.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 05:10:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDI AKN]Najlepszy moment obrotowy??
PostNapisane: 15.sty.2007 07:05:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
Mam takie pytanie bo nigdzie nie moge znalesc do jakich max obrotów krecic mojego TDI-ka?

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 12:57:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Turbina pompuje od ok. 1500obr. a efektywnie daje kopa od 2100 w seryjnym AKN-ie, Ciąg zaczyna maleć od 3500 a motor ma limiter ustawiony na 4750. Generalnie zakres użytecznych obrotów w tym silniku jest dość wąski i w manualnej skrzyni drażnią dość krótkie biegi. Mój silnik jest lekko zmodyfikowany i ciągnie od 1500 a odcinkę mam przy 5100 wiec trochę inaczej się odpycha :P .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 14:32:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
W jaki sposób go zmodyfikowales?Jakis virus?To ty masz ta turbine na sprzedaż:)Powiedz mi bo z tego co pisales ze masz wieksza, czy od 180PS pasuje do 150PS, czy trzeba cos przerabiac?

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 16:28:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.gru.2005 18:35:46
Posty: 220
Lokalizacja: Rzeszów
A tak apropo, jak to jest z Audi 80 B4? Chodzi mi o silnik 1.9TDi 1Z. Pamietam jak na poczatku np z biegu 2 ,krecac obroty do 3500rpm, na 3 zawsze mi szarpalo samochodem. Balem sie przez to wychodzic na obroty wyzej bo spora rzepa jezdzic takim skoczkiem... Moje pytanie jako mlodego kierowcy jest takie - w jakim tempie zmieniac biegi zeby bylo dynamicznie, zgrabnie i ladnie. Na jaki spadek obrotow moge sobie pozwolic przy zmianie biegow?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 16:31:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
rafal_online napisał(a):
A tak apropo, jak to jest z Audi 80 B4? Chodzi mi o silnik 1.9TDi 1Z. Pamietam jak na poczatku np z biegu 2 ,krecac obroty do 3500rpm, na 3 zawsze mi szarpalo samochodem. Balem sie przez to wychodzic na obroty wyzej bo spora rzepa jezdzic takim skoczkiem... Moje pytanie jako mlodego kierowcy jest takie - w jakim tempie zmieniac biegi zeby bylo dynamicznie, zgrabnie i ladnie. Na jaki spadek obrotow moge sobie pozwolic przy zmianie biegow?

zmieniaj biegi tak zeby po zmianie wskazwka obrotomierza ladowala w granicach 2000 rpm ... wtedy masz do dyspozycji maxymalna ilosc niutków.... :diabel:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 16:49:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.gru.2005 18:35:46
Posty: 220
Lokalizacja: Rzeszów
Dzieki za napisanie tego czarno na bialym. Pokaze w koncu ojcu, bo on od lat przyzwyczajony do benzyniakow, jezdzac teraz 1Zem, porusza sie troche na PSJ-a. No ale co ja moge, tylko mowic :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 20:16:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Cytuj:
W jaki sposób go zmodyfikowales?Jakis virus?To ty masz ta turbine na sprzedaż:)Powiedz mi bo z tego co pisales ze masz wieksza, czy od 180PS pasuje do 150PS, czy trzeba cos przerabiac?

Przy montażu 150 i 180 jest taka sama, ale w seryjnym silniku nie ma żadnej korzysci z takiej zamiany. Tak mam dość mocny program i jestem w trakcie zmian mechanicznych min. znacznie większą turbine co ma zaowocować wyraźnym przekroczeniem 200ps mam nadzieję ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2007 08:20:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
maxtdi napisał(a):
Cytuj:
W jaki sposób go zmodyfikowales?Jakis virus?To ty masz ta turbine na sprzedaż:)Powiedz mi bo z tego co pisales ze masz wieksza, czy od 180PS pasuje do 150PS, czy trzeba cos przerabiac?

Przy montażu 150 i 180 jest taka sama, ale w seryjnym silniku nie ma żadnej korzysci z takiej zamiany. Tak mam dość mocny program i jestem w trakcie zmian mechanicznych min. znacznie większą turbine co ma zaowocować wyraźnym przekroczeniem 200ps mam nadzieję ;)


czyli proponujesz turbinke ze 180PS-ow i jakiegos wirusa tak zeby nie przeginac?Czy sam wirus na moja dotychczasowo turbine wystarczy?A propo co z ta twoja turbinka bedzie na mnie czekala?

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2007 11:16:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Jeżeli chcesz normalnie bzykać to dobry soft na ori turbinie wystarczy. Zmiana na 180kę z mojego doświadczenie nie wiele daję bo różnice między ich parametrami są dość małe. Ale jak będziesz miał w takiej samej cenie to bierz 180kę z tym że może czasem przeładowywać. Generalnie do mocniejszych modów obie są kiepskie mają za małą wydajność w stosunku do swej bezwładności. Jeżeli twoje auto będzie miało serię czyli te 150 ps to bez dymu proponował bym coś w okolicach 175ps i 380 Nm, ale nie jest to regułą w tym silniku bo są egzemplarze bardziej podatne i przy takich nastawach mogą mieć wyższą moc. Moja turbina leży, do póki komuś nie padnie i jej nie weźmie. A i jeszcze jedno generalnie luzy ma każda turbina z tym że czym mniejsze tym lepiej , lecz te sprężarki maja dość częstą wadę w postaci wypalonych łopatek na stronie wydechowej , stąd radzę dokładnie je sprawdzać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2008 22:14:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.kwi.2008 05:47:57
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa/Jelonki
Dolacze sie do tego watku :)
Jaki jest max moment obrotowy dla silnika 2.5 TDI AFB, przy ilu obrotach go uzyskuje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2008 23:35:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
http://www.audiklub.org/dane.html

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: