.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 08:08:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 10:18:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2006 10:13:00
Posty: 28
Panowie
Jakbym ja miał takie spalanie to bym się cieszył, bo mi pali 16,5l lpg na mieście. Fakt, że przejeżdżam najczęściej odcinek 7,5 km i to z małymi korkami ale bądź co bądź uważam, że to za dużo. Na trasie pali mi 12 - 13l lpg. Sonda zmieniona, świece zmienione, palec rozdzielacza i kopułka zmienione. Nie wydaje mi się, żeby hamulce trzymały. Nie wiem ile pali benzyny, bo musiałbym zatankować do pełna, żeby to sprawdzić a to mi się wcale nie uśmiecha ze względu na chudość portfela. Jeżdżę na gazie trzy miesiące. Samochód jedzie maks. 165 km/hna gazie, co wydaje mi się mimo wszystko za mało. Ostatnio byłem na kontroli spalin nie u tego co mi zakładał tylko niezależnie i okazało się, że sonda i kat robią ale mieszanka była ZA UBOGA, po niewielkiej regulacji poprawiła się dynamika samochodu ale nie spalanie. Dodam, że mam instalację Tomasetto na STAG2-l, Czy to G. może byc powodem takiego spalania?
Pozdrawiam.

_________________
Audi B4 2.0 ABT 1992
Nie wierzę mechanikom!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 11:20:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Klucho, owszem może, ale nie musi. Niestety nie ma możliwości pojeżdżenia z lapkiem więc nie wiadomo jak toto (stag 2l) się zachowuje podczas jazdy. Podejrzewam, że nienajlepiej. I znowu jakiś gaziarz namówił klienta na zaoszczędzenie 100pln, "bo to Panie będzie dobrze" :( . Albo zmień sterownik na jakiś lepszy Bingo, Autronic AL-700, albo każ gościowi porządnie wyregulować instalację, niech to sprawdzi podczas jazdy. Podejrzewam, że o ile na postoju, na jałowym i podwyższonych Masz w miarę ok. to w czasie jazdy mieszanka dalej jest za uboga.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2007 12:17:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2006 10:13:00
Posty: 28
Wydaje mi się, że pierwsza rzecz, jaką muszę zrobić to sprawdzić ile pali benzyny. Co do zmiany sterownika, to czy da się to zrobić własnym sumptem, bo oddać do gazownika to znowu 450 w plecy. Przyznam, że jestem nieco zielony jeśli chodzi o gaz a do tego nie posiadam interfejsu do podłączenia laptopa ale od czego jest forum i koledzy

pozdrawiam

_________________
Audi B4 2.0 ABT 1992
Nie wierzę mechanikom!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2007 14:31:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Np. kupując Bingo M dostajesz w komplecie kompa, wiązkę, przełącznik, krokowca, termistor i parę gratów. Schemat i soft jest na stronie producenta. Mając trochę czasu i chęci oraz dwie prawe rączki montaż można zrobić samemu. Niestety do regulacji jest potrzebny przynajmniej lapek z fejsem inaczej się nie da. Najlepiej jak jest jeszcze analizator spalin.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: spalanie
PostNapisane: 19.sty.2007 15:09:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:19:36
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
Witam
ostatnio sprawdziłem moją niunie na trasie i sie bardzo żdziwiłem oczywiście pozytywnie spalanie wyszło mi 8.1 na gazie cały czas w trasie no prawie
ale byłem zdziwiony bo w miescie (warszawa) pali mi czasami nawet do 13,5
Pozdrawiam Robss

_________________
Audi B4 2.0 abt Avant 1993 rok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 15:17:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2007 22:05:31
Posty: 24
chlopaki nie wiem co to ABT ale ja mam benzynke wpisalem KAT a zmienilo mi na ABT nie wiem dlaczego.....

powiedzcie mi czy istnieje cos takiego jak jakies pokrętło ktore reguluje dopływ benzyny-mieszanki??? istnieje cos takiego??

pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 12:50:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
lipek1234 napisał(a):
chlopaki nie wiem co to ABT ale ja mam benzynke wpisalem KAT a zmienilo mi na ABT nie wiem dlaczego.....

powiedzcie mi czy istnieje cos takiego jak jakies pokrętło ktore reguluje dopływ benzyny-mieszanki??? istnieje cos takiego??

pozdro
ABT to kod silnika - jego pierwsze litery przed numerem. Znaczy tyle, ze silnik, to 2Litry, 90 KM, benzyna, jednopunktowy wtrysk z katalizatorem.
W tym silniku, obroty biegu jalowego i dawkowanie paliwa, sterowane sa przez ECU silnika. Przepustnica ustawiona jest fabrycznie i bez przyrzadow diagnostycznych, nie powinno sie zmieniac jej ustawien.
Ps. Zdejmij kleme ( - ) z akumulatora na pare minut. Po tym zabiegu silnik powinien lepiej pracowac.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 21:45:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2007 22:05:31
Posty: 24
Ps. Zdejmij kleme ( - ) z akumulatora na pare minut. Po tym zabiegu silnik powinien lepiej pracowac.

a co to zmieni mi spalanie??

tzn ze takie pokrętło nie istnieje?? to co dystuje jaką mieszanke ma walić??

pozro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 22:53:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Wymien sonde lambda na nowa. Podejrzany moze byc jeszcze czujnik temperatury silnika, filtr powietrza. Wedlug instrukcji obslugi 2.0 ABT(66kW) 90 KM powinno spalac na benzynie:

w miescie : 10.5 l /100km
trasa przy 90 km/h : 6.2 l /100 km
trasa przy 120 km/h : 7.5 l /100 km

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 08:38:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Lipek1234, to nie gaźnik, tu nie ma żadnych pokręteł (jedyne to śruba ustawienia położenia spoczynkowego tłumika drgań przepustnicy i zdaje się śruba położenia spoczynkowego przepustnicy, jednak nie radzę ich ruszać bo sobie narobisz większej szkody). Jak już Ci pisał ZiPi dawką paliwa steruje ECU na podstawie sygnałów z różnych czujników (sonda, czujnik temp. silnika, temp. zasysanego powietrza, TPS, obroty).
Zdjęcie klemy spowoduje reset ustawień ECU do wartości wyjściowych i ponowne dostosowanie mapy wtrysku co może zmienić dawkę paliwa. Pod warunkiem jednak, że wszystkie czujniki (szczególnie te o których wspominał Koru plus czujnik temp. zasysanego powietrza) są w 100% sprawne i podają właściwe sygnały.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: spalanie w ABT 90KM KAT
PostNapisane: 03.lut.2007 01:16:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2006 22:51:46
Posty: 16
Lokalizacja: Kraków
prawda prawda ale dla silnika ABT 90 KM bez katalizatora - dla silnika 90KM z katalizatorem, z manualna skrzynia 5 biegowa, spalanie wg ksiazki AUDI wynosi (benzyny oczywiscie):
przy 90km/h - 6.8L/100km
przy 120km/h - 8,4L/100km
w cyklu mieszynym - 10,8L/100km

a ja mam ABT 90KM z katalizatorm ktory pewno juz dawno jest wydmuchany i nie spelnia swojego pierwotnego zadania i u mnie wyglada to tak:
na trasie przy 4000obr/min (nigdy nie patrze na predkosciomierz tylko na obrotomierz ale to jest jakies 130km/h) spala mi odpowiednio:
8,5 do 9 litrow benzyny (98verva)
11,5 litra gazu

w miescie 11 do 13 litrow benzyny i 12 do 15 litrow gazu

na trasie przy 5000 do 6000 obr/min (to jest jakies 160 do 180 km/h) spalil mi ostatnio 13,8 L/100km gazu (czyli mozna spokojnie liczyc 14 litrow) - na benzynie przy tej jezdzie pali 11 do 12,5 litra

dlatego mysle ze nie ma co plakac ze pali 13 - 14 litrow gazu w miescie - to normalne :) a jestem pewien ze przy odpowiednim stylu jazdy ten silnik potrafi spalic i 18 litrow gazu w miescie :D w koncu to silnik 2.0 ktory ma ponad 14 lat - nie wymagajcie od niego cudow :) swoje musi wypic, a jak dodatkowo ma ktos ciezka noge to wiadomo czym to skutkuje.

Ja jestem zadowolony ze spalania w moim AUDI :)

_________________
'92 AUDI 80 B4 2.0 ABT B+G - OK :)
'89 BANDZIOR 1.5 B+G 18-07-2008 zmarl tragicznie :(
'87 BANDZIOR 1.5 B+G :)
'75 OPEL KADETT C1 coupe 1.2S - żyje
'74 OPEL KADETT C1 coupe 2.0 - będzie żył
'74 OPEL KADETT C1 city 1.2N - nie żyje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2007 21:59:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 18:26:56
Posty: 32
Lokalizacja: Siedlce
witam
tak jak Bazuz mam to samo i bardzo zblizone proprcje spalania
(dodam ze przy skreconej srubie przy silniczku korkowym na maxa)
tu juz sie nie da nic zmienic, tak bedzie palil a nie inaczej
bedziesz jechal na trasie caly czas na ok 2,5 tys i nie wiecej obrotow to ci zejdzie na pewno do mniej niz 9 litrow, dasz buta to,spali wiecej

_________________
cq 2.o 2o V NM 89r + sekwencja


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron