.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 21:53:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [GOLF MK3 AFN] AFN na hamowni
PostNapisane: 16.sty.2007 21:41:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Mam wielki dylemat.
Będąc w Łodzi shamowałem auto bo chciałem do niego wrzucić jakiś wirusik i w serii wyszło 90KM i 190Nm.
Pierwsze podejrzenie padło na pompę, że od innego auta, ale jest od AFNa.
Drugie to to że wtryski ktoś wsadził od 1Zta. Niestety nie to bo są od AFNa.
Nie ma żadnych błędów na VAGu.
Turbina pompuje 1950mbar w całym zakresie obrotów od 1800 do 4300.
Przepływomierz pokazuje powyżej 4000 obrotów dalej około 850.
Rozrząd ustawiony, później jeszcze raz sprawdzony i jest idealnie na punktach i przy zablokowanym wałku rozrządu.
Kąt wtrysku 49-50 na zablokowanym kompie.
Olej syntetyk Castrol GTD magnatec 5W-40 nie bierze go ani "grama".
Silnik normalnie odpala, nie kopci, nie szarpie.
Przebieg 195000. Korekcje wtrysków 0,4 0,2 0,8.
Co jest grane? Gdzie się te konie rozbiegły? Proszę o pomoc chociaż to nie AUDI ale silnik AFN.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2007 22:36:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Może spróbuj zmienić hamownię, albo przeanalizować bloki pomiarowe z VAGa ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 02:03:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Można jeszcze sprawdzić czy kąt wtrysku w całym zakresie obrotów zgadza się z wymaganym. Jeśli z bloków nie wychodzi nic konkretnego, a mocy nie ma, to być może wtryskiwacze nie podają już dobrze paliwa - trzeba by podmienić na próbę.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 07:15:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
20 KM to dość dużo ...
Jeśli masz możliwość wrzucenia logów na forum to poprosimy komplecik statycznych (007,013) i dynamicznych (003,011).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 08:31:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
To że jest słabszy to napewno bo czasy przyspieszania od 80-120 na 4 biegu to u mnie 9,5 - 10s a normalnie powinien mieć około 8s.
Po południu po pracy wrzucę logi.
A kto mógłby na próbę przełożyć wtryski do mojego silniczka?
Wiadomo że nie za friko :D
A zaznaczam też że nie mam katalizatora.

_________________
AUDI A4 B6 AVANT AVF+ S-LINE
VW GOLF GT TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 09:37:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Grzes napisał:
Cytuj:
To że jest słabszy to napewno bo czasy przyspieszania od 80-120 na 4 biegu to u mnie 9,5 - 10s a normalnie powinien mieć około 8s.


Z tymi czasami to chyba troche przesadziłeś. Wg mnie masz w normie, wystarczy przeszukać forum i porównać wyniki. Około 8s to już jest po lekkim programie z tego co się orientuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 12:51:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
wowo napisał(a):
Grzes napisał:
Cytuj:
To że jest słabszy to napewno bo czasy przyspieszania od 80-120 na 4 biegu to u mnie 9,5 - 10s a normalnie powinien mieć około 8s.


Z tymi czasami to chyba troche przesadziłeś. Wg mnie masz w normie, wystarczy przeszukać forum i porównać wyniki. Około 8s to już jest po lekkim programie z tego co się orientuję.


No właśnie nie. Kilku użytkowników golfów z AFNami seryjnymi zrobiło takie pomiary i wyszło im około 8 sekund, a po chipie 6-6,5 sekundy.

_________________
AUDI A4 B6 AVANT AVF+ S-LINE
VW GOLF GT TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 12:55:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Grzes napisał(a):
To że jest słabszy to napewno bo czasy przyspieszania od 80-120 na 4 biegu to u mnie 9,5 - 10s a normalnie powinien mieć około 8s.
Po południu po pracy wrzucę logi.
A kto mógłby na próbę przełożyć wtryski do mojego silniczka?
Wiadomo że nie za friko :D
A zaznaczam też że nie mam katalizatora.

Jeśli w 013 będziesz miał ładne korekty to chętnie się zamienię wtryskami na moment, ale uprzedzam że moje są prawdopodobnie już na wykończeniu ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 18:59:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Jak mogę wstawić logi w postaci gifów z mojego dysku?

_________________
AUDI A4 B6 AVANT AVF+ S-LINE
VW GOLF GT TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 19:04:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wrzuć zdjęcia na jakichś serwer i podaj linki tutaj na forum. Sa też specjalne serwisy typu fotosik.pl itp ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 19:28:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Mam nadzieję że dobrze wrzuciłem zdjęcia.
Adres pod jakim znajdują się logi to
http://www.grzesdan.fotosik.pl
Są tam 3 zdjęcia logów dynamicznych grupy 03-08-11, 10-04-06, 07-13-12 i 6 zdjęć logów statycznych grupy od 1 do 18.

_________________
AUDI A4 B6 AVANT AVF+ S-LINE
VW GOLF GT TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 19:45:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1. Dość duża różnica korekt na cylindrze nr 3 ... być może spadek kompresji lub już wtryski nie radzą sobie. Sugeruję wykonanie pomiaru ciśnienia sprężania.
2. Przepływomierz ok
3. Turbina w porządku, jednak jest lag spowodowany zabrudzonimi kierownicami spalin. Przeładowanie jest już dość spore ok 200 mBAR i niedługo powinieneś zrobić porządek z kierownicami inaczej mozesz zacząć łapać notlaufy.
4. Kąt wtrysku idealny pod warunkiem że był mierzony w basic settings.
5. Pomiar 003 na wolnych obrotach przeprowadzony nieprawidłowo, ale o tym sobie doczytasz ;)

Jeśli coś przeoczyłem koledzy dopowiedzą ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 19:50:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
A co z zaworami? w jakim są stanie , nie napisałeś nic o cienieniu sprężania na poszczególnych garach, było mierzone??

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 20:00:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Pomiar kompresji zrobię jak najszybciej, ale do tej pory z niego zrezygnowałem bo autko nie bierze grama oleju a jeździ na syntetyku.
Turbina to wcześniej powodowała notlaufy bo kierownice na początku reanimacji WD40 mogłem tylko ruszyć młotkiem i śrubokrętem.
Teraz chodzą dobrze w górę ale niestety w jednym miejscu się przycinają w czasie powrotu i stąd to przeładowanie.
Kąt był w basic settings.
Pomiar w bloku 003 to pewnie chodzi o różnice między aktualnym a wymaganym wskazaniem przepływomierza?
Chyba mam zaślepionego EGRa bo czy z przegazowaniem czy bez zmienia się tylko 4 kolumna z 5% na 65%, a pozostałe są bez zmian.

_________________
AUDI A4 B6 AVANT AVF+ S-LINE
VW GOLF GT TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 20:24:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Masz brak mocy jak na dłoni ;) Powyżej 3700rpm jest bardzo kiepskie sterowanie doładowaniem. To się przekłada na nieskie odczyty z lmm. Niewykluczone, ze sam lmm malo mierzy przy wysokich obrotach. Ale przy obecnym stanie doładowania tego nie idzie sprawdzić. Poniżej 3700rpm też ciśnienie skacze - być może dlatego spadł moment obrotowy.
A wiec doprowadź kierownice spalin do normalnego stanu i ponownie zrób logi. W tych które zrobiłeś brakuje 001 a kilka jest zbędnych (002, 005, 006, 009, 012, 015, 018)

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 20:30:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Jest blok 001 na wolnych obrotach.
Najwyższy moment był przy około 2100obr i wynosił 190 Nm. Wtedy jeszcze sterowanie turbiny nie ma chyba takiego dużego wpływu na osiągi.
Na hamowni widać było ten dołek który jest przy 2800-3000 obr jako niewielkie obniżenie krzywej momentu ale dalej wykres był normalny.
Chcę podkreślić że brakuje 45-50Nm do serii i 20KM.
Same kierownice tego by chyba nie powodowały.

_________________
AUDI A4 B6 AVANT AVF+ S-LINE
VW GOLF GT TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 21:04:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Grzes napisał(a):
Jest blok 001 na wolnych obrotach.


W tym przypadku on jest interesujący pod obciążeniem ;)

Grzes napisał(a):
Najwyższy moment był przy około 2100obr i wynosił 190 Nm. Wtedy jeszcze sterowanie turbiny nie ma chyba takiego dużego wpływu na osiągi.
Na hamowni widać było ten dołek który jest przy 2800-3000 obr jako niewielkie obniżenie krzywej momentu ale dalej wykres był normalny.
Chcę podkreślić że brakuje 45-50Nm do serii i 20KM.
Same kierownice tego by chyba nie powodowały.


Popatrz jaki masz niski odczyt z lmm powyżej 3700rpm - to napweno utnie sporo mocy. A co do momentu - typowy chip w AFNie podnosi ciśnienie o tak 150mb ;) W tym golfie ciśnienie lubi sobie skoczyć o 500mb w ciągu 300rpm. Np. zobacz na ciśnienie i odczyt z lmm w okolicach 2500rpm.

Moim zdaniem zacznij od rozruszania kierownic spalin - byc może wystarczy tylko popałować. Potem zrób ponownie logi - bedzie można zdiagnozować lmm. Bo teraz trudno powiedzieć co sie dzieje powyżej 3700rpm. A potem ponownie hamownia ;)

Jeśli chodzi o EGR to zgadza się, jest zaślepiony,

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 17:32:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
A czy ktoś z Was spotkał się z tym że taką utratę mocy powodują szklanki lub wałek?
A jeśli tak to jak sprawdzić wałek - jakie ma wymiary krzywka, i jak sprawdzić szklanki jeśli zastukają tylko po zapaleniu a potem jest OK?
Jakie znaczenie ma sygnał podawany z wtrysku sterującego?
Czy istnieje taka możliwość że daję informację do komputera że wtrysnął np. 40mg paliwa chociaż rzeczywiście wtrysnął 30mg? Wtedy reszta wtrysków musi się do niego dopasować wię też wtryskuje za mało i spada moc?
To są tylko moje domysły być może głupie ale zaczynam podejrzewać wszystko. :D

_________________
AUDI A4 B6 AVANT AVF+ S-LINE
VW GOLF GT TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 20:08:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Dzisiaj podmieniliśmy moje wtryski na wtryski od ASV.
Po wymianie rozjechał się kąt wtrysku z 51 na 34 ale nie regulowaliśmy go.
Oprócz kąta wtrysku rozjechała się dawka paliwa z 3mg na 6,5mg.
Zmieniliśmy dawkę na 3mg i pojechaliśmy shamować auto.
Wyszło 98KM i 195Nm.
Na chwilę wstawiliśmy BOXa i pomiar pokazał 120KM i 247Nm.
Po wstawieniu moich wtrysków AFN spowrotem kąt miał wartość ponownie 51 a dawka była około 0 i obroty nie schodziły poniżej 1150. Ustawiliśmy ponownie dawkę na 3,2 i wróciłem do domu.
Kończą mi się pomysły co sprawdzić.
W planie mam jeszcze ciśnienie sprężania, podmianę pompy wtryskowej i jeszcze raz sprawdzenie rozrządu, ale nie wiem czy to coś da.
Wszystko jest dobrze a brakuje 20KM i 50Nm. :/

Może ktoś ma jakąś teorię dlaczego rozjechał się kąt wtrysku i dawka?
Czyżby pompa nie dawała rady?

_________________
AUDI A4 B6 AVANT AVF+ S-LINE
VW GOLF GT TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 21:07:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Grzes napisał(a):
Może ktoś ma jakąś teorię dlaczego rozjechał się kąt wtrysku i dawka?


Po wymianie wtrysków może sie tak stać.

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: