe, szczególnie jeśli kupisz poprzez Escrow.

Co jest takiego szczególnego w pompach Vp44? Przecież montują je nawet w fordach transitach. To nie jest jakiś cud techniki, zauważyłem, że robi się dopiero magicznie w Audi V6. Pozdro.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Ostatnio edytowano 13.sty.2007 15:20:01 przez kosma_sz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 14:45:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
A tutaj facet naprawia elektronikę za 900 pln

http://www.allegro.pl/item157532988_pom ... _5tdi.html

Też bym zadzwonił.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 14:59:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
kosma_sz napisał(a):
... Jak myślisz skąd się biorą części? z serwisu ASO? M.in. z allegro kolego, z allegro...


Czesci biora sie przede wszystkim z zakladow je produkujacych, a nie jak napisales z Allegro - tam znajdziesz czesci m.in. z samochodow kradzionych (stanowiacych zapewne wiekszosc), samochodow rozbitych, oraz czesci pochodzace po prostu z wozow przeznaczonych na rozbiurke. W tej kwestii nie mamy sie co sprzeczac.

Kupujac czesc na Allegro (tym bardziej element dosc skomplikowany, ktorego sposob uzytkowania wplywa m.in. na jego trwalosc) nie otrzymujesz gwarancji (poza watpliwa tzw. rozruchowa) Nie wiesz skad ta czesc pochodzi, bo z duzym prawdopodobienstwem mozna powiedziec ze zapewniasz zbyt zlodzieja.

Zastanow sie nad tym zanim nastepnym razem zaczniesz szukac "czesci" na Allegro. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 15:04:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2006 11:31:10
Posty: 28
Lokalizacja: KIELCE-Frankfurt am Main
Cytuj:
A tutaj facet naprawia elektronikę za 900 pln

http://www.allegro.pl/item157532988_pom ... _5tdi.html

Też bym zadzwonl



moze w koncu przy naprawie tak drogich czesci da sie troche zaoszczedzic, ktos znalazl na allegro tanie pompy, moze to wszystko zlozyc do kupy i wyjdzie tania i profesjonalna naprawa a nie tylko drogi serwis, tak mysle


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 15:14:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Na forum poruszane bylo juz tysiace spraw w ktorych dla poszczegolnych forumowiczow najwazniejszym kryterium byla cena, mowie tutaj na przyklad o: wymianie rozrzadu, oleju, filtrow, itp. Zawsze znajdzie sie zamiennik, badz warsztat czy fachowiec ktory wykona usluge - w porownaniu z renomowanym i pewnym warsztatem - prawie za friko :D Tak jest, bylo i bedzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 15:15:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Garrett napisał(a):
kosma_sz napisał(a):
... Jak myślisz skąd się biorą części? z serwisu ASO? M.in. z allegro kolego, z allegro...


Czesci biora sie przede wszystkim z zakladow je produkujacych, a nie jak napisales z Allegro - tam znajdziesz czesci m.in. z samochodow kradzionych (stanowiacych zapewne wiekszosc), samochodow rozbitych, oraz czesci pochodzace po prostu z wozow przeznaczonych na rozbiurke. W tej kwestii nie mamy sie co sprzeczac.

Kupujac czesc na Allegro (tym bardziej element dosc skomplikowany, ktorego sposob uzytkowania wplywa m.in. na jego trwalosc) nie otrzymujesz gwarancji (poza watpliwa tzw. rozruchowa) Nie wiesz skad ta czesc pochodzi, bo z duzym prawdopodobienstwem mozna powiedziec ze zapewniasz zbyt zlodzieja.

Zastanow sie nad tym zanim nastepnym razem zaczniesz szukac "czesci" na Allegro. :D


Słuchaj to wszystko prawda. Tylko weź pod uwagę, że mieszkamy w Polsce i nowe części "z zakładów" są wkładane tylko i wyłącznie w serwisie Boscha. Cała reszta półśrodków to jedno wielkie kombinowanie i improwizacja.
Skoro nowa część kosztuje 7tys pln to chyba jest jasne, że wszystkie wspomniane dotąd opcje polegają na wymianie na część używaną.

Nawet jeśli naprawi za 3tys PLN w jakimś zakładzie to dam głowę, że jak się coś zepsuje gwarancja nie zostanie uznana. Dlaczego? Nie masz absolutnie kontroli nad usługodawcą, ma 100% możliwość manipulowania tym co się zepsuło.

Z tymi złodziejami to nie przesadzaj. Każda część boscha ma numer seryjny, włącznie z chipami na płytce drukowanej, łatwo dojdziesz do tego czy część jest kradziona, zapewniam Cię. Co innego błotniki, lusterka czy lampy.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 15:28:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Ja też kupiłbym drugą pompę. Wystarczy troche poszperać i na prawde za niewielkie pieniądze mżna nabyć używką lub regenerowaną.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 15:32:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
kosma_sz napisał(a):
Z tymi złodziejami to nie przesadzaj. Każda część boscha ma numer seryjny, włącznie z chipami na płytce drukowanej, łatwo dojdziesz do tego czy część jest kradziona, zapewniam Cię. Co innego błotniki, lusterka czy lampy.


I co z tego wynika :): chcialbym zobaczyc jak sprawdzasz pochodzenie czesci Boscha po numerze seryjnym. Co do pozostalej czesci Twojej wypowiedzi to dlaczego zakladasz ze jezeli cos robione jest w Polsce musi byc kombinowane, naprawione nieuczciwie, czy tez na lipnych czesciach. Zawsze mozesz byc przy naprawie, lub zweryfikowac czesci, sprawdzic dokumentacje.

Masz Swoje zdanie, ja pozostane przy mojej opinii ktora na temat czesci z Allegro juz sobie wyrobilem. Poczekajmy teraz na Meszruma, aby "poczuc powage sytuacji" :D :D :D :D :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 15:40:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Garrett napisał(a):
kosma_sz napisał(a):
Z tymi złodziejami to nie przesadzaj. Każda część boscha ma numer seryjny, włącznie z chipami na płytce drukowanej, łatwo dojdziesz do tego czy część jest kradziona, zapewniam Cię. Co innego błotniki, lusterka czy lampy.


I co z tego wynika :): chcialbym zobaczyc jak sprawdzasz pochodzenie czesci Boscha po numerze seryjnym. Co do pozostalej czesci Twojej wypowiedzi to dlaczego zakladasz ze jezeli cos robione jest w Polsce musi byc kombinowane, naprawione nieuczciwie, czy tez na lipnych czesciach. Zawsze mozesz byc przy naprawie, lub zweryfikowac czesci, sprawdzic dokumentacje.

Masz Swoje zdanie, ja pozostane przy mojej opinii ktora na temat czesci z Allegro juz sobie wyrobilem. Poczekajmy teraz na Meszruma, aby "poczuc powage sytuacji" :D :D :D :D :D


Ok. Mam swoje zdanie a ty masz swoje. Ja tylko piszę jak ja bym zrobił.
Co do kombinowania i improwizacji. No chyba się ze mną zgodzisz, że nie ma w Polsce wykwalifikowanych serwisantów (oprócz ASO). A ile trzeba czasu, zepsutych części i dodatkowych kosztów aby powstał dobry mechanik samouk? Nie masz wrażenia, że samochód jest mało awaryjny dopóki nie zaczniesz z nim jeździć do mechanika? Nie masz wrażenia, że potem jest reakcja lawinowa? Nie czujesz, że jak się nie znasz na samochodzie to Cię obedrą do kości? Gdyby było inaczej nie siedziałbyś na tym forum ;)


Życzmy pechowcowi udanej naprawy :)

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 16:08:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
kosma_sz napisał(a):
No chyba się ze mną zgodzisz, że nie ma w Polsce wykwalifikowanych serwisantów (oprócz ASO).

Są , trzeba tylko wiedziec gdzie pojechać :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 16:17:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2006 11:31:10
Posty: 28
Lokalizacja: KIELCE-Frankfurt am Main
nie mozna zgodzic sie z tym ze w polsce niema wykfalifikowanych mechanikow, to ze w polsce sie kombinuje to tylko przes samych uzytkownikow i przez to ze sie chce zaoszczedzic i naprawic auto po jak najnizszych cenach, po co regeneruje sie czesci? przeciez mozna ja wymienic na nowa ktora kosztuje kilka miesiecznych pesji


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 16:35:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie ma nic gorszego, anizeli byc do konca przekonanym o slusznosci swego zdania...
...zatem napisze w ten sposob:
nie znam zadnego dobrego warsztatu, ktory kupowalby VP44 na allegro [to samo z lmm, N75, wtryskiwacze etc]. Masters, Diagtronik, CompSport i inni, jak wiemy maja nieco inna polityke naprawiania - wszystko jest nowe, nienaprawiane - za ciezkie pieniadze.
naprawa tania oznacza, ze i tak wydamy 2x pieniadze. dotyczy to niemal wszystkiego.
ponadto, podkreslenia wymaga fakt, iz renomowane zaklady uznaja roszczenia gwarancyjne - nie slyszalem jeszcze skarg skierowanych pod adresem dobrych warsztatow.
[sam reklamowalem lmm w Diagtroniku - JJ z usmiechem wymienil i jeszcze zarzucil dowcipami przy kawie].

mowiac inaczej: mozna tuningowac TDI na wiele sposobow - dobry program u w.w. bedzie kosztowac swoje [1500-1900], mozna takze zlecic tuning stefanowi_turbo78 z allegro za 250...
po co placic 8x wiecej?
mozna takze zalozyc BOX za 80pln wyciagniety z rozbitego samochodu...

to samo z BP Ultimate i rozowa...
etc etc

VP44 nie jest urzadzeniem plug&play. bede sie upierac, ze wymaga sporo umiejetnosci i dosyc waskiej specjalizacji. wiedza kosztuje.
po co kupowac popsuta [dobra nie moze kosztowac 700pln], skoro jedna popsuta juz mamy?

lecz, z racji, iz dane nam jest spedzac nasze dni w pluralistycznym ustroju, kazdy moze sie cieszyc swoim, odmiennym zdaniem...


:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 17:03:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
meszrum napisał(a):
nie ma nic gorszego, anizeli byc do konca przekonanym o slusznosci swego zdania...
...zatem napisze w ten sposob:
nie znam zadnego dobrego warsztatu, ktory kupowalby VP44 na allegro [to samo z lmm, N75, wtryskiwacze etc]. Masters, Diagtronik, CompSport i inni, jak wiemy maja nieco inna polityke naprawiania - wszystko jest nowe, nienaprawiane - za ciezkie pieniadze.
naprawa tania oznacza, ze i tak wydamy 2x pieniadze. dotyczy to niemal wszystkiego.
ponadto, podkreslenia wymaga fakt, iz renomowane zaklady uznaja roszczenia gwarancyjne - nie slyszalem jeszcze skarg skierowanych pod adresem dobrych warsztatow.
[sam reklamowalem lmm w Diagtroniku - JJ z usmiechem wymienil i jeszcze zarzucil dowcipami przy kawie].

mowiac inaczej: mozna tuningowac TDI na wiele sposobow - dobry program u w.w. bedzie kosztowac swoje [1500-1900], mozna takze zlecic tuning stefanowi_turbo78 z allegro za 250...
po co placic 8x wiecej?
mozna takze zalozyc BOX za 80pln wyciagniety z rozbitego samochodu...

to samo z BP Ultimate i rozowa...
etc etc

VP44 nie jest urzadzeniem plug&play. bede sie upierac, ze wymaga sporo umiejetnosci i dosyc waskiej specjalizacji. wiedza kosztuje.
po co kupowac popsuta [dobra nie moze kosztowac 700pln], skoro jedna popsuta juz mamy?

lecz, z racji, iz dane nam jest spedzac nasze dni w pluralistycznym ustroju, kazdy moze sie cieszyc swoim, odmiennym zdaniem...

:517:


Bardzo Cię proszę kolego. Jedno ale. Nie kupuje się od allegro tylko od konkretnej firmy/osoby. Skoro firma, która ma na allegro kilkaset pozytywnych komentarzy, sprzedaje regenerowaną pompę z gwarancją za 2000 PLN to jej wierzę. To i tak jest o 1000 pln mniej. Dodam, że starą pompę też można sprzedać za kilkaset złotych. To tyle ode mnie bo szkoda mi nerwów.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 18:22:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
kosma_sz napisał(a):
Bardzo Cię proszę kolego. Jedno ale. Nie kupuje się od allegro tylko od konkretnej firmy/osoby. Skoro firma, która ma na allegro kilkaset pozytywnych komentarzy, sprzedaje regenerowaną pompę z gwarancją za 2000 PLN to jej wierzę. To i tak jest o 1000 pln mniej. Dodam, że starą pompę też można sprzedać za kilkaset złotych. To tyle ode mnie bo szkoda mi nerwów.


Jeszcze pare postow i sie przekonasz, i tak jest juz lepiej - zaczelo sie od ceny 500 zlotych, teraz jest juz 2000. Nie ma co sie sprzeczac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 18:38:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Garrett napisał(a):
kosma_sz napisał(a):
Bardzo Cię proszę kolego. Jedno ale. Nie kupuje się od allegro tylko od konkretnej firmy/osoby. Skoro firma, która ma na allegro kilkaset pozytywnych komentarzy, sprzedaje regenerowaną pompę z gwarancją za 2000 PLN to jej wierzę. To i tak jest o 1000 pln mniej. Dodam, że starą pompę też można sprzedać za kilkaset złotych. To tyle ode mnie bo szkoda mi nerwów.


Jeszcze pare postow i sie przekonasz, i tak jest juz lepiej - zaczelo sie od ceny 500 zlotych, teraz jest juz 2000. Nie ma co sie sprzeczac


Nieprawda, zaczęło się od 450-1700. Podałem całe spektrum cen :-]

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 10:53:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Witam. Wiec dzwonili mi z Nadarzyna - 2800zl za sama naprawe pompy (+kilkaset dla moich mechanikow za wymiane), do wymiany w pompie nastawnik, korpus, uklad sterujacy. Rok gwarancji. Nie wiem dlaczego tyle licza za te regeneracje pomp. Kiedy faktycznie naprawde za 3300zl mozna znalezc nowa na allegro. Ale nie chce mi sie juz w tym momencie bawic w allegro. Niech robia ta pompe i szybciej auto odebrac chce. Jutro mysle bede odpalal auto, Zapraszam jutro na finał , napisze jak chodzi co i jak po odebraniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 11:09:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
OT w temacie Mixolu :D

Piotruś:
-Zatankowałem 60L ON i dolałem 1L Mixolu.

Efekty:
-auto pali jak paliło poranny rozruch bez zmian
-po odpaleniu kopci jak kopciło
-praca pompy (układu paliwowego) chyba taka sama.Nie dosłuchałem się żadnej cichszej pracy
-spalanie nie wzrosło ani nie zmalało
-elastyczność auta bez zmian

hmmm nie zaszkodziło nie pomogło.Zobaczymy za następne kilka tankowań.
Na razie się zawiodłem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 11:41:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2006 22:46:44
Posty: 55
Lokalizacja: Trzebnica
więc czeakmy czy ta A 6 odpali i ile to kosztowało w sumie.

_________________
Audi B 4 2,3 NG obniżona /warcząca burgundowa laska


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 12:30:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Słuchajcie mam pytanie. Czy jesli kupie uzywana pompe wtryskowa, która bedzie miala te same numery Bosch, to oprocz tego musze ja jeszcze programowac czy cos takiego ?? Czy po prostu montuje zamiast starej i jest ok??


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 184 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: