.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 12:46:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 20:05:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Pomimo że nie mam quattro to pozwolę sobie dodać dwa zdania. Każdy torsen ma taki parametr TBR (torque bias ratio). Czyli maksymalna różnica momentów obrotowych pomiędzy jego stronami którą potrafi podtrzymać. Np. jeśli TBR=4 to maksymalny podział momentu wynosi 20:80. Gdy wtedy tylnia oś ma trakcję do 200nm a przednia do 50nm to torsen właśnie tak podzieli moment obrotowy (jeśli silnik przyłożny 250nm). Gdy potem jedna z osi (np. tylna) wpadnie w poślizg i jej trakcja spadnie do 10nm to druga (w tym przypadku przednia) dostanie co najwyżej 10*TBR=40nm. Więcej momentu obrotowego silnik po prostu nie wygeneruje bo wszystko pójdze w poślizg tylnej osi. A gdy jednej z osi nie ma, to druga dostaje 0*TBR=0nm ;) Tak przynajmniej rozumiem zasadę działania tego mechanizmu (w wersji bez blokad)

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: