.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 10:47:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDi AFB] prośba o analizę logów
PostNapisane: 18.sty.2007 09:04:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Witajcie !!!
Zwracam się do Was z prośbą jak w temacie...
Proszę o wszelkie komentarze, sugestie, wskazówki, no i oczywiście o ocenę, czy logi są poprawnie zrobione.
Na razie są tylko logi statyczne, w weekend zrobię dynamiczne.
Okażcie wyrozumiałość - to moje pierwsze logi.
Pozdrawiam

PS. Specjalne podziękowania dla Meszruma i Garretta za braterską pomoc :peace:

LOGI STATYCZNE:

Grupa 001

Obrazek

Grupa 003

Obrazek

Grupa 004

Obrazek

Grupa 007

Obrazek

Grupa 013

Obrazek

Grupa 014

Obrazek

Grupa 018

Obrazek

Grupa 004 (basic settings) TDI timing

Obrazek

Grupa 011 (basic settings) test kierownic turbiny

Obrazek

[+]
Logi dynamiczne zrobię, jak znajdę sposób aby wytłumaczyć mojej blondynce, że poradzi sobie z PUSH BUTTON ON/OFF podczas jazdy (he,he...)
Nie posadzę jej za kierownicą - nie jestem desperatem :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 17:03:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
rozrzad - bardzo ok,
pompa - ok,
turbo - ok.

na tym poprzestane - popraw mnie jezeli sie myle - czy to VC 303? wyglada na bardzo stary. zdecydowanie lepszy bylby 409.1 - chocby z powodu bloku 004 [zadane -2* v OT???? a rzeczywiste 2??]. brakuje minusow i plusow [cos, co 409.1 robi poprawnie].
podobnie 013 i 014 - wierzyc mi sie nie chce, ze masz same dawki korekcyjne na plusie...
na oko przebieg rzedu 230-250 tys.

to, ze jest to VC 303 wskazuje takze brak labels [naglowkow grup].



[+]
spojrz na moj [prawidlowy] 004:
Obrazek


jest poprawne oznaczenie + i - .
do logowan wszystkich blokow za wyjatkiem BS, polecam 409.1.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 18:02:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):

na tym poprzestane - popraw mnie jezeli sie myle - czy to VC 303? wyglada na bardzo stary. zdecydowanie lepszy bylby 409.1 - chocby z powodu bloku 004 [zadane -2* v OT???? a rzeczywiste 2??]. brakuje minusow i plusow [cos, co 409.1 robi poprawnie].
podobnie 013 i 014 - wierzyc mi sie nie chce, ze masz same dawki korekcyjne na plusie...



Nie mylisz się, kolego - to jest VAG-COM 303...
Jestem na etapie "upgrade'u" mojego oprogramowania, może już jutro zrobię ponownie logi 004, 013 i 014 tym razem bardziej aktualnym programem.

meszrum napisał(a):

rozrzad - bardzo ok,
pompa - ok,
turbo - ok.



Bardzo mnie to cieszy :peace:

meszrum napisał(a):

na oko przebieg rzedu 230-250 tys.



To mnie bardzo martwi... :(
Mesz, korekcja od idealnej nie wszędzie sięga aż -1,5 (może inne wyniki wyjdą na VC 409.1 ?)
Daj mi chociaż cień nadziei, że licznik nie był kręcony :D :D :D
Jeżeli jednak to się potwierdzi - trudno pogodzę się z faktem - wszak 230 tys. to dopiero okres dojrzewania 2,5 TDi - czyż nie :?: :diabel:
Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 18:13:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Spoko ja mam 280tys i jeździ :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 18:19:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
spojrz, moj przyjacielu, i porownaj - to jest najprawdziwsze na swiecie 243 000, takze AFB, wyjezdzone od maja 1998 na najlepszym ON dostepnym w kraju i za granica...
Obrazek

dlatego tak ciekaw jestem logow z 409.1 - byc moze wtedy na 004, 013 i 014 zobaczymy wiecej...


[+]
zainstaluj 409.1 do innego folderu. 303 zostaw do sprawdzania turbo i rozrzadu [BS].


[++]
chociaz... tak patrze na Twoje korekcje dawek... moze byc i ponizej 200 000 [na kiepskim paliwie].
nie ma sie czym przejmowac. reszta [z wyj. 004, ale to pewnie VC] jest jak dzwon.

czekamy na dynamiczne.

:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 18:27:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
OK, prezesie !!! :D
Nie wytrzymałem i śmigam do garażu z laptopem...
Jak pójdzie mi 409.1, to zaraz będą poprawione logi :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 19:36:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
meszrum napisał(a):
popraw mnie jezeli sie myle - czy to VC 303? wyglada na bardzo stary. zdecydowanie lepszy bylby 409.1 - chocby z powodu bloku 004 [zadane -2* v OT???? a rzeczywiste 2??]. brakuje minusow i plusow [cos, co 409.1 robi poprawnie].


Zastanawiam się czy nie jest to spowodowane nieprawidłowym początkiem tłoczenia po wymianie rozrządu :?: Zauważ, że w 004 na jałowych nie tylko nie zgadza się kąt wymagany z faktycznym lecz także jest maksymalne wysterowanie w pozycji 4. Podobnie, w nastawach wskazanie late powinno być ok 2 ale z minusem (ATDC) a jest z plusem. Takie przynajmniej mam wrażenie, ale mogłem coś zamieszać.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 19:50:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Jozef napisał(a):
meszrum napisał(a):
popraw mnie jezeli sie myle - czy to VC 303? wyglada na bardzo stary. zdecydowanie lepszy bylby 409.1 - chocby z powodu bloku 004 [zadane -2* v OT???? a rzeczywiste 2??]. brakuje minusow i plusow [cos, co 409.1 robi poprawnie].


Zastanawiam się czy nie jest to spowodowane nieprawidłowym początkiem tłoczenia po wymianie rozrządu :?: Zauważ, że w 004 na jałowych nie tylko nie zgadza się kąt wymagany z faktycznym lecz także jest maksymalne wysterowanie w pozycji 4. Podobnie, w nastawach wskazanie late powinno być ok 2 ale z minusem (ATDC) a jest z plusem. Takie przynajmniej mam wrażenie, ale mogłem coś zamieszać.

Pozdrawiam



Jozef, akurat w zblokowanym 004 jest wrecz idealnie - powinno byc 2* v. OT (+/-2), czyli od 0* do 4* w plusie. to jest na pewno ok.

ciekawi mnie tylko niezblokowane 004, ale to pewnie blad VC'a [starsze wersje mialy sklonnosci do abstrakcji].


[rowniez] pozdrawiam

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 20:10:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
meszrum napisał(a):
Jozef, akurat w zblokowanym 004 jest wrecz idealnie - powinno byc 2* v. OT (+/-2), czyli od 0* do 4* w plusie. to jest na pewno ok.

ciekawi mnie tylko niezblokowane 004, ale to pewnie blad VC'a [starsze wersje mialy sklonnosci do abstrakcji].


[rowniez] pozdrawiam


Własnie też się zastanawiałem czy to powinno być vor czy nach. Ja rozumiem to tak - jeśli dla 100%, na czwartej pozycji, ma być vor to nigdy nie będzie kąta nach. Tylko to mi się nie zgadza z tym że na obrotach jałowych komputer wymaga nach. Chyba żeby, czego nie wykluczam, vag-com v. 303 zupełnie bezsensownie odczytywał 004 w 2,5 TDI.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 20:22:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wybacz, ale jestem gamoniem.
ma byc 2* nOT, a nie - jak napisalem - vOT.

czyli wszystko jasne.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 21:07:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Witam ponownie, my friends !!! :peace:
Po ciężkich bojach wrzucam ponownie poprawione logi 004, 013 i 014...
Rzeczywiście były jakieś przekłamania na VC 303.1, bo teraz są całkiem inne wartości. I to wartości zmienione na moją korzyść (mojej niuni) :diabel:
Serdecznie Wam dziekuję za wszystkie cenne uwagi i proszę o więcej :D

PS. Mesz, proszę Cię przeanalizuj jeszcze raz mój przebieg, przyjacielu
Różnica w korekcji się zmniejszyła. Powiedz mi to, stary :!!: :!!: :!!:
Gratulacje z okazji tysięcznego posta (napracowałeś się) :D

Poprawione logi 004, 013 i 014 (VC 409.1):

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam i czekam na analizę :D

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 22:26:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
o, widzisz...
teraz jest prawidlowo na 004.

co do 013 i 014, to jezeli silnik byl rozgrzany [90*C / 90*C] to masz przejechane tyle, ile mowiles.
jezeli byl zimny, to rozgrzej i zaloguj ponownie.


w kazdym razie, AFB w swietnym stanie.

:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 22:48:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
o, widzisz...
teraz jest prawidlowo na 004.

co do 013 i 014, to jezeli silnik byl rozgrzany [90*C / 90*C] to masz przejechane tyle, ile mowiles.
jezeli byl zimny, to rozgrzej i zaloguj ponownie.


w kazdym razie, AFB w swietnym stanie.

:517:


Dziękuję, Mesz - taka pochwała od Ciebie to dla mnie powód do jeszcze większej dumy... :D
Silniczek był super rozgrzany, ale dla pewności w weekend powtórzę logi.

Mam do Ciebie jeszcze jedno pytanie:

W "basic settings" w grupie 000, gdzie logowałem całość, zaintrygowały mnie dwie pozycje, mianowicie:

poz.2 - kąt początku wtrysku 85-86, podczas gdy wartości dla AFB na biegu jałowym to 51...73
poz.10 - masa powietrza 97-98 utrzymująca się w górnej granicy 53...98

Czy to są prawidłowe wskazania ? Może też przekłamania VC 303.1 ?
Masz jakiś pomysł ?
Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 22:57:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dla pewnosci powtorz 000 311.2.
jezeli bedzie tak samo, to wytlumaczeniem moze byc modyfikacja programu.
lecz czy ja masz, to pokaza nam bloki 003, 008 i 011 w tzw. pedzie...

:517:

jezeli nie masz cukierasa do 311.2, to slij PW... :diabel:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 23:43:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Po waszych obradach na temat wersji VAG'a 303.1 sprobowalem zrobic to samo z wersja 409.1 Jednak probujac przejsc do wartosci pokazuje sie komunikat o potrzebie zarejestrowania programu badz kontaktu z producentem. Tak sie zastanawiam czy moze ktorys z was podrzuci namiary badz sam program w nowszej wersji :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 00:00:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Garrett napisał(a):
Po waszych obradach na temat wersji VAG'a 303.1 sprobowalem zrobic to samo z wersja 409.1 Jednak probujac przejsc do wartosci pokazuje sie komunikat o potrzebie zarejestrowania programu badz kontaktu z producentem. Tak sie zastanawiam czy moze ktorys z was podrzuci namiary badz sam program w nowszej wersji :):


Garrett, wrzuciłem Ci info na maila :D
Odbierz pocztę :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 00:16:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
spojrz, moj przyjacielu, i porownaj - to jest najprawdziwsze na swiecie 243 000, takze AFB, wyjezdzone od maja 1998 na najlepszym ON dostepnym w kraju i za granica...
Obrazek


a tak wygląda to u mnie przy 252 000km :):


http://img126.imageshack.us/my.php?image=0013014018jaowydg7.jpg[/quote]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 00:33:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Wydaje mi się, że ustawienie pompy jednak nie jest prawidłowe ;) Wychodzi na to że w vag-com 303 kąt jest zapisywany w konwencji +/- a w 409 BTDC/ATDC. W nowym logu kąt wymagany jest ok 2st ATDC a faktyczny ok 2st BTDC. Więc liczbowo są podobne lecz leżą po dwóch stronach gmp. I dlatego jest maksymalne wysterowanie ze strony komputera.

Pozdrawiam serdecznie

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 09:13:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jozef napisał(a):
Wydaje mi się, że ustawienie pompy jednak nie jest prawidłowe ;) Wychodzi na to że w vag-com 303 kąt jest zapisywany w konwencji +/- a w 409 BTDC/ATDC. W nowym logu kąt wymagany jest ok 2st ATDC a faktyczny ok 2st BTDC. Więc liczbowo są podobne lecz leżą po dwóch stronach gmp. I dlatego jest maksymalne wysterowanie ze strony komputera.

Pozdrawiam serdecznie


Jeżeli możesz, rozwiń ten temat, Jozef, jakie jest Twoje zdanie na ten temat. Ja równiez zauważyłem maksymalne wysterowanie oraz kąt faktyczny po stronie BTDC (zadany po ATDC).
W logu 004 zamieszczonym przez meszruma (z jego AFB), obydwa kąty są po stronie ATDC i wysterowanie w granicach 67-70%. To na bank wartości prawidłowe. Czy moja pompa jest nieprawidłowo ustawiona :?:
Co może być tego przyczyną :?:
Zauważyłem jeszcze przy logowaniu 000 w basic settings - kąt początku wtrysku 85-86, podczas gdy wartości dla AFB na biegu jałowym to 51...73. Może nie ma tu przekłamania z VC 303.1, a są to wartości faktyczne :?:
Dla pewności zrobię jeszcze raz logi statyczne i w weekend - logi dynamiczne. Napewno będziecie wtedy mieli więcej informacji do oceny...
Jeszcze jedno - moje auto jest "zawirusowane" chipem prawdopodobnie ponad 180 PS. To chyba także może być przyczyną maksymalnego wysterowania, jak myślisz :?:

Również serdecznie pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 10:09:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Jozef napisał(a):
Wydaje mi się, że ustawienie pompy jednak nie jest prawidłowe ;) Wychodzi na to że w vag-com 303 kąt jest zapisywany w konwencji +/- a w 409 BTDC/ATDC. W nowym logu kąt wymagany jest ok 2st ATDC a faktyczny ok 2st BTDC. Więc liczbowo są podobne lecz leżą po dwóch stronach gmp. I dlatego jest maksymalne wysterowanie ze strony komputera.

Pozdrawiam serdecznie


tak Jozef, masz absolutna racje.
przegladam moje starsze logi z AFB - rzeczywiscie, wszedzie jest ATDC przy umiarkowanym wysterowaniu.
to rowniez tlumaczyloby wysterowanie na 004BS rzedu 32% na Late, ktore faktycznie powinno byc mniejsze.

stad inne odczyty na 000.

carlnova, przy okazji jak bedziesz robic logi, zrob przy uzyciu 311.2 004 w BS. odnosze wrazenie, ze 303 mogl go inaczej odczytac, czym w pelni sie zasugerowalem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: