.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 21:56:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALl] Mechanizm róznicowy- Pytanie do znawców
PostNapisane: 18.sty.2007 13:00:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2006 14:36:02
Posty: 41
Lokalizacja: Niepołomice Kraków A4 1.9 TDI
czy bez obiązenia (samochód na podnośniku) mechanizm różnicowy powinien chodzic cicho, bez stuków zgrzytania. ???
pozdrawiam

_________________
A4 1,9 TDI 95 r. Piękny granatowy i oczywiście sedanik.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 13:05:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
tak

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 14:43:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
tak przez duże T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 14:54:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2006 14:36:02
Posty: 41
Lokalizacja: Niepołomice Kraków A4 1.9 TDI
Wiec nie ma znaczenia czy na wysokich czy niskich obratach ?????....wali jak by sie łozysko rozleciało.... a mechanik twierdzi że tak ma być.... w takim razie chyba pora zmieinć mechanikia...
pozdrawiam

_________________
A4 1,9 TDI 95 r. Piękny granatowy i oczywiście sedanik.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 12:59:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2005 14:10:02
Posty: 128
Lokalizacja: Leszno -wielkopolska
Ja osobiście spotkałem sie z autami zupełnie sprawnymi, które po rozpędzeniu na podnośniku, niesamowicie hałasowały w dyfrze, a podczas jazdy... cisza. Nie był to pojedynczy przypadek, ale to juz indywidualnie trzeba auto osłuchać.

_________________
Audi 100 '87 2.23(KZ) +LPG -Jeszcze sporo pracy do pełni szczęścia
Audi 100 '88 1.8(DS) +LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 13:03:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
to są luzy, jeśli na podnośniku wszystkie napędzane koła się kręcą to jest ok, ale hałas z mechanizmu świadczy albo o niezłych luzach, albo o wyłamanych coponiektórych zębach w przekładni.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 13:09:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
A to wogóle wolno kręcić zapalone auto na podnośniku jak wachacze wiszą na dole? Przecież to nie jest neutralne położenie dla półosi, czy to w przednim czy tylnym zawieszeniu. Mnie mechanik zawsze odradzał takie postępownanie. Nic sie nie uszkodzi wtedy?

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 13:12:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2006 14:36:02
Posty: 41
Lokalizacja: Niepołomice Kraków A4 1.9 TDI
Jesli dobrze pamietam to jedno koło kręciło sie polwoli......
a co do hałasu to bardzo przypomina padniete łozysko....
Pytam o ten mechanizm bo mam problem z drganiami w czasie dodawania gazu.... odczuwalnymi od 3 bieku tak koło 1800- 2000 obrotów
po przkroczeniu tego pułapu jest cisza...
Wszystko sprawdzone poduchy zawieszenie.... także mysle czy.... luzy w mechaniźmie nie powoduję takich drgań przy obięzeniu... ?

_________________
A4 1,9 TDI 95 r. Piękny granatowy i oczywiście sedanik.....


Ostatnio edytowano 19.sty.2007 13:14:23 przez Robert1977, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 13:12:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
a co się ma uszkodzić? półosie napędowe muszą być przystosowane do pracy w całym zakresie prac wahacza, wyobrażasz sobie wpadnięcie w dziurę , po której odpada Ci półośka ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 13:28:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2005 14:10:02
Posty: 128
Lokalizacja: Leszno -wielkopolska
Robert1977 napisał(a):
Jesli dobrze pamietam to jedno koło kręciło sie polwoli......
a co do hałasu to bardzo przypomina padniete łozysko....
Pytam o ten mechanizm bo mam problem z drganiami w czasie dodawania gazu.... odczuwalnymi od 3 bieku tak koło 1800- 2000 obrotów
po przkroczeniu tego pułapu jest cisza...
Wszystko sprawdzone poduchy zawieszenie.... także mysle czy.... luzy w mechaniźmie nie powoduję takich drgań przy obięzeniu... ?

Nie można tego w 100% wykluczyć, ale mało prawdopodobne że uszkodzony mechanizm dawałby objawy w tak wąskim zakresie pracy.

_________________
Audi 100 '87 2.23(KZ) +LPG -Jeszcze sporo pracy do pełni szczęścia
Audi 100 '88 1.8(DS) +LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 13:38:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2006 14:36:02
Posty: 41
Lokalizacja: Niepołomice Kraków A4 1.9 TDI
1800-2000 jest to ten moment największego obiązenia układu napędowego..... bo np.... jak podciągne go na każdym biegu wyzej.....
3 do 60km 4- 80km to chodzi pięknie cichutko bez wibracji...
co jest własnie ciekawe.... a jak Pan Bóg przykazał 4- 60 to w przedziale miedzy 65km do 70km występują te wibraje - odczuwalne w podłodze....
co to moze być.... ??? mechanizm ?

_________________
A4 1,9 TDI 95 r. Piękny granatowy i oczywiście sedanik.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 13:43:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2006 14:36:02
Posty: 41
Lokalizacja: Niepołomice Kraków A4 1.9 TDI
a... i jeszcze... to jest silnik 90 km . Po rozpędzeniu autko tak do 120 130...

i dalej jest problem.... wchodzi ale powoli.....

_________________
A4 1,9 TDI 95 r. Piękny granatowy i oczywiście sedanik.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 13:51:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2005 14:10:02
Posty: 128
Lokalizacja: Leszno -wielkopolska
Robert1977 napisał(a):
a... i jeszcze... to jest silnik 90 km . Po rozpędzeniu autko tak do 120 130...

i dalej jest problem.... wchodzi ale powoli.....

Brak mocy w TDI -odwieczny problem, powodów moze byc wiele: przepływomierz, zawór N75, turbosprężarka, nieszczelne przewody podciśnieniowe, itd.

_________________
Audi 100 '87 2.23(KZ) +LPG -Jeszcze sporo pracy do pełni szczęścia
Audi 100 '88 1.8(DS) +LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 14:43:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2006 14:36:02
Posty: 41
Lokalizacja: Niepołomice Kraków A4 1.9 TDI
zapytam o jeszcze jedno.... czy przestawiony pasek rozrządu o jeden ząbek moze powodować... takie obiajwy jak pisałem wczaśniej... drgania,w przedziale 1800-2000 obrtotów ????

_________________
A4 1,9 TDI 95 r. Piękny granatowy i oczywiście sedanik.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 15:05:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2005 14:10:02
Posty: 128
Lokalizacja: Leszno -wielkopolska
Przestawiony rozrząd objawia sie na różne sposoby, wiec jeśli jest możliwość, że jest przestawiony, to od tego trzeba zacząć.
P.S. Czy te szarpania są odczuwalne w całym samochodzie czy na kole kierownicy?

_________________
Audi 100 '87 2.23(KZ) +LPG -Jeszcze sporo pracy do pełni szczęścia
Audi 100 '88 1.8(DS) +LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 15:44:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2006 14:36:02
Posty: 41
Lokalizacja: Niepołomice Kraków A4 1.9 TDI
ukiwas napisał(a):
Przestawiony rozrząd objawia sie na różne sposoby, wiec jeśli jest możliwość, że jest przestawiony, to od tego trzeba zacząć.
P.S. Czy te szarpania są odczuwalne w całym samochodzie czy na kole kierownicy?


Drgania są odczuwalne w podłodze..... nawet w oparciu siedzenia pasażera.... czuc tak jak by środkiem , tunelem...??

_________________
A4 1,9 TDI 95 r. Piękny granatowy i oczywiście sedanik.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 16:10:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
ściągnij półosie,odkręć flanszę i sprawdź w jakim stanie jest łożysko na mech różnicowym.
Sprawdź stan oleju.
Gdybając na forum nic nie pomoże.
Przykłady jakies masz.Zacznij w praktyce działać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 19:30:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2006 14:36:02
Posty: 41
Lokalizacja: Niepołomice Kraków A4 1.9 TDI
ADAM 12 napisał(a):
ściągnij półosie,odkręć flanszę i sprawdź w jakim stanie jest łożysko na mech różnicowym.
Sprawdź stan oleju.
Gdybając na forum nic nie pomoże.
Przykłady jakies masz.Zacznij w praktyce działać.


Tak musze zrobic...
dziekuje i pozdrawiam

_________________
A4 1,9 TDI 95 r. Piękny granatowy i oczywiście sedanik.....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: